روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

12
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 6814 بازدید

 روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

آیا یک آیپد جدید (10.2 اینچ)، آیپد پرو (12.9 اینچ یا 11 اینچ)، آیپد مینی یا آیپد ایر دارید؟ شما می‌خواهید آن را راه‌اندازی و شروع به استفاده کنید. در اینجا روش انتقال برنامه‌ها، داده‌ها، مخاطبین و عکس‌ها و همچنین روش شروع به کار با تبلت شما آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اگر به تازگی آیپد جدیدی را خریداری کرده‌اید یا یک آیپد به شما هدیه داده شده است (خواه مدل آن آیپد مینی، آیپد ایر، آیپد پرو یا مدل 10.2 اینچی باشد) و می‌خواهید بدانید که چگونه آن را تنظیم کرده و با آن شروع به کار کنید، به جای مناسبی آمده‌اید. اپل راه‌اندازی و شروع استفاده از محصولات خود را به طرز شگفت‌آوری آسان کرده است، که این می‌تواند برای تازه‌واردان اطمینان‌بخش باشد. اما داشتن کمی راهنمایی مستقیم می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد در این مقاله ارایه دهیم.

این راهنما شما را با دقت در فرآیند راه‌اندازی یک آیپد جدید و شروع به کار همه چیز شما را همراهی خواهد کرد. در اینجا روش تنظیم و اجرای آیپد شما آورده شده است.


1. آیپد را از جعبه در آورده و آن را روشن کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که آیپد را از جعبهٔ آن خارج کنید. ممکن است بخندید، اما باز کردن جعبه همیشه مورد علاقهٔ ما در خرید یک محصول جدید اپل است. این شرکت به دلیل کیفیت ساده و جذاب در بسته‌بندی، و درک اهمیت تأثیر اولیه شناخته شده است.

دکمهٔ Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید (در سمت راست بالای آیپد زمانی که صفحه نمایش روبروی شما قرار دارد) و با این کار باید روشن شود. در اکثر آیپدها حدود 90 درصد شارژ وجود دارد، بنا بر این در این مرحله نیازی به شارژ کردن نیست…

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید


2. شارژ کنید (در صورت لزوم)

… اما همیشه استثنائاتی وجود خواهد داشت.

اگر آیپد شارژ کمی داشته باشد و هنگام نگه داشتن دکمهٔ Sleep/Wake روشن نشود، ممکن است لازم باشد که آن را شارژ کنید. آداپتور برق اپل را از جعبه خارج کرده و کابل آن را وصل کنید (با استفاده از انتهای اتصال USB) و به آیپد وصل کنید (با استفاده از انتهای لایتنینگ یا USB-C در مدل‌های آیپد پرو 2018). آن را به پریز برق وصل کرده و 10 دقیقه به آن فرصت بدهید.


3. سیم کارت را وارد کنید (اگر یک آیپد مدل سلولار دارید)

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

اگر یک مدل آیپد Wi-Fi + Cellular خریداری کرده‌اید، لازم است که سیم کارت را نصب کنید.

برای این کار باید سینی سیم کارت آیپد را که در لبهٔ سمت راستی قرار دارد را باز کنید - به دنبال یک مستطیل نیم اینچی نازک با گوشه‌های گرد و یک سوراخ در یک انتهای آن باشید. می‌توانید از ابزار خارج کنندهٔ سیم کارت ارایه شده توسط اپل یا یک گیره کاغذ استفاده کنید؛ در هر صورت ابزار را به آرامی در سوراخ قرار دهید تا سینی کمی به بیرون بیاید، سپس با انگشتان خود آن را بیرون بکشید. سیم کارت را وارد کرده و سینی را مجدداً در داخل آیپد قرار دهید.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

اگر در هنگام خرید آن از اپل خواسته‌اید که به شما در تنظیم آیپد کمک کنند، ممکن است کارمندان شرکت از قبل سیم کارت را برای شما نصب کرده باشند. همچنین توجه داشته باشید که مدل‌های آیپد پرو 2018 از eSIM و همچنین داشتن اسلات nano-SIM پشتیبانی می‌کنند.


4. سلام کنید و برای شروع انگشت خود را بکشید

برای شروع، انگشت خود را بر روی صفحه بکشید. اولین کاری که باید انجام دهید پیوستن به یک شبکه بی‌سیم (وایرلس) است تا آیپد بتواند برای درخواست و ارسال اطلاعات تنظیمات به سرورهای اپل به آن متصل شود.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

شبکه وایفای (Wi-Fi) خود را از لیست انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. بر روی Join (متصل شدن) کلیک کنید.

اگر به شبکه وایفای دسترسی پیدا نکرده‌اید و یک آیپد Wi-Fi + Cellular دارید، می‌توانید با استفاده از اتصال 3G/4G که کار می‌کند، ادامه دهید. اما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا به قدر کافی برای شبکهٔ وایفای صبر کنید. این به احتمال زیاد سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر خواهد بود، و اگر بعد از تنظیم تصمیم به دانلود برخی از برنامه‌ها را داشته باشید، ممکن است از مقدار زیادی از داده‌های شما استفاده کند.


5. سرویس‌های موقعیت مکانی

برای استفاده از سرویس‌های موقعیت مکانی، بر روی Enable Location Services (فعال کردن سرویس‌های موقعیت مکانی) ضربه بزنید. این مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که از GPS و مثلثات Wi-Fi/Cellular برای شناسایی موقعیت مکان شما استفاده می‌کند.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

لازم نیست حتماً این کار را انجام دهید، اما بسیاری از برنامه‌ها، از جمله Maps، بدون فعال کردن سرویس موقعیت مکانی، به درستی کار نمی‌کنند.


6. ایجاد یک رمز ورود و شناسه لمسی

از شما خواسته می‌شود که یک رمز ورود (Passcode) چهار یا شش رقمی را وارد کنید. این مورد برای ورود به همراه شناسه لمسی (Touch ID) استفاده می‌شود.

به صورت پیش‌فرض، آیپد در هنگام تنظیم آن به عنوان یک دستگاه جدید، یک رمز ورود شش رقمی را پیشنهاد می‌کند (اگر آن را از یک نسخهٔ پشتیبان تنظیم کرده باشید و از یک کد چهار رقمی استفاده می‌کنید، خوشبختانه به شما اجازه می‌دهد تا از آن کد استفاده کنید). اگر ترجیح می‌دهید که به جای استفاده از یک کد شش رقمی از یک کد چهار رقمی استفاده کنید، بر روی Passcode Options (گزینه‌های رمز ورود) ضربه بزنید و گزینهٔ مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به یک کد الفبایی (یک رمز عبور معمولی با حروف و اعداد) تغییر داده و یا گزینهٔ Don't Add Passcode (رمز ورود اضافه نشود) را انتخاب کنید.

حالا چه یک کد چهار رقمی، یا شش رقمی و یا الفبایی، توصیه می‌کنیم که در هر صورت یک رمز ورود تنظیم کنید. این کار یک محافظت اولیه برای اطلاعات شخصی شما فراهم می‌کند، مانع از سرقت هویت می‌شود و سارقین به سختی می‌توانند از دستگاه شما استفاده کنند.

یک رمز ورود امنیت سطح بالایی ندارد، اما می‌تواند کمک کننده باشد. و ضربه زدن به چند عدد در هر بار راه‌اندازی آیپد (یا قرار دادن نوک انگشت بر روی اسکنر Touch ID یا قرار دادن چهرهٔ خود در مقابل اسکنر Face ID، بسته به نوع سخت‌افزار شما) زحمت کمی دارد و ما معتقدیم که مزایای آن بیشتر از اینها است.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

پس از اتمام کارهای مربوط به رمز ورود، از شما خواسته می‌شود تا Touch ID (شناسه لمسی) را تنظیم کنید. انگشت شست یا یکی از انگشتان خود را انتخاب کرده و مطابق درخواست با آن انگشت به آرامی بر روی دکمهٔ Home (بدون فشار دادن آن) ضربه بزنید. بعداً می‌توانید اثر انگشت دیگری اضافه کنید.

اگر به اندازهٔ کافی خوش شانس باشید که یکی از آیپد پروهای 2018 را داشته باشید، از شما خواسته می‌شود تا Face ID (شناسه چهره) را تنظیم کنید.


7. جدید یا بازیابی؟

می‌توانید آیپد را به عنوان یک آیپد جدید تنظیم کنید، یا آن را از نسخهٔ پشتیبان تهیه شده از آیپد قدیمی‌تر بازیابی کنید (که در واقع همه چیز را از یک آیپد قدیمی به آیپد جدید کپی می‌کند).

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

شما چهار گزینه در اختیار دارید:

• Set Up as New iPad (به عنوان آیپد جدید تنظیم شود)
• Restore from iCloud Backup (از نسخه پشتیبان آی‌کلود بازیابی شود)
• Restore from iTunes (or Finder) Backup (از نسخه پشتیبان آی‌تیونز یا Finder بازیابی شود)
• Move Data From Android (انتقال داده‌ها از اندروید)

پشتیبان‌گیری آی‌کلود به خوبی کار می‌کند و این روزها افراد بیشتری از آی‌کلود برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. اما ما هنوز تهیه نسخه پشتیبان آی‌تیونز را کمی سریع‌تر می‌دانیم.

در مورد تهیه نسخهٔ پشتیبان از آیپد بیشتر بخوانید:

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود

اگر یک تبلت اندرویدی دارید و می‌خواهید داده‌های خود را به آی‌کلود منتقل کنید، Move Data From Android (انتقال داده‌ها از اندورید) را انتخاب کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

در هر صورت اطمینان حاصل کنید که از آیپد قدیمی خود به تازگی در آی‌کلود یا آی‌تیونز نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید.

نسخه پشتیبان آی‌کلود

اگر می‌خواهید از آی‌کلود استفاده کنید، بر روی آیپد قدیمی خود ضربه بزنید و Settings > iCloud > Storage and Backup را انتخاب کرده و به قسمت پایین که می‌گوید Last Backup (آخرین نسخه پشتیبان) نگاهی بیندازید و بر روی Back Up Now (حالا پشتیبان‌گیری کن) ضربه بزنید.

نسخه پشتیبان آی‌تیونز

اگر می‌خواهید از آی‌تیونز استفاده کنید، آیپد قدیمی خود را به مک یا PC وصل کرده و iTunes را باز کنید. بر روی آیکون آیپد در بالا سمت راست کلیک کرده و به دنبال آخرین نسخهٔ پشتیبان باشید. اگر نسخهٔ پشتیبان متعلق به مدتی پیش است، بر روی Back Up Now (حالا پشتیبان‌گیری کن) کلیک کنید.

اگر شما مکینتاشی دارید که مک. او. اس کاتالینا را اجرا می‌کند، متوجه می‌شوید که آی‌تیونز از سیستم شما حذف شده است. در این حالت، وظایف آن توسط Finder و تقریباً به همان روش انجام می‌شود.

در مورد آی‌تیونز بیشتر بخوانید:

- برنامه آی‌تیونز در سیستم عامل مک ۱۰.۱۵ کاتالینا تغییر می‌کند. هر آنچه باید در مورد تغییرات آی‌تیونز بدانید

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

بازیابی از آی‌کلود / آی‌تیونز

اگر بر روی گزینهٔ Restore from iCloud/iTunes (بازیابی از آی‌کلود / آی‌تیونز) ضربه بزنید، باید شناسه اپل و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از اتمام، باید صفحه‌ای را مشاهده کنید که می‌گوید Update Complete (به روز رسانی کامل شد).

اگر بر روی Set up as New ضربه بزنید

اگر به گزینهٔ Set up as New (راه‌اندازی به عنوان جدید) ضربه بزنید، به صفحهٔ Apple ID منتقل می‌شوید. بر روی Sign In With your Apple ID (با شناسه اپل خود وارد سیستم شوید) ضربه زده و شناسه اپل و رمز عبور خود را وارد کنید.

اگر هنوز یک شناسه اپل دریافت نکرده‌اید یا می‌خواهید با یک شناسه اپل جدید شروع کنید، بر روی Create a Free Apple ID (ایجاد یک شناسه اپل رایگان) ضربه زده و مراحل را طی کنید. شما باید تاریخ تولد، نام، آدرس و جزئیات مختلف دیگری را وارد کنید.


8. Apple ID (شناسه اپل)

شناسه اپل شما برای خرید از فروشگاه برنامه (App Store) و آی‌تیونز و ورود به سرویس‌های آی‌کلود استفاده می‌شود. ممکن است قبلاً یکی از آنها را داشته باشید، در این صورت فیلدهای Apple ID و Password را پر کرده و بر روی Return ضربه بزنید.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

در غیر این صورت، بر روی Don't have an Apple ID (شناسه اپل ندارم) یا فراموشی رمز عبور و سپس Create A Free Apple ID (ایجاد یک شناسه اپل رایگان) ضربه بزنید. جزئیات اطلاعات خود برای دریافت شناسه اپل را وارد کنید.


9. شرایط و ضوابط

بر روی Agree (موافقت) در کنار Terms and Conditions (شرایط و ضوابط) ضربه بزنید. اگر بخواهید می‌توانید شرایط و ضوابط را بخوانید (در حقیقت، به شدت توصیه می‌کنیم که باید این کار را انجام دهید، حتی اگر آنها به طور غیر انسانی طولانی باشند)، اما شما در این مورد انتخاب زیادی ندارید: شما باید با آنها موافقت کنید تا بتوانید از آیپد خود استفاده کنید. مجدداً بر روی Agree در پنجرهٔ بازشو ضربه بزنید.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید


10. راه‌اندازی Siri

سیری دستیار صوتی داخلی آی. او. اس است. بسیار بدنام است، اما از زمان شروع به کار بسیار بهبود یافته است و می‌تواند بسیار مفید باشد. با سیری می‌توانید دستورات صوتی را به آیپد خود ارسال کنید، مانند «به من یادآوری که چمن‌ها را کوتاه کنم» یا سؤالاتی از قبیل «پایتخت بلغارستان کجاست؟ ».

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

آنچه ممکن است ندانید این است که ضبط‌های صوتی شما بر روی خود آیپد تفسیر نمی‌شوند: آنها به اپل ارسال می‌شوند تا مورد تجزیه و تحلیل ماشینی قرار بگیرند (خیلی سریع، بنا بر این شما اصلاً متوجه تأخیر نخواهید شد، اما این به این معنی است که باید آنلاین باشید). و برخی افراد نسبت به دیگران با آن راحت‌تر هستند. اگر می‌خواهید زمان بیشتری برای آن در نظر بگیرید، بر روی Turn On Siri (روشن کردن سیری) برای راه‌اندازی سیری یا بر روی Turn On Siri Later (روشن کردن سیری در زمانی دیگر) ضربه بزنید.

در مورد سیری بیشتر بخوانید:

- چگونه مانع استراق سمع سیری Siri شویم

 

11. عیب‌شناسی

از شما سؤال می‌شود که آیا می‌خواهید با توافق به عیب‌شناسی، به اپل در جهت بهبود محصولات خود کمک کنید یا خیر. در صورت توافق، جزئیات خرابی برنامه‌ها و موارد مشابه آن برای تجزیه و تحلیل توسط مهندسان به اپل ارسال می‌شود. این یک مشارکت عمومی است و ممکن است کمک کند تا مشکلات شما سریع‌تر حل شود، اما توافق با آن اجباری نیست.

اپل کاربران آیپد را ترغیب می‌کند که هر زمان دستگاه‌های آنها با خطایی مواجه شد، اطلاعت عیب‌شناسی را برای اپل ارسال کنند، اما این که آیا شما تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید یا نه، به خودتان بستگی دارد. برای این که اپل اشکالات شما را تشخیص دهد، بر روی Automatically Send (ارسال خودکار) ضربه بزنید، یا بر روی Don't Send (ارسال نکردن) تا چیزی ارسال نشود. ما برای کمک به اپل بر روی Automatically Send ضربه می‌زنیم، اما این در مورد شما، بستگی به نظر شما دارد.


12. از آی‌کلود استفاده کنید (یا استفاده نکنید)

اگر می‌خواهید شناسه اپل خود را به یک حساب آی‌کلود متصل کنید و از امکان ذخیرهٔ فایل‌ها در سرورهای اپل استفاده کنید، بر روی Use iCloud (استفاده از آی‌کلود) ضربه بزنید. آی‌کلود چیز بسیار مفیدی برای استفاده در این زمینه است، بنا بر این از آی‌کلود استفاده کنید، مگر این که واقعاً نخواهید اپل به هیچ یک از داده‌های شما دسترسی داشته باشد.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید


13. Find My آیپد

برای شروع استفاده از سرویس Find My اپل، بر روی Find My آیپد ضربه بزنید. این برای مواقعی که آیپد خود را گم می‌کنید بسیار عالی است: می‌توانید آن را در Maps اپل قرار دهید، برای شخصی که آیپد شما را در اختیار دارد پیام ارسال کنید، آن را قفل کرده یا پاک کنید. این بسیار مفید است، بنا بر این ما توصیه می‌کنیم که بر روی Find My ضربه بزنید - اما مثل همیشه تصمیم با خود شماست.

در مورد Find My بیشتر بخوانید:

- روش یافتن مک سرقت شده و محافظت از اطلاعات در مقابل سارقان

- چگونه یک اپل واچ گمشده را پیدا کنیم

- آموزش به اشتراک گذاری مکان در آیفون با برنامه FindMy

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید


14. iMessage و FaceTime

اکنون لیستی از آدرس ایمیل‌هایی را مشاهده خواهید کرد که افراد می‌توانند با استفاده از آنها از طریق iMessage و FaceTime با شما تماس بگیرند. بر روی آدرس‌های ایمیلی که نمی‌خواهید استفاده کنید ضربه بزنید (این کار تیک‌های آبی را حذف می‌کند) و سپس بر روی Next ضربه بزنید.


15. به آیپد خود خوش آمدید!

همین بود. حالا شما آماده هستید. برای شروع استفاده از آیپد خود، بر روی Get Started (شروع به کار) ضربه بزنید.

روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

همچنین بخوانید:

- بهترین آیپد

- بهترین آیپد برای دانشجویان

- بهترین آیپد برای بچه‌ها

- بهترین آیپد برای بازی

- آموزش جامع روش استفاده از آیپد برای کسب و کار

- چگونه سرعت یک آیپد را بالا ببریم
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘