بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

10
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2092 بازدید

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک 

آی‌تیونز بعد از ورود مک. او. اس کاتالینا بازنشسته می‌شود، بنا بر این در این مقاله گزینه‌های مناسبی را برای نیازهای پخش رسانه شما که می‌توانند جایگزین آی‌تیونز شوند را معرفی خواهیم کرد.

-----

سافت‌مک: اپل در WWDC 2019 (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) اعلام کرد که آی‌تیونز (iTunes) در زمان به روز رسانی بعدی برای مک. او. اس کاتالینا بازنشسته می‌شود. در عوض، این برنامه با سه برنامهٔ جداگانهٔ دیگر جایگزین می‌شود: TV، Music و Podcasts که هر کدام رسانه‌های مربوط به خود را اداره می‌کنند.

این امر برای بسیاری از کاربرانی که احساس می‌کردند این نرم‌افزار در حال تبدیل شدن به یک هیولای سنگین شده است، به عنوان یک آسودگی خیال بود. اما برای برخی دیگر ممکن است از دست دادن یک منبع مرکزی برای تمام رسانه‌های‌شان تأسف‌بار باشد.

خُب، برای گذر از آی‌تیونز نیازی به سوگواری نیست، زیرا گزینه‌های بسیار مناسب دیگری نیز برای مک وجود دارد. در این مقاله انتخاب ما از بهترین پخش کننده‌های رسانه‌ای که می‌توانید به عنوان جایگزینی برای آی‌تیونز استفاده کنید را معرفی می‌کنیم.

طرفداران Clementine و Tomahawk که در گذشته به طور مرتب در لیست ما ظاهر می‌شدند، ناراحت خواهند شد و می‌دانند که به نظر می‌رسد که با آخرین به روز رسانی‌های منتشر شده در سال 2016، پیشرفت در هر دو برنامه متوقف شده است. هر دو هنوز هم به صورت رایگان در سایت‌های خود در دسترس هستند، اما هر مشکلی که با آن روبرو شوید اصلاح نخواهد شد، مگر این که توسعه دهندگان در آینده به پروژه‌ها برگردند، که بسیار بعید به نظر می‌رسد.

 

VLC Media Player

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: رایگان

دانلود نرم افزار VLC Media Player |

برنامهٔ VLC Media Player به دلیل سازگاری آن با تعداد نفس‌گیر فایل‌های صوتی و تصویری، باید یکی از محبوب‌ترین پخش کننده‌های رسانه‌ای شخص ثالث و در دسترس برای مک (و همچنین PC، اندروید، آی. او. اس و غیره) باشد. شانس در این است که اگر شما یک فیلم یا آلبومی با یک فرمت کمیاب دارید که در QuickTime یا iTunes اجرا نمی‌شود، در VLC اجرا خواهد شد.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که VLC یک پخش کنندهٔ فیلم است؛ این در حالی است که نیمی از آنچه که VLC ارایه می‌دهد، شامل پخش کردن موسیقی، ایجاد لیست پخش و پشتیبانی از بلوری، و برای دسته‌ای از پخش کنندگان اینترنتی، امکان پخش سرویس‌های مستقیم کانال وب بدون تبلیغات است.

یک همه فن حریف واقعی.

 

Spotify

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: رایگان (همراه با تبلیغات)، نسخهٔ پرمیوم 9.99 دلار ماهیانه

| دانلود نرم‌افزار Spotify |

همه Spotify را می‌شناسند، اما شایان ذکر است که یک جایگزین عالی برای مدیریت یک کتابخانه آی‌تیونز، یا در واقع هر کتابخانهٔ موسیقی، که می‌توانید به سادگی از خرید موسیقی برای امتیاز پخش آن صرف نظر کنید.

در حالی که اپل موزیک و آی‌تیونز دست به دست هم می‌دهند، یک گزینهٔ عالی برای پخش موسیقی در دسترس است. Spotify پرطرفدارترین خدمات در جهان از این نوع است که دارای امکاناتی فراوان، امکان انتخاب از حجم عظیمی از موسیقی و جامعه‌ای پر جنب و جوش است که می‌توانید لیست‌های پخش خود را در آن به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید بر روی یک مک به رایگان گوش دهید، مشروط بر این که تبلیغات را در نظر نگیرید، یا با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار به سرویس پرمیوم ارتقاء دهید.

 

Plex

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: رایگان، نسخهٔ پرمیوم 4.99 دلار ماهیانه

اگر مجموعهٔ بزرگی از فایل‌های رسانه دارید و می‌خواهید از هر یک از دستگاه‌های خود به آن دسترسی داشته باشید، Plex یک راه حل خوب برای چنین کاری است. این نرم‌افزار با در نظر گرفتن امکان پخش طراحی شده است، و روشی سریع و آسان برای تنظیم سرور رسانه در یکی از دستگاه‌های شما است. در حالت ایده‌آل، شما از یک دسکتاپ یا حداقل یک لپتاپ استفاده می‌کنید که همیشه متصل و روشن باشد، یا می‌توانید با راه‌اندازی یک NAS (سرور متصل به شبکه) به عنوان مرکزیتی برای موسیقی‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های خود استفاده کنید.

با این کار محتویات شما تا زمانی که به اینترنت متصل باشید از طریق آیفون، آیپد، مک، PS4 یا سایر دستگاه‌های شما فهرست‌بندی شده و در دسترس می‌باشد.

اگر مایل به اضافه کردن امکانات پیشرفته‌ای مانند ادغام با Tidal، همگام‌سازی موبایل آفلاین، و سایر موارد هستید، باید از ردیف رایگان خارج شده و ماهیانه تا 4.99 دلار حق اشتراک نسخهٔ پرمیوم را پرداخت کنید. اما ما فکر می‌کنیم اغلب مردم بیش از اینها از نسخهٔ رایگان راضی باشند.

 

Google Play Music

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: 9.99 دلار ماهیانه

Google Play Music یک سرویس مبتنی بر وب است که جایگزین مناسبی برای iTunes، Apple Music و Spotify است. سرویس رایگان آن شما را قادر می‌سازد که تمام موسیقی خود را بر روی سرورهای ابری گوگل بارگیری کرده و سپس می‌توانید به صورت آنلاین جستجو کرده و به آنها دسترسی پیدا کنید. رابط کاربری مبتنی بر وب نسبت به آی‌تیونز بسیار زیباتر است، اما به اندازهٔ چیزی مانند Spotify تمیز نیست، و به نظر می‌رسد که سعی می‌کند شما را از طریق فروشگاه خود هدایت کند.

اما این یک روش رایگان برای به دست آوردن موسیقی در فضای ابری است و می‌توانید از هر جایی به آن دسترسی پیدا کنید، و یک سرویس پرمیوم قابلیت‌های عملکردی «تمام موسیقی‌ای که می‌توانید استفاده کنید» شبیه Spotify را ارایه می‌دهد. هر چند شایان ذکر است که اگر یک مجموعهٔ بزرگ فیلم داشته باشید، این سرویس از پخش فیلم پشتیبانی نمی‌کند.

 

Vox Player

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: رایگان، هزینه اشتراک نسخهٔ پرمیوم 4.99 دلار ماهیانه

اگر به دنبال یک پخش کنندهٔ رسانه مینیمال برای مک. او. اس هستید، به چیزی غیر از Vox Player فکر نکنید.

همراه با یک رابط کاربری جذاب، استفاده از آن بسیار ساده است و با همهٔ چیزهایی که برای یک پخش کنندهٔ موسیقی انتظار دارید همراه است. حتی از پخش FLAC و سایر فایل‌های صوتی با کیفیت بالا و تا 24bit / 192kHz پشتیبانی می‌کند.

همچنین می‌توانید از نسخهٔ پرمیوم که دارای رادیوی داخلی همراه با گزینه‌هایی برای اتصال به سرویس‌های پخش از جمله SoundCloud، YouTube، Apple Music و Last. FM است، همراه با همگام‌سازی ابری بین Vox و iOS استفاده کنید. هر چند این فقط برای صدا است: که خبری بد برای کسانی است که کتابخانه‌های فیلم بزرگی دارند.

در حالی که این برنامه در ابتدا به یک نسخهٔ آزمایشی رایگان قبل از ارتقاء به نسخهٔ پولی قفل شده بود، توسعه دهندگان از آن زمان یک مدل مبتنی بر اشتراک را ایجاد کرده‌اند. بدین ترتیب، می‌توانید قبل از پرداخت پول خود، بدانید که آیا ارزش ارتقاء به نسخهٔ پرمیوم را دارد یا خیر؟

 

Quod Libet

بهترین جایگزین‌های آی‌تیونز برای مک

:: رایگان

Quod Libet نامی لاتین به معنی «هر آنچه شما می‌خواهید» است، و یک پخش کنندهٔ رسانه‌ای است که از سال 2004 شروع به کار کرده و هنوز هم تا به امروز به روز رسانی‌ها را دریافت می‌کند. در حالی بسیاری از افراد چیزی از این برنامه نشنیده‌اند، این یک نرم‌افزار کامپکت کاملاً ساده و کاربردی است - کاملاً برعکس آنچه که بسیاری ادعا می‌کنند آی‌تیونز ارایه می‌دهد.

امکانات آن شامل پشتیبانی از فرمت‌های مختلف رسانه‌ای از جمله FLAC، همراه با پخش مجدد هوشمند، پخش تصادفی بر اساس وزن و رتبه، برچسب‌های یونیکد، رادیو اینترنتی داخلی، یک رابط کاربری قابل تنظیم و موارد دیگر است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘