روش دریافت و نصب آی.او.اس 14 در آیفون

14
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1322 بازدید

روش دریافت و نصب آی.او.اس 14 در آیفون 

ما شما را در فرآیند ساده و رایگان به روز رسانی آی. او. اس در آیفون همراهی می‌کنیم. در اینجا روش نصب آی. او. اس 14 و دریافت ویژگی‌های جدید ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: آی. او. اس 14، جدیدترین نسخهٔ نرم‌افزار سیستم عامل برای آیفون‌ها، از تاریخ چهارشنبه 16 سپتامبر در دسترس عموم قرار گرفت. در این مقاله تمام مراحلی که برای به روز رسانی آیفون خود به نرم‌افزار جدید نیاز دارید را طی خواهیم کرد. از جمله این که اگر با مشکلی روبرو شدید، مانند کمبود فضای کافی یا عدم امکان اتصال به وایفای، چه کاری باید انجام دهید.

بهتر است که ابتدا کارهای مقدماتی را انجام دهید، مانند تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از آیفون و پاک کردن فایل‌های اضافی تا فضای کافی برای به روز رسانی جدید در اختیار داشته باشید. برای این منظور می‌توانید مقاله‌های دیگر ما با عنوان «روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد» و همچنین «چگونه در آیفون فضای آزاد ایجاد کنیم» را مطالعه کنید. پس از انجام این کارهای مقدماتی می‌توانید به مرحلهٔ به روز رسانی در ادامهٔ مطلب بروید.

اگر مطمئن نیستید که آیا می‌خواهید آیفون خود را به آی. او. اس 14 به روز رسانی کنید، ممکن است بهتر باشد که ابتدا مقایسهٔ ما بین آی. او. اس 13 و آی. او. اس 14 را مطالعه کنید. ما گزارش‌هایی شنیده‌ایم که نشان می‌دهد نسخهٔ نهایی آی. او. اس 14 دارای باگ است و ممکن است با برنامه‌های شخص ثالث مشکلاتی داشته باشید زیرا توسعه دهندگان هنوز نسخه‌های خود را نهایی نکرده‌اند، بنا بر این قبل از نصب از این موضوع آگاه باشید.

روش دریافت و نصب آی.او.اس 14 در آیفون


چگونه آیفون خود را برای آی.او.اس 14 آماده کنیم

قبل از به روز رسانی به آی. او. اس 14، توصیه می‌کنیم که موارد زیر را انجام دهید:

1. از آیفون خود یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید - این کار را می‌توانید با استفاده از آی‌کلود یا از طریق Finder در یک مک یا از طریق آی‌تیونز در یک PC انجام دهید. ما در مقالهٔ دیگری «روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد» را توضیح داده‌ایم. در گذشته افرادی در زمان به روز رسانی اطلاعاتی مانند پیامک‌های قدیمی و عکس‌های خود را از دست داده‌اند، بنا بر این تأکید زیادی بر اهمیت انجام این مرحله داریم.

2. اگر می‌خواهید با احتیاط بیشتری رفتار کنید، می‌توانید نسخه‌ای از آی. او. اس 13 را ذخیره کنید - روش انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد. این در صورتی است که بعداً مجبور شوید به عقب برگردید - اما اگر فکر می‌کنید که انجام این کار فراتر از شما است، نگران این مرحله نباشید.

3. در آیفون خود کمی فضای آزاد ایجاد کنید. شما برای به روز رسانی به فضای آزاد مناسبی نیاز دارید. اگر بر روی تلفن خود 20 گیگابایت فضای خالی ندارید، برخی از برنامه‌ها را حذف کنید تا فضای خالی بیشتری ایجاد شود - ضمن این که در آینده می‌توانید آنها را دوباره نصب کنید زیرا شما آنها را قبلاً خریداری کرده‌اید و مالک آنها هستید. همچنین اگر فضای کافی در اختیار نداشته باشید، آی. او. اس پیشنهاد می‌کند که برخی از فایل‌ها را به صورت موقت برای شما حذف کند.

4. آیفون خود را به برق متصل کنید - اگر این کار را انجام ندهید آی. او. اس 14 نصب نمی‌شود.

5. مطمئن شوید که از طریق وایفای دانلود می‌کنید، و نه از طریق 3G یا 4G، در غیر این صورت ممکن است اشتراک اینترنت شما تمام شود. همچنین بررسی کنید که این یک شبکه وایفای ایمن باشد. (به عنوان مثال توصیه نمی‌کنیم که این کار را از طریق وایفای هتل انجام دهید.) ما در ادامه نکاتی هم در مورد روش دانلود آی. او. اس 14 در صورت نداشتن وایفای داریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وایفای می‌توانید مقاله‌های دیگر ما را مطالعه کنید: روش بهتر کردن سیگنال وایفای | روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک | آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک | روش جلوگیری از افت اتصال وایفای آیفون


روش به روز رسانی به آی.او.اس 14

آی. او. اس 14 در روز چهارشنبه 16 سپتامبر در دسترس قرار گرفت. بنا بر این می‌توانید به آن به روز رسانی کنید. هر چند ما به شما توصیه می‌کنیم که کمی بیشتر صبر کنید زیرا به ناچار هجومی رخ خواهد داد زیرا خیلی‌ها آی. او. اس 14 را دانلود می‌کنند و سرعت سرورهای اپل پایین می‌آید.

در اینجا روش دانلود نصب آخرین نسخهٔ آی. او. اس در آیفون آورده شده است:

1. به مسیر Settings > General > Software Update بروید. آی. او. اس برای وجود نسخهٔ جدید بررسی می‌کند؛ در صورت عدم وجود نسخهٔ جدید، پیام Your software is up to date (نرم‌افزار شما به روز است) را مشاهده خواهید کرد. گاهی اوقات باید کمی صبر کنید تا نرم‌افزار در دسترس قرار گیرد.

روش دریافت و نصب آی.او.اس 14 در آیفون

2. با فرض وجود یک نسخهٔ جدید، بر روی Download and Install (دانلود و نصب) ضربه بزنید.

3. در صورت درخواست، رمز عبور خود را وارد کنید و در صورت لزوم با شرایط و ضوابط موافقت کنید.

4. دستگاه شما در پس‌زمینه به روز رسانی را دانلود می‌کند. نشانه‌ای از مدت زمانی که طول خواهد کشید را مشاهده خواهید کرد. در تجربهٔ ما، مدت زمان نشان داده شده با واقعیت تطبیق نداشت! آن را دو برابر کنید / حتی سه برابر کنید! حداقل این که هنگام دانلود کردن می‌توانید کارهای دیگر خود را انجام دهید. پس از اتمام دانلود، اعلانی از طریق آیفون دریافت خواهید کرد.

روش دریافت و نصب آی.او.اس 14 در آیفون

5. حالا در پنجرهٔ Notification (اعلان) بر روی Details (جزئیات) ضربه بزنید. با این کار شما به مسیر Settings > General > Software Update باز خواهید گشت.

6. بر روی Install Now (هم اکنون نصب شود) ضربه بزنید. (باز هم، انتظار داشته باشید که این مرحله نیز مدتی طول بکشید - مخصوصاً اگر در روزهای اولیهٔ عرضهٔ نرم‌افزار باشد!)

7. متناوباً، شما می‌توانید Later (بعداً) را انتخاب کنید. در این صورت آی. او. اس در طول شب به روز رسانی می‌کند - فقط باید مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل باشد.


اگر وایفای ندارید چگونه می‌توانید آی.او.اس 14 را دانلود کنید

آیا شما واقعاً برای دریافت آی. او. اس 14 هیجان‌زده هستید اما در حال حاضر به وایفای دسترسی ندارید؟ یا شاید هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما این وایفای هتل یا رستوران است و مطمئن نیستید که می‌توانید به آن اعتماد کنید (و بتوانید به صورت امن از آن استفاده کنید!). شاید از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید آی. او. اس 14 را با استفاده از داده تلفن همراه یا داده سلولار به روز رسانی کنید؟

این قبلاً دارای یک محدودیت دانلود بود که به این معنی بود که شما نمی‌توانید بیش از 200 مگابایت را از طریق اتصال داده دانلود کنید. این محدودیت در آی. او. اس 13 برداشته شد، بنا بر این اکنون می‌توانید برنامه‌ها را در هر اندازه‌ای دانلود کنید. به مسیر Settings > iTunes & App Store > App Downloads بروید. شما در قسمت Ask If Over 200MB (اگر بالای 200 مگابایت بود سؤال شود) می‌توانید گزینه‌های Always Allow (همیشه اجازه دارد) یا Always Ask (همیشه سؤال شود) را انتخاب کنید.

اگر هنوز آی. او. اس 12 را اجرا می‌کنید، همچنان محدودیت داده را دارید، یعنی شما نمی‌توانید آی. او. اس 13 را بر روی داده دانلود کنید - اما اگر یک مک داشته باشید راه حلی نیز وجود دارد.

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که تمام داده‌ای ماه خود را مصرف نمی‌کنید! حتی داده‌های نامحدود هم همیشه کاملاً نامحدود نیستند و ممکن است بعداً جریمه شوید.

برای دانلود آی. او. اس 14 با استفاده از داده تلفن همراه (یا داده سلولار) مراحل زیر را دنبال کنید:

1. از آیفون خود یک Hotspot ایجاد کنید - به این ترتیب می‌توانید از اتصال داده از آیفون برای اتصال به وب در مک استفاده کنید.

2. حالا آی‌تیونز را باز کرده و آیفون خود را به برق متصل کنید.

3. در آی‌تیونز بر روی آیکونی که نشان دهندهٔ آیفون شما است کلیک کنید.

4. بر روی Check for Updates (بررسی برای به روز رسانی) کلیک کنید.

5. گزینه‌های دانلود و نصب آی. او. اس 14 را اجرا کنید.

مک شما با استفاده از اتصال داده از آیفون شما آی. او. اس 14 را دانلود می‌کند. سپس می‌توانید از آی‌تیونز برای نصب آی. او. اس 14 در آیفون خود استفاده کنید.

متناوباً، اگر مک شما از طریق Ethernet یا روش دیگری به اینترنت متصل باشد، می‌توانید آی. او. اس را با استفاده از آی‌تیونز یا Finder دقیقاً به همان روش بالا دانلود کنید. (توجه داشته باشید که اپل با ورود کاتالینا آی‌تیونز را حذف کرد، بنا بر این مک. او. اس کاتالینا مواردی مانند دانلود نرم‌افزار را از طریق Finder مدیریت می‌کند).


اگر فضای خالی نداشته باشید چگونه می‌توانید آی.او.اس 14 را دانلود کنید

اگر فضای خالی کافی در آیفون نداشته باشید، دانلود از طریق Finder یا آی‌تیونز نیز یک روش عالی برای نصب آی. او. اس 14 است، بنا بر این مراحل بالا را دنبال کنید.

متناوباً می‌توانید مراحل ذکر شده در مقالهٔ دیگر ما با عنوان «چگونه در آیفون فضای آزاد ایجاد کنیم» را دنبال کنید تا فضای خالی بیشتری در آیفون خود ایجاد کنید.

 

آیا به روز رسانی آیفون اطلاعات من را پاک می‌کند؟

این قابل درک است که اگر فضای خالی کمی داشته باشید ممکن است نگران این موضوع باشید که در صورت نصب به روز رسانی جدید آیفون، برخی از اطلاعات خود را از دست بدهید. و قابل درک است که برخی از مردم نگران این مسئله هستند، زیرا این اتفاق در گذشته رخ داده است. با این حال، باید به این صورت باشد که پس از نصب به روز رسانی آی. او. اس 14 تمام اطلاعات شما دست نخورده باقی بمانند، و اگر این طور نیست، شما حتماً یک نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌کنید، درست است؟

قبل از به روز رسانی حتماً از تلفن خود یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید. ما چندین آموزش برای پشتیبان‌گیری از آیفون داریم که می‌توانید مطالعه کنید، از جمله: روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد | روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با مک. او. اس کاتالینا | روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز | روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون یا آیپد در یک درایو خارجی


چرا آیفون من به روز رسانی نمی‌شود؟

شاید از خودتان بپرسید که چرا آیفون شما به روز رسانی آی. او. اس 14 را به عنوان در دسترس بودن نشان نمی‌دهد. این امر ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد.

  • شاید شما فقط خیلی مشتاق هستید - ممکن است قبل از ظاهر شدن به روز رسانی آی. او. اس 14 تأخیری رخ دهد. نمایش به روز رسانی بر روی همهٔ دستگاه‌ها به یکباره نیست. برای همین ممکن است شخصی که می‌شناسید زودتر از شما به روز رسانی را دریافت کند.
  • ممکن است تلفن شما برای اجرای آی. او. اس 14 خیلی قدیمی باشد. ببینید آیا آیفون شما می‌تواند آی. او. اس 14 را دریافت کند یا خیر. برای این منظور از مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آیا آیفون من می‌تواند iOS 14 را دریافت کند؟ » استفاده کنید.
  • ممکن است به وایفای متصل نباشید - همان طور که در بالا گفتیم، شما به وایفای نیاز دارید، اما راه حل‌های دیگری نیز وجود دارد.
  • ممکن است شما آیفون را به برق وصل نکرده باشید - باید آن را به برق وصل کنید در غیر این صورت اپل نصب را متوقف می‌کند (فقط برای جلوگیری از تمام شدن شارژ باتری در نیمهٔ راه).

اگر این نکات در مورد شما صدق نمی‌کند، همان طور که در بالا توضیح دادیم، سعی کنید از طریق Finder یا آی‌تیونز آن را نصب کنید.


چگونه می‌توان آی.او.اس را از نسخهٔ بتا ارتقاء داد

اگر پیش از این و قبل از انتشار نسخهٔ کامل، نسخهٔ بتای آی. او. اس را نصب کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که برای دریافت نسخه‌های غیر بتای آی. او. اس، باید پروفایل پیکربندی اپل را از دستگاه خود حذف کنید.

شما می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > General > Profile و انتخاب iOS Beta Software Profile (پروفایل نرم‌افزار بتای آی. او. اس) و سپس انتخاب Delete Profile (حذف پروفایل) و وارد کردن رمز عبور خود برای تأیید تغییر، این کار را انجام دهید. از این به بعد به صورت معمول به روز رسانی‌های رسمی (و نه به روز رسانی‌های بتا) را دریافت خواهید کرد.


چگونه می‌توان یک کپی از نسخهٔ قدیمی آی.او.اس را دریافت کرد

اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید و خواستید به آی. او. اس 13 برگردید. (توجه داشته باشید که برگشتن به نسخهٔ قبلی بسیار مشکل است، بنا بر این ما حتی نمی‌توانیم تضمین کنیم که داشتن نسخهٔ قدیمی به این معنی است که می‌توانید به آی. او. اس 13 برگردید.)

1. در مک خود Finder را باز کنید.

2. در Finder کلید Option/Alt را نگه دارید و Go > Library را انتخاب کنید.

3. در صورت وجود پوشهٔ Software Updates (به روز رسانی‌های نرم‌افزار) در دستگاه خود، آن را انتخاب کنید.

4. در روشی دیگر، مرورگر وب خود را اجرا کرده و به IPSW. me بروید و مورد مناسب دستگاه خود را پیدا کنید.

ما در مقالهٔ دیگری با عنوان «روش بازگشت از آی. او. اس 13 به نسخه‌ای قدیمی‌تر در آیفون» این موضوع را بررسی کرده‌ایم.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘