راهنمای خرید آیپد 2022

15
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 20 دقیقه
0 نظر 1227 بازدید

راهنمای خرید آیپد 2022

آیا نمی‌دانید که بهترین آیپد کدام است؟ ما در راهنمای خرید آیپد خود که برای تابستان 2022 بروزرسانی شده است، درباره اندازه‌های آیپد، سرعت پردازنده، برچسب‌های قیمت و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم مناسب برای خرید یک آیپد را بگیرید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

کدام آیپد برای شما مناسب‌تر است؟ انتخاب‌ها می‌توانند گیج کننده باشند. پنج مدل مختلف آیپد وجود دارد که در زیر فهرست شده‌اند، و هر کدام با سلولار یا بدون آن (از جمله 5G و مدل‌های خاص) در دسترس هستند که هزینه‌ی اضافی دارد. و علاوه بر آن، ظرفیت ذخیره‌سازی، رنگ‌ها و جایگزین‌های دست دوم نیز مطرح است.

راهنمای خرید جامع ما تمام عواملی را که می‌تواند بر تصمیم خرید آیپد شما تأثیر بگذارد را بررسی می‌کند و همچنین نشان می‌دهد که آیا نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی هر دستگاه احتمالاً به زودی عرضه خواهد شد یا خیر.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

راهنمای خرید آیپد 2022

 

قیمت و ارزش مالی

بسیاری از خریداران صرفاً بهترین آیپدی را می‌خواهند که می‌توانند در ازای پولی که دارند خریداری کنند، و تمام اینها به میزان بودجه بستگی دارد. خبر خوب این است که آیپد در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها موجود است، از 329 دلار برای آیپد 10.2 اینچی تا 2.399 دلار برای مدل پیشرفته 12.9 اینچی پرو.

پیش از این توصیه‌ی همیشگی ما این بود که از ارزان‌ترین مدل در این محدوده دوری کنید. اما این مسئله دیگر صدق نمی‌کند: آیپد 10.2 اینچی که در سپتامبر 2021 عرضه شد، دستگاهی بسیار چشمگیرتر از مدل‌های قبلی خود است. قیمت پایین دستگاه، همراه با برخی فناوری‌های عالی، این آیپد اقتصادی را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است.

اگر پول بیشتری در اختیار دارید، با پول خود چه چیزی می‌توانید به دست آورید؟ آیپد مینی با قیمت بالاتر، همراه با پردازنده‌ی سریع‌تر A15 (به جای A13)، دوربین 12 مگاپیکسلی پشتی (در مقابل گزینه 8 مگاپیکسلی) و صفحه نمایش بهتر کاملاً لیمنت شده و موارد دیگر، می‌تواند توجیه کننده باشد.

در همین حال، آیپد ایر از 599 دلار شروع می‌شود، اما دارای برخی ویژگی‌های کاملاً چشمگیر است که در آیپد پروهای 2021 شاهد آن هستیم اما از نظر قیمت ارزان‌تر هستند. دارای یک پردازنده M1، پشتیبانی از 5G، دوربین‌های عالی و فوق‌العاده، و طراحی تمام صفحه  است.

آیپد پرو که در آوریل 2021 بروزرسانی شد، همچنان بهترین آیپد در این رده است. با شروع قیمت 799 دلار، آیپد پرو چیزهای زیادی برای ارائه دارد، که برای شروع می‌توان به دوربین‌های پیشرفته و تراشه M1 اشاره کرد. اما ما فکر می‌کنیم که این ویژگی‌ها احتمالاً بیشتر از نیاز یک فرد معمولی است.

 

اندازه و قابلیت حمل

اندازه یک موضوع سلیقه‌ای است نه اینکه صرفاً به سراغ بزرگ‌ترین آیپدی بروید که می‌توانید آن را به دست آورید. اگر آنچه که شما نیاز دارید کوچکی و سبکی باشد، در نتیجه یک آیپد بزرگ‌تر لزوماً بهتر نیست.

ضروری‌ترین جنبه‌ی این تصمیم مربوط به اندازه‌ی صفحه نمایش است. شما پنج گزینه در اختیار دارید: آیپد مینی 8.3 اینچی، آیپد 10.2 اینچی، آیپد ایر 10.9 اینچی، آیپد پرو 11 اینچی یا آیپد پرو 12.9 اینچی. تمام صفحه نمایش‌ها به صورت مورب از گوشه‌ای به گوشه‌ی دیگر یا از گوشه‌های کمی‌گرد در صفحه نمایش‌های پرو اندازه‌گیری می‌شوند.

اما شما واقعاً به چه اندازه صفحه نمایشی نیاز دارید؟

راهنمای خرید آیپد 2022

در تصویر بالا، می‌توانید از اندازه‌های مقایسه‌ای ایده بگیرید. اما می‌توانید تبلت‌ها را با اندازه‌ی کتاب و مجله هم مقایسه کنید: آیپد مینی تقریباً ارتفاع و عرض یک کتاب شومیز را دارد. آیپدهای سایز متوسط اندازه کتاب‌های گالینگور هستند (البته بسیار باریک‌تر). و آیپد پرو 12.9 اینچی به اندازه‌ی یک مجله است.

واضح است که صفحه نمایش بزرگ‌تر برای سرگرمی‌های همه‌جانبه بهتر است. زیرا که تماشای فیلم یا بازی کردن در این اندازه، تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر و غنی‌تری است. اما واقعاً این مسئله جزو اولویت‌ها است. آیا شما بیشتر نیاز به بدست آوردن حداکثر فضای صفحه نمایش دارید یا بهتر است در این زمینه مصالحه کنید تا هزینه‌ی کمتری پرداخت کرده و آیپدی که حمل آن راحت‌تر است داشته باشید؟

  • آیپد پرو 12.9 اینچ (2021): اندازه 280.6 × 214.9 × 6.4 میلیمتر؛ وزن 682 گرم / 684 گرم (وایفای / سلولار)
  • آیپد پرو 11 اینچ (2021): اندازه 247.6 × 178.5 × 5.9 میلیمتر؛ وزن 466 گرم / 468 گرم
  • آیپد ایر 10.9 اینچ (2022): اندازه 247.6 × 178.5 × 6.1 میلیمتر؛ وزن 461 گرم / 462 گرم
  • آیپد 10.2 اینچ (2021): اندازه 250.6 × 174.1 × 7.5 میلیمتر؛ وزن 487 گرم / 498 گرم
  • آیپد مینی 8.3 اینچ (2021): اندازه 195.4 × 134.8 × 6.3 میلیمتر؛ وزن 300.5 گرم / 308.2 گرم

همان طور که انتظار می‌رود، آیپد مینی بسیار سبک‌تر از سایر آیپدها است و حتی از زمان بروزرسانی سپتامبر 2021 نیز بسیار سبک‌تر شده است. فاصله‌ی زیادی بین این دستگاه و حتی آیپدهای سایز متوسط وجود دارد. آیپد مینی علاوه بر وزن کم‌تر، بدنه‌ی کوچک‌تری نیز دارد که به راحتی در یک کیف، کوله‌پشتی یا جیب قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید عمدتاً از آیپد خود در خارج از منزل، در تعطیلات یا در زمان تردد استفاده کنید، یا شاید بخواهید یک آیپد برای کودک خود خریداری کنید، آیپد مینی بهترین گزینه برای شما است.

آیپد، آیپد ایر و آیپد پرو 11 اینچی به راحتی قابل حمل هستند، اما از نظر قابلیت حمل می‌توانند با آیپد مینی رقابت کنند. آیپد دارای طول و عرضی یکسان با آیپد ایر است، اما ضخیم‌تر و سنگین‌تر است؛ آیپدهای پرو هنوز هم باریک‌تر هستند.

آیپد پرو 12.9 اینچی نسبت به پسرعموهای کوچک‌تر خود کمتر قابل حمل است، اما ما فکر می‌کنیم که اپل به خوبی آن را در وزن 682 گرم نگه داشته است: این یک جایگزین باریک، نسبتاً سبک و قابل حمل برای لپتاپ باقی می‌ماند.

 

سازگاری سنی و نرم‌افزاری

آیپدهای قدیمی‌تر (و اجزای قدیمی‌تر آنها)، حتی اگر هم در حال حاضر به خوبی کار کنند، احتمالاً‌ زودتر از جدیدترین مدل‌ها به پایان عمر مفید خود می‌رسند.

طیف فعلی آیپد از نظر سنی محدوده مناسبی را پوشش می‌دهد: مدل‌های آیپد پرو در آوریل 2021، آیپد و آیپد مینی در سپتامبر 2021 و آیپد ایر در مارس 2022 وارد بازار شدند. احتمالاً مدل‌های جدیدی در پاییز 2022 وجود خواهد داشت: به طور بالقوه یک بازنگری در کل محدوده به استثنای آیپد ایر.

اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود با به خطر انداختن نداشتن یک مدل جدید هستید، باید یک آیپد دست دوم خریداری کنید. ما اغلب شاهد این هستیم که فروشندگان تخفیف‌های مناسبی را برای مدل‌های قدیمی آیپد در نظر می‌گیرند. اما به خاطر داشته باشید که آیپدها در حدود دو تا سه سالگی خود شروع به کُند شدن می‌کنند؛ در پایان چهار یا پنج سالگی باید انتظار کاهش قابل توجهی در عملکرد را داشته باشید و نمی‌توانید آخرین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کنید.

دلیل دیگری نیز برای خرید یک آیپد جدید وجود دارد و آن هم سیستم عاملی است که آن را اجرا می‌کند. برای سال‌ها، آیپد و آیفون یک سیستم عامل مشتکر به نام آی او اس داشتند، اما در سال 2019 راه‌های جداگانه‌ای را در پیش گرفتند و نسخه‌ی جدیدی به نام آیپد او اس برای مطابقت با صفحه نمایش بزرگ‌تر آیپدها و نیازهای مختلف کاربران طراحی شد. اگر می‌توانید هزینه کنید، خرید یک سیستم مبتنی بر آیپد او اس ارزشش را دارد.

آیپدهای زیر می‌توانند آیپد او اس را، تا آخرین نسخه که آیپد او اس 15 است اجرا کنند.

  • آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل پنجم)
  • آیپد پرو 11 اینچ (نسل سوم)
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل چهارم)
  • آیپد پرو 11 اینچ (نسل دوم)
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل سوم)
  • آیپد پرو 11 اینچ (نسل اول)
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل دوم)
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل اول)
  • آیپد پرو 10.5 اینچ
  • آیپد پرو 9.7 اینچ
  • آیپد (نسل نهم)
  • آیپد (نسل هشتم)
  • آیپد (نسل هفتم)
  • آیپد (نسل ششم)
  • آیپد (نسل پنجم)
  • آیپد مینی (نسل ششم)
  • آیپد مینی (نسل پنجم)
  • آیپد مینی (نسل چهارم)
  • آیپد ایر (نسل پنجم)
  • آیپد ایر (نسل چهارم)
  • آیپد ایر (نسل سوم)
  • آیپد ایر (نسل دوم)

 

مشخصات فنی

مدل‌های آیپد پرو، همان طور که انتظار می‌رود، سریع‌تر از مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر خود هستند. با نگاه کردن به مشخصات تعدادی از آنها می‌توانید ایده‌ای از سرعت نسبی داشته باشید:

  • آیپد 10.2 اینچ (2021): تراشه A13 Bionic؛ و 3 گیگابایت رم
  • آیپد مینی (2021): تراشه A15 Bionic؛ و 4 گیگابایت رم
  • آیپد ایر (2022): تراشه M1؛ و 8 گیگابایت رم
  • آیپد پرو 11 اینچ (2021): تراشه M1؛ و 8 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (2021): تراشه M1؛ و 8 گیگابایت / 16 گیگابایت رم

تراشه M1 که در محدوده‌ی مک با چنین تحسین گسترده‌ای روبرو شد، عملکرد فوق‌العاده‌ای را در آیپدها ایجاد می‌کند. اما این بدان معنا نیست که تراشه‌های A زیر استاندارد هستند یا قادر به اجرای برنامه‌های جدید نیستند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در اپ استور با در نظر گرفتن تراشه‌های A طراحی شده‌اند و حتی در حال حاضر نیز اکثر توسعه دهندگان می‌خواهند نرم‌افزار خود را تا حد امکان هر چه برای دارندگان آیپد در دسترس قرار دهند.

بنابراین، انتخاب بین این دو تا حدی مربوط به نیازهای شما و تا حدودی نیز مربوط به مدت زمانی است که قصد دارید از آیپد خود استفاده کنید. پرتقاضاترین برنامه‌های گرافیکی، ویرایش ویدیو و صدا با پردازنده M1 عملکرد بهتری خواهند داشت و اگر نگاهی به بار کاری سطح بالای چند سال آینده داشته باشید، M1 به خوبی ارزش خود را نشان می‌دهد.

اما برای اکثر کاربران، تراشه A15 برای میان مدت و نسبتاً طولانی مدت به اندازه‌ی کافی سریع خواهد بود، و حتی تراشه A13 Bionic نیز برای برنامه‌های امروزی عملکرد بسیار خوبی دارد.

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت حافظه است. آیپد 10.2 اینچی دارای 3 گیگابایت رم است؛ و آیپد مینی 4 گیگابایت رم دارد. آیپد ایر تا 8 گیگابایت افزایش می‌یابد، در حالی که پروهای 2021 بسته به مقدار فضای ذخیره‌سازی شما، 8 یا 16 گیگابایت رم دارند:‌ نسخه‌های 1 و 2 ترابایتی تخصیص رم بالاتری دارند.

به طور کلی، ما به کسانی که می‌خواهند از برنامه‌های خیلی سنگین استفاده کنند، مانند ویرایشگرهای ویدیویی و تصویری و بازی‌های گرافیکی پیشرفته، توصیه می‌کنیم که آیپد پرو یا آیپد ایر را انتخاب کنند. اگر قرار است از تبلت خود برای چند ایمیل و گشت و گذار در وب استفاده کنید، آیپد یا آیپد مینی 10.2 اینچی را کاملاً مناسب خواهید دید.

با وجود این مشاهدات کلی، زمان آن فرا رسیده است که نگاه عمیق‌تری به هر دستگاه داشته باشیم. برای هر آیپد، اطلاعات ضروری، مزایا و معایب آن را درج خواهیم کرد، اینکه کدام خریدار باید آن را انتخاب کند و آیا اکنون زمان خوبی برای خرید است یا خیر.

راهنمای خرید آیپد 2022

 

آیپد 10.2 اینچ (2021)

  • 64 گیگابایت: 329 دلار
  • 256 گیگابایت: 497 دلار
  • 64 گیگابایت (سلولار): 459 دلار
  • 256 گیگابایت (سلولار): 609 دلار

این ارزان‌ترین آیپدی است که می‌توانید خریداری کنید، در حالی که برای بیشتر اهداف به اندازه‌ی کافی قدرتمند است. آیپد 10.2 اینچی اندازه‌ی صفحه نمایش مناسبی برای بازی کردن و تماشای فیلم دارد، در عین حالی که باریک، سبک و قابل حمل است.

در واقع تا آنجا پیش می‌رویم که می‌گوییم ترکیب قیمت مناسب، فضای دید اضافی، رابط هوشمند و کیفیت کلی عملکرد داخلی، این دستگاه را به بهترین و قابل دسترس‌ترین دستگاه اپل مبدل کرده است.

مزایا: بسیار باریک و سبک است، اگر چه به باریکی و سبکی آیپد ایر نیست. قیمت پایینی دارد. تراشه A13 آن در حال حاضر تقریباً از پس هر چیزی که در اپ استور موجود است برمی‌آید، هرچند ورود تراشه M1 در مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو شروع به کم کردن سطح بالای برنامه‌ها از دسترس این آیپد کرده است. همراه با این آیپد، می‌توانید از قلم اپل (فقط نسل اول) استفاده کنید.

معایب: به لطف صفحه نمایش لمینت نشده، همچنان ارزان‌تر به نظر می‌رسد (آیا اپل هرگز این را بروزرسانی می‌کند؟)

مناسب برای: هر کسی که به یک صفحه نمایش بزرگ نیاز دارد (نه یک صفحه نمایش بسیار بزرگ؛ چنین اشخاصی به آیپد پرو 12.9 اینچی نیاز دارند) اما بودجه کمی دارند و می‌توانند بدون داشتن جدیدترین قدرت پردازشی و دوربین با آن کنار بیایند. هر کسی که هنوز دکمه هوم را دوست دارد، که اکنون فقط در آیپد 10.2 اینچی در دسترس است. این یک وسیله‌ی همه‌کاره با قیمتی مناسب است.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بله، زمان مناسبی برای خرید است. این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی بعدی در پاییر 2022 عرضه شود، اما ما انتظار نداریم که مشترین بالقوه آنقدر منتظر بمانند - و به هر حال ممکن است تا سال 2023 موجود نشود.

راهنمای خرید آیپد 2022

 

آیپد مینی (2021)

  • 64 گیگابایت: 499 دلار
  • 256 گیگابایت: 649 دلار
  • 64 گیگابایت (سلولار): 649 دلار
  • 256 گیگابایت (سلولار: 799 دلار

آیپد مینی که در سپتامبر 2021 عرضه شد، در دو ظرفیت ذخیره‌سازی (64 گیگابایت، که برای اکثر افراد کافی خواهد بود، یا 256 گیگابایت) و چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، خاکستری فضایی و نسخه جدید بنفش موجود است.

هر نسخه‌ای را که انتخاب کنید، یک تراشه پردازنده A15 Bionic، یک صفحه نمایش Liquid Retina و دوربین‌های 12 مگاپیکسلی پشتی و 12 مگاپیکسلی جلویی خواهید داشت.

فراتر از رنگ، تنها چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا می‌خواهید مدل فقط وایفای دار یا نسخه‌ی سلولار را انتخاب کنید تا بتوانید از شبکه 4G و اکنون 5G استفاده کنید. تفاوت قیمت زیادی بین وایفای و سلولار وجود دارد که ممکن است زیاد به نظر برسد، اما اگر انتظار دارید که با مینی خود سفر کنید (که مطمئناً یکی از اصلی‌ترین مزایای مدل کوچک‌تر است)، ممکن است پشتیبانی داده ارزش این هزینه‌ی اضافی را داشته باشد (با این حال، همیشه می‌توانید از آیفون خود هات‌اسپات داشته باشید و در هزینه اضافی یک پلن سلولار برای آیپد خود صرفه‌جویی کنید).

مزایا: قابلیت حمل زیادی دارد و همچنان قدرتمند است. مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین نسخه‌ی دارای فضای ذخیره‌سازی مناسب (64 گیگابایت) است. از نسل دوم قلم اپل پشتیبانی می‌کند. دوربین 12 مگاپیکسلی فیس‌تایم آن بهبود یافته است.

معایب: صفحه نمایش کوچک، که ممکن است برای کسانی که دچار خستگی چشم می‌شوند یا فیلم‌ها و بازی‌های همه‌جانبه را دوست دارند عالی نباشد.

مناسب برای: کسانی که دائماً جابجا می‌شوند. گیمرهای همیشه در حال حرکت. عکاسان تبلتی. علاقه‌مندان به کتاب الکترونیکی.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است؟ به طور منطقی زمان مناسبی است. اپل آیپد مینی را در سپتامبر 2021 بروزرسانی کرد و این بروزرسانی بسیار مهمی بود، از جمله طراحی مجدد آن. اولین باری که دوباره بروزرسانی می‌شود پاییز 2022 است، و ما گمان می‌کنیم که ممکن است تا سال 2023 این اتفاق رخ ندهد.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد مینی 6 (2021)

راهنمای خرید آیپد 2022

 

آیپد ایر (2022)

  • 64 گیگابایت: 599 دلار
  • 256 گیگابایت: 749 دلار
  • 64 گیگابایت (سلولار): 749 دلار
  • 256 گیگابایت (سلولار): 899 دلار

آیپد ایر پس از عقب افتادن از بقیه‌ی گروه و در حالی که در طول سال 2021 نادیده گرفته شده بود، در مارس 2022 اهمیت خود را بازیافت. درست مانند سال 2020، آیپد ایر اکنون جایگزین جذابی برای مدل‌های گران‌تر پرو محسوب می‌شود که با آنها در زمینه‌های کلیدی مانند طراحی، مشخصات فنی و مجموعه ویژگی‌ها مطابقت دارد.

آیپد ایر 2022 از همان پردازنده مک کلاس M1 که در پروها استفاده می‌شود، بهره می‌برد و طراحی تمام صفحه‌ی آنها را به اشتراک می‌گذارد. اگر چه در این مورد، امنیت بیومتریک به جای فیس آیدی توسط یک سنسور اثر انگشت در دکمه پاور کنترل می‌شود. دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارد (دوربین جلو در بروزرسانی 2022 از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته و ویژگی Center Stage را نیز به دست آورده است)، از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی پرو پشتیبانی می‌کند و اکنون دارای 5G است.

مزایا: طراحی زیبا. قدرت پردازش و گرافیک عالی. ارزان‌تر از آیپد پرو.

معایب: بدون پروموشن.

مناسب برای: گیمرهای تبلتی و هر کسی که می‌خواهد بتواند پرتقاضاترین برنامه‌ها را در حال حاضر و در آینده اجرا کند. کاربران حرفه‌ای که نمی‌توانند آیپد پرو خریداری کنند.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است؟ کاملاً زمان مناسبی است. در مارس 2022 عرضه شد و تا سال 2023 بروزرسانی نخواهد شد.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد ایر 2022

راهنمای خرید آیپد 2022

 

آیپد پرو 11 اینچ (2021)

  • 128 گیگابایت: 799 دلار
  • 256 گیگابایت: 899 دلار
  • 512 گیگابایت: 1.099 دلار
  • 1 ترابایت: 1.499 دلار
  • 2 ترابایت: 1.899 دلار

 

  • 128 گیگابایت (سلولار): 999 دلار
  • 256 گیگابایت (سلولار): 1.099 دلار
  • 512 گیگابایت (سلولار): 1.299 دلار
  • 1 ترابایت (سلولار): 1.699 دلار
  • 2 ترابایت (سلولار): 2.099 دلار

نسل فعلی مدل‌های آیپد پرو در آوریل 2021 عرضه شد. در حالی که این بروزرسانی هیچ تغییر ظاهری ایجاد نکرد، اما تعدادی ارتقاء مهم در آن پنهان بود.

آیپد پروهای 2021 دارای تراشه‌های M1، پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرفی هستند که ممکن است عملکرد بسیار تحسین شده‌ی آنها را در جدیدترین مک‌ها به خاطر داشته باشید. همراه با افزایش تخصیص حافظه رم، این امر باعث می‌شود که هر دو به طرز فوق‌العاده‌ای سریع‌تر شوند (اپل ادعا می‌کند که CPU آنها 50 درصد سریع‌تر و عملکرد GPU 40 درصد سریع‌تر از آیپد پرو 2020 است) و ماندگاری طولانی‌تری نیز دارند.

دوربین جلو از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته است و اپل یک لنز با زاویه دید فوق عریض و یک ویژگی جدید به نام Center Stage نیز به آن اضافه کرده است که به طور خودکار حرکت کرده و زوم می‌کند تا شما و دیگران را در طول تماس‌های ویدیویی در کادر دوربین نگه دارد.

اپل همچنین 5G را نیز به آن اضافه کرده است (البته فقط در مدل‌های سلولار) و حداکثر تخصیص فضای ذخیره‌سازی را دو برابر کرده و به 2 ترابایت رسانده است. یک ارتقاء صفحه نمایش نیز وجود دارد، اما برای اطلاع از آن باید ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید، زیرا فقط شامل مدل 12.9 اینچی شده است.

مزایا: باریک و سبک. دوربین‌های عالی. 5G. فیس آیدی. پردازنده بسیار سریع و کم‌مصرف.

معایب: قیمت آن خیلی گران است. قدرت آن نیز ممکن است برای بسیاری از افراد بیش‌ازحد نیاز باشد.

مناسب برای: افراد خلاقی که به بزرگ‌ترین صفحه نمایش نیاز دارند. برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی عالی است (و صدای چهار بلندگویی برای تطبیق را ارائه می‌دهد) اما صفحه نمایش 10.2 اینچی یا حتی 9.7 اینچی بسیار مقرون به صرفه‌تر و تقریباً به همان اندازه مناسب است.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بیش از یک سال از عرضه آیپد پروهای فعلی می‌گذرد، و این بدین معنی است که ما اکنون در موقعیت ریسکی قرار داریم، زیرا هر روز ممکن است سروکله یک مدل جدید پیدا شود. احتمال زیادی وجود دارد که در پاییز 2022 چنین اتفاقی بیفتد.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

راهنمای خرید آیپد 2022

 

آیپد پرو 12.9 اینچ (2021)

  • 128 گیگابایت: 1.099 دلار
  • 256 گیگابایت: 1.199 دلار
  • 512 گیگابایت: 1.399 دلار
  • 1 ترابایت: 1.799 دلار
  • 2 ترابایت: 2.199 دلار

 

  • 128 گیگابایت (سلولار): 1.299 دلار
  • 256 گیگابایت (سلولار): 1.399 دلار
  • 512 گیگابایت (سلولار): 1.599 دلار
  • 1 ترابایت (سلولار): 1.999 دلار
  • 2 ترابایت (سلولار): 2.399 دلار

آیپد پرو 12.9 اینچ که در بهار 2021 بروزرسانی شد، بزرگ‌ترین صفحه نمایش را در میان تبلت‌های اپل دارد که در یک شاسی نسبتاً کوچک و بسیار باریک فشرده شده است. از جنبه‌های دیگر تا حد زیادی شبیه به آیپد پرو 11 اینچی است: پردازنده فوق سریع (M1) با مقدار زیادی رم، دوربین‌های عالی، 5G در مدل‌های سلولار و تجربه کاربری که به نظر می‌رسد بیش از توانایی یک لپتاپ جایگزین باشد.

استثنای اصلی صفحه نمایش است که توسط اپل به طبقه‌بندی XDR ارتقاء یافته است. این ویژگی فقط در مدل 12.9 اینچی (و Pro Display XDR) در دسترس است.

صفحه نمایش XDR توسط مجموعه‌ی عظیمی از mini-LED نور پس‌زمینه‌ای را تولید می‌کند کاهش نور موضعی ظریفی را در سراسر صفحه ارائه می‌دهد. و از نظر مشخصات، قادر به 1000 نیت روشنایی تمام صفحه و 1600 نیت حداکثر روشنایی در HDR، بعلاوه‌ی نسبت کنتراست یک به میلیون است.

همه‌ی اینها واقعاً چشمگیر هستند. اما از طرف دیگر، آیپد پرو 12.9 اینچی حتی نسبت به آیپدهای سایز متوسط هم بسیار کمتر قابل حمل است (به طرز قابل تحسینی باریک است، اما صفحه نمایش مطلق بودن آن، آن را انگشت‌شمار می‌کند) و بسیار گران است، مخصوصاً آنهایی که فضای ذخیره‌سازی بالایی دارند.

مزایا: صفحه نمایش خیلی بزرگ (12.9 اینچ). پردازنده بسیار سریع با بسته‌های رم. دوربین‌های عالی. 5G. چهار بلندگو. فیس آیدی.

معایب: حداقل آیپد قابل حملی که در حال حاضر موجود است (اگر چه بسیار باریک است). بسیار گران. سرعت پردانزده آن برای بسیاری از خریداران احتمالی بیش از حد خواهد بود.

مناسب برای: بیشتر از همه برای خلاقان حرفه‌ای، اما هر کسی که به یک صفحه نمایش بزرگ نیاز داشته باشد، به داشتن آن علاقه‌مند می‌شود. گیمرها و کسانی که از استفاده از رسانه در حین حرکت لذت می‌برند، و از ترکیب صفحه نمایش مجلل و سیستم صوتی با چهار بلندگو خوششان خواهد آمد.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است؟ مانند آیپد پروی کوچک‌تر، خرید آن کمی ریسک دارد، زیرا دستگاه در آوریل 2021 عرضه شد و احتمالاً نسخه‌ی جدید آن در پاییز امسال ارائه خواهد شد. بهترین حدس ما سپتامبر 2022 است.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

 

نتیجه‌گیری: کدام آیپد را باید بخرید؟

آیپد 10.2 اینچی (2020) گزینه مناسبی برای تازه‌واردان و کسانی است که نیاز به یک آیپد سبک دارند. از آنجایی که اپل در سپتامبر 2020 آن را با پردازنده بهتری بروزرسانی کرده است، ما راحت‌تر می‌توانیم آن را توصیه کنیم.

با این حال، برای اکثر مردم، توصیه ما آیپد ایر (2022) است. بروزرسانی مارس 2022 آن را تا حد زیادی با مدل‌های پرو هم‌سطح کرد، با پردازنده M1 و پشتیبانی از 5G به ظاهر مدرن‌تر که در سال 2020 عرضه شد، و با قیمتی بسیار پایین‌تر. توجه داشته باشید که در مقایسه با آیپد استاندارد و آیپد مینی و بیشتر تبلت‌های رقیب هنوز هم گران است.

آیپد مینی عمدتاً برای کسانی توصیه می‌شود که قابلیت حمل را اولویت اصلی خود می‌دانند. این یک دستگاه کوچک عالی است، اگر چه صفحه نمایش کوچک‌تر، آن را برای بازی‌ها و گزینه‌های سرگرمی کمتر مناسب می‌کند.

بقیه‌ی آیپدها برای خریدار معمولی بسیار گران خواهند بود. مدل‌های 11 اینچی و 12.9 اینچی پرو با طراحی فوق‌العاده‌ی تمام صفحه و فیس آیدی، به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند و خوب ساخته شده‌اند. اما آیپد ایر همچنین دارای یک پردازنده عالی و طراحی مشابه است و قیمت آن به میزان قابل توجهی کمتر است.

 

سایر موارد

اکنون شما یک مدل آیپد را انتخاب کرده‌اید، فقط چند مورد اضافی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: فضای ذخیره‌سازی، رنگ، سلولار و روش خرید.

 

چقدر حافظه ذخیره‌سازی نیاز دارید؟

این پنج آیپد از 64 گیگابایت تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهند. اما شما به چه میزان ظرفیت نیاز خواهید داشت؟

خُب، اول از همه به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی یک آیپد را در آینده ارتقاء دهید: این محدودیت فضای ذخیره‌سازی شما از هم‌اکنون تا زمانی که آیپد دیگری خریداری کنید ثابت می‌ماند، بنابراین دست‌بالا را بگیرید و تا جایی که توان مالی شما اجازه می‌دهد آیپدی با فضای ذخیره‌سازی بیشتر خریداری کنید. بهتر است که هم‌اکنون مبلغی بیشتر هزینه کنید تا اینکه چند ماه دیگر مجبور شوید یک آیپد جدید خریداری کنید.

ظرفیت ذخیره‌سازی عمدتاً توسط سه چیز مصرف می‌شود: موسیقی، عکس و فیلم، و به همین ترتیب نیز حذف آنها می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را آزاد کند. اگر تصمیم دارید که فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی زیادی را نگه دارید، به فضای ذخیره‌سازی بالایی نیاز دارید: احتمالاً 128 گیگابایت یا برای طرفداران ویدیو بیشتر از آن. (اگر قصد دارید آیپدی برای بچه‌ها خریداری کنید، به خاطر داشته باشید که در یک مسافرت طولانی با ماشین، فضای ذخیره‌سازی برای چندین قسمت از نمایش مورد علاقه‌ی آنها نیاز دارید.)

همین امر در مورد کتابخانه‌های بزرگ عکس یا موسیقی نیز تا حدی صدق می‌کند. اگر چه iCloud Photos و iTunes Match این امکان را فراهم می‌کنند که فایل‌های خود را در فضای ابری نگه دارید و از راه دور به آنها دسترسی داشته باشید (البته اگر هزینه‌های فضای ذخیره‌سازی آیکلود را بپردازید).

عامل دیگری که فضای ذخیره‌سازی شما را پر می‌کند، برنامه‌ها هستند. بازی‌های سنگینی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، فضای زیادی را مصرف می‌کنند و گیمرها باید فضای ذخیره‌سازی بالایی داشته باشند: 128 گیگابایت برای شروع مناسب است.

 

سلولار

برای اکثر مردم، اتصال 3G/4G/5G یک چیز تجملی محسوب می‌شود، حتی اگر داشتن آن خوب باشد. با پرداخت حدود 100 دلار اضافه، می‌توانید به وب و ایمیل دسترسی داشته باشید و در نبود یک شبکه وایفای از برنامه‌های متصل استفاده کنید. همچنین باید هزینه‌ی یک پلن داده را نیز در نظر بگیرید.

به دقت در نظر بگیرید که هر چند وقت یکبار نیاز به استفاده از داده همراه دارید: با آیپد مینی احتمالاً استفاده در حال حرکت بیشتر از یک آیپد فول سایز است، اما هنوز هم هزینه زیادی برای چیزی که ممکن است هرازچندگاهی استفاده کنید محسوب می‌شود.

فقط به خاطر داشته باشید که گزینه سلولار یک رادیو جی پی اس نیز به همراه خود دارد، به این معنی که می‌توانید هنگام استفاده از دستگاه خود در حال حرکت، داده‌های موقعیت مکانی دقیق را نیز دریافت کنید.

اگر می‌خواهید زمانی که خارج از منزل هستید بتوانید داده‌ها را بر روی آیپد خود دریافت کنید، ما فکر می‌کنیم بهترین گزینه ایجاد یک هات‌اسپات و اشتراک‌گذاری آن از آیفون است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘