روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

10
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 2151 بازدید

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID 

برای استفاده از آیفون، آیپد یا مک، یا یکی از سرویس‌های آنلاین اپل به یک اپل آیدی احتیاج دارید؟ ایجاد یک اپل آیدی آسان است! در اینجا روش ایجاد یک اپل آیدی آورده شده است.

-----

سافت‌مک: بدون داشتن یک اپل آیدی (Apple ID) نمی‌توانید در دنیای محصولات و سرویس‌های اپل زیاد پیش بروید. خوشبختانه، تنظیم کردن یک اپل آیدی بسیار آسان است. در این مقاله روش ایجاد یک اپل آیدی برای خودتان یا فرزندتان و همچنین روش تنظیم امنیت قوی و روش راه‌اندازی یک گروه اشتراک خانوادگی را آموزش خواهیم داد. برای آموزش‌های بیشتر در مورد مدیریت حساب اپل آیدی خود به «روش تنظیم مجدد اپل آیدی» و «روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی» مراجعه کنید.

با مراجعه به بخش My Apple ID در وب سایت اپل و کلیک بر روی Create An Apple ID (ایجاد یک اپل آیدی) می‌توانید برای یک اپل آیدی ثبت نام کنید.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

appleid. apple. com دروازهٔ ورودی شما برای ایجاد و مدیریت آنلاین اپل آیدی‌ها است

 

نیازی به داشتن یک محصول اپل برای لینک آیدی نیست، و به هر کسی امکان ایجاد یک حساب کاربری برای خرید داده می‌شود - یا حتی اگر صرفاً یک کاربر کنجکاو ویندوز یا لینوکس باشید.

به منظور استفاده از نسخه‌های آنلاین Pages، Numbers و Keynote یک حساب کاربری بدون لینک با دسترسی محدود به آی‌کلود را فراهم می‌کند، و برای شروع یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان آی‌کلود دریافت خواهید کرد. با این حال، جدا از دسترسی به این فضای ذخیره‌سازی از طریق برنامه‌های تحت وب فوق‌الذکر، نمی‌توانید به روش دیگری به آن دسترسی داشته باشید - به عنوان مثال از طریق برنامهٔ iCloud Windows for Windows - مگر این که ابتدا با ورود به سیستم، اپل آیدی را به یک مک یا یک دستگاه آی. او. اس‌ی لینک کنید.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

اگر اپل آیدی خود را به دستگاه آی. او. اس‌ی یا مک لینک نکنید، به دسترسی به ابزارهای آنلاین iWork محدود می‌شوید

 

هنگام ایجاد یک اپل آیدی، باید یک آدرس ایمیل برای نام کاربری خود وارد کنید. این نمی‌تواند یک حساب ایمیل موجود باشد که توسط اپل ارایه شده است، و نمی‌تواند آدرسی باشد که قبلاً برای یک اپل آیدی استفاده شده است.

در اینجا وسوسه نشوید که جزئیات نادرستی ارایه دهید، زیرا یک ایمیل تأیید به آن آدرس ایمیل ارسال می‌شود و شما باید قبل از باز شدن اپل آیدی برای فعالیت، بر روی لینک موجود در آن کلیک کنید.

در پایین فرم درخواست، شما باید آدرس ایمیل متفاوتی را برای اهداف نجات، مانند ریست کردن رمز عبور خود وارد کنید. این آدرس بسیار به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بار این آدرس می‌تواند یکی از آدرس‌های استفاده شده در یک اپل آیدی باشد. به عنوان مثال می‌توانید آدرس ایمیل همسرتان را ارایه دهید، اگر چه باز هم لازم است که با کلیک بر روی لینک ایمیل ارسال شده به این آدرس ایمیل، آن را تأیید کنید.

برای ایجاد یک اپل آیدی باید تاریخ تولد خود را نیز وارد کنید، برخی سؤالات امنیتی را پر کنید و آدرس پستی خود را نیز وارد کنید. در اینجا نیز وسوسه نشوید که جزئیات نادرست را وارد کنید، زیرا بعداً و زمانی که بخواهید هویت خود را برای اپل تأیید کنید، اپل از تمام این جزئیات برای تأیید شما استفاده می‌کند.

مخصوصاً مطمئن شوید که جزئیات صحیح کشور خود را وارد می‌کنید، زیرا اپل فروشگاه‌های موسیقی، فیلم و برنامهٔ جداگانه‌ای را برای مناطق مختلف در نظر گرفته است. اگردر بیرمنگام زندگی می‌کنید اما ادعا کنید که در آنتیگوا زندگی می‌کنید، زمانی که بخواهید جزئیات کارت اعتباری خود را وارد کنید تا بتوانید خرید کنید، کار متقلبانه‌ای خواهد بود. آدرس صورتحساب شما نه تنها در آن جزیرهٔ زیبای کارائیب نخواهد بود، بلکه همچنین به مواردی که از طریق فروشگاه‌های محلی آی‌تیونز و فروشگاه برنامه فروش می‌شود نیز محدود خواهید شد.

ایجاد یک اپل آیدی برای فرزندتان

کودکان زیر 13 سال خودشان قادر به ایجاد اپل آیدی نیستند. هر چند والدین یا سرپرست آنها می‌تواند برای آنها به عنوان بخشی از سیستم Family Sharing (اشتراک‌گذاری خانوادگی) که در ادامه توضیح داده شده است، اپل آیدی ایجاد کند. همچنین این امر به والدین یا سرپرستان این امکان را می‌دهد تا کارت اعتباری خود را در اختیار حساب کودک قرار دهند تا فرزندشان بتواند از آن برای خرید استفاده کند - البته همراه با نظارت.

پس از راه‌اندازی Family Sharing، در آیفون، آیپد، آیپاد خود بر روی Settings > iCloud > Family, and then Add Family Member ضربه بزنید. سپس بر روی لینک مشخص شدهٔ Create An Apple ID For a Child (ایجاد یک اپل آیدی برای یک فرزند) کلیک کنید. در مک، System Preferences (تنظیمات برگزیدهٔ سیستم) را باز کنید، بر روی آیکون iCloud کلیک کنید، سپس بر روی Manage Family (مدیریت خانواده) کلیک کنید. بر روی دکمهٔ بعلاوه در پایین سمت چپ کلیک کنید، سپس Create An Apple ID For A Child Who Doesn't Have An Account (ایجاد یک اپل آیدی برای فرزندی که یک حساب کاربری ندارد) را انتخاب کنید.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

با استفاده از گزینهٔ Family Sharing آی‌کلود می‌توانید برای کودکان زیر 13 سال اپل آیدی ایجاد کنید

 

توجه داشته باشید که در صورت همراه نداشتن کارت اعتباری یا کارت نقدی با اپل آیدی خود، نمی‌توانید یک اپل آیدی فرزند ایجاد کنید. به عنوان بخشی از مراحل ایجاد، شما باید شماره CCV کارت خود را وارد کنید. اپل می‌گوید که این امر مطابق با قوانین آنلاین محافظت از کودکان است، زیرا مدارکی قابل تأیید از آدرس محل سکونت شما را ارایه می‌دهد.


امنیت اپل آیدی

پس از تنظیم اپل آیدی، اولین کاری که باید انجام دهید ایمن‌سازی آن است، و این کار با تنظیم تأیید دو مرحله‌ای (که گاهی اوقات تأیید هویت دو عاملی یا TFA نامیده می‌شود) انجام می‌شود.

انجام این کار به این معنی است که شما قادر نخواهید بود که از اپل آیدی خود بدون وارد کردن کُد یکبار مصرفی که اپل برای شما ارسال می‌کند، برای خرید در یک دستگاه جدید یا مک یا برای ورود به آی‌کلود یا در وارد کردن جزئیات حساب خود، استفاده کنید. معمولاً در شرایط دیگر و سخت‌افزارهای اپلی که قبلاً جزئیات خود را بر روی آن تأیید کرده‌اید، استفاده از کُد یکبار مصرف لازم نیست.

می‌توانید مشخص کنید که کُد یکبار مصرف برای تلفن همراه (و نه لزوماً آیفون) شما پیامک شود یا به یکی از دستگاه‌های آی. او. اس‌ی شما ارسال شود. یک کلید بازیابی عدم موفقیت نیز به شما داده می‌شود که اگر تأیید هویت دو مرحله‌ای امکانپذیر نباشد بتوانید آن را وارد کنید - در مواقعی که شماره‌های تلفن همراه خود را تغییر داده‌اید یا دستگاه آی. او. اس خود را فروخته‌اید.

هدف تأیید دو مرحله‌ای این است که هر چند یک هکر ممکن است جزئیات اپل آیدی و رمز عبور شما را از جایی به دست آورده باشد - شاید از طریق یک ویروس تروجان یا یک وب سایت جعلی - اما بعید است که آنها برای دریافت کُد تأیید هویت به تلفن یا دستگاه آی. او. اس‌ی شما نیز دسترسی فیزیکی داشته باشند. بدون این، آنها نمی‌توانند کار قابل توجهی انجام دهند.

برای تنظیم تأیید دو مرحله‌ای، دوباره به وب سایت اپل آیدی مراجعه کنید، اما این بار بر روی Manage Your Apple ID (مدیریت اپل آیدی خودتان) کلیک کنید و در صورت درخواست وارد سیستم شوید. سپس بر روی لینک Password and Security (رمز عبور و امنیت) در سمت چپ کلیک کنید و برای ادامه به سؤالات امنیتی پاسخ دهید. سپس تحت عنوان Two-Step Verification (تأیید دو مرحله‌ای) بر روی گزینهٔ Get Started (شروع کردن) کلیک کنید.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

تأیید دو مرحله‌ای باعث می‌شود که هک کردن حساب کاربری اپل آیدی شما عملاً غیرممکن باشد، بنا بر این باید اجباری تلقی شود

 

پس از ذکر نکات مهم در مورد چگونگی دو مرحله‌ای، به مرحلهٔ اول راه‌اندازی، یعنی افزودن دستاه مطمئن می‌رسید. شما باید حداقل یک شماره تلفن همراه را که می‌تواند متن دریافت کند (یعنی پیام کوتاه) را ثبت کنید. مجدداً متذکر می‌شویم که در اینجا هم جزئیات نادرست وارد نکنید، زیرا اپل بلافاصله با ارسال پیامکی به شماره‌ای که برای ادامهٔ راه‌اندازی باید وارد کنید، آن شماره را آزمایش می‌کند.

به دنبال آن می‌توانید شماره تلفن همراه دوم خود را اضافه کنید - یک تضمین مضاعف امنیتی سودمند - یا اگر قبلاً با اپل آیدی در هر دستگاه آی. او. اس‌ی وارد سیستم شده باشید، می‌توانید در لیست آنها، یکی از آنها را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها لزومی ندارد که قادر به دریافت پیامک باشند، زیرا اپل کُدهای دو مرحله‌ای را به صورت جادویی از طریق ویژگی داخلی سیستم عامل آی. او. اس ارسال می‌کند. این کُد، در صورت درخواست، در یک کادر محاوره‌ای ظاهر می‌شود.

زمانی که آماده بودید، بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید و یک کلید بازیابی - متشکل از یک سری حروف و اعداد - به شما ارایه می‌شود. این کلید بازیابی را باید در جایی امن یادداشت کنید. پیشنهاد ما صفحات انتهایی کتاب مورد علاقهٔ خودتان است. حتماً کلید بازیابی را یادداشت کنید زیرا در مرحلهٔ بعدی اپل از شما می‌خواهد که آن را وارد کنید! بعد از این که این کار را انجام دادید، و تأیید مرحلهٔ دوم نیز انجام شد، تأیید دو مرحله‌ای فعال خواهد شد.

از این پس با استفاده از اپل آیدی خود در یک دستگاه مک یا آی. او. اس‌ی جدید یا در زمان ورود به وب سایت آی‌کلود، پس از وارد کردن رمز عبور، یک کادر تأیید هویت دومی نیز ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد کُدی را که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

همچنین بخوانید: محافظت از اپل آیدی: تأیید هویت دو عاملی در مقایسه با تأیید دو مرحله‌ای

استفاده از رمزهای عبور مخصوص برنامه برای محصولات غیر اپلی

اگر پس از راه‌اندازی تأیید دو مرحله‌ای، لازم است که از اپل آیدی خود در نرم‌افزار شخص ثالثی استفاده کنید - به عنوان مثال، یک برنامهٔ غیر اپلی که ایمیل آی‌کلود را دریافت و ارسال می‌کند - باید یک رمز عبور مخصوص برنامه ایجاد کنید.

این به این دلیل است که به احتمال زیاد آن برنامه گزینهٔ تأیید دو مرحله‌ای را ارایه نمی‌دهد و بدون آن شما نمی‌توانید به سادگی وارد شوید. رمز عبور مخصوص برنامه به جای رمز عبور معمول اپل آیدی شما در برنامه وارد می‌شود.

برای هر برنامه‌ای که با تأیید دو مرحله‌ای ناسازگار باشد، باید رمزهای اختصاصی آن را برنامه را تهیه کنید. شما می‌توانید یک رمز عبور را در بین چندین برنامه به اشتراک بگذارید.

برای این کار، مجدداً بخش Passwords and Security (رمزهای عبور و امنیت) وب سایت اپل آیدی را باز کرده و بر روی لینک کلیک کنید. یک نام برای برنامه وارد کنید (این فقط برای مشخص شدن مرجع شما است)، و سپس به شما یک رمز عبور داده می‌شود.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

ایجاد یک رمز عبور مخصوص برنامه برای برنامه‌ها یا وب سایت‌هایی که با تأیید دو مرحله‌ای سازگار نیستند، ضروری است

 

رمزهای عبور مخصوص برنامه می‌توانند در هر زمانی غیر فعال شوند، که در اصل دسترسی بیشتر به آن برنامه را متوقف می‌کند. به عنوان مثال، اگر برای دسترسی به ایمیل آی‌کلود از طریق Microsoft Outlook در یک لپتاپ ویندوزی از رمز عبور مخصوص برنامه استفاده کرده‌اید و آن لپتاپ به سرقت رفته باشد، می‌توانید رمز عبور را لغو کنید و از این طریق دسترسی سارق به ایمیل خود را متوقف کنید.

برای انجام این کار، بر روی لینک History در زیر عنوان Generate an App-Specific Password (ایجاد یک رمز عبور مخصوص برنامه) کلیک کرده، و سپس در کنار نام برنامه بر روی Revoke (لغو کردن) کلیک کنید.

اگر فکر می‌کنید اپل آیدی شما توسط شخصی به خطر افتاده است، چه باید بکنید

شما باید رمز عبور خود را تغییر دهید. انجام این کار ساده است: شما آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی خود را وارد می‌کنید و اپل ایمیلی را برای شما ارسال می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا رمز عبور خود را تغییر دهید.

تنها مسئله این است که هر رمز عبور با یک آدرس ایمیل جداگانه مرتبط است و اگر چندین آدرس ایمیل را با آن مرتبط کرده باشید، باید رمز عبور مربوط به هر یک از آنها را نیز تغییر دهید.

روش ایجاد یک اپل آیدی / Apple ID

همچنین بخوانید: راهنمای جامع نکات امنیتی مک: بهترین تنظیمات امنیتی مک
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘