بررسی کامل آیفون 12

9
آبان 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 1484 بازدید

 بررسی کامل آیفون 12

آیفون 12 پیشرفت‌های بزرگ و کوچکی را به ارمغان آورده است، اما بسیاری از موارد ثابت باقی مانده است. برای بررسی کامل آیفون 12 با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید آیفون 12 اپل را خریداری کنم؟

امسال به جای سه مدل، چهار مدل آیفون جدید وجود دارد که همگی از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، هر کدام از آنها بسته به بودجهٔ شما دوربین‌های بهتر و صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری را دارند. در عین حال، تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو کم‌تر از هر زمان دیگری است.


قیمت در زمان بررسی

799 دلار (64 گیگابایتی) | 849 دلار (128 گیگابایتی) | 949 دلار (256 گیگابایتی)

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

 

بررسی کامل آیفون 12 اپل

مدل‌های آیفون امسال هم شبیه هستند و هم تمایز آنها نسبت به نسل 11 کمی دشوارتر است. در حال حاضر آیفون دارای چهار مدل است که از بسیاری جهات مهم با یکدیگر متفاوت هستند: بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و ارایهٔ دوربین‌های واضح‌تر به همان اندازه‌ای که می‌توانید هزینه کنید. اما در عین حال، تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو کم‌تر از هر زمان دیگری است.

دو آیفونی که امروز می‌توانید بخرید - آیفون 12 و آیفون 12 پرو - در نگاه اول شباهت بیشتری به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارند. مورد آخر برای پیش‌خرید در کنار آیفون 12 مینی در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. تا زمانی که این مدل‌ها در دسترس نباشند، مدل‌های میانی هستند که حساب می‌شوند، بنا بر این ما با تست آیفون 12 شروع می‌کنم.

همچنین بخوانید: آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11 | آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو | آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11، مقدار قابل توجهی ارتقاء یافته است. اولین آن تراشهٔ جدید A14 Bionic با معماری 5 نانومتری است که هم باعث افزایش چشمگیر عملکرد و هم افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود. A13 در برخی از شرایط حتی در یک سالگی خود هم در کلاس خود بهترین بود، هر چند در مقایسه با Snapdragon 865 و 865 Plus در برخی نقاط دچار کمی لغزش می‌شود.

A14 در حال حاضر آیفون را در بالاترین سطح عملکردی خود قرار داده است. حداقل در عملکرد پردازنده. وقتی نوبت به گرافیک بازی می‌رسد، اختلاف آنقدر زیاد نیست و A14 در رقابت به یک اندازه جلو می‌افتد. اما ما در اینجا در مورد عملکرد در سطح یک لپتاپ تجاری و گرافیک در کلاس کنسول صحبت می‌کنیم (حداقل کنسول‌های نسل قبلی). البته ما Apple Arcade را بر روی موبایل نصب کردیم و می‌توانیم بگوییم که هر چه از نظر گرافیکی بازی را تحت فشار قرار دادیم، با جریان مناسبی آن را اجرا کرد، حتی اگر تجربه در صفحه لمسی کوچک به طور مستقیم مطلوب نباشد.

بررسی کامل آیفون 12


5G: برای همه مناسب نیست

اپل با سری آیفون 12 در حال گام برداشتن به سمت 5G است. با فروش 5G در تعداد انگشت شماری از مکان‌های انگلستان، موضوعی نیست که برای چندین سال بعدی لازم باشد که مورد توجه قرار گیرد. راستش را بخواهید، 5G به آن اندازه‌ای که تصور می‌کنید ارتقاء مهمی نیست، زیرا اکثر قریب به اتفاق کاربران بعید است که هنوز به فناوری جدید دسترسی داشته و بتوانند از آن بهره ببرند. اگر 5G تنها دلیل شما برای به روز رسانی آیفون خودتان است، توصیه می‌کنیم که صبر کنید.

تنها دلیل در نظر گرفتن 5G تضمین ماندگاری گوشی برای مدت زمان بیشتری است - اگر تا بیش از دو سال آینده قصد خرید گوشی جدیدی ندارید، هم اکنون برای خرید 5G اقدام کنید.


بررسی کامل آیفون 12: طراحی

اما دلایل زیادی برای بررسی آیفون 12 وجود دارد. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی جدید است. برای اولین طی چند سال اخیر، کل مجموعه یک به روز رسانی عمده در طراحی داشته است. اکنون لبه‌های 90 درجه‌ای قاب و سطوح شیشه‌ای مسطح‌تر در جلو و عقب وجود دارد، بدون این که ذره‌ای از لبه‌ها بالا بزند.

طراحی مجدد یادآور مدل‌های کلاسیک دوران آیفون 4 و 5 است که پس از گذشت نیم دهه با طراحی لبه گرد نوسازی شد. در دست گرفتن آن چندان راحت نیست، اما از آنجا که ابعاد بیرونی نسبت به قبل جمع و جورتر است و وزن آن به میزان قابل توجهی کم‌تر است، می‌تواند کم‌تر از دست ما بلغزد.

کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص است و بادوام‌ترین ساختار فیزیگی هم اپل و هم صنعت موبایل را تولید کرده است (به شرطی که موبایل‌های زرهی زمخت را که در دسته‌بندی خاص خودشان قرار دارند، در نظر نداشته باشیم). سری آیفون 12 دارای رتبه‌بندی IP68 است، اما با غوطه‌ور شدن در عمق شش متری، در حال حاضر می‌تواند نسبت به تلفن‌های همراه اندرویدی که بیشتر آنها فقط یک تا سه متر را تحمل می‌کنند، عمق بیشتری را تحمل کند.

بررسی کامل آیفون 12


بررسی کامل آیفون 12: صفحه نمایش

سطح جلویی صفحه نمایش از ماده‌ای جدید و فوق‌العاده بادوام به نام Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ساخته شده است. همچون Gorilla Glass این Ceramic Shield نیز توسط Corning ساخته شده است، اما باید کمی بادوام‌تر از آخرین نسخهٔ «معمولی» Gorilla Glass Victus باشد. این ممکن است یکی از دلایل طراحی مسطح باشد - این نوع شیشه را نمی‌توان به صورت انعطاف‌پذیر شکل داد. اما این فقط یک حدس و گمان محض است. در هر صورت، سطح بیرونی هیچگونه تغییر شکل بصری برای صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند و زاویه دید آن بسیار عالی است.

خبر دیگر در مورد صفحه نمایش بزرگ این است که اپل استفاده از پنل‌های IPS برای آیفون 12 را کنار گذاشته و به صفحه نمایش‌های AMOLED تغییر وضعیت داده است، حتی در مدل پایه. در نتیجه شما تراکم پیکسل بسیار بالایی، کمی بیش از رزولوشن HD کامل خواهید داشت (1.170 پیکسل عرضی در مقایسه با 828 پیکسل عرضی در آیفون 11). مطمئناً پیش از این اپل آن را صفحه نمایش Retina می‌نامید، اما از نزدیک می‌توان پیکسل‌ها را تشخیص داد. وقتی صفحه نمایش را بررسی کردیم، دیگر نمی‌توانستیم پیکسل‌ها را مشاهده کنیم، حتی از نزدیک.

تفاوت آشکاری در تجربهٔ بین صفحه نمایش آیفون 11 و آیفون 11 پرو وجود داشت. پیش از این، کنتراست برتر فناوری OLED و بهبود عملکرد رنگ، ارتقاء به آیفون 11 گران‌تر را توجیه می‌کرد. این وجه تمایز دیگر وجود ندارد.

اتفاقاً، صفحه نمایش پیشرفت‌های دیگری مانند مطابقت DCI-P3 برای طیف رنگ و حداکثر روشنایی 1.200 cd / m2 دارد. با این حال، این فقط هنگام تماشای متریال HDR در زیر نور مستقیم خورشید یا به عنوان دینامیک اضافی عمل می‌کند. پشتیبانی از HDR برای آیفون 12 نیز جدید است.

صفحه نمایش دارای لبه‌هایی باریک اما برجسته‌ای در اطراف و شکافی در بالا است، دومی پنل حسگر بزرگی است که امروزه به آن عادت کرده‌ایم. این که آیا اپل هرگز قصد دارد این مورد را کوچک‌تر کند و فضای بالایی را در اختیار ما قرار دهد، مشخص نیست (هر چند شایعاتی وجود دارد که ممکن است در آیفون 13 بازیک‌تر شود). از طرف دیگر، تجربهٔ آی. او. اس و آیفون به گونه‌ای تنظیم شده است که وابستگی کم‌تری به آیکون‌های وضعیت در بالای صفحه داشته باشد، بنا بر این فضای آن از اولویت کم‌تری برخوردار است.


60 هرتز نه 120 هرتز

اگر چیزی در صفحه نمایش آیفون امسال از دست رفته باشد، افزایش نرخ فریم است. این شاید مهم‌ترین گرایش صفحه نمایش در سمت اندروید در طول سال گذشته باشد، هر دو پنل IPS و OLED با به روز رسانی تصویر 90.120 یا حتی 144 هرتز. این به عنوان یک ویژگی در تلفن‌های همراه گیمینگ آغاز شد، اما امسال به یک ویژگی برتر برای همه تبدیل شده است و احساس هدایت فوق‌العاده‌ای را در هر دو رابط و در هنگام پیمایش ایجاد می‌کند. اپل با این فن‌آوری که پیش از این در آیپد پرو وجود دارد ناآشنا نیست.

اپل با افزایش فرکانس نمونه‌برداری برای لایهٔ لمسی، پاسخ لمسی را در تلفن‌های همراه 2020 واضح‌تر می‌کند، اما آخرین جزء برای یک تجربهٔ صفحه نمایش لمسی‌تر هنوز ناپیداست. این ممکن است همان چیزی باشد که باعث می‌شود امروز یک کاربر اندرویدی از رفتن به سمت آیفون منصرف شود.

گفته می‌شود دلیل این که اپل در سال 2020 به طور کامل از آن چشم‌پوشی می‌کند 5G است. با توجه اظهارات تحلیلگر مینگ‌چی کو، این فن‌آوری جدید انرژی بیش‌تری را به خود اختصاص می‌دهد، بنا بر این برای این که دوام باتری را به خطر نیندازد و همچنان یک شکل جمع و جور داشته باشد، اپل تصمیم گرفته است که قبل از معرفی یک پنل 120 هرتزی باز هم صبر کند.

اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، از نظر تئوری اپل می‌تواند مانند بسیاری از رقبای خود به کاربران این امکان را بدهد که فرکانس بالا یا پایین را اجرا کنند و برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، تنظیم نرخ فریم را به صورت پویا ارایه دهند. اگر تازه واردی مانند OnePlus می‌تواند، پس باید غولی مانند اپل نیز قادر به انجام این کار باشد.

اما ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد. از جمله این که سازگاری دقیق‌تر آی. او. اس به آسانی امکانپذیر نیست، یا این امکان وجود ندارد که پنل‌های صفحه نمایش سفارشی در حجم عظیمی که یک نسل آیفون به آن نیاز دارد تهیه شود.

با این حال احتمالاً چندان هم مهم نیست: 60 هرتز برای نمایش فیلم‌ها عالی است و آیفون 11 یک تجربهٔ ویدیویی عالی را ارایه می‌دهد که توسط صدای استریوی قدرتمند و واضح تکمیل می‌شود - به لطف بلندگوهای مناسب در پایین و بلندگوهای جلویی در قسمت بالا. از پایین برتری تن‌های باس کمی وجود دارد، در غیر این صورت صدای استریو کاملاً متعادل است. این صدا بیشتر از آن است که می‌توان از چنین موبایل کوچک و جمع و جوری انتظار داشت. آی. او. اس توانایی شخصی‌سازی صدا را به شما نمی‌دهد، اما این هم چیزی نیست که ما چندان به آن نیاز داشته باشیم.


بررسی کامل آیفون 12: دوربین

دوربین‌های موجود در آیفون 12 تفاوت چندانی با آیفون 11 ندارند. هنوز ترکیبی از دو لنز است که دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه عریض 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم بزرگ‌تر (ƒ/1.6 در مقایسه با ƒ/1.8) به لنزهای زاویه باز داده شده و عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده است، اما در غیر این صورت پیشرفت‌های اصلی در نرم‌افزار و فرصت‌های جدید پردازندهٔ تصویر در A14 وجود دارد.

بررسی کامل آیفون 12

عکس در فضای باز با دوربین استاندارد در آیفون 12

بررسی کامل آیفون 12

عکس در فضای باز با دوربین زاویه باز در آیفون 12

 

این به این معنی است که امکان فیلمبرداری با فرمت Dolby Vision وجود دارد و عملکرد HDR هم در دوربین اصلی و هم در دوربین زاویه باید بهبود یافته است. مدت زمان طولانی‌ای است که آیفون در زمینهٔ نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین‌هایش در خط مقدم نبوده است، اما به صورت مداوم کیفیت عالی را در پردازش سیگنال و نرم‌افزار و برنامه‌های مناسب ارایه می‌دهد تا به راحتی بتواند در اکثر محلیط‌ها یک عکس مناسب بگیرد.

این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز هم نمی‌توان نادیده گرفت که دوربینی در چنین موبایلی که 799 پوند یا بیشتر قیمت دارد، بدون زوم تله‌فوتو و طیف وسیع‌تری از فواصل کانونی، وضوح و عملکردها - و گاهی اوقات فقط با کیفیت بالاتر - که کمی محدود کننده احساس می‌شود را می‌توانید حتی در یک موبایل ارزان‌تر در محدودهٔ اندروید به دست آورید. با این حال، در محدودهٔ اندروید دانستن این که آنچه خریداری می‌کنید قابل اعتماد و با کیفیت باشد دشوار است. در محدودهٔ آیفون هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد.

بررسی کامل آیفون 12


بررسی کامل آیفون 12: MagSafe و دوام باتری

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

بررسی کامل آیفون 12

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.


بررسی کامل آیفون 12: ممکن است خریدهای اضافی لازم باشد

خبر کمی عجیب این است که دیگر هیچ شارژری در جعبه موجود نیست - در نتیجه جعبهٔ آیفون اکنون جمع و جورتر است و فقط یک تلفن و یک کابل USB-C to a Lightning را شامل می‌شود. شارژر MagSafe یک لوازم جانبی با قیمت 39 پوند، همچنین بدون آداپتور برق عرضه می‌شود.

به عبارت دیگر، اپل فرض می‌کند که شما یکی از آنها را از قبل دارید. اما بیشتر افرادی که آیفون جدید را خریداری می‌کنند، این کار را از طریق آیفون 11 که با یک کانکتور USB-C بر روی شارژر همراه است انجام نمی‌دهند، بلکه از یک مدل قدیمی‌تر به مدل جدید آمده‌اند که اتصال روی شارژر آن از نوع USB-A بوده است. به این ترتیب شما باید یک آداپتور برق جداگانه برای آیفون 12 خود خریداری کنید. قیمت آن در حدود 49 پوند / 49 دلار است.

این تنها چیزی نیست که اپل از جعبهٔ آیفون حذف کرده است - اگر یک جفت هدفون لازم دارید و از قبل آن را ندارید، باید آن را خریداری کنید.

آیفون 12 در سه نسخه در دسترس است، با 66 گیگابایت، 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، و قیمت آن بین 799 پوند / 799 دلار و 949 پوند / 949 دلار است. این در مقایسه با آیفون 11 (که قیمت آن از 729 پوند / 699 دلار شروع می‌شود) قیمتی رو به بالا دارد. خوشبختان آیفون 12 به اندازهٔ کافی ویژگی‌های جالب توجه دارد که ارزش کمی هزینهٔ اضافی را داشته باشد.


جمع‌بندی

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘