اپل چه مدت از آیفون پشتیبانی می‌کند؟

6
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1589 بازدید

اپل چه مدت از آیفون پشتیبانی می‌کند؟

اپل سال‌هاست که از آی او اس های قدیمی آیفون پشتیبانی می‌کند، بنابراین حتی آیفون‌های قدیمی هم هنوز بروزرسانی دریافت می‌کنند. اما اگر به قطعات آیفون 6 نیاز داشته باشید، ممکن است آنقدرها هم خوش شانس نباشید. برای این که بدانید اپل تا چه مدت از آیفون پشتیبانی می‌کند، با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اگر در این فکر هستید که یک آیفون قدیمی خریداری کنید یا نمی‌دانید که آیا ارزش دارد که گوشی فعلی خود را بروزرسانی کرده و یک گوشی جدید بخرید یا خیر، یکی از عوامل مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اپل تا چه مدت از آن گوشی پشتیبانی می‌کند.

اپل از دو طریق از آیفون‌ها پشتیبانی می‌کند. یکی از آنها نرم‌افزاری است - اطمینان از رفع هرگونه اشکال و نقص امنیتی. مورد دیگر سخت‌افزاری است - ارائه قطعات و سعی در رفع مشکلات گوشی شما (البته همراه با هزینه).

به همین دلیل است که ما مردم را از خرید گوشی‌های آیفون مخصوصاً قدیمی منصرف می‌کنیم. چرا که خطر این که ممکن است یک خطا رخ دهد یا این که در معرض خطرات امنیتی قرار بگیرید بسیار زیاد است.

خبر خوب این است که اپل حداقل برای مدت طولانی از آیفون پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی نرم‌افزاری حدود یک دهه طول می‌کشد، در حالی که پشتیبانی سخت‌افزاری گوشی می‌تواند تا پنج یا هفت سال امکانپذیر باشد.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید کدام آیفون‌ها با جدیدترین سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌شوند و کدام آیفون‌ها شامل پشتیبانی سرویس و تعمیر هستند.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 13

بررسی کامل آیفون 13 مینی

بررسی کامل آیفون 13 پرو

بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس

 

مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری اپل چقدر است؟

شرکت Statista (ارائه دهنده داده‌های بازار و مصرف کننده) نموداری را منتشر می‌کند که نشان می‌دهد اپل تا چه مدت از آیفون‌های قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کند. این شرکت این نمودار را در سپتامبر 2022 بروزرسانی کرد و سری آیفون 13 و آی او اس 15 را به آن اضافه کرده است.

این نمودار نشان می‌دهد که نرم‌افزار آیفون‌ها تا چه مدت توسط اپل پشتیبانی می‌شود، و خبر خوب این است که پشتیبانی از سیستم عامل‌های آیفون‌های قدیمی - از جمله بروزرسانی‌های امنیتی و قابلیت استفاده - سال‌ها پس از فروش این گوشی‌ها، به ویژه در میان آیفون‌های جدیدتر ادامه داشته است.

در مورد گوشی‌های اولیه، پشتیبانی از آن چیزی نبود که جدی گرفته شود، اما از آیفون 4s که در سال 2011 وارد شد، پشتیبانی اپل برای سال‌ها ادامه داشت (و هنوز هم ادامه دارد).

اپل چه مدت از آیفون پشتیبانی می‌کند؟

:: نمودار ارائه شده توسط Staticia

اولین آیفون که در سال 2007 عرضه شد، قادر به اجرای iPhone OS 3 بود که تا سال 2010 توسط اپل پشتیبانی می‌شد.

آیفون 3G که در سال 2008 عرضه شد، قادر به اجرای آی او اس 4.0 بود که تا سال 2011 پشتیبانی می‌شد.

با عرضه آیفون 4s در سال 2011 مدت زمان پشتیبانی نیز افزایش یافت. این گوشی قادر به اجرای سیستم عامل تا آی او اس 9 بود. اپل تا سال 2019 همچنان از آی او اس 9 پشتیبانی می‌کرد - بروزرسانی مربوط به جی پی اس را در 22 جولای 2019 منتشر کرد.

آیفون 5c دارای آی او اس 10 است که در جولای 2019 نیز بروزرسانی مربوط به جی پی اس را دریافت کرد.

آیفون 5s و آیفون 6 هر دو دارای آی او اس 12 هستند که آخرین بار در جولای 2020 توسط اپل بروزرسانی شد - این بروزرسانی مخصوصاً برای دستگاه‌هایی بود که از آی او اس 13 پشتیبانی نمی‌کنند، زیرا قدیمی‌ترین گوشی که بتواند آی او اس 13 را اجرا کند، آیفون 6s است.

هنگامی که آی او اس 14 عرضه شد، بر روی تمام آیفون‌های از آیفون 6s به بعد، درست مانند آی او اس 13 اجرا می‌شد. این بدان معناست که آیفون 6s که در سال 2015 با آی او اس 9 عرضد شد، زمانی که پنج سال بعد آی او اس 14 عرضه شد، هنوز هم سازگار بود.

در مورد آی او اس 15 که در سپتامبر 2021 عرضه شد، تمام آیفون‌ها از آیفون 6s به بعد مانند آی او اس 14 پشتیبانی خواهند شد.

اپل از سه نسخه آخر سیستم عامل خود برای بروزرسانی امنیتی و باگ پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر آیفون شما آی او اس 13 را اجرا می‌کند، پس مشکلی نخواهید داشت.

بنابراین این بدان معناست که اپل در مورد بروزرسانی نرم‌افزاری همچنان از آیفون 6s یا جدیدتر پشتیبانی می‌کند.

اگر آیفون 6 یا بالاتر دارید و نگران امنیت هستید، وقت آن فرا رسیده است که آیفون خود را بروزرسانی کنید.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 12

بررسی کامل آیفون 12 مینی

بررسی کامل آیفون 12 پرو

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

 

اپل چه زمانی پشتیبانی از آیفون را متوقف می‌کند؟

از نظر نرم‌افزاری که مشکلی نیست، اما اگر در آیفون خود دچار مشکل سخت‌افزاری شوید، آیا اپل می‌تواند قطعاتی را برای رفع آن مشکل فراهم کند؟

اپل از آخرین باری که یک مدل خاص را می‌فروشد، به مدت هفت سال از آن آیفون (و تمام دستگاه‌هایی که می‌سازد) پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین تا زمانی که آیفون شما تا هفت سال قبل از این هنوز توسط اپل فروخته می‌شده است، این شرکت همچنان به آن سرویس می‌دهد - به عبارت دیگر: به شما کمک می‌کند تا آن را تعمیر کنید (البته همراه با هزینه).

اینجاست که لیست محصولات قدیمی که هنوز قابل استفاده هستند و محصولاتی که منسوخ شده‌اند مطرح می‌شود.

اپل در وبسایت خود بیان می‌کند که «صاحبان محصولات آیفون، آیپد، آیپاد یا مک می‌توانند به مدت پنج سال پس از توقف فروش یک محصول، خدمات و قطعاتی را از اپل یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اپل دریافت کنند».

آیفون‌های زیر «منسوخ شده» در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که بیش از هفت سال است که فروش آنها متوقف شده و در حال حاضر اپل تمام خدمات سخت‌افزاری مربوط به آنها را متوقف کرده است.

  • آیفون
  • آیفون 3G
  • آیفون 3GS
  • آیفون 4 (بعضی مدل‌ها اکنون منسوخ شده‌اند)
  • آیفون 4s (بعضی مدل‌ها اکنون منسوخ شده‌اند)

و آیفون‌های زیر به عنوان «هنوز قابل استفاده» فهرست شده‌اند، به این معنی که بیش از پنج سال (اما کمتر از هفت سال) است که دیگر فروخته نشده‌اند. اپل همچنان به این محصولات خدمات خواهد داد.

  • آیفون 4s (تا فوریه 2016 در هند فروخته می‌شد، احتمالاً در 31 دسامبر 2021 منسوخ می‌شود)
  • آیفون 5 (فروش آن در سپتامبر 2013 متوقف شد، احتمالاً در 31 دسامبر 2021 منسوخ می‌شود)
  • آیفون 5c (فروش آن در سپتامبر 2013 متوقف شد، احتمالاً در 31 دسامبر 2021 منسوخ می‌شود)
  • آیفون 5s (فروش آن در سال 2016 متوقف شد، احتمالاً در 31 دسامبر 2021 منسوخ می‌شود)
  • آیفون 6 پلاس (فروش آن در سال 2016 متوقف شد، احتمالاً در 31 دسامبر 2021 منسوخ می‌شود)

این بدان معناست که از پایان سال 2021، اپل تنها در صورت داشتن قطعات مورد نیاز، ممکن است آیفون 5s و آیفون 6 پلاس را سرویس کند. تمام آیفون‌هایی که بعد از این گوشی‌ها هستند باید توسط اپل پشتیبانی شوند.

در صورتی که قصد خرید یک آیفون جدید یا محصولات دیگر اپل را دارید، می‌توانید از راهنماهای خرید سال 2022 ما استفاده کنید:

راهنمای خرید آیفون 2022

راهنمای خرید آیپد 2022

راهنمای خرید مک 2022

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘