بررسی کامل آیفون 12 پرو

4
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 21 دقیقه
0 نظر 386 بازدید

بررسی کامل آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو با برخورداری از Boasting و 5G و یک پردازنده فوق سریع و همچنین داشتن یکی از بهترین تنظیمات دوربین موجود در بازار در حال حاضر، چیزی فراتر از سال 2020 به نظر می‌آید. برای بررسی جامع آیفون 12 پرو با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آیفون 12 پرو در یک نگاه

دوام باتری در بهترین حالت قرار دارد، اما علاوه بر آن، ما داریم در مورد یک گوشی هوشمند جذاب با یک پردازنده‌ی بسیار سریع، دوربین‌های استثنایی و بهترین سیستم عامل موبایل صحبت می‌کنیم. ضمن اینکه این گوشی از دور خارج نشدنی است: قدرت پردازش بسیار بالای گوشی، اسکنر LiDAR و قابلیت‌های 5G همگی در سال‌های آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت.

 

قیمت آیفون 12 پرو در زمان بررسی

  • قیمت آیفون 12 پرو، 128 گیگابایتی: 999 دلار
  • قیمت آیفون 12 پرو، 256 گیگابایتی: 1099 دلار
  • قیمت آیفون 12 پرو، 512 گیگابایتی: 1299 دلار

 

بررسی کامل آیفون 12 پرو

آیفون‌های جدید اپل به دلیل مصیبتی که در حال حاضر گرفتار آن هستیم، بالاخره با یک ماه تأخیر وارد بازار شدند، و این آیفون‌های جدید شامل چهار مورد می‌شوند. در این مقاله آیفون 12 پرو را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

اندازه‌ی صفحه نمایش (6.1 اینچ) و فناوری (OLED) با آیفون 12 معمولی یکسان است، اما قیمت آن بسیار بیشتر است. آیا تنظیمات دوربین قدرتمند و سایر ویژگی‌های ارتقاء یافته می‌تواند برای توجیه قیمت آن کافی باشد؟

ما چندین روز را صرف آزمایش قابلیت‌های عکاسی آیفون 12 پرو و همچنین باتری، گرافیک و عملکرد پردازشی آن کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم که بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این گوشی برای شما مناسب است یا خیر. اگر ترجیح می‌دهید که در مورد جایگزین ارزان‌تر مطلب بخوانید، نگاهی به بررسی کامل آیفون 12 ما بیندازید. همچنین مقایسه‌ای بین آیفون 12 با آیفون 12 پرو داریم که ممکن است برای شما جالب باشد.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

 

بررسی آیفون 12 پرو: قیمت و در دسترس بودن

آیفون 12 پرو در حال حاضر در دسترس است و قیمت آن از 999 دلار برای نسخه‌ی کم ظرفیت شروع می‌شود. لیست قیمت کامل آیفون 12 از این قرار است:

  • قیمت آیفون 12 پرو، 128 گیگابایتی: 999 دلار آمریکا / 999 پوند / 1699 دلار استرالیا
  • قیمت آیفون 12 پرو، 256 گیگابایتی: 1099 دلار آمریکا / 1099 پوند / 1869 دلار استرالیا
  • قیمت آیفون 12 پرو، 512 گیگابایتی: 1299 دلار آمریکا / 1299 پوند / 2219 دلار استرالیا

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که این یک تلفن گران قیمت است. (ممکن است وقتی متوجه شوید که اجزای داخلی آیفون 12 پرو ارزش تخمینی 406 دلاری دارند، احساس بدتری هم داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که اپل علاوه بر مواد، باید هزینه‌های دیگری را نیز در نظر داشته باشد.)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

 

بررسی آیفون 12 پرو: طراحی

همان طور که مدت‌ها نیز شایعه شده بود، طراحی گوشی‌های سری 12 دارای لبه‌های صاف هستند که به آیفون 4 و نسخه‌های اخیر 2018 و 2020 آیپد پرو برمی‌گردد. دیگر خبری از لبه‌های خمیده سری 11 و تقریباً تمام آیفون‌های عرضه شده از سال 2014 نیست.

از برخی جهات این یک تصمیم زیبایی شناختی است و احساس شما در مورد آن به طرز تفکر شخصی شما بستگی دارد. شخصاً فکر می‌کنم که طراحی آن هوشمندانه و کاملاً مدرن به نظر می‌رسد، هر چند ممکن است تحت تأثیر مدت زمانی باشد که ما از آیفون‌هایی با لبه‌ی خمیده استفاده می‌کردیم. پس از اینکه یک طرح برای مدت طولانی ثابت می‌ماند، هر تغییری می‌تواند احساس تازگی را به همراه داشته باشد.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

ملاحظات کاربردی نیز وجود دارد. از دیدگاه اپل، می‌توان تصور کرد که کار کردن با لبه‌های صاف ساده‌تر است: به عنوان مثال، سلول‌های باتری احتمالاً به طور مؤثرتری در چنین فرمی قرار می‌گیرند.

اما لبه‌های منحنی نیز مزایای خود را به همراه داشت. یکی اینکه دستگاه را جذاب‌تر کرده بود و دیگر اینکه برداشتن آن از روی سطوح صاف را آسان‌تر کرده بود. من اغلب متوجه می‌شوم که در حال تقلا برای برداشتن آیپد پرو 2018 خود که با لبه‌های صاف به سطح میز چسبیده هستم. اما به این نتیجه رسیدم که مشکل کمتری با آیفون 12 پرو دارم، به این دلیل که بسیار سبک‌تر است و می‌توان آن را با یک دست برداشت، و همچنین به این دلیل که اغلب آن را در یک کاور سیلیکونی گذاشته‌ام که باعث افزایش اصطکاک می‌شود.

برخی از دارندگان آیفون 12 پرو شکایت کرده‌اند که لبه‌های آن باعث می‌شود که در دست گرفتن آن راحت نباشد و برخی دیگر حتی ادعا کرده‌اند که دست خود را بریده‌اند؛ به نظر می‌رسد که این یکی خیالی باشد، مگر اینکه آنها گوشی‌های معیوبی دریافت کرده باشند. ممکن است طراحی جدید در دست کمی کمتر ارگونومیک باشد، اما من آن را به اندازه‌ی کافی راحت دیدم.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

 

بررسی آیفون 12 پرو: مقاومت در برابر آسیب

در نهایت، جای تعجب است که طراحی منحنی چقدر بهتر در برابر آسیب مقاومت می‌کند. مطمئناً گزارش‌هایی از ساییدگی و از هم پاشیدگی غیرمنتظره در مورد گوشی‌های سری 12 وجود دارد، اما این گزارش‌ها به قدری کم هستند که نمی‌توان آنها را مهم تلقی کرد.

نمونه‌ای که من استفاده می‌کنم در طول آزمایش آسیب قابل توجهی ندیده است. اما برای رعایت انصاف، این نیز یک نمونه‌ی آماری ناچیز است، بنابراین شاید لازم نباشد کاری بیشتر از شکایت در توییتر انجام دهیم. و همان طور که گفتم، من اغلب آن را در یک کاور قرار می‌دهم که توصیه می‌کنم شما هم همین کار را انجام دهید.

آیفون 12 پرو در بین آیفون‌های عرضه شده تا کنون بهترین مقاومت در برابر آب را دارد. نه فقط IP68 که این شرکت قبلاً به آن دست یافته است، بلکه تا عمق 6 متری که بیشتر از 4 متر در سال گذشته است. همچنین دارای یک محافظ صفحه نمایش جدید است که در بخش بعدی به آن نیز خواهیم پرداخت.

 

بررسی آیفون 12 پرو: صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 12 پرو بزرگتر از صفحه نمایش 5.8 اینچی آیفون 11 پرو است. اپل تقریباً بدون افزایش اندازه‌ی شاسی به این امر دست یافته است - 2.7 میلیمتر بلندتر و فقط 0.1 میلیمتر پهن‌تر است، و به لطف یک نمایه باریک‌تر، در واقع یک گرم وزن کمتری دارد - همراه با کوچک کردن حاشیه‌ها.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

رزولوشن صفحه نمایش به نسبت بهتر است. به این معنی که تراکم پیکسل تقریباً ثابت باقی می‌ماند (در مقایسه با 458ppi در سال گذشته، اکنون 460 پیکسل است). این امر آن را به یک صفحه نمایش فوق‌العاده واضح تبدیل می‌کند، و همچنین مانند همیشه رنگارنگ و روشن است.

یکی از موارد ناامید کننده نرخ تازه‌سازی است که روی 60 هرتز باقی مانده است. زمانی امید زیادی وجود داشت که اپل فناوری ProMotion را از آیپد پرو به آیفون بیاورد، که در مواقعی که لازم است نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را امکانپذیر می‌کند و در سایر مواقع برای حفظ دوام باتری به 60 هرتز برمی‌گردد. چنین شانسی نداریم - به این معنی که انیمیشن و اسکرول فوق‌العاده روان و عملکردهای بسیار دقیق صفحه نمایش لمسی را که با 120 هرتز به دست می‌آورید، از دست می‌دهید. (به همین دلیل است که یکی از کارشناسان صفحه نمایش به خوانندگان توصیه کرده است که برای آیفون 13 صبر کنند.)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

محافظ صفحه نمایشی که قبلاً ذکر شد، Ceramic Shield (محافظ سرامیکی) نامیده می‌شود: استفاده از کریستال‌های نانو سرامیک در شیشه برای بهبود مقاومت در مقابل شکستن. اپل می‌گوید، هنگامی که با طراحی گوشی که صفحه نمایش را همسطح با لبه‌های شاسی قرار می‌دهد ترکیب شود، عملکرد چهار برابری در مقابل سقوط نسبت به نسل قبلی و بهبود مقاومت در مقابل خراش را به ارمغان خواهد آورد.

همه‌ی اینها به طور قابل توجهی مبهم است - روش آزمایش فاش نشده است - و ارزیابی آن با یک نمونه‌ی آزمایشی برای بررسی دشوار است، و صادقانه بگویم، من واقعاً نمی‌خواهم گوشی خودم را خراب کنم. (علاوه بر این، اگر گوشی خودم را می‌انداختم و می‌شکست، این ادعا را رد نمی‌کرد که احتمال انجام این کار چهار برابر کمتر بوده است؛ شاید من بدشانس بوده‌ام.)

اما افراد بی‌ملاحظه‌تری آزمایش‌های خشونت‌آمیز تکان دهنده‌ای را بر روی گوشی‌های جدید انجام داده‌اند و به طور کلی موافق هستند که Ceramic Shield چنین کاری را انجام می‌دهد.

 

بررسی آیفون 12 پرو: دوربین

ارتقاء دوربین یکی از معیارهای کلیدی است که مشتریان برای خرید یک گوشی جدید در نظر می‌گیرند. مشکل اینجاست که دوربین‌های آیفون آنقدر خوب و هوشمند هستند که تشخیص تفاوت‌ها از نسلی به نسل دیگر سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

به عنوان مثال اگر در حال ارتقاء از آیفون 8 هستید، می‌توان گفت که عملکرد عکاسی آیفون 12 پرو به طرز شگفت‌انگیزی خوب است و پیشرفت‌های انباشته شده‌ی چندین ساله را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد. انبوهی از جزئیات را به تصویر می‌کشد، بازتولید رنگ آن فوق‌العاده است، و تنظیمات خودکار کمک بسیار خوبی به کسانی از ما که از نظر فنی عکاسان حرفه‌ای نیستند، انجام می‌دهند.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

با این حال، هنگام مقایسه‌ی آن با آیفون 11 پرو که به طور مشابهی انجام شده است، ما مجبور بودیم که برای یافتن شرایط غیرعادی چالش‌برانگیزی که این دو را از هم متمایز کند، بیش از حد معمول تلاش کنیم.

سال گذشته اپل در مورد نسل بعدی Smart HDR و ویژگی‌های Deep Fusion متکی بر هوش مصنوعی صحبت کرد، که از قدرت پردازنده‌ی A13 Bionic آیفون 11 برای بررسی نوردهی‌های متعدد و انتخاب بهترین گزینه برای هر قسمت از یک عکس استفاده می‌کرد. این ویژگی این امکان را فراهم می‌آورد تا جزئیات مناطق سایه‌دار را نشان دهد، به عنوان مثال، بدون نوردهی بیش از حد به بخش‌های با نور روشن‌تر در یک عکس. ما تحت تأثیر آن قرار گرفتیم.

در سال 2020 نسل بعدی Smart HDR با Smart HDR 3 جایگزین می‌شود، که قرار است پردازش تصویر را همچنان بیشتر بهبود بخشد. و در آزمایش‌های ما این امر مشهود بود، به ویژه زمانی که از سوژه‌ها با خورشید پشت سرشان عکس می‌گرفتیم.

عکس زیر را از یک دیوار گرفتیم که از پشت به آن نور می‌تابید. در گذشته دیوار تاریک و کاملاً بدون جزئیات نشان داده می‌شد زیرا دوربین نور شدید پاییزی را جبران می‌کرد. آیفون 11 پرو با نوردهی مناسب (و متفاوت از آسمان) دیوار را به خوبی نشان می‌دهد تا بتوانید جزئیات و رنگ آن را تشخیص دهید. اما آیفون 12 پرو حتی بهتر از آن عمل می‌کند.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در تصویر زیر یک مثال دیگر وجود دارد: درختی در آفتاب روشن، با شاخ و برگی که در سایه قرار گرفته است.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

باز هم، هر دو گوشی به لطف Smart HDR عملکرد خوبی در کنترل شرایط مختلط دارند. اما آیفون 12 پرو جزئیات بیشتری را از ناحیه تیره‌تر بیرون می‌کشد (به بوته‌ی سبز تیره درست زیر درخت نگاه کنید) و تصویر واقعی‌تری از دیوار ایجاد می‌کند.

اما به این نتیجه می‌رسید که تفاوت‌ها کوچک هستند و تنها زمانی قابل توجه هستند که شرایط نیاز به قابلیت‌های اضافی داشته باشد، و نتایج را در کنار هم نگاه کرده و مقایسه کنید.

آخرین نمونه، و این بار چند چالش بیشتر را اضافه خواهیم کرد. این بار سلفی با دو سوژه، حالت پرتره و نور پس‌زمینه است. باز هم، هر دو عملکرد خوبی دارند، اما من فوکوس واضح‌تر روی موهای هر دو سوژه در عکس آیفون 12 پرو را ترجیح می‌دهم.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

ما فکر می‌کنیم که این سلفی‌ها مناسب هستند، اما Portrait Mode (حالت پرتره) از دوربین پشتی به لطف تأثیر اسکنر جدید LiDAR امسال بسیار بهتر است. این حسگر مفاهیمی برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده به همراه دارد، اما همچنین به گوشی این امکان را می‌دهد که تصویر بسیار دقیق‌تری از اشیاء اطراف و فاصله‌ی آنها از دوربین بسازد.

ما افکت بوکه آیفون 12 پرو را حتی در هنگام برخورد با سوژه‌های متحرک بسیار دقیق یافتیم.

 

بررسی آیفون 12 پرو: حالت شب

آیفون 12 پرو Night Mode (حالت شب) را که در سال گذشته معرفی شد حفظ می‌کند و نسبت به آیفون 11 پرو هم مؤثرتر و هم تطبیق‌پذیرتر است. می‌توانید اثربخشی آن را در تصویر مقایسه‌ای زیر مشاهده کنید:

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در مورد Smart HDR 3 نیز اگر دقت کنید، پیشرفت‌هایی وجود دارد (من پردازش نور خیابان و خانه‌ها و جاده‌های نزدیک به آن را ترجیح می‌دهم)، اما بسیار ظریف هستند. البته باید بگوییم که تفاوت‌ها روی گوشی راحت‌تر از زمانی که آنها را روی وبسایت قرار دادیم تشخیص داده می‌شد.

تفاوت کیفیت نسبت به شرایط می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا نمونه‌ی دیگری وجود دارد که تمایز در آن واضح‌تر است:

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در مورد تطبیق‌پذیری، آیفون 12 پرو می‌تواند از Night Mode (حالت شب) در سلفی‌ها و ویدیوهای تایم‌لپس و در ترکیب با Portrait Mode (حالت پرتره) استفاده کند که هیچکدام با آیفون 11 پرو امکانپذیر نبود. (همچنین به نظر می‌رسد که استفاده از حالت شب در عکس‌های با زاویه‌ی خیلی باز برای اولین بار ممکن شده است، اگر چه اپل صراحتاً این موضوع را اعلام نکرده است.) تصویر زیر یک سلفی است که من با ترکیب حالت شب و حالت پرتره گرفته‌ام:

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در کل، سلفی‌های حالت شب چندان خیره کننده نبودند، و در برخی موارد متوجه شدم که سلفی‌های شبانه‌ای را که با آیفون 11 پرو گرفته‌ام ترجیح می‌دهم - بدون حالت شب، و فقط با ویژگی Retina Flash که صحنه را روشن می‌کند. این روش معمولاً عکس‌های جذاب‌تری از صورت شما می‌گیرد، فقط این است که نمی‌تواند چیز زیادی از پس‌زمینه را بگیرد (که در بیشتر موارد آنقدر دور است که نمی‌تواند توسط فلاش روشن شود).

اگر می‌خواهید در شب کامل یک سلفی با پس‌زمینه‌ای در فاصله‌ی متوسط یا بیشتر داشته باشید، حالت شب آیفون 12 پرو برای شما مناسب است.

و در اینجا بهترین عکس با زاویه‌ی فوق عریض است که توانسته‌ام با حالت شب بگیرم. به اندازه‌ی کافی مناسب به نظر می‌رسد، اما اثر روشن کننده نسبت به تنظیمات لنز پیش‌فرض معجزه‌آمیزتر است. آیفون 11 پرو نتوانست چیزی از این عکس را بگیرد، زیرا حالت شب فعال نبود.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

برای کسانی که از سری آیفون 11 استفاده نکرده‌اند یا به سادگی فراموش کرده‌اند، ارزش این را دارد که بگوییم حالت شب واقعاً معجزه‌آسا است. در اینجا عکسی از کلیسایی وجود دارد که ما در تاریکی گرفتیم، و می‌توانیم شما را که فکر کرده‌اید بعدازظهر است را ببخشیم. (به نرمی ناشی از لرزش دوربین در طول نوردهی طولانی توجه کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه از سه پایه استفاده کنید.)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در واقع آنقدر معجزه‌آسا است که می‌خواهم چیز عجیبی بگویم: من این حالت تا این اندازه خوب را دوست ندارم. من با این موضوع که چگونه ظاهر عکس را به طور کامل تغییر می‌دهد، احساس راحتی نمی‌کنم.

سال‌ها پیش، مدیر هنری مجله PC Advisor که من در آن زمان برای آنها کار می‌کردم، یک آموزش مبتکرانه‌ی فتوشاپ در مورد افزودن پرتوهای خورشید به عکس‌ها نوشت: پرتوهایی که از میان ابرها می‌تابند و به طرزی الهی به زمین می‌تابند. نتایج درخشان به نظر می‌رسید، اما هیچ ارتباطی با عکس اصلی نداشت. این هنر بود نه مستند.

البته بعدها متوجه شدم که تمام عکاسی هنر است: شما در مورد کادربندی عکس تصمیم می‌گیرید، اینکه چه تنظیماتی را اعمال کنید، و مهم‌تر از همه اینکه کجا و چه زمانی عکس بگیرید. ساده‌لوحانه است که باور کنیم هر عکسی که تا به حال گرفته شده است یک ثبت عینی از جهان بدون دخالت عکاس بوده است.

اما در این بین بحث میزان دخالت مطرح است. برای من، تبدیل شب به روز با افزودن پرتوهای تقلبی خورشید مطرح است: چیزی را ایجاد می‌کند که به سادگی در واقعیت وجود ندارد، و به نظر من عجیب است.

هرچند عکس‌ها خوب به نظر می‌رسند.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

 

بررسی آیفون 12 پرو: آماده شدن برای 5G

به نظر می‌رسد که این موضوع یک ضدحال است. اما من نیز مانند بسیاری از منتقدان نمی‌توانم درباره ویژگی تیتر خبری آیفون 12 پرو نظر بدهم، زیرا عملاً هیچ پوشش 5G در منطقه‌ی محلی من وجود ندارد و در هر حال، قرارداد تلفن من 5G را پوشش نمی‌دهد.

البته ناتوانی من در آزمایش این ویژگی به خودی خود تا حدودی روشنگر است. به این معنا که نشان می‌دهد به ندرت 5G، حداقل در سال 2020، بر تجربه‌ی روزانه‌ی شما از تلفن تأثیر می‌گذارد. این فناوری ممکن است که سرعت اتصال برق‌آسا را نوید دهد، اما ایرادات متعددی نیز دارد. جدای از محدودیت پوشش و تخلیه‌ی باتری، احتمالاً به ارتقای قرارداد شما نیاز دارد که ممکن است هزینه‌ی بیشتری برای شما داشته باشد یا نداشته باشد. بنابراین، قبل از خرید گوشی با اپراتور خود تماس بگیرید.

اما این مسئله مربوط به آینده است، و زمانی که فناوری 5G تثبیت شده باشد، قطعاً شما نیز به یک گوشی مجهز به 5G نیاز خواهید داشت. همکاران من در ایالات متحده - کشوری که اپل در سخنرانی اصلی درباره پوشش 5G بهبود یافته‌اش صحبت کرد - پیش‌بینی می‌کنند که باید انتظار سرعتی بین 50 تا 100 درصد بیشتر از 4G LTE فعلی داشته باشید. شرکت‌های مخابراتی قول سرعت بیشتری را خواهند داد؛ و مثل همیشه، این ادعاها را با کمی اغماض بپذیرید.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

 

بررسی آیفون 12 پرو: تست‌های سرعت و عملکرد

آیفون 12 پرو دارای آخرین پردازنده - A14 Bionic - و 6 گیگابایت رم است. با توجه به استاندارد گوشی‌های پرچمدار، این چندان زیاد نیست، اما بیشترین چیزی است که هر آیفونی ارائه کرده است. (آیفون 12 و آیفون 11 پرو هر دو 4 گیگابایت رم دارند.)

به اندازه‌ی کافی عجیب هست که رم اضافی، آیفون 12 پرو را از استاندارد 12 در بنچمارک‌های سرعت عمومی ما متمایز نکرد (در واقع آیفون 12 امتیازی کمی بالاتر گرفت.) اگر چه پردازنده‌ی جدید قطعاً حضور خود را ثابت کرد. آیفون 12 پرو در هر دو تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای 19 درصد امتیاز بالاتری نسبت به آیفون 11 پرو ثبت کرد.

iPhone 12 Pro Geekbench 5 speed tests - Single-core

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro Geekbench 5 speed tests - Multi-core

بررسی کامل آیفون 12 پرو

تست‌های گرافیکی گیج کننده‌تر بودند. با اینکه آیفون 12 پرو باید بتواند بر روی GPU بهبود یافته در A14 حساب باز کند - اپل ادعا می‌کند که این تراشه «تا 50 درصد سریع‌تر از هر تراشه‌ی تلفن هوشمند دیگری است» - اما باز هم عملکرد آن را از آیفون 11 پرو تقریباً متمایز نمی‌دانم.

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - T-Rex

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - Manhattan

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - Manhattan 3.1

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - Car Chase

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (Normal)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

iPhone 12 Pro GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (High)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

در برخی تست‌های دیگر، مانند نسخه‌های نامحدود 3DMark Wild Life و تست Ice Storm که توسط Macworld US انجام شد، پردازنده‌ی گرافیکی A14 نسبت به A13 پیشرفت را نشان داد، اما هرگز پیشرفت بزرگی محسوب نمی‌شد. آیفون 12 پرو یک غول گرافیکی است، در این مورد شک نکنید، اما انتظار پیشرفت‌های سرنوشت‌ساز بازی نسبت به نسل قبلی را نداشته باشید.

 

بررسی آیفون 12 پرو: دوام باتری و شارژ

اپل می‌گوید که آیفون 12 پرو برای پخش ویدیو تا 17 ساعت (غیر استریم) مناسب است. این کمتر از برآورد سال گذشته است - آیفون 11 پرو برای 18 ساعت طراحی شده است.

برای این تخمین کمتر، دو توضیح وجود دارد. یکی این است که خود باتری کوچک‌تر است: 2518 میلی آمپر ساعت که نسبت به 2046 میلی آمپر ساعت در آیفون 11 پرو کمتر است. مورد دیگر این است که 5G انرژی زیادی مصرف می‌کند. اما شما نیز با این واقعیت مخالف هستید که هر سال اپل (به لطف بهینه‌سازی نرم‌افزار و فناوری جدیدتر) در استخراج دوام باتری بیشتر از قطعات با ظرفیت مشابه بهتر می‌شود.

پس در عمل چگونه است؟ ما آیفون 12 پرو را از طریق تست باتری قدیمی Geekbench 4 (در Geekbench 5 جزء باتری وجود ندارد) با صفحه نمایش روی 120 نیت اجرا کردیم و 7 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد. این در مقایسه با 5 ساعت و 33 ثانیه تست ما با آیفون 11 و تقریباً 6 ساعت با آیفون 11 پرو است.

با این حال، در مجموع و با توجه به استانداردهای بازار گوشی‌های هوشمند، کمی ناامید کننده است. با گلکسی نوت 20 اولترا (حدود 7 ساعت و 25 دقیقه) قابل مقایسه است، اما بسیار کمتر از گوشی‌هایی مانند شیائومی Mi 10T Pro با 14 ساعت و 55 دقیقه است. در حال حاضر تغییرات زیادی در عملکرد باتری گوشی‌های هوشمند وجود دارد و آیفون 12 پرو در سطح خیلی پایین‌تری قرار دارد.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

با این حال به خاطر داشته باشید که تست Geekbench دوام باتری در دنیای واقعی را نشان نمی‌دهد و با دوام باتری در استفاده‌ی روزمره بسیار فاصله دارد. شما می‌توانید انتظار چیزی بسیار نزدیک‌تر و شاید هم فراتر از آن را داشته باشید. هرچند عادات استفاده آنقدر متفاوت است که تقریباً غیرممکن است که تخمین واقع‌بینانه‌ای از روش انجام آن به شما ارائه شود.

در یک روز معمولی در حال بررسی گوشی - یک برنامه‌ی نسبتاً فشرده از بازی‌ها، عکاسی، مرور وب و تست‌های سرعت - آیفون 12 پرو در ساعت 7:15 صبح از شارژر خارج شد، و زمانی که در ساعت 11 شب به رختخواب رفتم، 11 درصد شارژ داشت. بنابراین، ما به دنبال یک روز استفاده‌ی نسبتاً راحت هستیم، حتی زمانی که به سختی به آن فشار می‌آوریم - اما باز هم، این در زمان جدید بودن دستگاه است. پس از گذشت یک یا دو سال و ضعیف شدن باتری، این عملکرد کاهش پیدا خواهد کرد.

 

بررسی آیفون 12 پرو: MagSafe

نمونه آیفونی که ما برای بررسی در اختیار داشتیم، با چند لوازم جانبی همراه بود: یک کاور سیلیکونی که با استاندارد جدید شارژ مغناطیسی MagSafe سازگار است و یک شارژر MagSafe. برای کسانی که مثل ما بررسی کننده نیستند، باید برای این موارد هزینه‌ی بیشتری بپردازند، و ارزان هم نیستند.

(در واقع آیفون 12 پرو حتی با یک آداپتور برق معمولی هم عرضه نمی‌شود. فقط یک کابل Lightning/USB-C برای اتصال. حداقل باید آداپتور USB-C خودتان را تهیه کنید یا جداگانه بخرید.)

بررسی کامل آیفون 12 پرو

استفاده از مگ‌سیف مانند تمام سیستم‌های مغناطیسی سرگرم کننده است. شارژر را تا حدودی نزدیک آیفون نگه دارید تا به طرز رضایت‌بخشی به محل صحیح بچسبد.

دیگر نیازی نیست نگران عدم موفقیت در اتصال نقطه مطلوب پد شارژ بی‌سیم باشید - اشتباهی که من شب قبل از شروع این بررسی، در یک اتفاق ترسناک اما سودمند با آیفون 11 پروی خود انجام دادم. از خواب که بیدار شدم دیدم هنوز قرمز است و به طرز آزار دهنده‌ای مجبور شدم قبل از شروع مقایسه‌ی دوربین، آن را کاملاً شارژ کنم.

مگ‌سیف و آیفون 12 پرو با هم به عنوان قابلیت شارژ سریع تا 15 وات مشخص شده‌اند - اگر چه در آزمایشات من در 30 دقیقه شارژ از صفر به 20 درصد رسید که بسیار ضعیف است - اما مطمئن شوید آداپتوری دریافت می‌کنید که بتواند وات موردنیاز برای شارژ را تحمل کند.

 

مشخصات فنی آیفون 12 پرو

  • تراشه A14 Bionic
  • رم 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی 128 گیگابایت / 256 گیگابایت / 512 گیگابایت
  • صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED (2532 × 1170 در 460ppi)، نسبت کنتراست 2,000,000:1، حداکثر روشنایی 1200/800 نیت (HDR/معمولی)، True Tone
  • دوربین‌های سه‌گانه 12 مگاپیکسلی در پشت (f/2.4 فوق عریض، f/1.6 عریض و f/2.0 تله فوتو)، فلاش، زوم اپتیکال 4 برابری، OIS، حالت پرتره، حالت شب، Apple ProRAW، فیلمبرداری 4K با سرعت 24/30/60 فریم در ثانیه
  • دوربین جلو 12 مگاپیکسلی (f/2.2)، فلاش رتینا، حالت پرتره، Smart HDR 3
  • وایفای 6 (802.11ax) همراه با MIMO
  • بلوتوث 5.0
  • IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار (6 متر زیر آب تا 30 دقیقه)، محافظ سرامیکی
  • دوام باتری ادعا شده تا 17 ساعت پخش ویدیو
  • ابعاد: 146.7 × 71.5 × 7.4 میلیمتر
  • وزن: 187 گرم
  • سیستم عامل: آی او اس 14

 

بررسی آیفون 12 پرو: نرم‌افزار

آیفون 12 پرو، مانند تمام آیفون‌های امسال، دارای آی او اس 14 از پیش نصب شده است. این نسخه‌ی خاص از سیستم عامل در زمان انتشار سهم نسبتاً خوبی از باگ داشت، اما اکنون وقت آن است که این باگ‌ها برطرف شود. و ویژگی‌های جدید برای سال 2020 (یعنی ویجت‌ها، کتابخانه برنامه و امکان انتخاب ایمیل‌های پیش‌فرض و برنامه‌های مرورگر خودتان) ارزش امتحان کردن را دارند.

آی او اس به طور کلی یک سیستم عامل بسیار کاربرپسند و ایمن است، اگر چه عامل اصلی چیزی است که شما به آن دادت دارید. اگر قبلاً هم از آیفون استفاده می‌کرده‌اید، استفاده از آی او اس 14 راحت است. اما اگر قبلاً از اندروید استفاده می‌کرده‌اید، مدتی طول می‌کشد تا به همه چیز عادت کنید.

بررسی کامل آیفون 12 پرو

 

سخن آخر

آیفون 12 پرو یک گوشی فوق‌العاده است، هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. در واقع این بهترین گوشی است که اپل عرضه کرده است (جایگاهی که احتمالاً برای تقریباً یک ماه باقی خواهد ماند، تا زمانی که آیفون 12 پرو مکس وارد بازار شود). اما این دقیقاً همان چیزی است که می‌توانید از برچسب قیمت آن انتظار داشته باشید.

همه چیز گویای یک بروزرسانی تکراری است. دوربین‌ها نسبت به سال گذشته بهتر بودند، اما دوربین‌ها قبلاً هم به اندازه‌ی کافی خوب بودند و حالا باید عکس‌ها را در کنار هم قرار دهید تا تفاوت‌ها را تشخیص دهید. پردازنده‌ی آن فوق‌العاده سریع است، اما همین را می‌توان در مورد تراشه A13 سال 2019 نیز گفت و بعید است که تفاوت آنها را متوجه شوید. پیشرفت‌ها در پردازش گرافیکی به قدری ضعیف هستند که در بسیاری از تست‌های ما اصلاً نشان داده نشدند.

خریدن یک گوشی مجهز به 5G یک اقدام معقولانه برای آینده است. اما اگر به اندازه‌ی کافی خوش شانس نباشید که در شهری با پوشش مناسب 5G زندگی کنید، تأثیری در زندگی شما نخواهد داشت. ممکن است این طور به نظر برسد که من سعی دارم به یک نتیجه‌ی منفی برسم، اما فکر نمی‌کنم این طور باشد. زیرا به فکر آینده بودن چیز بدی نیست. بسیاری از ما هر سال یک گوشی جدید نمی‌خریم، بنابراین گوشی‌هایی که می‌خریم باید برای مدتی دوام بیاورند و کارآیی داشته باشند. قدرت پردازش آن هنگام مدیریت برنامه‌های 2022 خوب خواهد بود. با فراگیرتر شدن AR، اسکنر LiDAR اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ قابلیت‌های 5G آن زمانی که پوشش 5G وجود داشته باشد این کار را انجام می‌دهد.

اگر یک گوشی سری آیفون 11 دارید، خرید آیفون 12 پرو یک ارتقاء محسوب نمی‌شود، زیرا تفاوت‌ها عمدتاً جزئی هستند. اما برای کسی که یک گوشی قدیمی دارد، این گوشی بسیار جذاب‌تر خواهد بود. من دوام باتری را در بهترین حالت مناسب می‌دانم، اما به غیر از آن، ما داریم در مورد یک گوشی هوشمند جذاب با یک پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع، دوربین‌های استثنایی و بهترین سیستم عامل موبایل صحبت می‌کنیم.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘