روش تغییر رمز عبور در آیفون

11
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 1050 بازدید

 روش تغییر رمز عبور در آیفون

تغییر رمز عبور در آیفون شما می‌تواند مانع از دسترسی دیگران به دستگاه شما شود و به طور کلی امنیت شما را تقویت می‌کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام بدهید.

-----

سافت‌مک: در عین حالی که آیفون‌های جدید با گزینه‌های Face ID یا Touch ID به عنوان اصلی‌ترین راه برای باز کردن قفل دستگاه همراه هستند، در زیر هر دوی آنها یک رمز عبور (Passcode) وجود دارد تا در صورتی که گزینه‌های بیومتریک به درستی عمل نکردند به عنوان گزینهٔ جایگزین استفاده شوند. به احتمال زیاد هنگامی که شما اولین بار آیفون خود را دریافت کرده‌اید این گزینه‌ها را تنظیم کرده‌اید، اما از آن زمان تا به حال به آن فکر نکرده‌اید.

اما اگر بخواهید این رمز عبور را به یک رمز عبور جدید یا طولانی‌تر تغییر چه می‌کنید؟ در اینجا مراحلی که شما باید برای انجام این کار طی کنید آورده شده است.


چگونه رمز عبور را در آیفون خود تغییر دهم؟

تغییر رمز عبور آیفون بسیار آسان است: تنها چیزی که نیاز دارید رمز عبور فعلی و دستورالعمل‌های این مقاله است.

در آیفون خود Settings (تنظیمات) را باز کرده و به پایین اسکرول کنید تا Face ID & Passcode یا Touch ID & Passcode را پیدا کنید، بسته به این که کدام یک را بر روی دستگاه اعمال کرده باشید. آن را انتخاب کنید و از شما خواسته می‌شود که رمز عبور فعلی خود را وارد کنید. این کار را انجام دهید، سپس در صفحهٔ بعدی به پایین اسکرول کنید و بر روی گزینهٔ Change Passcode (تغییر رمز عبور) ضربه بزنید.

روش تغییر رمز عبور در آیفون

شما باید یک بار دیگر رمز عبور خود را وارد کنید، سپس از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور جدید را جایگزین کنید.

آی. او. اس به صورت پیش‌فرض یک رمز شش رقمی را در نظر می‌گیرد، اما اگر بر روی Passcode Options (گزینه‌های رمز عبور) ضربه بزنید تنظیمات دیگری نیز در دسترس است. این موارد شامل Custom Alphanumeric Code (رمز ترکیبی از اعداد و حروف)، Custom Numeric Code (هر تعداد عددی که تمایل دارید)، یا 4-Digit Numeric Code استاندارد است.

موردی که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید، سپس رمز جدید را وارد کرده و آن را تأیید کنید تا مراحل تغییر رمز عبور تکمیل شود.

روش تغییر رمز عبور در آیفون


چه زمانی باید رمز عبور خود را تغییر دهم؟

بسیاری اشخاص یک رمز عبور را تنظیم می‌کنند و سپس آن را برای تمام عمر یک دستگاه استفاده می‌کنند و حتی آن را با خود به دستگاه بعدی می‌برند. در عین حالی که هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، اما مواردی وجود دارد که در آن تغییر به یک رمز عبور جدید توصیه می‌شود.

وضعیت عمده این است که فکر می‌کنید ممکن است کسی دیده باشد که شما رمز عبور خود را وارد می‌کنید، و اگر آنها دستشان برسد می‌توانند به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند. اگر در چنین وضعیتی قرار گرفتید، پس حتماً باید بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید.

همچنین این واقعیت را هم در نظر داشته باشید که استفاده از تعداد بیشتر اعداد در رمز عبور - یا تلفیقی از اعداد و حروف در صورت انتخاب Alphanumeric - امنیت شما را افزایش داده و شکستن رمز عبور را سخت‌تر می‌کند. بنا بر این اگر می‌خواهید بالاترین سطح امنیتی را در آیفون خود داشته باشید، انتخاب یک رمز عبور طولانی می‌تواند برای مدتی طولانی امنیت شما تضمین کند.

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، بدون این که آیفون خود را پاک کنید قادر به تغییر آن نخواهید بود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘