مقایسه اپل واچ سری 5 و سری 4

21
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 1536 بازدید
آیا صفحه نمایش همیشه روشن و افزایش حافظه اپل واچ سری 5 برای وسوسه صاحبان سری 4 برای تغییر اپل واچ خود به سری جدید کافیست؟
البته ما اطمینان نداریم که اپل واچ سری 5 به اندازه کافی برتری برای توجیه ارتقاء از سری 4 ارائه بدهد ، اما مطمئناً اگر تازه وارد بازار ساعت هوشمند هستید یا صاحب یک مدل قدیمی اپل واچ هستید ، بهتر است سری جدید را انتخاب  کنید.
با معرفی اپل واچ سری 5 در سپتامبر 2019 ، اپل رسما سری 4 اپل واچ را بازنشسته کرد. در اینجا به تفاوتهای اساسی بین اپل واچ سری 5 و اپل واچ سری 4
می پردازیم. (بررسی کامل اپل واچ سری 5 را اینجا بخوانید)
اپل واچ سری 5 برای مدل آلومینیومی 40 میلی متری با بند اسپرت از 399 دلار شروع می شود ، اما طیف وسیعی از جنس بدنه و بند ها، برای انتخاب وجود دارد. از طرف دیگر اپل واچ سری 4 نیز به طور رسمی توسط اپل کنار گذاشته شده و دیگر امکان خرید از خود این شرکت وجود ندارد.
 
574608-apple-watch-series-5

مقایسه طراحی دو سری

بیان تفاوت بین طراحی وساخت اپل واچ سری 5 و سری 4 هنگام بررسی آنها در کنار هم کار سختی خواهد بود و دلیل آن این است که طراحی بدنه کاملاً بدون تغییر بوده است. مانند سری 4 ، اپل واچ سری 5 در نسخه های 40 و 44 میلی متری به ترتیب با نمایشگرهای 1.57 و 1.78اینچی موجود است ، اگرچه اپل واچ جدیدتر دارای تغییرات جزئی در مواد پوشش دهنده است.
همانطور که اپل در سپتامبر 2019 اعلام کرد ، نوع آلومینیومی اپل واچ سری 5 اکنون از 100 درصد آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده است. همچنین یک مدل جدید تیتانیومی با نام تجاری جدید وجود دارد که با دوام تر است (با قیمتی متفاوت).همچنین احتمال بازگشت مدل های سرامیکی و فولاد ضد زنگ وجود دارد. در مورد اپل واچ سری 4 ، تنها با بدنه های آلومینیومی یا فولاد ضد زنگ در دسترس بوده است.
 
apple_watch_4_comparison

ویژگی ها و مشخصات

یکی از تفاوت های مهم بین اپل واچ سری 5 و اپل واچ سری 4 نمایشگر است؛ در حالی که هر دو اندازه و وضوح یکسانی را ارائه می دهند ، سری 5 ، در حالی که دارای همان باتری 18 ساعته مانند سری 4 است ، از نمایشگر همیشه روشن برخوردار است.
چطور؟ صفحه نمایش سری 5 می تواند به صورت هوشمندانه نرخ های کاکرد را (از 60 هرتز به 1 هرتز) تغییر دهد و در هنگام استفاده آن را بهبود دهد. همچنین تصور می کنیم پردازنده جدید سری 5 نسبت به نسخه قبلی خود نیز کارآمد تر است. یکی دیگر از تفاوت های اساسی ویژگی ها بین سری 5 و سری 4 ، گنجاندن عملکرد قطب نما در آخرین مدل است. قطب نما در سری 5 اطلاعات موقعیت یابی دقیق تری را برای کوهنوردان و کاشفان در اختیار قرار می دهد تا به حرکت در محیط کمک کند.
همچنین در مقایسه با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود در سری 4 ، در سری 5 با 32 گیگابایت فضای ذخیره بیشتری وجود دارد. گذشته از این ، شما همان پشتیبانی GPS ،تا 50 متر مقاومت در برابر آب ، ECG ، سنسور ضربان قلب و بلندگوهای پیشرفته را در سری 5 مانند سری 4 دریافت خواهید کرد. به جزئیات مشخصات زیر ما نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر دو ساعت هوشمند مشابه هستند:
 
erwqt5teeet4t3

نتیجه گیری

واضح است که می بینید که اپل واچ سری 5 و سری 4 از نظر طراحی و ساخت ، ساعتهای هوشمند بسیار مشابهی هستند و تنها ویژگیهای کلیدی دارند، مانند صفحه نمایش همیشه روشن ، پردازنده جدید و افزایش حافظه داخلی ، بین این دو تفاوت دارند. با این همه ، اگر به تازگی قصد خرید ساعت هوشمند را دارید یا از سری های قدیمی تر استفاده می کنید ، اپل واچ سری 5 بهترین انتخب برایتان خواهد بود.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘