راهنمای خرید مک‌بوک 2022

1
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 723 بازدید

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

در این راهنمای خرید مک‌بوک، ما مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو، M1 و M1 Pro و M1 Max را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینید مک‌بوک ایر باید بخرید یا مک‌بوک پرو. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نمی‌دانید کدام مک‌بوک را باید بخرید؟ این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید کدام لپتاپ اپل برای شما مناسب‌تر است.

اپل دو مدل لپتاپ به نام‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو دارد. در این دو دسته مک طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها وجود دارد. اختلاف بین مک‌بوک ایر سطح پایه و مک‌بوک پرو 16 اینچ رده بالا بسیار زیاد است. اما حتی در دسته مک‌بوک پرو نیز تفاوت‌های زیادی را شاهد هستیم. (در مقاله دیگری، اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ارائه کرده‌ایم.)

در حالی که سه مدل مک‌بوک ایر و هفت مدل مک‌بوک پرو به صورت استاندارد فروخته می‌شود، در حقیقت اگر گزینه‌های ساخت سفارشی را نیز در نظر بگیریم، چندین ترکیب مختلف دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید به این مجموعه اضافه کنید، مانند رم اضافی، فضای ذخیره‌سازی بیشتر، یا یک پردازنده سریع‌تر، که در صورت نیاز می‌توانید یک مک قدرتمندتر بسازید.

انتخاب بین این ده مدل استاندارد برای خرید کردن می‌تواند کار سختی باشد. خوشبختانه ما اینجا هستیم تا در این امر به شما کمک کنیم.

اگر هنوز مطمئن نیستید که یک لپتاپ یا یک مک دسکتاپ می‌خواهید، باید «راهنمای خرید مک 2022» ما را مطالعه کنید که هم مک‌بوک‌ها و هم مک‌های دسکتاپ اپل را پوشش می‌دهد.

 

تاریخ عرضه مک‌بوک‌ها

یکی از نکاتی که هنگام خرید یک مک‌بوک باید به آن توجه کرد این است که اپل لپتاپ مورد نظر را در چه تاریخی بروزرسانی کرده است و آیا این احتمال وجود دارد که به زودی دوباره آن را بروزرسانی کند یا خیر. در اینجا نگاهی گذرا به زمان عرضه لپتاپ‌هایی که اپل می‌فروشد می‌اندازیم.

  • مک‌بوک ایر (M1): نوامبر 2020
  • مک‌بوک ایر (M2): جولای 2022
  • مک‌بوک پرو 13 اینچ (M2): ژوئن 2022
  • مک‌بوک پرو 14 اینچ (M1 Pro و M1 Max): اکتبر 2021
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ (M1 Pro و M1 Max): اکتبر 2021

 

کدام مک‌بوک ایر را بخریم؟

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

مک‌بوک ایر با تراشه M2 بسیار متفاوت با مک‌بوک ایر با تراشه M1 است

به راحتی می‌توان فکر کرد که ارزان‌ترین لپتاپ مک، بهترین لپتاپ است، اما لزوماً این طور نیست. با این حال، ما با مدل M1 با قیمت 999 دلار شروع می‌کنیم، و چگونگی مطابقت آن با مک‌بوک ایر جدیدتر M2 با قیمت 1.199 دلاری را ارزیابی خواهیم کرد. سپس این مک‌بوک ایر را با مک‌بوک پرو 1.299 دلاری مقایسه خواهیم کرد.

مک‌بوک ایر 999 دلاری پیشنهاد جالبی است. مک‌بوک ایر سطح پایه طی سال‌های گذشته شاهد کمی کاهش قیمت بوده است، با کاهش قیمت 100 دلاری در اوایل سال 2020 در کنار یک کاهش قیمت 100 دلاری در سال 2019. مک‌بوک ایر با قیمت 999 دلار ارزان‌ترین لپتاپ مک‌ی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید، که آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. اما آیا واقعاً همین طور است؟

شما با پرداخت 999 دلار یک تراشه M1 اپل با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به دست می‌آورید. یک تفاوت واضح بین این مدل و برادر گران‌تر آن این است که مدل گران‌تر، به جای تراشه M1، تراشه‌های نسل بعدی اپل یعنی M2 را دارند. تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی یکسان است، اما به جای پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای وجود دارد. هر دو مدل به طور استاندارد دارای فضای ذخیره‌سازی یکسان 256 گیگابایتی و همان رم 8 گیگابایتی هستند.

اما آیا تراشه جدید M2 دلیل کافی برای صرف هزینه اضافی بین مک‌بوک ایر 999 دلاری و مدل 1.199 دلاری هست که واقعاً آن قدر بزرگ‌تر نیست که این اختلاف 200 دلاری را توجیه کند؟ M1 هنوز هم یک تراشه قدرتمند است و ممکن است برای نیازهای شما کافی باشد. در عین حال، تفاوت بزرگ دیگری نیز بین این دو مدل مک‌بوک ایر وجود دارد: مک‌بوک ایر M2 یک طراحی کاملاً جدید با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر و انتخاب رنگ‌های بیشتر نیز دارد. طراحی مدل جدید می‌تواند دلیل کافی برای پرداخت هزینه بیشتر باشد.

اگر دلیل شما برای خرید مک‌بوک ایر مجهز به پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای این است که فکر می‌کنید ممکن است از هسته گرافیکی اضافی آن بهره‌مند شوید، می‌توانید مک‌بوک پرو 13 اینچ را در نظر بگیرید که به صورت استاندارد با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای عرضه می‌شود و همچنین از یک فن داخلی نیز بهره می‌برد تا در زمانی که مک تحت فشار است، همه چیز را خنک نگه دارد. مک‌بوک ایر همچنین دارای یک گزینه پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است - در ادامه به مقایسه این دو مدل نیز خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مک‌بوک ایر، می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M2 در مقایسه با مک‌بوک ایر M1

 

آیا باید مک‌بوک ایر بخرم یا مک‌بوک پرو؟

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

مک‌بوک ایر M2 و مک‌بوک پرو M2 را می‌توان با نوار لمسی مک‌بوک پرو از هم تشخیص داد

در ادامه، به دو لپتاپ اپل می‌پردازیم که قیمتی مشابه داشته اما مشخصات بسیار متفاوتی دارند: مک‌بوک ایر 1.199 دلاری و مک‌بوک پرو 1.299 دلاری.

مک‌بوک ایر 1.199 دلاری تراشه M2 اپل با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. مک‌بوک پرو 13 اینچ 1.299 دلاری تراشه M2 اپل با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، اما دارای یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است. مک‌بوک پرو 13 اینچ نه تنها دو هسته گرافیکی بیشتر دارد، بلکه دوام باتری بیشتر (20 ساعت در مقایسه با 18 ساعت مک‌بوک ایر) و نوار لمسی (تاچ بار) نیز دارد. ما فکر نمی‌کنیم که نوار لمسی امتیازی به مک‌بوک پرو بدهد، به خصوص که بهترین قطعه (یعنی تاچ آیدی) متعلق به مک‌بوک ایر است. همچنین گزینه‌ای از رنگ طلایی و Midnight (نیمه شب / مشکی) برای مک‌بوک ایر وجود دارد، در حالی که مک‌بوک پرو فقط با رنگ نقره‌ای یا خاکستری فضایی عرضه می‌شود.

ممکن است تصور کنید که مک‌بوک ایر بسیار سبک‌تر و کوچک‌تر از مک‌بوک پرو است، اما این طور نیست. مک‌بوک ایر کمی سبک‌تر است، اما مک‌بوک پرو نیز باریک و سبک است. این دو فقط 160 گرم اختلاف وزن دارند. همچنین ممکن است تصور کنید که مک‌بوک پرو ویژگی‌های برتر بیشتری نسبت به مک‌بوک ایر دارد، اما در واقع مک‌بوک ایر صفحه نمایش بزرگ‌تر و بهتری دارد - یک صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina به جای صفحه نمایش 13.3 اینچی Retina.

شاید مهم‌ترین تفاوت که ظاهری هم نیست، گنجاندن یک فن در مک‌بوک پرو باشد، در حالی که مک‌بوک ایر فاقد فن است، در عوض به یک پخش کننده حرارت آلومینیومی برای جذب گرما متکی است. فقدان فن می‌تواند به این معنی باشد که مک‌بوک ایر هنگام انجام کارهای سنگین دچار مشکل می‌شود. احتمالاً این تفاوت اصلی بین این لپتاپ‌های مک و دلیلی بر این است که مک‌بوک پرو برای برنامه‌های کاربردی مناسب‌تر است.

در حالی که مک‌بوک ایر یک انتخاب مناسب است، اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، مک‌بوک پرو را نسبت به مک‌بوک ایر با قیمت مشابه توصیه می‌کنیم، زیرا ما فکر می‌کنیم که علیرغم ظاهر مشابه از نظر مشخصات، عدم وجود فن در مک‌بوک ایر باعث می‌شود که به خوبی عمل نکند. پس اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، مک‌بوک پرو برای شما مناسب‌تر است.

البته یک مدل 13 اینچی دیگر از مک‌بوک پرو برای مقایسه با مک‌بوک ایر نیز وجود دارد که به سراغ آن نیز خواهیم رفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مک‌بوک پرو 13 اینچ، می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مقایسه مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 با مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

 

آیا باید مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر با اس اس دی 512 گیگابایتی بخرم؟

مک‌بوک پرو 1.499 دلاری و مک‌بوک ایر 1.499 دلاری - بله درست خواندید: مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو هر دو دارای یک پیکربندی با قیمتی مشابه هستند.

بین این دو، تنها قیمت نیست که یکسان است. مک‌بوک پرو یک تراشه M2 با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت حافظه و اس اس دی 512 گیگابایتی دارد. مک‌بوک ایر نیز دارای یک تراشه M2 با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، حافظه 8 گیگابایتی و اس اس دی 512 گیگابایتی است.

با مقایسه این دو مدل تقریباً یکسان می‌توانیم به تفاوت‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر بپردازیم. این مقایسه باید به شما نشان دهد که کدام لپتاپ مک برای شما مناسب‌تر است.

ما طراحی جدید و صفحه نمایش بزرگ‌تر 13.6 اینچی Liquid Retina را به نفع مک‌بوک ایر داریم که نسبت کنتراست بهتر و رنگ‌های بیشتری دارد. همچنین دوربین بسیار بهتری برای تماس‌های فیس تایم دارد.

مک‌بوک پرو دارای 20 ساعت دوام باتری (در مقایسه با 18 ساعت مک‌بوک ایر) و نوار لمسی است. همچنین، همان طور که در بالا توضیح داده شد، یک فن نیز دارد، بنابراین هنگام اجرای برنامه‌های ویژه پردازشگر، بهتر می‌تواند خود را خنک کند. به همین دلیل، با این که مک‌بوک پرو 13 اینچ صفحه نمایش کوچک‌تری دارد، اگر قرار است از برنامه‌هایی استفاده کنید که بر روی مک فشار می‌آورد، ما خرید آن را پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

اگر قرار است واقعاً به مک خود فشار بیاورید، شاید باید مک‌بوک 14 اینچ را در نظر داشته باشید - که در ادامه به بررسی آن نیز خواهیم پرداخت.

 

آیا باید مک‌بوک پرو 13 اینچ بخرم یا مک‌بوک پرو 14 اینچ؟

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

در مک‌بوک پرو 14 اینچ سطح پایه با تراشه M1 Pro ویژگی‌های چشمگیر زیادی وجود دارد، اما قیمت آن 500 دلار بیشتر از قابل مقایسه‌ترین مک‌بوک پرو 13 اینچ با تراشه M1 است. اما آیا ارزش هزینه کردن این مبلغ اضافه را دارد؟

مسئله این است که این دو مک واقعاً قابل مقایسه نیستند. آنها ممکن است هر دو نام مک‌بوک پرو را داشته باشند، اما مک‌بوک پرو 13 اینچ - با این که یک دستگاه عالی است - اگر در کنار مک‌بوک پرو واقعی قرار گیرد بهتر است به عنوان یک مک‌بوک توصیف شود. مسئله این است که مک‌بوک پرو 14 اینچ برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده است. مک‌بوک پرو 13 اینچ برای یک کاربر معمولی کافی خواهد بود، اما اگر از برنامه‌های گرافیکی بسیار سنگین استفاده می‌کنید، احتمالاً مک‌بوک پرو همان مک‌ی است که باید در نظر داشته باشید.

مک‌بوک پرو 14 اینچ سطح پایه یک نسخه از تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای، 16 گیگابایت رم و اس اس دی 512 گیگابایتی دارد. در مقایسه، نزدیک‌ترین مک‌بوک پرو 13 اینچ یک نسخه از تراشه M2 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم و اس اس دی 512 گیگابایتی دارد. ممکن است فکر کنید که M2 تراشه جدیدتری نسبت به M1 Pro است، که درست است، اما این باعث بهتر بودن آن نمی‌شود - تراشه M1 Pro نسخه پیشرفته تراشه M1 با هسته‌های بیشتر و پشتیبانی از رم بیشتر نسبت به تراشه‌های M1 و M2 است.

چند تفاوت کلیدی بین این دو مدل وجود دارد. مک‌بوک پرو 14 اینچ رم بیشتر (تا 32 گیگابایت به جای 24 گیگابایت ارائه شده توسط M2) و هسته‌های گرافیکی بیشتری دارد. همچنین یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و بسیار بهتری خواهید داشت - یک صفحه نمایش 14.2 اینچی Liquid Retina XDR که XDR (منتها درجه محدوده دینامیکی) را با نسبت کنتراست یک میلیون به یک و روشنایی استاندارد 1000 نیت (نهایتاً 1600 نیت) دارد. اینها مواردی هستند که برای حرفه‌ای‌ها حائز اهمیت است.

آیا این بدان معناست که مک‌بوک پرو 14 اینچ سطح پایه برای کاربران پرتوقع مناسب است؟ اپل به وضوح این طور فکر نمی‌کند، زیرا پنج مدل مک‌بوک پروی دیگر قوی‌تر از آن نیز وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مک‌بوک پرو 14 اینچ بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro

 

آیا باید مک‌بوک پرو 14 اینچ (گرافیک 16 هسته‌ای، اس اس دی 1 ترابایتی) را بخرم؟

اگر فکر می‌کنید که جهش قیمتی از مک‌بوک پرو 13 اینچ به مک‌بوک پرو 14 اینچ زیاد است، فاصله قیمتی بین دو مدل مک‌بوک پرو 14 اینچ از آن هم بیشتر است. پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای مک‌بوک پرو با اس اس دی یک ترابایتی، 500 دلار بیشتر از مک‌بوک پروی 2.499 دلاری قیمت دارد.

برای داشتن یک تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای به جای تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای، باید هزینه زیادی متقبل شوید. اما این هسته‌های اضافی تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند.

همچنین اختلاف دیگری بین یک اس اس دی 1 ترابایتی به جای اس اس دی 512 گیگابایتی و یک آداپتور برق 96 واتی به جای آداپتور 67 واتی نیز وجود دارد. اگر به آن اس اس دی 1 ترابایتی نیازی ندارید، در صورتی که به گزینه‌های ساخت سفارشی نگاهی بیندازید، راه‌های مقرون به صرفه‌تری برای داشتن هسته‌های بیشتر پیدا خواهید کرد.

 

آیا باید مک‌بوک پرو 14 اینچ بخرم یا مک‌بوک پرو 16 اینچ؟

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

ما در مورد مقایسه مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای با مدل M1 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای صحبت کردیم. اگر تصمیم دارید برای دستیابی به این هسته‌های اضافی 500 دلار بیشتر هزینه کنید، گزینه دیگری نیز وجود دارد که باید آن را هم در نظر داشته باشید.

قیمت مک‌بوک پرو 14 اینچ با تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای با مک‌بوک پرو 16 اینچ با تراشه M1 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای برابر است. البته تفاوت‌هایی هم بین این دو وجود دارد، به عنوان مثال، مدل 16 اینچی اس اس دی 512 گیگابایتی دارد در حالی که مدل 14 اینچی اس اس دی 1 ترابایتی دارد. اما به نظر ما این واقعیت که شما یک صفحه نمایش 16 اینچی بزرگ‌تر به دست می‌آورید، می‌تواند این اختلاف را جبران کند. مدل‌های 16 اینچی آداپتور برق 140 واتی نیز دارند.

شاید در این مورد صفحه نمایش را مبنا قرار دهید، اما فراموش نکنید که وقتی پشت میز کارتان هستید همیشه می‌توانید یک صفحه نمایش خارجی را به مک‌بوک پروی خودتان وصل کنید. یکی دیگر از مزایای مدل 16 اینچی دوام باتری بسیار طولانی آن است که 21 ساعت در مقابل 17 ساعت در مدل 14 اینچ است. مدل 16 اینچی قطعاً برای کسانی ساخته شده است که زیاد از میز کار خودشان دور هستند (و برایشان مهم نیست که مک آنها کمی سنگین باشد).

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

 

آیا باید مک‌بوک پرو 16 اینچ با اس اس دی 1 ترابایت بخرم؟

اگر واقعاً به اس اس دی 1 ترابایتی در مک‌بوک پرو 16 اینچی نیاز دارید، 200 دلار بیشتر برای شما هزینه خواهد داشت. قیمت نسخه 1 ترابایتی آن 2.699 دلار است. این مدل اساساً همان مشخصات مک‌بوک پرو 14 اینچ را با 200 دلار بیشتر ارائه می‌کند، که انصافاً با توجه به صفحه نمایش بزرگ‌تر و دوام باتری بیشتر، چندان هم بد به نظر نمی‌رسد.

 

آیا باید مک‌بوک پرو 16 اینچ M1 Max بخرم؟

آخرین مک‌بوک پروی ما، مک‌بوک پرو 16 اینچ با یک تراشه M1 Max با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای است. همچنین دارای یک اس اس دی 1 ترابایتی است. جهش در قیمت باز هم زیاد است. قیمت آن 3.499 دلار است که 800 دلار بیشتر از مدل قبلی است.

این 800 دلار اضافی، یک تراشه M1 Max و 16 هسته بیشتر را به شما می‌دهد، بنابراین ممکن است ارزش این مبلغ بیشتر را داشته باشد.

به نظر می‌رسد که قیمت بسیار بالایی باشد، اما شاید به جای مقایسه‌ی آن با مک‌بوک پرو 16 اینچی دیگر، باید آن را با مک پرو که یک Intel Xeon W هشت هسته‌ای 3.5 گیگاهرتزی، 32 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی و گرافیک Radeon Pro 580X (با 8 گیگابایت حافظه) به صورت استاندارد دارد مقایسه کنیم. قیمت این مک پرو 5.999 دلار است، بنابراین می‌توانید به راحتی 2.500 دلار در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کرده و به جای آن مک‌بوک پرو 16 اینچی را خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max

بررسی کامل مک پرو 2019

 

نتیجه‌گیری

در نهایت، انتخاب از نظر آنچه در ازای هزینه کردن دریافت می‌کنید کاملاً مشخص است:

خرید یک مک‌بوک ایر سطح پایه M1 با قیمت 999 دلار، یک لپتاپ مک مناسب را با قیمتی کمتر از هزار دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید کمی بیشتر هزینه کرده و یک مک‌بوک ایر M2 با طراحی کاملاً جدید، صفحه نمایش بزرگ‌تر و نسل بعدی تراشه‌های اپل تهیه کنید. اما احتمالاً M1 برای اکثر کاربران مک‌بوک ایر کافی خواهد بود.

مک‌بوک ایر M2 به لطف صفحه نمایش بهتر و طراحی جدید، بهتر از مک‌بوک پرو M2 است، اما هنوز هم به دلیل نداشتن فن برای خنک کردن، کمی مشکل پیش رو دارد.

فاصله بین مدل‌های مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 و مک‌بوک پرو 14 اینچ شاید هرگز به اندازه کنونی نبوده است که M2 در مدل 13 اینچی می‌تواند تا 24 گیگابایت حافظه را پشتیبانی کند، بعلاوه مک‌بوک پرو 14 اینچی بسیار گران‌تر از مدل 13 اینچی است. اما صفحه نمایش مک‌بوک پرو 14 اینچ بسیار جلوتر از صفحه نمایش مدل 13 اینچی است، بنابراین اگر این چیزی است که در کار شما اهمیت دارد، باید آن را در نظر داشته باشید.

این خیلی خوب است که مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ مشخصات یکسانی دارند. پیش از این، مدل‌هایی که صفحه نمایش بزرگ‌تری داشتند مشخصات بهتری نیز داشتند، اما دیگر این طور نیست. اکنون فقط باید آن اندازه صفحه نمایشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و صفحه نمایش 16 اینچی قیمتی بیشتر از صفحه نمایش 14 اینچی ندارد. اگر چه مدل 16 اینچی بهترین دوام باتری را در بین مک‌بوک‌ها دارد، که ممکن است بتواند روی نظر شما تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید: مک‌بوک ایر در مقایسه با مک‌بوک پرو 13 اینچ: سرعت مشابه اما بسیار متفاوت

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘