روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

15
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 748 بازدید

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون 

اگر عکس‌های ارزشمندی در آیفون خود دارید، مطمئناً دوست ندارید آنها را از دست بدهید. ما بهترین گزینه‌ها برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون شما را بررسی می‌کنیم تا از از دست دادن خاطرات ارزشمند خود جلوگیری کنید.

-----

سافت‌مک: ظهور عکاسی در آیفون لزوم فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در پی داشته است، مشکلی که بسیاری سعی کرده‌اند با ثبت نام در سرویس iCloud Photo Library برطرف کنند، چرا که این سرویس به آنها این امکان را می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی را در تلفن خود آزاد کنند. اما با پاک کردن عکس‌ها از آیفون، آن عکس‌ها از ابر هم حذف می‌شوند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که بهترین راه برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از تصاویر شما کدام است.

این مقاله در مورد پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون شما است. اگر به دنبال راه حلی برای پشتیبان گیری از مک هستید، مقاله‌های دیگر ما با عنوان «روش تهیه نسخه پشتیبان از مک» و همچنین «بهترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای مک» را مطالعه کنید.

 

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با iCloud Photo Library

همان طور که توضیح خواهیم داد، این یک راه حل عالی برای مشکل پشتیبان‌گیری از عکس‌های شما نیست. در عین حال، چون این یک سرویس اپل است و احتمالاً تصور می‌کنید که این یک راه حل برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌های شما ارایه می‌دهد، ما با توضیح این که چرا چنین کاری را انجام نمی‌دهد شروع می‌کنیم.

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

آی‌کلود اپل با آی.او.اس دمساز شده است و به طور کلی ناامید کننده نیست. شما 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دریافت می‌کنید و این به این معنی است که اگر آیفون یا آیپد خود را گم کنید، می‌توانید نسخهٔ پشتیبان قدیمی خود را بر روی آیفون جدید خودتان بازیابی کنید.

همچنین بخوانید: روش استفاده از Find My iPhone برای یافتن آیفون یا آیپد گمشده یا سرقت شده

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا آی‌کلود راهی برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌های شما را فراهم می‌کند - شاید برای این که بتوانید آنها را از دستگاهی که در آن ذخیره شده‌اند حذف کنید.

اینجاست که iCloud Photo Library می‌تواند راه حلی ارایه دهد، اما متأسفانه این طور نیست.

اگر در iCloud Photo Library ثبت نام کنید، می‌توانید از تمام دستگاه‌های خود به همهٔ عکس‌های خود دسترسی پیدا کنید، و هر تغییری که در تصویر ایجاد کنید، در تمام دستگاه‌ها نیز اعمال می‌شود. همچنین در صورت از دست دادن آیفون (یا به سرقت رفتن آن) این یک روش عالی برای محافظت از اطلاعات خودتان است، زیرا می‌توانید اطلاعات خود را بر روی گوشی جدید بازیابی کنید.

با این حال، اگر سعی کنید عکسی را از آیفون حذف کنید، پیامی مبنی بر این که این عکس از تمام دستگاه‌های شما و همچنین از آی‌کلود نیز حذف می‌شود را مشاهده خواهید کرد. هیچ گزینه‌ای برای نگه داشتن تصویر در آی‌کلود وجود ندارد. به همین دلیل، اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را آزاد کنید، این یک راه حل برای پشتیبان‌گیری از تصاویر شما نیست.

قبل از حذف عکس، شما می‌توانید تصویر با رزولوشن کامل را در برنامهٔ Photos مک دانلود کنید: بر روی تصویر کلیک راست کرده و آن را کپی کنید. این باید یک نسخهٔ پشتیبان از تصویر در مک شما ایجاد کند، و به شما امکان ادامهٔ مشاهدهٔ آن در آیفون را بدهد. اما اگر آن را از مک خود حذف کنید، از آی‌کلود نیز حذف می‌شود.

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

در مورد ذخیره کردن عکس‌های خودتان در آی‌کلود یک مسئلهٔ دیگر نیز وجود دارد: امنیت آن در اکتبر 2014 زیر سؤال رفت. هنگامی که سلبریتی‌ها متوجه شدند که حساب‌های آنها هک شده است و عکس‌های شخصی (که برخی از آنها خیلی شخصی بود) به بیرون درز کرده است.

اشکال دیگر این است که هزینه‌های آی‌کلود ارزان نیست. 5 گیگابایت رایگان خیلی دوام نمی‌آورد و به زودی مصرف می‌شود، بنا بر این شما باید به فضای ذخیره‌سازی 50 گیگابایتی با قیمت 0.79 پوند / 0.99 دلار در ماه ارتقاء دهید. اما به احتمال زیاد شما به دنبال پرداخت هزینه برای فضای ذخیره‌سازی 200 گیگابایتی با 2.49 پوند / 2.99 دلار در ماه، یا فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت با قیمت 6.99 پوند / 9.99 دلار در ماه باشید.

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون


روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از iCloud Drive

با وجود آنچه که در بالا گفته شد، شما می‌توانید از عکس‌های خود با استفاده از آی‌کلود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، اما نیاز به یک راه حل جایگزین دارد.

اگر برای فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود ثبت نام کرده‌اید (مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش راه‌اندازی آی‌کلود» را مطالعه کنید)، می‌توانید عکس‌هایی را که نمی‌خواهید از دست بدهید را در یک پوشه در Files ذخیره کنید. روش کار به این صورت است:

1. بر روی یک عکس کلیک کنید.

2. از میان گزینه‌های ظاهر شده گزینهٔ Save to Files را انتخاب کنید.

3. پوشه‌ای را که می‌خواهید عکس را در آن ذخیره کنید انتخاب کرده و بر روی Add (افزوده شود) کلیک کنید.

4. این عکس اکنون برای دسترسی از طریق برنامهٔ Files در هر یک از دستگاهٔ آی. او. اس‌ی شما یا از طریق برنامهٔ Finder در مک شما در دسترس خواهد بود.

متناوباً، اگر یک مک دارید، می‌توانید از iCloud Photo Library خود در مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید (یا اگر فضای ذخیره‌سازی کافی در مک خود ندارید در یک درایو اکسترنال). ما در مقالهٔ دیگری روش انجام این کار را توضیح داده‌ایم: چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

برای دانلود خودکار iPhoto Library در مک خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامهٔ Photos را در مک خود باز کنید.

2. به مسیر Photos > Preferences بروید.

3. بر روی iCloud کلیک کنید.

4. گزینهٔ Download originals to this Mac (دانلود نسخه‌های اصلی در این مک) را انتخاب کنید.

اکنون فقط باید از مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید و متعاقباً از تمام عکس‌های خود نیز پشتیبان تهیه خواهید کرد.

در عین حال، اگر می‌خواهید به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی در مک خود Photo را به یک درایو اکسترنال انتقال دهید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

1. از برنامهٔ Photos خارج شوید - در صورت باز بودن برنامهٔ Photos قادر به انجام این کار نخواهید بود.

2. Photos Library را در Pictures Folder پیدا کرده و آن را به External Disk (دیسک خارجی) منتقل کنید (می‌توانید آن را بکشید و رها کنید).

3. پس از اتمام عمل کپی شدن، کلید option/alt را نگه داشته و برنامهٔ Photos را اجرا کنید.

4. گزینهٔ Other Library را انتخاب کرده و به پوشهٔ موجود در درایو خارجی بروید.

5. برنامهٔ Photos باز می‌شود و کتابخانهٔ شما باید به صورت عادی ظاهر شود.

6. سپس به مسیر General > Preferences رفته و Use as System Photo Library (به عنوان کتابخانه عکس سیستم استفاده شود) را انتخاب کنید (اگر این کار را نکنید، کتابخانهٔ جدید شما با iCloud Photo Library کار نمی‌کند).

7. به مسیر System Preferences > iCloud > Photos > Options رفته و iCloud Photo Library را انتخاب کنید.

8. وقتی مطمئن شدید که همه چیز به درستی عمل می‌کند، می‌توانید کتابخانهٔ اصلی خود را از روی مک حذف کنید.


روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از Dropbox

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

بدون شک Dropbox از سرویس‌های شاخص ذخیره‌سازی ابری است و به راحتی می‌توان دلیل آن را متوجه شد.

این سرویس به صورت چند سکویی در دسترس است. به اشتراک گذاشتن لینک‌ها به آلبوم‌ها و استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ برای کشیدن و رها کردن فایل‌ها در آن بسیار آسان است. علاوه بر این، تصاویر رزولوشن بالا نیز پشتیبانی می‌شوند و هیچ محدودیتی در اندازهٔ فایل در Dropbox Business وجود ندارد. همچنین امکان بارگذاری خودکار عکس‌ها (از جمله از طریق وایفای یا سلولار هنگام استفاده از یک برنامهٔ موبایل) بسیار سریع است.

و اگر چه میزان فضای ذخیره‌سازی رایگان آن (2 گیگابایت) زیاد نیست، می‌توانید با معرفی Dropbox به دوستان خود (500 مگابایت برای هر دوست، حداکثر تا 16 گیگابایت) یا تکمیل آموزش Getting Started (شروع به کار) (250 مگابایت) می‌توانید این کمبود فضای ذخیره‌سازی را جبران کنید. بارگذاری عکس‌ها، به صورت خودکار 3 گیگابایت دیگر را اضافه می‌کند.

اگر بیش از این به فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید - احتمالاً اگر یک عکاس پرکار باشید - در این صورت نیاز به پرداخت 6.58 پوند در ماه برای فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی در DropBox Plus دارید.

شما می‌توانید بارگذاری دوربین از آیفون به DropBox را فعال کنید، اما باید برنامهٔ DropBox را دانلود کرده و اشتراک خود را به Dropbox Plus یا Professional ارتقاء دهید.

1. برنامهٔ DropBox را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.

2. برای دسترسی به تنظیمات Account (حساب کاربری) بر روی آیکون شخص ضربه بزنید.

3. Camera Uploads (بارگذاری‌های دوربین) را انتخاب کنید.

4. Camera Uploads را روشن کنید.

در اینجا می‌توانید انتخاب‌های مختلفی را انجام دهید، از جمله این که آیا بارگذاری‌ها از طریق یک کانکشن سلولار اتفاق بیفتد یا فقط از طریق وایفای. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که ویدیو نیز بارگذاری شود یا خیر.

اگر می‌خواهید تصاویر را به صورت دستی بارگذاری کنید، دستورالعمل‌ها کمی متفاوت هستند:

1. برنامهٔ DropBox را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.

2. بر روی + ضربه بزنید.

3. بر روی Upload Photos ضربه بزنید.

4. عکس‌هایی که می‌خواهید بارگذاری کنید را مشخص کنید.

5. بر روی Next (ادامه) ضربه بزنید.

6. پوشه‌ای را برای بارگذاری عکس‌ها در آن انتخاب کرده یا ایجاد کنید.

7. بر روی Upload (بارگذاری) ضربه بزنید.

Dropbox به خصوص با توجه به محدودیت داده‌های رایگان و عدم توانایی در کنترل روش ارایهٔ فایل‌ها مناسب نیست، اما سرویس‌های ابری چند منظوره‌ای وجود دارد که همه کاره باشند.


روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از OneDrive

OneDrive مایکروسافت ممکن است که وابستگی عمده‌ای به دستگاه‌های ویندوزی داشته باشد، اما یک سرویس چند سکویی قوی با مزایای بی‌شمار است.

هر شخص می‌تواند 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دریافت کند، اما یک گزینهٔ 50 گیگابایتی با هزینهٔ ماهیانهٔ 1.99 پوندی نیز وجود دارد، یا مشترکین Office 365 Personal می‌توانند 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی OneDrive را با پرداخت ماهیانه 5.99 پوند دریافت کنند.

این سرویس نوید ایمیج پشتیبان‌گیری کامل را می‌دهد که در تمام دستگاه‌های شما در دسترس خواهد بود و از تأیید هویت دو عاملی (2FA) نیز پشتیبانی می‌کند که یک لایهٔ امنیتی مضاعف است.

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

در اینجا روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌های خودتان با استفاده از OneDrive ذکر شده است.

شما باید برنامهٔ OneDrive for iOS را از App Store دانلود کنید.

1. برنامهٔ OneDrive را باز کنید.

2. در پایین صفحه بر روی آیکون Me (که به نظر تصویر یک شخص است) ضربه بزنید.

3. بر روی Settings (تنظیمات) ضربه بزنید.

4. بر روی Camera Upload ضربه بزنید.

5. Camera Upload را روشن کنید - اکنون آیفون شما به صورت خودکار عکس‌ها و ویدیوها را در OneDrive بارگذاری می‌کند.

6. اگر می‌خواهید دستگاه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام استفاده از یک برنامهٔ دیگر تصاویر را بارگذاری کند، بر روی Upload in Background (بارگذاری در پس‌زمینه) ضربه بزنید.

7. همچنین می‌توانید ویدیوها را نیز به صورت خودکار بارگذاری کنید - برای انجام این کار Include Videos (از جمله ویدیوها) را نیز روشن کنید.


روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از Google Photos

استفاده از Google Photos برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌های آیفون خودتان مزایای بی‌شماری دارد. Google Photos پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی تمام عکس‌های آیفون شما، ذخیرهٔ کپی‌های با کیفیت بالا از عکس‌های شما (اندازهٔ فایل کاهش می‌یابد) را انجام می‌دهد. اگر بخواهید از تصاویر خود با رزولوشن کامل پشتیبان بگیرید این بهترین گزینه‌ای است که شما می‌توانید برای ذخیره‌سازی به کار بگیرید.

ضمن این که شما 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان از گوگل دریافت می‌کنید، در حالی که اپل در آی‌کلود فقط 5 گیگابایت فضای رایگان به شما می‌دهد.

برای همگام‌سازی خودکار عکلس‌های آیفون خود با Google Photos دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

شما باید برنامهٔ Google Photos را از App Store دانلود کنید.

1. برنامهٔ Google Photos را باز کنید.

2. وارد حساب گوگل خود شوید.

3. Back up & Sync (پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی) را انتخاب کنید. (اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید بر روی Menu > Settings > Back up & sync ضربه بزنید).

4. برنامهٔ Google Photos پشتیبان‌گیری از عکس‌های شما را شروع می‌کند (اگر مقدار زیادی عکس داشته باشید ممکن است مدتی طول بکشد!)

همچنین بخوانید: بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

 

روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از یک هارد دیسک

اگر ترجیح می‌دهید که از سرویس‌های ابری استفاده نکنید، فکر بهتر این است که یک دستگاه ذخیره‌سازی جداگانه را تنظیم کنید و عکس‌های فعلی ذخیره شده در آیفون خود را به آن منتقل کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از Verbatim iStore «n» Go استفاده کنید که همراه با یک برنامهٔ رایگان است که باید از App Store دانلود کنید و تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌های شما را به سادگی انجام خواهد داد.


روش پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید عکس‌های خود را در فیسبوک بارگذاری کنید. حتی گزینه‌ای برای تنظیم خصوصی وجود دارد تا مجبور نباشید دوستان خود را با عکس‌هایتان بمباران کنید. فضای ذخیره‌سازی آن محدود و کیفیت تصویر یا حریم خصوصی آن ایده‌آل نیست، اما یک گزینه است.

اینستاگرام انتخاب بدیهی‌تری است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که تعداد نامحدودی عکس و فیلم کوتاه را به صورت رایگان بارگذاری کنید، در حالی که Flickr یک ترابایت وسوسه‌انگیز و یک رابط کاربری آراسته را به صورت رایگان ارایه می‌دهد (انتظار نداشته باشید از ویدیوها هم پشتیبان‌گیری کند). Amazon Cloud Drive نیز برای مشتریان Amazon Prime جذاب است. در حالی که Mega به شما 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان و امنیت بالاتر از حد متوسطی را ارایه می‌دهد.

همچنین بخوانید:

- روش انتقال عکس و فیلم از آیفون به مک

- روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

- روش حذف کردن عکس‌ها از آیفون

- بهترین برنامه‌های عکس و دوربین آیفون

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘