آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

2
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 783 بازدید

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید و نیاز به ریست کردن یا بازیابی آن دارید، نکات ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید. در اینجا روش به دست آوردن اپل آیدی خودتان یا ریست کردن آن آموزش داده می‌شود. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

از آنجایی که کاربران آیفون و مک مرتباً جزئیات اپل آیدی خود را در جاهای مختلف وارد می‌کنند - هنگام خرید یک برنامه یا موسیقی آیتونز، دسترسی به ایمیل آیکلود یا سایر سرویس‌ها، بروزرسانی یک سیستم عامل - که فکر نمی‌کنند ممکن است رمزهای عبور خود را فراموش کنند. اما واقعیت این است که ما فراموش می‌کنیم.

ممکن است زمانی که اپل شما را مجبور به تغییر رمز عبور کرده است، در انتخاب رمز عبور جدید عجله کرده‌اید و آن را به خاطر نسپرده‌اید. یا شاید هم رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید آنقدر پیچیده بوده که نتوانسته‌اید آن را به خاطر بسپارید. (در اینجا روش انتخاب یک رمز عبور قوی و مناسب آمده است.) حالا به هر دلیلی، فراموش کردن رمز عبور حساب کاربری اپل آیدی می‌تواند یک دردسر جدی باشد. بنابراین ما قصد داریم در اینجا روش ریست کردن اپل آیدی را به شما توضیح دهیم.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است رمز عبور را نداشته باشید این است که آیفون، آیپد یا دیگر دستگاه‌های اپل را دست دوم خریداری کرده و بعد از آن متوجه شده باشید که ارتباط رمز عبور و اپل آیدی قبلی با دستگاه قطع نشده است. این امر می‌تواند باعث ایجاد انواع مشکلات در هنگام راه‌اندازی دستگاه شود. در چنین وضعیتی باید از مالک قبلی بخواهید که دستگاه را از حساب کاربری آیکلود اپل خود حذف کند که می‌تواند با استفاده از برنامه Find My یا رفتن به آدرس icloud.com/find و وارد شدن به حساب کاربری خود، آن دستگاه قدیمی را که به شما واگذار کرده است حذف کند (در آنجا باید آیفون را پیدا کند، Erase iPhone (حذف آیفون) را انتخاب کند، سپس Remove from Account (حذف از حساب کاربری) را انتخاب کند.)

ذکر یک نکته قبل از شروع ضروری است. رمز عبور شما ممکن است به این دلیل کار نکند که به دلایل امنیتی توسط اپل قفل شده باشد - شاید به این دلیل که تلاشی برای هک کردن آن صورت گرفته است. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، راهنمایی‌های این آموزش را دنبال کنید: روش باز کردن قفل یک اپل آیدی که به دلایل امنیتی قفل شده است.

اما خبر خوب این است که طی این سال‌ها اپل این فرآیند را ساده‌تر کرده است و تا زمانی که شما تأیید هویت دو عاملی را تنظیم کرده باشید، تغییر رمز عبور اپل آیدی شما باید به سادگی انجام شود.

 

روش ریست کردن رمز عبور اپل آیدی

با فرض این که هر چه فکر می‌کنید تا رمز عبور خود را به خاطر بیاورید موفق نمی‌شوید، بهترین گزینه این است که آن را ریست کنید (دوباره تنظیم کنید). در اینجا روش انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

مراحل زیر به نوع امنیتی که برای حساب کاربری اپل خود تنظیم کرده‌اید بستگی دارد. با فرض این که تأیید هویت دو عاملی (two-factor authentication) را تنظیم کرده‌اید (به جای تأیید دو مرحله‌ای / two-step verification)، فرآیند ذکر شده در مراحل زیر باید عمل کند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید به برخی از سؤالات امنیتی پاسخ داده و یک Recovery Key (کلید بازیابی) 14 کاراکتری را وارد کنید (که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت).

  1. به آدرس appleid.apple.com رفته و بر روی Forgotten your Apple ID or password (اپل آیدی یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟) کلیک کنید.

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

  1. آدرس ایمیلی را که با اپل آیدی خود استفاده می‌کنید وارد کرده و بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید (اگر نمی‌توانید به خاطر بیاورید که از کدام آدرس ایمیل استفاده می‌کنید، در ادامه به این مورد نیز خواهیم پرداخت).
  2. باید شماره تلفن مورد اعتماد مرتبط با حساب کاربری خودتان را که وارد کرده‌اید تأیید کنید، سپس بر روی Continue کلیک کنید. (در نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است لازم باشد متنی را وارد کنید تا ثابت کنید ربات نیستید - اگر نمی‌توانید متن را بخوانید، آن قدر بر روی متن کلیک کنید تا متنی که می‌توانید بخوانید بیاید.)
  3. شما یک اعلان در دستگاه‌های اپل خود دریافت خواهید کرد. در مک پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

A password reset request was sent from a device at the location shown below.

(یک درخواست ریست کردن رمز عبور از دستگاهی در مکان نشان داده شده در زیر ارسال شد.)

در آیفون پیام زیر را مشاهده خواهید کرد مبنی بر این که:

Use this iPhone to reset your Password.

(از این آیفون برای ریست کردن رمز عبور خود استفاده کنید.)

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

  1. اگر بر روی اعلان در مک کلیک کنید، به System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) هدایت می‌شوید (البته علیرغم پیام بالا، ما اصلاً نقشه‌ای مشاهده نکردیم). بر روی Reset کلیک کنید.
  2. در آیفون شما اعلان Use this phone to reset password را مشاهده خواهید کرد. بر روی Allow (اجازه دادن) کلیک کنید.
  3. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کرده و می‌توانید رمز عبور جدیدی را برای حساب کاربری وارد کنید.

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

ما در ادامه، روش‌های مختلف برای ریست کردن رمز عبور و دسترسی به حساب کاربری را بررسی خواهیم کرد.

 

استفاده از یک «مخاطب بازیابی»

فرض کنیم که دستگاه را از یکی از بستگان سالخورده خود به ارث برده باشید. در این صورت این سؤال برایتان مطرح می‌شود که چگونه ارتباط اپل آیدی مالک قبلی را با دستگاه قطع کنید. اپل از چنین وضعیتی آگاه است و روش جدیدی ارائه کرده است که از طریق آن افراد مورد اعتماد می‌توانند رمزهای عبور اپل آیدی را بازیابی کنند - اما باید از قبل تنظیم شده باشد.

اپل در چنین شرایطی نمی‌تواند رمز عبور را بازیابی یا ریست کند - در هیچ شرایطی نمی‌تواند رمز عبور را بازیابی یا ریست کند - اما اگر شما مخاطب بازیابی (Recovery Contact) شخص دیگری باشید، می‌توانید اپل آیدی آن شخص را بازیابی کنید.

«مخاطب بازیابی» می‌تواند یک کُد بازیابی یکبار مصرف دریافت کند که می‌تواند برای باز کردن قفل حساب کاربری استفاده شود. داشتن بیش از یک «مخاطب بازیابی» قابل اعتماد فکر خوبی می‌تواند باشد.

برای تنظیم Recovery Contacts (مخاطبین بازیابی) باید کارهای زیر را انجام دهید - متأسفانه این کار باید قبل از فراموش شدن رمز عبور انجام شود!

تمام دستگاه‌ها باید در حال اجرای آی او اس 15، آیپد او اس 15، یا مک او اس مانتری باشند. اگر دستگاه‌های قدیمی‌تری دارید که از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل استفاده می‌کنند، باید آنها را از Settings > Apple ID حذف کنید. بر روی هر دستگاهی در لیست کلیک کرده و می‌توانید مشاهده کنید که در حال اجرای چه نسخه‌ای از آی او اس است. اگر دستگاه قدیمی است، گزینه Remove from Account (حذف از حساب کاربری) را انتخاب کنید. شما می‌توانید دستگاه‌های قدیمی را که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید در اینجا حذف کنید!

  1. Settings (تنظیمات) را باز کنید.
  2. بر روی اپل آیدی خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. بر روی Password & Security (رمز عبور و امنیت) ضربه بزنید.
  4. رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کنید.
  5. بر روی Account Recovery (بازیابی حساب کاربری) ضربه بزنید.
  6. بر روی Add Recovery Contact (افزودن مخاطب بازیابی) ضربه زده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

شما همچنین می‌توانید مراحل زیر را در مک انجام دهید:

  1. System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) را باز کنید.
  2. بر روی اپل آیدی خود کلیک کنید.
  3. بر روی Password & Security (رمز عبور و امنیت) کلیک کنید.
  4. در کنار Account Recovery (بازیابی حساب کاربری) بر روی Manage (مدیریت) کلیک کنید.
  5. بر روی + کلیک کرده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

 

افزودن یک «مخاطب وارث»

همچنان که Recovery Contact (مخاطب بازیابی) را تنظیم می‌کنید، باید یک Legacy Contact (مخاطب وارث) نیز اضافه کنید، که فردی است که اجازه دارد حساب کاربری شما را بازیابی کند و در صورت فوت شما به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. مخاطب وارث شما برای این که بتواند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد فقط به یک کپی از گواهی فوت شما نیاز دارد.

  1. در مک System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) را باز کنید.
  2. بر روی Apple ID کلیک کنید.
  3. گزینه Password & Security (رمز عبور و امنیت) را انتخاب کنید.
  4. در کنار Legacy Contact (مخاطب وارث) بر روی Manage (مدیریت) کلیک کنید.
  5. بر روی Add (افزودن) کلیک کنید.

 

پاسخ دادن به سؤالات امنیتی

هنگام راه‌اندازی یک آیپد، آیفون یا مک جدید، یا در زمان ایجاد یک اپل آیدی، ممکن است از شما خواسته شود که پاسخ برخی از سؤالات امنیتی را وارد کنید: شاید نام خیابانی که در آن بزرگ شده‌اید، یا نام معلم مورد علاقه‌تان.

اگر تصمیم دارید به سؤالات امنیتی خودتان پاسخ دهید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با وارد کردن تاریخ تولد خودتان شروع کنید.
  2. سپس اپل دو سؤال از شما خواهد پرسید. پاسخ‌های صحیح را وارد کرده و سپس به یک صفحه Reset Password (ریست کردن رمز عبور) خواهید رسید.
  3. اکنون رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید (تا اپل بتواند تأیید کند که شما هر بار آن را یکسان می‌نویسید). رمز عبور شما باید دارای 8 کاراکتر یا بیشتر، شامل حروف بزرگ و کوچک و حداقل یک عدد باشد. همچنین نمی‌تواند شامل یک کاراکتر که سه بار پشت سر هم تکرار شده (یا هر فاصله‌ای) باشد. همچنین شما مجاز به استفاده مجدد از رمز عبوری که در سال گذشته استفاده می‌کردید نیستید.

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

 

اگر پاسخ سؤالات امنیتی خود را فراموش کرده باشید چه؟

به خاطر داشته باشید که این فقط خود پاسخ‌ها نیست که اهمیت دارد، بلکه روش نوشتن آنها نیز مهم است: مراقب غلط‌های املایی یا کوتاه کردن کلمات باشید (به عنوان مثال، Avenue تبدیل به Ave نشود). باید دقیقاً به همان روشی بنویسید که در زمان تنظیم پاسخ داده‌اید.

با مراجعه به آدرس appleid.apple.com می‌توانید سؤالات و/یا پاسخ‌ها را تغییر دهید، اما باید با اپل آیدی و رمز عبور خود وارد شوید. بنابراین ممکن است برای کسانی که به دلیل فراموشی رمز عبور این مقاله را می‌خوانند سودمند نباشد.

با این حال، حتی اگر پاسخ سؤالات امنیتی خود را نیز فراموش کرده باشید، همچنان باید بتوانید درخواست کنید که لینک تغییر رمز عبور اپل آیدی شما به ایمیل دیگری که در حساب کاربری خود ثبت کرده‌اید ارسال شود.

 

ارسال ایمیل ریست کردن رمز عبور

شما می‌توانید به جای پاسخ دادن به سؤالات امنیتی، یک ایمیل برای ریست کردن رمز عبور خود ارسال کنید. این با آدرس ایمیل دومی که با اپل آیدی خودتان مرتبط کرده‌اید ارسال می‌شود - شاید یک ایمیل کاری.

قبل از این که این گزینه را انتخاب کنید، مطمئن شوید که به آن حساب ایمیل دسترسی دارید. خوشبختانه شما یک راهنمایی دریافت خواهید کرد که اپل از کدام ایمیل شما استفاده می‌کند، زیرا بخشی از آدرس ایمیل به شما نشان داده می‌شود.

  1. از صفحه Reset Password (ریست کردن رمز عبور) در آدرس iforgot.apple.com/password/verify/appleid گزینه Get an email (دریافت یک ایمیل) را انتخاب کرده و سپس بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید.
  2. ایمیلی به آدرس ایمیل دوم مرتبط با حساب کاربری شما با عنوان How to reset your Apple ID password (چگونه رمز عبور اپل آیدی خود را ریست کنیم) وارد می‌شود.
  3. بر روی لینک Reset now (هم‌اکنون ریست شود) در ایمیل کلیک کنید.
  4. ایمیل از طرف email protected (ایمیل محافظت شده) ارسال می‌شود و ایمیل شامل اخطاری در خود است که در صورتی که شما ارسال کننده‌ی درخواست تغییر رمز عبور نبوده باشید در جریان عواقب سوء استفاده از آن باشید.

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

 

تأیید هویت دو عاملی

تأیید هویت دو عاملی (Two-factor authentication) نوعی از امنیت است که اپل از زمان عرضه آی او اس 10 و مک او اس سیرا در سال 2016 به دنبال آن بوده است. (در این مورد می‌توانید مقاله‌های دیگر ما با عنوان «روش تنظیم تأیید هویت دو عاملی در آیفون، آیپد، مک» و همچنین «محافظت از اپل آیدی: تأیید هویت دو عاملی در مقایسه با تأیید دو مرحله‌ای» را مطالعه کنید.)

اساساً، اگر تأیید هویت دو عاملی را تنظیم کرده باشید، زمانی که رمز عبور خود را وارد می‌کنید، باید کُدی را که اپل به آیفون یا مک شما ارسال می‌کند نیز وارد کنید.

اگر تأیید هویت دو عاملی را تنظیم کرده باشید و بخواهید رمز عبور خود را تغییر دهید، همچنان باید به آدرس appleid.apple.com رفته و بر روی Forgot Apple ID or password (اپل آیدی یا رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟) کلیک کنید.

  1. در صفحه Apple ID از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل (و کاراکترهایی برای اثبات این که ربات نیستید) را وارد کنید. سپس شماره موبایل مرتبط با تأیید هویت دو عاملی از شما خواسته می‌شود.
  2. هنگامی که شماره صحیح را وارد کردید، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا رمز عبور خود را از دستگاه دیگری یا از یک شماره تلفن مطمئن ریست کنید. بدیهی است که باید مطمئن شوید که به این موارد دسترسی دارید.
  3. اگر reset it from another device (ریست کردن آن از یک دستگاه دیگر) را انتخاب کنید، یک هشدار دریافت خواهید کرد - در مورد ما، این هشدار در مک‌بوک پرویی که استفاده می‌کردیم دریافت شد، و یک لینک به System Preferences > iCloud و گزینه Reset Password (ریست کردن رمز عبور) به ما داده شد.
  4. اگر reset it from a trusted phone number (ریست کردن آن از یک شماره تلفن مطمئن) را انتخاب کنید، هشداری را مشاهده خواهید کرد که بازیابی حساب کاربری برای ریست کردن رمز عبور از اینترنت لازم است. اگر به دستگاهی با آی او اس 10 یا جدیدتر یا مک او اس سیرا یا جدیدتر دسترسی دارید، می‌توانید از آن برای ریست کردن رمز عبور استفاده کنید. اگر این طور نیست، باید آن را لغو کرده و طبق مرحله 3 گزینه‌ی reset it from another device (ریست کردن از یک دستگاه دیگر) را انتخاب کنید.
  5. هشدار: ممکن است چند روز یا حتی بیشتر طول بکشد تا دوباره بتوانید به حساب کاربری خودتان دسترسی پیدا کنید، بنابراین استفاده از این مرحله را توصیه نمی‌کنیم، مگر این که آخرین راه حل باشد! پس از آماده شدن حساب کاربری شما برای بازیابی، اپل یک پیام متنی برای شما ارسال می‌کند. سپس باید یک کُد تأیید ارسال شده توسط اپل را وارد کرده تا دوباره به حساب کاربری خودتان دسترسی پیدا کنید.

آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

 

تأیید دو مرحله‌ای

تأیید دو مرحله‌ای (Two-step verification) یک سیستم امنیتی قدیمی است که اپل چند سال پیش و پس از تبلیغات منفی زیاد در مورد امنیت آیکلود معرفی کرد. (حساب‌های افراد مشهور هک می‌شد و عکس‌های شخصی خصوصی در فضای مجازی به بیرون درز می‌کرد.)

کاربران اپل که در آن زمان نگران امنیت خود بودند، ممکن است تأیید دو مرحله‌ای را برای اپل آیدی خود تنظیم کرده باشند. اگر این مسئله در مورد شما نیز صدق می‌کند، یک Recovery Key (کلید بازیابی) 14 کاراکتری برای شما ارسال شده است که اپل به شما توصیه کرده که آن را پرینت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید.

در صورتی که از تأیید دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید (و این ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانسته‌اید انجام دهید، زیرا دستگاه‌های قدیمی‌تر از تأیید هویت دو عاملی پشتیبانی نمی‌کنند)، هر بار که می‌خواهید وارد آیکلود شوید، باید اپل آیدی و رمز عبور خود و همچنین یک کُد تأیید که به یکی از دستگاه‌های شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

اگر هم کُد تأیید و هم رمز عبور نداشته باشید، حساب کاربری شما قفل می‌شود و نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، باید از کلید بازیابی 14 کاراکتری خودتان برای دسترسی مجدد استفاده کنید.

با تأیید دو مرحله‌ای، بازیابی رمز عبور به این بستگی دارد که آیا Recovery Key (کلید بازیابی) را می‌دانید یا خیر. اگر کلید بازیابی نداشته باشید نمی‌توانید حساب کاربری خودتان را بازیابی کنید. در صورتی که این کلید بازیابی را نداشته باشید، حتی اپل هم نمی‌تواند رمز عبور شما را ریست کند، پس آن را گم نکنید!

اگر شما از تأیید دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید و نمی‌دانید که کلید بازیابی خودتان را کجا گذاشته‌اید، می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری اپل آیدی خود، و ورود به سیستم با رمز عبور و آدرس ایمیل و انتخاب Replace Lost Key (جایگزینی کلید گمشده)، یک کلید جدید دریافت کنید.

 

اگر آدرس ایمیل خود را فراموش کنید چه؟

همراه با رمز عبور خودتان، شما باید اپل آیدی خودتان را نیز وارد کنید، که معمولاً آدرس ایمیلی است که با حساب کاربری خودتان مرتبط کرده‌اید.

ممکن است کمتر چنین اتفاقی بیفتد، اما اگر خیلی کم برای سرویس‌ها و محصولات اپل وارد سیستم می‌شوید، ممکن است فراموش کنید که کدام آدرس ایمیل شما با اپل آیدی شما مرتبط است. خوشبختانه یک راه سریع برای پیدا کردن آدرس مورد نیاز شما وجود دارد. فقط کافیست دستگاهی را پیدا کنید که قبلاً به اپل آیدی شما وارد شده باشد.

 

در آیپد یا آیفون

  1. به مسیر Settings > iTunes & App Store بروید. اگر وارد سیستم شده باشید، باید اپل آیدی خود را در قسمت بالا مشاهده کنید.
  2. از سوی دیگر، می‌توانید به Settings (تنظیمات) رفته و بر روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. اگر وارد سیستم شده باشید، ایمیل مرتبط با اپل آیدی خود را در زیر نام خودتان مشاهده خواهید کرد.
  3. همچنین می‌توانید آدرس ایمیل خود را در مسیرهای Settings > Messages > Send & Receive یا Settings > FaceTime یا Settings > Mail نیز مشاهده کنید.

 

در مک یا PC

  1. به مسیر System Preferences > iCloud بروید. اگر وارد سیستم شده باشید، باز هم باید اپل آیدی خود را مشاهده کنید.
  2. اگر در اینجا وارد سیستم نشده‌اید، می‌توانید ایمیل را در مسیر Mail > Preferences > Accounts پیدا کنید.
  3. از طرف دیگر، اگر از آنها در مک استفاده کرده‌اید، می‌توانید جزئیات را در FaceTime (با رفتن به مسیر FaceTime > Preferences > Settings) یا Messages (با رفتن به مسیر Messages > Preferences سپس کلیک کردن بر روی Accounts) پیدا کنید.
  4. راه دیگر برای پیدا کردن اپل آیدی خودتان، باز کردن iTunes و بررسی خریدهای قبلی است. در آیتونز یک خرید را پیدا کنید، بر روی آن کلیک راست کرده Get Info (دریافت اطلاعات) و سپس File را انتخاب کنید. می‌توانید آدرس ایمیل را در کنار نام خود مشاهده کنید.

 

به صورت آنلاین

اگر بعد از امتحان این روش‌ها باز هم نتوانستید اپل آیدی خود را پیدا کنید، باید به صورت آنلاین به صفحه Apple ID در آدرس appleid.apple.com مراجعه کنید. در زیر کادرهای Apple ID و Password، بر روی Forgot Apple ID or password (اپل آیدی یا رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟) کلیک کنید.

نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. اگر آدرس ایمیل اشتباهی وارد کردید، می‌توانید دوباره با آدرس ایمیل دیگری امتحان کنید تا آدرس ایمیل شناسایی شود. با این حال، به نظر می‌رسد که این روش کاملاً هم بدون خطا نباشد: ما آدرس ایمیلی را که می‌دانستیم با اپل آیدی ما مرتبط است وارد کردیم و با پیام No Apple ID Found (اپل آیدی پیدا نشد) مواجه شدیم. امیدواریم که شما شانس بیشتری نسبت به ما داشته باشید.

هنگامی که رمز عبور اپل آیدی خود را تغییر دادید، باید آن را در تنظیمات آیکلود در هر دستگاه اپلی که دارید بروزرسانی کنید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد رمز عبور، می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

روش ایجاد یک رمز عبور برای آیفون

روش تغییر رمز عبور در آیفون

روش بازیابی رمز عبور فراموش شده مک

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘