بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

2
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 1488 بازدید

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

برای ویرایش ویدیو کدام مک را باید خریداری کنید: مک پرو، آی‌مک پرو، آی‌مک، مک مینی، مک‌بوک پرو یا چیز دیگری؟ ما در این مقاله بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل را برای رسیدن به پاسخ این سؤال بررسی خواهیم کرد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

پاسخ به این سؤال که برای ویرایش ویدیو باید از کدام مک استفاده کنید، به این سادگی‌ها نیست. متغیرهای زیادی در این بین وجود دارد. پاسخ سؤال به این بستگی دارد که آیا شما یک ویرایشگر حرفه‌ای ویدیو هستید که به طور مستقل کار می‌کنید یا به عنوان بخشی از یک استودیو هستید یا کسی هستید که از ویرایش فیلم‌های خانگی لذت می‌برد. ممکن است شما در حال کار بر روی یک پروژه ویرایشی بزرگ با چندین ترابایت اطلاعات هستید که باید ماه‌ها درگیر کار تولید باشید. شاید هم آرزومند این هستید که بتوانید فیلم‌های عروسی مشتریان خود را سریع‌تر به اتمام برسانید. یا ممکن است بخواهید برای یک کانال یوتیوب ویدیو بسازید یا ویدیویی را آماده کنید تا بتوانید با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دلایل شما برای جستجوی یک مک برای ویرایش ویدیو هر دلیلی که داشته باشد، ما در اینجا شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

 

آنچه ویرایشگرهای ویدیو نیاز دارند

شما هنگام انتخاب بهترین مک برای نیازهای ویرایش ویدیو، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

ویدیوهای دیجیتالی نیازهای زیادی به قدرت پردازنده، قدرت گرافیکی (برای رندر کردن) و مهم‌تر از همه، فضای ذخیره‌سازی دارد. ویرایش ویدیو، به خصوص ویدیوهای با کیفیت بالا، به مقدار بسیار زیادی فضای هارد دیسک نیاز دارد و با ویرایش ویدیوهای 4K که اکنون بخشی از زندگی شده است، این مشکل بیشتر هم می‌شود.

به طور خاص شما باید همه چیز را از نظر کیفیت و اندازه صفحه نمایش، قابلیت حمل، پردازنده، رم، گرافیک، فضای ذخیره‌سازی، دوام باتری، پورت‌ها و تجهیزات جانبی مورد نیاز را در نظر داشته باشید. در ادامه به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مک موردنظر از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای اجرا پشتیبانی می‌کند، مانند برنامه Final Cut Pro خود اپل، همچنین Adobe Premiere Pro و After Effects، نرم‌افزارهای سه بعدی مانند Maya و نرم‌افزارهای تصحیح رنگ مانند Da Vinci Resolve.

ما به شما توصیه می‌کنیم مطمئن شوید که مک خریداری شده آینده‌نگرانه باشد - شما می‌خواهید چند سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید - اما مراقب باشید که مک رؤیایی شما بیشتر از آنچه که می‌خواهید هزینه کنید روی دست شما خرج نگذارد.

 

صفحه نمایش

به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، احتمالاً به یک صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن بالا نیاز خواهید داشت، در این صورت ممکن است به سمت یک آی‌مک 27 اینچی کشیده شوید - بزرگ‌ترین صفحه نمایشی که در حال حاضر می‌توانید در مک داشته باشید. توجه داشته باشید که هیچ تفاوتی بین صفحه نمایش در آی‌مک استاندارد 27 اینچی و صفحه نمایش آی‌مک پرو (که تولید آن متوقف شده است، اما ممکن است همچنان آن را در بازار پیدا کنید) وجود ندارد - هر دو صفحه نمایش 27 اینچی نور پس‌زمینه LED با 2880×5120 پیکسل (5K)، روشنایی 500 نیت و رنگ Wide (P3) دارند.

صفحه نمایش 5K Retina Display در آی‌مک و آی‌مک پرو از زیبایی باشکوهی برخوردار است. در بررسی آی‌مک پرو، ما صفحه نمایش را آزمایش کردیم و شاهد بالاترین نسبت کنتراستی بودیم که تا به حال دیده‌ایم و 99 درصد فضای رنگی DCI-P3 را نشان می‌داد. (DCI-P3 فضای رنگی برای نمایش فیلم دیجیتال است.)

از آنجایی که Retina Display در آی‌مک ادغام شده است، به جای 30 مگاهرتز که در اکثر نمایشگرهای 4K وجود دارد، با فرکانس 60 مگاهرتز کار می‌کند. اندازه 5K به خودی خود برای ویرایش ویدیو عالی است زیرا این امکان را به شما می‌دهد که ویدیوی 4K را در اندازه کامل ویرایش کنید و کنترل‌های اطراف آن را نیز مشاهده کنید.

با این حال، شما همیشه می‌توانید یک صفحه نمایش دوم را نیز وصل کنید، بنابراین نباید یک لپتاپ مک مانند مک‌بوک پرو 13 اینچ یا مک‌بوک پرو 16 اینچ را نادیده بگیرید، که هر دوی آنها مزیت قابل حمل بودن را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این صورت، یک مزیت مسلم برای مدل 16 اینچی با صفحه نمایش بزرگ‌تر آن (1920×3072 پیکسل در مقایسه با 1600×2560 پیکسل) وجود دارد، اما هر دو دارای روشنایی 500 نیت و رنگ Wide (P3) هستند. ضمن اینکه لپتاپ‌ها True Tone نیز دارند - فناوری که رنگ‌ها و روشنایی صفحه نمایش را متناسب با محیط تنظیم می‌کند (اگر در یک استودیو تاریک کار می‌کنید می‌تواند سودمند باشد).

یک فناوری صفحه نمایش دیگر نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید. در آگوست 2020 اپل آی‌مک 27 اینچی را با گزینه‌ی شیشه‌ای جدید با بافت نانو (Nano Glass) بروزرسانی کرد.

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

 

رم (RAM)

شما باید مک خود را با بیشترین RAMی که می‌توانید خریداری کنید به حداکثر برسانید. مقدار نیاز شما به رم به نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید و میزان داده‌ای که با آن کار می‌کنید یا ویدیویی که رندر می‌کنید بستگی دارد. ما توصیه می‌کنیم که وقتی مک خود را خریداری می‌کنید، مقدار رم مورد نیاز خود را بیشتر از حد تخمینی در نظر بگیرید، زیرا اپل ارتقاء رم در بسیاری از مک‌ها را بعد از خرید دشوار می‌کند. با این حال، در مواردی که از محبوب‌ترین ویرایشگرهایی ویدیویی محسوب می‌شوند مانند آی‌مک 27 اینچی و مک پرو، در صورت نیاز می‌توانید رم را خودتان ارتقاء دهید.

اگر بخواهید یک مک M1 مانند مک مینی M1 یا آی‌مک 24 اینچی را در نظر بگیرید، احتمالاً نگران این موضوع خواهید بود که تمام مک‌های M1 فقط می‌توانند تا 16 گیگابایت رم داشته باشند. وقتی می‌دانید که آی‌مک 27 اینچی می‌تواند 64 گیگابایت رم داشته باشد، این 16 گیگابایت زیاد به نظر نمی‌رسد. با این حال، رم 8 یا 16 گیگابایتی در تراشه M1 با رم 16 گیگابایتی یا رم موجود در یک مک اینتلی یکسان نیست. در مک‌های M1 رم حافظه مشترک (Unified Memory) است که همراه با پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قرار می‌گیرد تا تمام هسته‌های آنها بتوانند هر زمان که نیاز داشتند به آن دسترسی داشته باشند. با این وجود، اگر فکر می‌کنید که به 16 گیگابایت رم نیاز دارید، احتمالاً باید منتظر جانشین M1 باشید که مطمئناً از رم بیشتری پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود

دلیل دیگر برای اجتناب از مک‌های M1 این است که نمی‌توانید رم داخل آنها را بعداً ارتقاء دهید، و احتمالاً ارزش ریسک نیاز به رم بیشتر در آینده را ندارد.

در اینجا مقدار RAMی که می‌توانید داشته باشید ذکر شده است:

  • تمام مک‌های M1: 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 16 گیگابایت
  • مک پرو: 32 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 48 گیگابایت، 96 گیگابایت، 192 گیگابایت، 384 گیگابایت، 768 گیگابایت، 1.5 ترابایت
  • آی‌مک 27 اینچ: 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 16 گیگابایت، 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ: 16 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 32 یا 64 گیگابایت
  • مک مینی (مدل اینتلی): 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 16 گیگابایت، 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت
  • مک‌بوک پرو 13 اینچ (مدل اینتلی 2.0 گیگاهرتزی): 16 گیگابایت رم به صورت استاندارد، ارتقاء تا 32 گیگابایت

 

پردازنده

اپل در حال حاضر در حال یک انتقال عظیم در تمام مک‌های خود از پردازنده‌های اینتلی به پردازنده‌های تولیدی خود بر اساس معماری ARM است. با این حال، در حال حاضر، حداقل زمانی که نوبت به مک‌های رده بالایی می‌رسد که برای ویرایش حرفه‌ای ویدیو مناسب هستند، فقط پردازنده‌های اینتلی در دسترس هستند (این بدان معنا نیست که مک M1 یک دستگاه ویرایش ویدیوی آماتوری عالی نخواهد بود). این موضوع در طول سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد و زمانی که این تغییر اتفاق افتاد، توصیه‌های مربوطه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

توصیه‌ی ما این است که هر چه در کار ویرایش ویدیویی جدی‌تر هستید، هسته‌های بیشتری را انتخاب کنید. در سال‌های اخیر تعداد هسته‌های پیشنهادی حتی در استانداردترین دستگاه‌های اپل نیز بهتر از همیشه بوده است.

همچنین ارزش انتخاب پردازنده i7 یا i9 را نیز دارد - معمولاً در گزینه‌های سفارشی. این پردازنده‌ها hyper-threading هستند (همه‌ی آنها چنین نیستند، پس بررسی کنید)، این بدان معناست که سیستم عامل می‌تواند با هر هسته به گونه‌ای رفتار کند که گویی دو هسته مجازی است. یا یک پردازنده Xeon مانند همان که در مک پرو (و آی‌مک پرو قدیمی) پیدا می‌شود، انتخاب کنید که hyper-threading است.

همچنین حواستان به مقدار حافظه پنهان (کش) نیز باشد. به عنوان مثال، Xeon در آی‌مک پرو دارای 42 مگابایت کش در مقایسه با 16 مگابایت در آی‌مک 27 اینچی است. اگر دو پردازنده یک گیگاهرتزی داشته باشند اما مقدار کش متفاوتی داشته باشند، پردازنده‌ای که کش بیشتری دارد عملکرد بهتری خواهد داشت.

در اینجا یک نمای کلی از آنچه که در دسترس است ذکر می‌شود:

مک پرو

  • 5 گیگاهرتز 8 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 3 گیگاهرتز 12 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 2 گیگاهرتز 16 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 7 گیگاهرتز 24 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 5 گیگاهرتز 28 هسته‌ای Xeon W اینتل

آی‌مک 27 اینچ

  • 1 گیگاهرتز 6 هسته‌ای Core i5 نسل دهم اینتل
  • 3 گیگاهرتز 6 هسته‌ای Core i5 نسل دهم اینتل
  • 8 گیگاهرتز 8 هسته‌ای Core i9 نسل دهم اینتل
  • سفارشی‌سازی: 3.6 گیگاهرتز 10 هسته‌ای Core i9 نسل دهم اینتل

آی‌مک پرو (در صورت موجود بودن)

  • 0 گیگاهرتز 10 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 5 گیگاهرتز 14 هسته‌ای Xeon W اینتل
  • 3 گیگاهرتز 18 هسته‌ای Xeon W اینتل

مک‌بوک پرو 16 اینچ

  • 6 گیگاهرتز 6 هسته‌ای Core i7 نسل نهم اینتل
  • 3 گیگاهرتز 8 هسته‌ای Core i9 نسل نهم اینتل
  • 4 گیگاهرتز 8 هسته‌ای Core i9 نسل نهم اینتل

مک مینی

  • M1 پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای
  • 0 گیگاهرتز 6 هسته‌ای Core i5 نسل هشتم اینتل

مک‌بوک پرو 13 اینچ 2.0 گیگاهرتز

  • M1 پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای
  • 0 گیگاهرتز چهار هسته‌ای Core i5 نسل دهم اینتل

همچنین بخوانید:

تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

راهنمای تراشه M1 (تراشه‌های M1 و M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra)

 

گرافیک

یکی از محدودیت‌های مک این است که کارت‌های گرافیک مجزای ارائه شده فقط کارت گرافیک AMD هستند. کارت گرافیک Nvidia در آنها وجود ندارد. با این حال، از زمان ورود مک پرو، گزینه‌ها بسیار گسترده‌تر هستند.

توجه داشته باشید که همان طور که در بالا ذکر شد، با انتقال اپل از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های بومی خودش، احتمالاً شاهد استفاده از راه‌حل‌های گرافیکی خود اپل نیز خواهیم بود. هنوز هم گزینه‌های گرافیکی مک‌های M1 بهتر از گرافیک‌های یکپارچه اینتل هستند، اما با گزینه‌های گرافیک مجزای AMD و موارد مشابه همخوانی ندارند. بعلاوه، مک‌های M1 نمی‌توانند از eGPU پشتیبانی کنند، بنابراین حتی یک گزینه هم به شمار نمی‌آید.

مک پرو

  • یک ماژول Radeon Pro 580X MPX همراه با 8 گیگابایت حافظه GDDR5
  • یک یا دو ماژول Radeon Pro W5700X MPX همراه با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 برای هرکدام
  • یک یا دو ماژول Radeon Pro Vega II MPX همراه با 32 گیگابایت حافظه HBM2 برای هرکدام
  • یک یا دو ماژول Radeon Pro Vega II Duo MPX همراه با 64 گیگابایت حافظه HBM2 برای هرکدام

آی‌مک 27 اینچ

  • Radeon Pro 570X با 4 گیگابایت حافظه GDDR5
  • Radeon Pro 575X با 4 گیگابایت حافظه GDDR5
  • Radeon Pro 580X با 8 گیگابایت حافظه GDDR5
  • Radeon Pro Vega 48 با 8 گیگابایت حافظه HBM2

آی‌مک پرو (در صورت موجود بودن)

  • Radeon Pro Vega 56 با 8 گیگابایت حافظه HBM2
  • Radeon Pro Vega 64 با 16 گیگابایت حافظه HBM2
  • Radeon Pro Vega 64X با 16 گیگابایت حافظه HBM2

مک‌بوک پرو 16 اینچ

مک‌بوک پرو 16 اینچ دارای سامانه گرافیکی دو واحدی با یک گرافیک Intel UHD Graphics 630 و یکی از موارد زیر است:

  • Radeon Pro 5300M با 4 گیگابایت حافظه GDDR6
  • Radeon Pro 5500M با 4 گیگابایت حافظه GDDR6
  • Radeon Pro 5500M با 8 گیگابایت حافظه GDDR6

هر دو مک مینی و مک‌بوک پرو 13 اینچ با گرافیک یکپارچه اینتل عرضه می‌شوند. اینها ممکن است برای نیازهای شما کافی باشند، در غیر این صورت می‌توانید از یک eGPU همراه با آنها استفاده کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

اگر می‌خواهید بتوانید کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید، داشتن یک درایو حالت جامد ضروری است - بنابراین اگر مک‌ی که قصد خرید آن را دارید به صورت استاندارد همراه با یک اس اس دی عرضه نمی‌شود، مطمئن شوید که یک اس اس دی را به عنوان گزینه‌ای سفارشی انتخاب کنید. خوشبختانه در حال حاضر به ندرت می‌توان یک آی‌مک با هارد دیسک یا فیوژن درایو را مشاهده کرد. اما ممکن است یک مدل قدیمی را پیدا کرده و برای خرید آن وسوسه شوید.

خبر خوب دیگر این است که اپل اخیراً ظرفیت اس اس دی‌های استانداردی را که در داخل مک‌هایش عرضه می‌شود افزایش داده است، بنابراین برای داشتن فضای ذخیره‌سازی موردنیاز، نیازی به پرداخت هزینه‌ی بیشتر نخواهید داشت. ما حداقل فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی را توصیه می‌کنیم.

و اگر به بیش از 512 گیگابایت نیاز دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید آی‌مک 27 اینچ و مک پرو حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارند.

 

پورت‌ها و گزینه‌های توسعه

آخرین چیزی که باید در نظر داشته باشید پورت‌ها هستند. کار با ویدیو به این معنی است که شما باید تجهیزات جانبی مختلفی را به دستگاه خود وصل کنید. در این صورت پورت‌های کافی و سایر گزینه‌های توسعه مانند اسلات‌های توسعه PCI Express نیز می‌توانند سودمند باشند.

مک پرو

  • دو پورت USB 3 (سازگار با USB A)
  • تا 12 پورت Thunderbolt 3/USB C (بسته به مدل انتخابی)
  • اترنت زوج 10 گیگابیت
  • هشت اسلات توسعه PCI Express (بسته به مدل انتخابی)

آی‌مک 27 اینچ

  • چهار پورت USB 3 (سازگار با USB A)
  • دو پورت Thunderbolt 3/USB C
  • اترنت Gigabit
  • اسلات SDXD

آی‌مک پرو (در صورت موجود بودن)

  • چهار پورت USB 3 (سازگار با USB A)
  • چهار پورت Thunderbolt 3/USB C
  • اترنت 10 گیگابیت
  • اسلات SDXD

مک مینی (مدل اینتلی)

  • دو پورت USB 3 (سازگار با USB A)
  • چهار پورت Thunderbolt 3/USB C
  • اترنت Gigabit یا اترنت 10 گیگابیت
  • پورت HDMI 2.0

مک‌بوک پرو 16 اینچ

  • چهار پورت Thunderbolt 3 (USB‑C)

مک‌بوک پرو 13 اینچ (مدل اینتلی)

  • چهار پورت Thunderbolt 3 (USB‑C)
  • توجه: مدل سطح پایه فقط دو پورت دارد و باید از آن اجتناب کرد

مک‌های M1 در زمینه پورت‌ها محدودتر هستند و معمولاً با دو پورت Thunderbolt / USB 4 عرضه می‌شوند.

همچنین بخوانید: روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

 

کدام مک برای ویرایش ویدیو بهتر است؟

حالا کدام مک برای شما بهترین خواهد بود؟ همان طور که در ابتدا گفتیم، این امر بستگی به نیازهای شما دارد. بنابراین به جای اینکه به شما بگوییم کدام مک بهتر است، نگاهی به هر یک از گزینه‌ها خواهیم انداخت و مزایا و معایب آنها را از نگاه یک ویرایشگر ویدیو بررسی خواهیم کرد.

 

مک پرو

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

با شروع قیمت از 5.999 دلار برای مدل 8 هسته‌ای Intel Xeon 3.5GHz، با 32 گیگابایت رم، 256 گیگابایت اس اس دی و کارت گرافیک Radeon Pro 580X، قیمت مدل پایه مک پرو در واقع با قیمت پایه آی‌مک پرو تفاوت چندانی ندارد. اما اگر بخواهید آن را با تمام گزینه‌های موجود شخصی‌سازی کنید، قیمت آن می‌تواند تا 51.399 دلار افزایش یابد.

این قیمت بسیار زیادی است، اما بسیار مهم است که باید انتظار چنین پرداختی برای چنین پیکربندی داشته باشید. قیمت PCهایی که چنین پیکربندی داشته باشند نیز در همین حدود یا بیشتر خواهد بود.

اگر این همان مک‌ی است که به آن نیاز دارید، ممکن است برای شما مناسب باشد. از نظر حافظه رم، پردازنده مرکزی، گرافیک، فضای ذخیره‌سازی، پورت‌ها و قابلیت‌های گسترش، بیشتر آنها را دارد. قابلیت گسترش مهم است زیرا مسئله‌ای است که برای بسیاری از ویرایشگرهای ویدیو از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی ماژولار مک پرو به این معنی است که می‌توانید اجزا و گزینه‌های توسعه مورد نیاز خود را در زمان خرید انتخاب کنید - یا مهم‌تر از آن، بعد از خرید.

مک پرو صفحه نمایش ندارد، بنابراین باید آن را جداگانه خریداری کنید. شما می‌توانید یک Apple Pro Display XDR با قیمت نجومی خریداری کنید (که از 4.999 دلار شروع می‌شود)، یا چیزی را انتخاب کنید که قیمت آن تقریباً به قیمت یک آی‌مک پرو نباشد.

قیمت مک پرو: شروع از 5.999 دلار

بررسی کامل مک پرو 2019

 

آی‌مک 27 اینچ

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

ما به طور کلی می‌گوییم که بهترین مک برای ویرایشگرهای ویدیویی متوسط آی‌مک 27 اینچ است. این دستگاه برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که برای ویرایشگرهای ویدیویی ایده‌آل خواهد بود، همراه با صفحه نمایش 27 اینچی 5K رتینا، یک پردازنده سریع، کارت گرافیک اختصاصی و بسیاری موارد دیگر.

اپل آی‌مک 27 اینچی را در آگوست 2020 بروزرسانی کرد، بنابراین زمان خوبی برای خرید آن است - مگر اینکه بخواهید منتظر طراحی مجدد براساس شایعاتی باشید که ممکن است در سال 2021 ارائه شود.

از زمان بروزرسانی در آگوست 2020، مدل پایه (1.799 دلار) با یک پردازنده i5 شش هسته‌ای 3.1 گیگاهرتزی نسل دهم و یک Radeon Pro 5300 با حافظه ویدیویی 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. این مدلی نیست که ما برای ویرایش ویدیو توصیه کنیم - اگر در مورد ویرایش ویدیو با آی‌مک جدی هستید، باید چند گزینه سفارشی را در زمان خرید انتخاب کنید.

ابتدا باید به رم ناچیز 8 گیگابایتی استاندارد آن رسیدگی شود. شما حداقل به 16 گیگابایت رم (200 دلار) نیاز دارید، اما اگر توانایی پرداخت بیش از این را دارید، ما 32 گیگابایت رم (600 دلار) را توصیه می‌کنیم.

ما پیش از این هم توصیه می‌کردیم که درایو فیوژن 1 ترابایتی را که قبلاً به صورت استاندارد عرضه می‌شد را کنار بگذارید، و اکنون یک اس اس دی 256 گیگابایتی وجود دارد. این خبر بسیار خوبی است، اما ما همچنان توصیه می‌کنیم که در صورت امکان فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی را انتخاب کنید.

یک آی‌مک 27 اینچی می‌تواند بیش از 5.000 دلار قیمت داشته باشد، اما شما یک اس اس دی 8 ترابایتی، 128 گیگابایت رم و یک پردازنده 10 هسته‌ای i9 در اختیار دارید. این قیمت با قیمت پایه آی‌مک پرو و مک پرو فاصله زیادی ندارد.

با این حال، اگر بودجه شما به 5.000 دلار نمی‌رسد، بهترین حالت این است که از یک آی‌مک مطابق با نیازهای خودتان استفاده کنید.

قیمت آی‌مک 27 اینچ: شروع از 1.799 دلار

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020

 

مک‌بوک پرو

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

این مک در پایین لیست قرار می‌گیرد، زیرا استفاده از لپتاپ برای ویرایش ویدیو به طور اجتناب‌ناپذیری دارای معایبی است. ماهیت جمع‌وجور دستگاه به این معنی است که از نظر مدیریت گرما محدود خواهد بود، بنابراین بیشترین مؤلفه‌های توانی بدون استفاده خواهند بود.

با این حال یک لپتاپ مزایای زیادی نیز دارد، از جمله این که می‌توانید آن را با خود حمل کنید.

ما مک‌بوک پرو 16 اینچ را عمدتاً به این دلیل توصیه می‌کنیم که بر خلاف مدل‌های 13 اینچی دارای یک کارت گرافیک مجزا (Radeon Pro 5300M یا Radeon Pro 5500M) است.

در کنار گزینه‌های گرافیکی، چیپ‌ست‌های پردازنده قدرتمند و رم تا 64 گیگابایت را در اختیار دارید که آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند.

مدل‌های 16 اینچی از 2.399 دلار شروع می‌شوند و در ازای آن شما یک پردازنده 6 هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی، اس اس دی 512 گیگابایتی، 16 گیگابایت رم (تا 64 گیگابایت در دسترس) و چهار پورت Thunderbolt 3 (USB C) در اختیار خواهید داشت. گزینه‌های ارتقاء شامل یک پردازنده 8 هسته‌ای 2.4 گیگاهرتزی، گرافیک Radeon Pro 5500M و حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اس اس دی است.

قیمت مک‌بوک پرو: شروع از 2.399 دلار

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max

 

مک مینی

بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2022

معرفی مک مینی در اینجا ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، اما مطمئناً ارزش در نظر گرفتن ارزان‌ترین مک اپل را دارد.

هنگامی که اپل مک مینی را در سال 2018 بروزرسانی کرد، به نظر می‌رسید که مخاطبان کاملاً جدیدی برای این دستگاه در نظر گرفته است و در نتیجه ویرایشگرهای ویدیویی ویژگی‌های جذابی در آن پیدا خواهند کرد.

با این حال، زمانی که اپل مک مینی را در سال 2020 بروزرسانی کرد، آن را به دو مدل از تراشه‌های M1 مجهز کرد، در حالی که به فروش مدل اینتلی آن نیز همچنان ادامه داد.

مک مینی از 699 دلار شروع می‌شود و اپل M1 را با یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، اس اس دی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم (قابل ارتقاء به 16 گیگابایت و اس اس دی 2 ترابایت) در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدل اینتلی شامل یک پردازنده 6 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی، اس اس دی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم است. شما می‌توانید آن را به 64 گیگابایت رم و تا 2 ترابایت اس اس دی ارتقاء دهید. یک گزینه اترنت 10 گیگابیتی نیز وجود دارد.

تنها مشکل مک مینی نداشتن گرافیک مجزا است (این دستگاه با گزینه M1 اپل یا UHD Graphics 630 اینتل عرضه می‌شود). برای مدل اینتلی شما می‌توانید یک eGPU جداگانه مانند Blackmagic eGPU را با قیمت 699 دلار خریداری کنید. اما امکان استفاده از یک eGPU با مک‌های M1 وجود ندارد.

جدای از مشکل گرافیکی، مک مینی یک دستگاه ویرایش ویدیوی عالی است، و حتی بدون eGPU نیز همچنان به راحتی از پس ویدیوها برمی‌آید. این یک انتخاب خوب برای ویرایشگرهای آماتور یا کارهای کوچک ویدیویی است که به دنبال دستگاهی توانمند اما ارزان هستند. شما باید یک مانیتور و ماوس نیز تهیه کنید، اما به احتمال زیاد باید آنها را داشته باشید.

قیمت مک مینی: شروع از 799 دلار

بررسی کامل مک مینی M1

 

مک‌بوک پرو 13 اینچ

اگر تمایل دارید لپتاپ مناسبی برای ویرایش ویدیو پیدا کنید که هزینه زیادی برای شما نداشته باشد، بهتر است نگاهی به مک‌بوک پرو 13 اینچ بیندازید - اگر چه ما در اینجا به جای مک‌بوک پرو M1 فقط در مورد مدل‌های 2.0 گیگاهرتزی میان‌رده صحبت خواهیم کرد، هرچند اگر شما فقط یک علاقه‌مند یا یک سازنده ویدیو هستید، مک M1 نیز ممکن است برای شما مناسب باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مک‌بوک پرو 16 اینچی انتخاب بهتری نسبت به مدل‌های 13 اینچی است. از جمله این واقعیت که مدل 13 اینچی فاقد گرافیک مجزای برادر بزرگ‌تر خود است. با این حال، گرافیک مک‌های M1 اپل قابل توجه است و در مورد مک‌بوک پرو 2.0 گیگاهرتزی نیز همیشه می‌توانید یک eGPU را در نظر داشته باشید.

اگر قصد خرید مک‌بوک پرو دارید، توصیه می‌کنیم که مدل 16 گیگابایتی آن را انتخاب کنید یا به 16 گیگابایت رم ارتقاء دهید، زیرا به نظر ما 16 گیگابایت حداقل رم مورد نیاز برای ویرایش ویدیو است.

قیمت مک‌بوک پرو 13 اینچ: شروع از 1.799 دلار

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

 

جمع‌بندی

کدام مک را باید بخرید؟ این بستگی به این دارد که آیا شما یک ویرایشگر ویدیویی حرفه‌ای هستید که باید کارها را به سرعت انجام دهید یا یک آماتور بسیار مشتاق.

ما به طور کلی آی‌مک 27 اینچ را توصیه می‌کنیم. پس از بروزرسانی در آگوست 2020، می‌دانیم که مشخصات آن به روز هستند و بسیاری از تغییراتی که اپل برای نسل جدید ایجاد کرده است، برای ویرایشگرهای ویدیو عالی هستند. با این حال، انتظار این را داشته باشید که اپل در اواخر سال 2021 آی‌مک هدفمند برای حرفه‌ای‌ها را با پردازنده و راه‌حل گرافیکی خود بروزرسانی کند.

مک پرو قرار بود به دعای بسیاری از ویرایشگرهای ویدیو پاسخ دهد، اما مشخص نیست که آیا اپل به اندازه کافی برای به دست آوردن دل حرفه‌ای‌های ویدیو تلاش کرده است یا خیر و اینکه آیا این شرکت دوباره در سطح بالای بازار جدی گرفته خواهد شد یا خیر.

مک‌بوک پرو 16 اینچ یک دستگاه ویرایش ویدیوی مناسب است و در صورت نیاز به ویرایش ویدیو در مکان‌های مختلف، می‌توانید آن را تهیه کنید، اما باز هم، این مک‌ی است که احتمالاً به زودی یکی از پردازنده‌های سری M اپل را دریافت خواهد کرد.

و مک مینی نیز برای هر کسی که می‌خواهد هزینه‌های خود را پایین نگه دارد، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘