رفع مشکل آیفون یا آیپدی که روشن نمی‌شود

12
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 505 بازدید

رفع مشکل آیفون یا آیپدی که روشن نمی‌شود

داشتن یک آیپد یا آیفونی که روشن نمی‌شود، می‌تواند آزار دهنده باشد، مخصوصاً اگر کار روزانه شما به استفاده از آنها وابسته باشد. در این مقاله 6 نکته ساده برای آماده کردن دوباره‌ی دستگاه برای کار را به شما آموزش خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آیا آیفون، آیپد یا آیپادی دارید که روشن نمی‌شود یا به نظر می‌رسد که از کار افتاده است؟ احتمال زیادی وجود دارد که دستگاه آی او اس شما هنوز هم کارایی داشته باشد؛ فقط شما باید از برخی شگردهای متقاعد کننده برای بیدار کردن آن استفاده کنید.

در هر صورت، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع مشکل آیفون یا آیپد خود انجام دهید که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. (از طرف دیگر، اگر چنین مشکلی را با مک خود دارید، مقاله دیگر ما با عنوان «رفع مشکل مکینتاشی که روشن نمی‌شود» را مطالعه کنید.)

نکته: این راهنما برای موقعیت‌های اسرارآمیزی است که در آن یک دستگاه آی او اس‌ی به دلیل مشکلات ناشناخته‌ای روشن نمی‌شود. اگر مشکل رخ داده را می‌شناسید و مطمئن هستید که موضوع از چه قرار است - مثلاً اگر دستگاه شما در آب افتاده یا بیش از حد گرم شده است - توصیه می‌کنیم که به یک نمایندگی مجاز تعمیرات دستگاه‌های اپل مراجعه کنید. در نهایت، ما مقاله‌ی «آموزش رفع مشکل صفحه سفید مرگ آیفون» را نیز داریم که یک مشکل کمی متفاوت است.

 

تمام شدن شارژ

ابتدا به اصول اولیه بپردازیم. بیایید ببینیم که آیا باتری دستگاه شما اصلاً شارژ دارد یا شارژ آن به اتمام رسیده است. برای اطمینان از اینکه برق کافی برای روشن کردن دستگاه آی او اس‌ی خود را دارید، آن را به یک شارژر دیواری وصل کرده و قبل از اینکه بخواهید آن را روشن کنید، حداقل ده دقیقه برای شارژ شدن به آن فرصت بدهید.

رفع مشکل آیفون یا آیپدی که روشن نمی‌شود

به خاطر داشته باشید که ممکن است شارژر دیواری یا کابل آن نیز مشکل داشته باشد. بنابراین اگر شارژ کردن اتفاق نمی‌افتاد، باید همین روال را با یک شارژر متفاوت و با یک کابل یدکی یا قرضی دیگر امتحان کنید. (اگر کسی نیست که بتوانید از او کابل تهیه کنید، می‌توانید به فروشگاه اپل مراجعه کرده و در آنجا تست کنید یا اینکه یک کابل لایتنینگ جدید خریداری کنید.)

همچنین بخوانید: چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم

اگر آیفون یا آیپد خود را با استفاده از شارژر و کابل متفاوت شارژ کرده اما باز هم چیزی را نمایش نمی‌دهد، احتمالاً باید به دنبال یک مشکل سخت‌افزاری مانند خرابی باتری لیتیومی گوشی باشید و گزینه‌های تعمیر خود را بررسی کنید.

از طرف دیگر، اگر دستگاه شما اکنون روشن می‌شود اما در هنگام راه‌اندازی از آرم اپل عبور نمی‌کند، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

ری‌استارت اجباری

عبارت «آیا سعی کرده‌اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟» ممکن است یک عبارت کلیشه‌ای باشد، اما این یک اصل پیش‌فرض برای کسانی است که در یک بوت‌لوپ گیر کرده‌اند.

ری‌استارت اجباری اغلب برای رفع مشکل یک دستگاه از کار افتاده کافی است. روشی که برای انجام این کار باید استفاده کنید به آیفون (یا آیپد) شما بستگی دارد. ما یک راهنمای کامل داریم که «روش ری‌استارت کردن یک آیفون یا آیپد» را توضیح می‌دهد.

رفع مشکل آیفون یا آیپدی که روشن نمی‌شود

در اکثر دستگاه‌های آی او اس‌ی، از جمله تمام آیپدها، می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه هوم و دکمه پاور، یک ری‌استارت اجباری انجام دهید.

با این حال، اگر دستگاه شما آنقدر جدید است که دکمه هوم نرم‌افزاری غیرمکانیکی داشته باشد (آیفون‌های نسل 7 و 8)، و مطمئناً اگر اصلاً دکمه هوم نداشته باشد (آیفون X)، فرآیند این کار متفاوت و پیچیده‌تر است.

در آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس، دکمه پاور (یا دکمه کناری) و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید تا صفحه‌ی حالت بازیابی ظاهر شود. در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و آیفون X باید دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، بعد از آن دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه‌ی حالت بازیابی ظاهر شود.

پس از راه‌اندازی مجدد، چند دقیقه به دستگاه فرصت دهید تا روشن شود. سپس سعی کنید به طور معمول از آن استفاده کنید. (برای از بین بردن مشکلات مربوط به باتری، فکر خوبی است که وقتی دستگاه به منبع تغذیه وصل است، کار ریست کردن را انجام دهید.)

اگر دستگاه شما روشن می‌شود، اما بلافاصله خاموش می‌شود، یا پس از 10 دقیقه هنوز از آرم اپل عبور نکرده است، ممکن است لازم باشد که آن را بازیابی کنید. برای آشنایی با روش انجام ریست کردن، به مرحله بعدی مراجعه کنید.

 

بازیابی دستگاه

اگر آیفون شما روشن است، اما همچنان با آی او اس مشکل جدی دارد، ممکن است لازم باشد که آن را بازیابی کنید.

دستگاه را به کامپیوتر خودتان وصل کنید و اگر به طور خودکار باز نشد، آی‌تیونز را باز کنید. بر روی آیکون دستگاه کلیک کنید تا صفحه‌ی آن باز شود. سپس بر روی Restore (بازیابی) کلیک کنید. (توصیه می‌شود که قبل از بازیابی دستگاه آی او اس خود، از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، اما ضروری نیست. در این مورد می‌توانید مقاله «روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد» را مطالعه کنید.)

پس از به پایان رسیدن مراحل، آی‌تیونز از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از نسخه پشتیبان قبلی بازیابی کنید یا خیر. اگر نسخه پشتیبان قدیمی ندارید، باید دستگاه خود را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید. بسته به سرعت دستگاه شما و مقدار اطلاعات، این فرآیند ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

رفع مشکل آیفون یا آیپدی که روشن نمی‌شود

 

حالت DFU

حالت DFU (بروزرسانی فریمور دستگاه / Device Firmware Update) برای بروزرسانی فریمور استفاده می‌شود و اغلب این امکان را به شما می‌دهد که یک آیفون یا آیپد کاملاً بی‌پاسخ را تعمیر کنید، اما باید فقط در شرایط بحرانی استفاده شود.

دستگاه را به مک (یا PC) خود وصل کرده و آی‌تیونز را باز کنید. اکنون دکمه خاموش/روشن کردن دستگاه آی او اس را برای حدود سه ثانیه نگه دارید و در صورت درخواست، انگشت خود را بکشید تا خاموش شود.

پس از به پایان رسیدن فرآیند خاموش کردن، دکمه هوم و دکمه‌‌های پاور و کناری را فشار داده و آنها را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. (در این مورد باید نسبتاً دقیق باشید.) سپس دکمه پاور را رها کنید، اما دکمه هوم را برای 5 ثانیه دیگر فشار دهید.

اگر صفحه‌ی connect into iTunes (اتصال به آی‌تیونز) یا آرم اپل را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده کردید، در زمان‌بندی نگه داشتن دکمه‌ها دچار اشتباه شده‌اید. شما فقط باید یک هشدار در آی‌تیونز مشاهده کنید که کامپیوتر شما دستگاه را شناسایی کرده است و پیشنهاد می‌کند که آن را بازیابی کنید، در حالی که صفحه نمایش آیفون سیاه باقی می‌ماند.

در آیفون 7، آیفون 8 و آیفون X شما باید از روش بالا پیروی کنید، اما باید دکمه‌ی هوم را با دکمه‌ی کاهش صدا جایگزین کنید. به خاطر داشته باشید که این دستگاه‌ها یا دکمه هوم ندارند یا دکمه هوم غیرمکانیکی دارند که وقتی خاموش هستند کار نمی‌کنند.

 

کامپیوتر دیگری را امتحان کنید

اگر نمی‌توانید دستگاه خود را بازیابی کنید یا نمی‌توانید وارد حالت DFU شوید، ممکن است بهتر باشد که یک مک یا PC دیگر را امتحان کنید. گاهی اوقات یک مشکل ناسازگاری یا یک مشکل درایور باعث می‌شود که کامپیوتر شما نتواند دستگاه آی او اس‌ی را تشخیص دهد.

 

از اپل مشورت بگیرید

اگر همه چیز با شکست مواجه شد، بهترین حرکت بعدی این است که با پشتیبانی اپل تماس گرفته تا از راه‌حل‌های پیشنهادی آنها استفاده کنید یا در صورت لزوم نسبت به تعمیر یا تعویض گوشی خود اقدام کنید.

البته این کار ممکن است برای شما هزینه داشته باشید، به خصوص اگر دستگاه شما قدیمی باشد و گارانتی نداشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که شرکت‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند کار تعمیر را برای شما انجام دهند، و احتمالاً با هزینه‌ای کمتر از اپل این کار را انجام خواهند داد، اما نتیجه‌ی آن این است که احتمالاً کمتر احساس آرامش خاطر خواهید داشت.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘