روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک

10
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1536 بازدید

روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک 

در این مقاله آموزش داده شده است که چگونه می‌توانید فقط با به دست کردن اپل واچ قفل مک خود را باز کنید.

-----

سافت‌مک: آیا برای باز کردن قفل مک خود مجبور هستید رمز عبور خود را وارد کنید؟ احتمالاً این مورد مهمی در لیست مواردی که وقت شما را تلف می‌کنند نیست، اما اگر می‌خواهید سطح دیگری از امنیت را به مک خود اضافه کنید، یا اگر می‌خواهید با انجام این کار مهارت‌های خود را نشان دهید، این یک ویژگی مفید است.

در ادامهٔ این مقاله چگونگی روش تنظیم برای این که اپل واچ شما بتواند قفل مک شما را باز کند ذکر شده است.

 

برای باز کردن قفل مکینتاش خودم به وسیلهٔ اپل واچ خودم، من به چه چیزهایی نیاز دارم؟

ضروری‌ترین موارد:

شما باید مک. او. اس سیرا را در مک خود اجرا کنید.

همچنین باید اپل واچ خود را برای watchOS 3 به روز رسانی کنید.

 

مرحله 1: احراز هویت دو عاملی را در مک خود تنظیم کنید

قبل از استفاده از اپل واچ خود برای باز کردن قفل مک خود، باید احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) را در مک یا دستگاه آی. او. اس خود تنظیم کنید.

احراز هویت دو عاملی یک سطح امنیتی مضاعف را برای شما فراهم می‌کند - علاوه بر استفاده از رمز عبور خود، اپل یک کد عددی را از طریق ارسال پیامک یا از طریق اعلانی در صفحه نمایش مک شما، برای شما ارسال می‌کند، که لازم است از آن استفاده کنید.

احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) با تأیید دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) متفاوت است، و اگر تأیید دو مرحله‌ای را در مک خود تنظیم کرده باشید، باید آن را غیرفعال کنید.

برای احراز هویت دو عاملی در مک خود، به مسیر System Preferences > iCloud > Account Details بروید. با استفاده از اپل آیدی خود وارد شوید. سپس Security را انتخاب کرده و Two-Factor Authentication را روشن کنید (Turn On).

در مرحلهٔ بعد از شما یک شماره تلفن خواسته می‌شود که اپل بتواند یک شماره را به آن پیامک کند. وقتی پیامک را از اپل دریافت می‌کنید، شمارهٔ ارسال شده توسط پیامک را در صفحهٔ تأیید هویت در مک خود وارد کنید.

همچنین می‌توانید احراز هویت دو عاملی را در آیپد یا آیفون خود نیز تنظیم کنید. به مسیر Settings > iCloud رفته و به Apple ID خود ضربه بزنید. سپس Password & Security و بعد از آن Turn on Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.

روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک

توجه داشته باشید که پس از احراز هویت دو عاملی، ورود به دستگاه‌های اپلی که نسخه‌های قدیمی‌تر OS X یا iOS را اجرا می‌کنند بسیار دشوارتر می‌شود. آنقدر دشوارتر که ممکن است دشواری این امر شما را مجبور کند تصمیم بگیرید از همان شیوهٔ قدیمی و بدون هیچ زحمتی برای ورود به مک خود استفاده کنید…

اگر مثل ما صاحب یک تلویزیون اپل قدیمی هستید (یکی از آن تلویزیون‌ها که در App Store موجود نیست) ممکن است شما در دام قفل‌گذاری خود بیفتید، زیرا نمی‌دانید که باید یک کد را پس از پسورد خود وارد کنید. (در دستگاه‌های قدیمی، باید یک رمز تأیید هویت شش رقمی را در ادامهٔ پسورد خود اضافه کنید). این کد شش رقمی به یک دستگاه قابل اعتماد که iOS 9 و بالاتر یا OS X El Capitan و نسخه‌های بعد از آن را اجرا می‌کند، یا به شماره تلفن شما ارسال می‌شود.

روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک

 

مرحله 2: یک پسورد در اپل واچ خود تنظیم کنید

در مرحلهٔ بعدی، باید با استفاده از برنامهٔ Watch در آیفون خود، یک رمز عبور را بر روی اپل واچ خود تنظیم کنید. البته در صورتی که قبلاً این کار را نکرده باشید.

با کلیک بر روی آیکون Watch، برنامهٔ Watch را در آیفون خود باز کنید. به مسیر My Watch > Passcode رفته و سپس بر روی Turn Passcode On ضربه بزنید.

در اینجا یک کد عبور را وارد کنید - توصیه می‌شود که از یک کد عبور متفاوت با کد مورد استفاده در آیفون خود استفاده کنید.

 

مرحله 3: ورود خودکار به مک خود را غیرفعال کنید

اگر این طور تنظیم کرده‌اید که در هنگام راه‌اندازی مک به صورت خودکار وارد سیستم شوید، مرحلهٔ بعدی غیرفعال کردن ورود خودکار به مک است.

برای این کار، به مسیر System Preferences > Security & Privacy رفته و در زیر برگهٔ General تیک گزینهٔ Disable Automatic Login را بردارید.

اگر FileVault را روشن کرده باشید، گزینهٔ Disable Automatic Login را نخواهید داشت، زیرا همراه با FileVault برای همهٔ حساب‌ها ورود دستی لازم است.

 

مرحله 4: به اپل واچ اجازه دهید مک شما را باز کند

در System Preferences به Security & Privacy رفته و تیک گزینهٔ Allow your Apple Watch to unlock your Mac را بزنید.

اگر این گزینه را نمی‌بینید، دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد. لازم است مک شما قدیمی‌تر از سال 2013 نباشد، شما باید watchOS 3 را در اپل واچ خود اجرا کنید، و نباید در حال استفاده از تأیید دو مرحله‌ای باشید (باید احراز هویت دو عاملی باشد).

همچنین باید مطمئن شوید که تمامی دستگاه‌ها مشخصاً بر روی یک حساب آی‌کلود یکسان با استفاده از یک اپل آیدی یکسان هستند.

پس از انتخاب Allow your Apple Watch to unlock your Mac شما یک پیام Turning On را مشاهده خواهید کرد. ممکن است لازم باشد رمز عبور خود را وارد کنید.

از این پس اگر زمانی که اپل واچ خود را به دست کرده‌اید، مک خود را از حالت خواب بیدار کنید، قفل آن به صورت خودکار باز خواهد شد.

همچنین بخوانید:

- مقایسه اپل واچ سری 5 و سری 4

- ویرایش جدید اپل واچ

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘