آموزش بروزرسانی به آیپد او اس 15 در آیپد

20
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 801 بازدید

آموزش بروزرسانی به آیپد او اس 15 در آیپد

بروزرسانی نرم‌افزار در آیپد شما بسیار ساده و کاملاً رایگان است. در این مقاله روش نصب آیپد اوس و دریافت ویژگی‌های جدید در آیپد را به شما آموزش خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن 2021 از نسخه‌ی جدید آیپد او اس - سیستم عامل مجزایی که آیپد از سال 2019 تا کنون داشته است - رونمایی کرد و در روز دوشنبه 20 سپتامبر 2021 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

نسخه جدید سیستم عامل آیپد که با نام آیپد او اس 15 شناخته می‌شود، شامل Widget (ویجت)های به روز شده، App Library (کتابخانه برنامه)، ویژگی‌های چند وظیفه‌ای بهبود یافته، Quick Note (یادداشت سریع)، Live Text (متن پویا) و موارد دیگر خواهد بود.

جذاب به نظر می‌رسد؟ این بروزرسانی از دوشنبه 20 سپتامبر برای نصب در آیپد در دسترس قرار گرفته است. توصیه می‌کنیم که کمی بیشتر صبر کنید، زیرا احتمالاً همه برای نصب آن عجله خواهند کرد و چون همگی نرم‌افزار جدید را از سرورهای اپل دانلود می‌کنند، این امر باعث می‌شود که سرعت دانلود بسیار کاهش پیدا کند.

در این مقاله، تمام چیزهایی که باید در مورد بروزرسانی آیپد خود به نسخه‌ی جدید آیپد او اس بدانید را توضیح خواهیم داد. این شامل فرآیند ساده‌ی دریافت یک نسخه‌ی عمومی جدید و فرآیند کمی دشوارتر نصب نسخه‌ی بتا می‌شود.

ما نیازمندی‌های سیستم و کارهایی که در صورت مواجهه با مشکلات (مانند نداشتن فضای کافی یا عدم اتصال به وایفای) باید انجام دهید را پوشش خواهیم داد.

همچنین در مورد اینکه آیا نصب نسخه‌ی بتا آیپد او اس فکر خوبی است یا خیر و تفاوت بین نسخه‌ی بتا عمومی و بتا توسعه دهنده چیست، صحبت خواهیم کرد.

 

آماده‌سازی و اقدامات احتیاطی

قبل از نصب هر بروزرسانی نرم‌افزاری، لازم است که آیپد خود را کمی خانه تکانی کنید. بسیار مهم است که از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا مطمئناً دوست ندارید که هیچ اطلاعاتی را از دست بدهید. همچنین باید مدتی را نیز صرف پاک کردن مقداری فضا کنید تا فضای ذخیره‌سازی کافی برای بروزرسانی جدید در اختیار داشته باشید.

ما عادت داریم که تعداد زیادی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را در آیپد خود ذخیره کنیم. بنابراین اگر به فضا نیاز دارید، می‌توانید آنها را حذف کنید - اگر آنها را از آی‌تیونز یا یکی از سرویس‌های دیگر دانلود کرده باشید، می‌تواند بعداً دوباره آنها را دانلود کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان از آیپد خود می‌توانید از مقاله‌های زیر کمک بگیرید:

روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد

روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون یا آیپد در یک درایو خارجی

روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با macOS 10.15 Catalina

 

چگونه آیپد او اس را بروزرسانی کنیم

هنگامی که آیپد او اس جدید منتشر می‌شود، معمولاً هشداری در آیپد خود دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد که نسخه‌ی جدید آماده‌ی دانلود کردن است. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید به Settings (تنظیمات) بروید تا آیپد شما به دنبال آن بگردد.

  1. آیپد خود را به یک منبع تغذیه وصل کنید - اگر به برق وصل نباشید، آیپد او اس 15 نصب نمی‌شود.
  2. همچنین باید به وایفای متصل شوید، نه از طریق 3G یا 4G (هرچند اکنون امکان نصب از طریق اتصال داده نیز وجود دارد). توصیه می‌کنیم بررسی کنید که شبکه‌ی وایفایی که استفاده می‌کنید ایمن باشد - به عنوان مثال، توصیه نمی‌کنیم که این کار را از طریق وایفای یک هتل انجام دهید. در ادامه، نکاتی هم در مورد روش دانلود آیپد او اس در صورت نداشتن وایفای داریم.
  3. به مسیر Settings > General > Software Update رفته و منتظر بمانید تا آیپد بروزرسانی را پیدا کند. ممکن است پیام Your software is up to date (نرم‌افزار شما به روز است) را مشاهده کنید. گاهی اوقات اگر کمی صبر کنید نرم‌افزار در دسترس قرار می‌گیرد، اما همچنین ممکن است که آیپد او اس روی آیپد شما اجرا نشود - قدیمی‌ترین دستگاهی که می‌تواند آن را اجرا کند آیپد ایر 2 است (که در اکتبر 2014 عرضه شد).
  4. با فرض اینکه نسخه‌ی جدیدی در دسترس است، بر روی Download and Install (دانلود و نصب) ضربه بزنید.
  5. زمانی که از شما درخواست رمز عبور شد، آن را وارد کنید و در صورت لزوم با شرایط و ضوابط موافقت کنید.
  6. دستگاه شما بروزرسانی را در پس‌زمینه دانلود می‌کند. شما یک نشان دهنده‌ی مدت زمان احتمالی را مشاهده خواهید کرد - طبق تجربه‌ی ما، این مدت زمان بسیار دور از واقعیت است! زیرا دو برابر و حتی سه برابر آن زمان می‌برد! حداقل می‌توانید تا زمانی که دانلود کامل شود، کارهای دیگر خود را در آیپد انجام دهید. پس از اتمام دانلود، یک اعلان در آیپد خود دریافت خواهید کرد.
  7. اکنون در پنجره‌ی Notification (اعلان) بر روی Details (جزئیات) ضربه بزنید. این کار شما را به مسیر Settings > General > Software Update برمی‌گرداند.
  8. بر روی Install Now (هم اکنون نصب شود) ضربه بزنید. (باز هم انتظار داشته باشید که این مرحله نیز مدتی طول بکشد - مخصوصاً اگر روزی باشد که نرم‌افزار تازه منتشر شده است!)
  9. یا می‌توانید Later (بعداً) را انتخاب کنید. آیپد او اس بروزرسانی را در طول شب انجام می‌دهد - فقط باید مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است.

 

چگونه آیپد او اس را بدون وایفای دانلود کنیم

اگر می‌خواهید نسخه‌ی جدیدی از آیپد او اس را نصب کنید اما به وایفای دسترسی ندارید - یا اگر نمی‌دانید آیا وایفای که به آن دسترسی دارید امن است یا خیر، چون در هتل یا رستوران هستید - ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که آیا می‌توانید آیپد او اس را با استفاده از داده‌های تلفن همراه یا سلولار بروزرسانی کنید یا خیر.

اپل قبلاً یک سقف دانلود داشت که دانلودهای بیش از 200 مگابایت را از طریق اتصال داده انجام نمی‌داد. این محدودیت در آیپد او اس 13 برداشته شد. بنابراین اکنون می‌توانید برنامه‌ها را با هر حجمی دانلود کنید. به مسیر Settings > iTunes & App Store > App Downloads بروید. شما می‌توانید از بین گزینه‌های Ask If Over 200MB (بیشتر از 200 مگابایت سؤال شود)، Always Allow (همیشه اجازه دارد) یا Always Ask (همیشه سؤال شود) یکی را انتخاب کنید.

اگر به فکر دانلود به این روش هستید، هشدار می‌دهیم که حتی بسته‌های اینترنتی «نامحدود» همیشه واقعاً نامحدود نیستند و احتمالاً تا چند گیگابایت می‌توانید دانلود کنید.

اگر می‌خواهید با استفاده از داده تلفن همراه (یا داده سلولار) به آیپد او اس 15 بروزرسانی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک Hotspot (هات اسپات) از آیفون خود ایجاد کنید و از آیپد خودتان به آن متصل شوید.
  2. گزینه‌های دانلود و نصب آیپد او اس را اجرا کنید.

آیپد شما با استفاده از اتصال داده از آیفون شما به دانلود آیپد او اس ادامه خواهد داد.

 

روش دانلود آیپد او اس از طریق مک (یا PC)

از طرف دیگر، اگر مک شما از طریق اترنت یا روش دیگری به اینترنت متصل است، می‌توانید آیپد او اس را با استفاده از Finder دانلود کنید.

  1. در مک خود Finder را باز کرده و آیپد خود را به مک وصل کنید.
  2. بر روی آیکونی که نشانگر آیپد شما است کلیک کنید.
  3. بر روی Check for Updates (بررسی برای بروزرسانی) کلیک کنید.
  4. گزینه‌های دانلود و نصب آیپد او اس را اجرا کنید.

توجه داشته باشید که در نسخه‌های قدیمی مک او اس یا ویندوز، این فرآیند به جای Finder توسط iTunes مدیریت می‌شود.

 

چرا آیپد من بروزرسانی نمی‌شود؟

ممکن است تعجب کنید که چرا آیپد شما در دسترس بودن بروزرسانی را نشان نمی‌دهد. این امر چند دلیل می‌تواند داشته باشد.

  • ممکن است برای دریافت بروزرسانی خیلی عجله داشته باشید و مرتباً از خودتان بپرسید که آیا بروزرسانی هنوز منتشر نشده است؟ معمولاً در روزهای اولیه گاهی چند ساعت طول می‌کشد تا بروزرسانی در برخی از دستگاه‌ها عرضه شود.
  • ممکن است آیپد شما خیلی قدیمی باشد و نسخه‌ی جدید آیپد او اس از آن پشتیبانی نکند. به عنوان مثال، قدیمی‌ترین دستگاه واجد شرایط برای نصب آیپد او اس 15، آیپد ایر 2014 است.
  • ممکن است به وایفای متصل نباشید - همان طور که در بالا گفته شد، به وایفای نیاز دارید.
  • ممکن است به برق وصل نباشید - این مورد ضروری است، زیرا ممکن است در وسط کار شارژ باتری آیپد تمام شود.

اگر هیچکدام از این نکات در مورد شما صدق نمی‌کند، همان طور که در بالا توضیح داده شد، آیپد او اس را از طریق Finder یا iTunes نصب کنید.

 

آیا باید آیپد او اس بتا را نصب کنم؟

تنها راه برای دستیابی به نسخه‌ای از آیپد او اس قبل از انتشار رسمی آن، اجرای نسخه بتای آن است. اگر دوست دارید که به داشتن جدیدترین ویژگی‌های آیپد او اس افتخار کنید، این روش خوبی است. و اگر یک توسعه دهنده هستید و لازم است که برنامه‌ی خود را بر روی پلتفرم جدید آزمایش کنید، نصب نسخه بتا آیپد او اس یک ضرورت است.

فقط به خاطر داشته باشید که نسخه‌های بتا، نرم‌افزار تکمیل شده نیستند. احتمالاً آنها دارای باگ هستند (پیدا کردن باگ دلیل اصلی است که اپل به عموم اجازه می‌دهد تا نسخه‌ی بتا را امتحان کنند) و ممکن است که تمام ویژگی‌ها و عناصر رابط کاربری که در نسخه‌ی نهایی وجود دارند را نداشته باشند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که در استفاده از آیپد او اس بتا احتیاط کنید و اگر برای کارهای خود به آیپد وابسته هستید، نصب نسخه‌ی بتا بر روی آیپد اصلی خودتان را توصیه نمی‌کنیم.

اگر تمایل دارید که به برنامه بتا اپل بپیوندید، مقاله‌ی دیگر ما با عنوان «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» را مطالعه کنید.

 

بتا توسعه دهنده در مقایسه با بتا عمومی

اپل دو برنامه بتای آیپد او اس را اجرا می‌کند، یکی برای توسعه دهندگان و دیگری برای عموم.

در زمان عرضه‌ی نسخه بتا، بتای توسعه دهنده پیشرفته‌تر خواهد بود: اپل هر نسخه را ابتدا برای توسعه دهندگان و سپس برای عموم عرضه می‌کند. بنابراین، اگر شما یک توسعه دهنده هستید، باید از نسخه‌ی توسعه دهنده استفاده کنید.

اگر یک توسعه دهنده نیستید، فقط مجاز به استفاده از نسخه‌ی بتا عمومی هستید.

 

روش نصب آیپد او اس 15 بتا

برای نصب نسخه بتای عمومی آیپد او اس 15، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه‌ی Apple Beta بر روی Sign Up (ثبت نام) کلیک کرده و با استفاده از جزئیات اپل آیدی خود ثبت نام کنید.
  2. به حساب کاربری Beta Software Program (برنامه نرم‌افزار بتا) خود وارد شوید.
  3. بر روی Enrol your iPadOS device (دستگاه آیپد خود را ثبت کنید) کلیک کنید (اگر سال گذشته برای نسخه‌ی بتا ثبت نام کرده‌اید، ممکن است لازم باشد که آن پروفایل را حذف کرده و دوباره ثبت نام کنید.)
  4. در آیپد خود به آدرس beta.apple.com/profile بروید.
  5. پروفایل پیکربندی را دانلود و نصب کنید.
  6. نسخه‌ی بتا اکنون در برنامه‌ی Settings (تنظیمات) در قسمت General (عمومی) و Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) در دسترس خواهد بود.

اگر یک توسعه دهنده هستید (باید رجیستر کنید، که هزینه‌ی آن 99 دلار است) می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های زیر نسخه بتای توسعه دهنده را نصب کنید:

  1. در مرورگر سافاری آیپد خود، به آدرس developer.apple.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. به بخش Downloads (دانلودها) بروید، به پایین اسکرول کرده و به iPadOS 15 beta بروید. بر روی Install Profile (نصب پروفایل) و سپس Accept (تأیید کردن) ضربه بزنید.
  3. برنامه Settings (تنظیمات) را باز کنید. باید Profile Downloaded را در بالای صفحه اصلی مشاهده کنید. بر روی آن ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید آن را ببینید، به مسیر General > Profile رفته و در آنجا بر روی iPadOS 15 beta profile (پروفایل بتا آیپد او اس 15) ضربه بزنید.
  4. برای نصب پروفایل بتا بر روی Install (نصب) ضربه بزنید.
  5. فرم موافقت توسعه دهنده را خوانده و با آن موافقت کنید.
  6. آیپد خود را ری‌استارت کنید.
  7. حالا به مسیر Settings > General > Software Update بروید، جایی که باید نسخه بتای آیپد او اس 15 را مشاهده کنید. بر روی Download and Install (دانلود و نصب) ضربه بزنید.
  8. منتظر بمانید تا آیپد شما بروزرسانی را دانلود کند، سپس بر روی Install (نصب) ضربه بزنید.

آیپد شما اکنون از آیپد او اس 15 بتا استفاده خواهد کرد.

 

چگونه آیپد او اس را از نسخه‌ی بتا ارتقاء دهیم

اگر قبلاً نسخه بتای آیپد او اس را قبل از انتشار نسخه‌ی کامل آن نصب کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که برای دریافت نسخه‌های غیربتای آیپد او اس بعدی، باید پروفایل پیکربندی اپل را از دستگاه خود حذف کنید.

شما می‌توانید این کار را با رفتن به مسیر Settings > General > Profile و انتخاب iPadOS Beta Software Profile (پروفایل نرم‌افزار بتا آیپد او اس)، سپس انتخاب Delete Profile (حذف پروفایل) و وارد کردن رمز عبور خود برای تأیید تغییر، انجام دهید. از این پس به طور معمول بروزرسانی‌های رسمی (به جای بروزرسانی‌های بتا) را دریافت خواهید کرد.

 

روش دریافت یک نسخه‌ی قدیمی آیپد او اس یا آی او اس

اگر بعد از نصب نسخه‌ی جدید آیپد او اس نظر شما تغییر کرد و بخواهید به یک نسخه قدیمی‌تر آیپد او اس یا حتی آیپد او اس 12 که قبل از آیپد او اس 13 عرضه شده بود برگردید، چه کاری باید انجام دهید. (با این حال باید توجه داشته باشید که بازگشت به نسخه‌های قبلی واقعاً مشکل است، بنابراین ما نمی‌توانیم این کار را تضمین کنیم.)

  1. در مک خود Finder را باز کنید.
  2. به Library رفته و سپس کلید Option/Alt را در Finder نگه داشته و Go > Library را انتخاب کنید.
  3. اگر پوشه‌ی Software Updates (بروزرسانی‌های نرم‌افزار) برای آیپد شما در آنجا وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  4. از طرف دیگر، می‌توانید مرورگر وب خود را باز کرده و به IPSW.me رفته و مورد مناسب برای دستگاه خود را پیدا کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘