بررسی کامل آی‌مک پرو / iMac Pro

10
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 1955 بازدید

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro 

در بررسی آی‌مک پرو، ما آخرین ایستگاه کاری نیرومند اپل را تحت دقیق‌ترین تست‌های سرعت و بنچمارک گرافیکی خود قرار داده و طراحی، ویژگی‌ها و ارزش مالی آن را ارزیابی خواهیم کرد. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید آی‌مک پرو را بخرم؟

آی‌مک پرو یک سیستم فوق‌العاده قدرتمند و پایدار است، اما هیچ وقت شکی در این مورد نبوده است. سؤال واقعی این است که آیا به قدرت آن احتیاج دارید؟ و آیا می‌توانید هزینهٔ آن را توجیه کنید؟

این یک وسیلهٔ بازی نیست، حتی اگر قابلیت‌های گرافیکی آن قابل توجه باشد: سیستمی با مشخصات مشابه را با قسمتی از هزینهٔ آن در جای دیگری می‌توانید پیدا کنید. این برای کاربران فعال در زمینه‌های تولید، طراحی، جلوه‌های تصویری و تصویرگری که نیاز به توانایی پردازش بالای کارهای گرافیکی و سه بعدی و ویرایش با سرعت مناسب را دارند، هدفگذاری شده است. کسانی که درگیر تولید موسیقی هستند ممکن است به این نتیجه برسند که تمام نیازهایشان را برآورده می‌کند، اما به احتمال زیاد این برای بقیهٔ ما بیش از حد گران تمام می‌شود.

اتفاقاً ما عاشق خاکستری فضایی (Space Grey) هستیم، و لوازم جانبی منطبق با آن خارق‌العاده به نظر می‌رسند.


قیمت آی‌مک پرو در هنگام بررسی

مدل پایه 4.999 دلار. مدل بررسی شده 9.748 دلار


بررسی کامل آی‌مک پرو

ما هنوز هم منتظر مک پروی جدید هستیم (و حتی نمی‌دانیم که در چه سالی عرضه خواهد شد)، اما در این میان اپل با این وسیلهٔ پردازشی بسیار قدرتمند خود در حال آرام کردن کاربران حرفه‌ای خود است.

آی‌مک پرو از 8 تا 18 هسته و از 32 گیگابایت تا 128 گیگابایت رم در هر جایی در دسترس است. ساختار حرارتی، که در مک پرو بسیار مشکل‌ساز است، به منظور افزایش 80 درصدی ظرفیت حرارتی با «دمنده‌های دوگانه» مجدداً طراحی شده است. این دستگاه با طراحی ابتکاری آی‌مک فعلی که به خاکستری فضایی نسبتاً زیبایی ختم می‌شود و همچنین لوازم جانبی منطبق با آن، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

بی‌صبرانه منتظریم دستمان به سیستم جدید برسد و آن را تحت سخت‌ترین تست‌های معیار سرعت و بنچمارک گرافیک خود قرار دهیم. به بررسی آی‌مک پروی ما خوش آمدید.

اگر به این نتیجه رسیدید که این دستگاه برای نیازهای شما مناسب است، برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از خرید، به خاطر داشته باشید که «بهترین راهنمای خرید مکینتاش 2020» ما را مطالعه کنید.

 

طراحی و کیفیت ساخت آی‌مک پرو

آی‌مک 27 اینچی 2017 را تصور کنید (اتفاقاً ما با نسخهٔ i7 این دستگاه مقایسه خواهیم کرد)؛ حالا همان را در طرح خاکستری فضایی تصور کنید. در اکثر جنبه‌های ظاهری، این همان چیزی است که شما در پرو دریافت می‌کنید.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

این یک طراحی کلاسیک جذاب است. اطراف مانیتور لبه‌های کاملاً صافی دارد که توهم یک صفحه نمایش مسطح را تداعی می‌کند، اما بیشتر قطعات داخلی در قوس ملایم برآمدگی پشت آن پنهان شده است.

همچنین ما از ظاهر حداقلی پایه و ایستایی اطمینان‌بخش آن خوشمان می‌آید، که از یک قطعهٔ آلومینیومی خمیده و با ضخامت متفاوت در قسمت‌های مختلف ساخته شده است (در قسمت خم شدگی ضخیم‌تر و در قسمت نزدیک به کاربر نازک‌تر می‌شود) و دارای یک سوئیچ برق هوشمندانه برای مرتب و دور از دسترس نگه داشتن کابل برق است. و در حالی که هرگز نمی‌توان آن را به عنوان سبک وزن توصیف کرد (وزن آن 9.7 کیلوگرم است) یا آن را با یک دستگاه قابل حمل اشتباه گرفت، توازن و شکل آی‌مک پرو به گونه‌ای است که برداشتن و گذاشتن آن در جایی دیگر به طرز شگفت‌آوری آسان است.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

البته همهٔ این اخبار قدیمی هستند، چرا که ما این طراحی را برای چندین سال در مدل‌های آی‌مک شاهد بوده‌ایم. بنا بر این آیا رنگ جدید ارزش صحبت کردن در بارهٔ آن را دارد؟

رنگ آی‌مک پرو

ما در این مقاله قصد داریم که به عملکرد پردازش سخت‌افزاری بپردازیم، از طرفی هم نادیده گرفتن تغییرات زیبایی مانند رنگ، وسوسه‌انگیز است. اما این کار اشتباه است. رنگ فضایی خاکستری (Space Grey) بسیار عالی به نظر می‌رسد و با توجه به این که قرار است روزی چند ساعت به این شئ نگاه کنید، نمی‌تواند فاکتور بی‌اهمیتی باشد. رنگ آن مدرن، درجه یک، و همچنان به دور از اشتباه به نظر می‌رسد. در یک استودیو عالی به نظر می‌رسد.

صفحه کلید جادویی، ماوس جادویی 2 و ترک‌پد جادویی 2 خاکستری فضایی که با آی‌مک پرو در دسترس هستند نیز بسیار جالب هستند، هر چند که مخصوصاً ماوس آن در زمان استفاده معرکه است. آنقدر مستعد جذب اثر انگشت است که مدیر هنری‌مان ما را مجبور کرد که از یک جایگزین استفاده کنیم تا بتوانیم کار عکاسی را تمام کنیم. و اگر چه برای افراد عادی خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما کابل لایتنینگ مشکی همراه که برای شارژ کردن لوازم جانبی از آن استفاده می‌شود، بسیار مورد علاقهٔ طرفداران اپل قرار گرفته است.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

طراحی حرارتی آی‌مک پرو

اپل مسؤولیت اشتباه خود را به گردن گرفت و به جامعهٔ طراح و خلاقی که به مک پرو وابستگی دارند اعتراف کرد که طراحی حرارتی دستگاه نامطلوب بوده و ارتقاء آن به مرحلهٔ بعدی را غیرممکن کرده است. این شرکت انتظار داشت که در جهت GPUهای چندگانه حرکت کند، در حالی که این روند در واقع به سمت GPUهای تکی بزرگ‌تر بود، که گرمای بیشتری تولید می‌کنند و طراحی مک پرو قادر به مقابله با چنین حرارتی نیست.

آی‌مک پرو نباید چنین مشکلی داشته باشد. اپل می‌گوید که جریان هوا 75 درصد بیشتر از آی‌مک 27 اینچی (به لطف دمنده‌های دوگانه) و ظرفیت حرارتی سیستم 80 درصد بیشتر است.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

ارزیابی اهمیت و موفقیت این طراحی مجدد در زمان عرضه دشوار است، زیرا مک پرو در ابتدا خوب به نظر می‌رسید و مشکلات بعداً ظاهر شدند. با این حال، با نگاهی حدسی به موضوع، می‌توانیم گزارش دهیم که هنگام استفاده از تست گرافیکی Unigine Valley در یک حلقه (با تنظیمات Extreme HD) حرارت GPU تا 91 درجه سانتیگراد بالا رفت.

این کمی بالاتر از آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌ایم است، و رسیدن به گرمایی بیشتر از آی‌مک 2017 است که در نهایت به 87 درجه رسید، در حالی که مسلماً از نرخ فریم به طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر استفاده نمی‌کرد. اما این کاهش سرعت قابل ملاحظه‌ای را ایجاد نکرد، و باعث اعتراض تعداد کمی از طرفداران شد.

تمام قسمت‌های کیس که از جلو قابل دسترسی هستند در هنگام لمس کردن سرد مانده بودند، هر چند طبیعتاً جریان مناسبی از پمپاژ هوای گرم از دریچه وجود داشت.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

پورت‌های آی‌مک پرو

آی‌مک پرو دارای یک مجموعه پورت در قسمت پشت است: چهار عدد از هر یک از پورت‌های USB 3 و Thunderbolt 3/USB-C. از این نظر دقیقاً بین آی‌مک 27 اینچی (که دارای 4 و 2 پورت است) و مک پرو (که دارای 4 و 6 پورت است، هر چند دومی فقط Thunderbolt 2 است) قرار دارد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

در شاسی آی‌مک پرو چهار میکروفون وجود دارد: یکی در لبهٔ بالایی، یکی درست بالاتر از دوربین فیس‌تایم (مانند آی‌مک 2015)، یک در کنار دوربین، و یکی هم در پشت. آی‌مک 2017 فقط یک میکروفون در لبهٔ پایینی دارد.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

صفحه نمایش آی‌مک پرو

صفحه نمایشی که دریافت می‌کنید همان 27 اینچی Retina 5K که بزرگ‌تر از مدل‌های آی‌مک 2017 است، می‌باشد. این به معنی رزولوشن 2880 × 5120، پشتیبانی از یک میلیارد رنگ و روشنایی 500 نیت است. طبیعتاً نگاه کردن به آن زیباست: تر و تازه، واضح و درخشان.

همکاران ما در Digital Arts خاطرنشان کردند که انتخاب اپل برای تراز کردن آن با فضای رنگی P3 - همان طور که در سینمای دیجیتال از آن استفاده می‌شود - به جای فضای رنگی Adobe RGB باعث می‌شود که اگر در نظر بگیریم که این بیشتر برای کسانی است که محتوای متحرک ایجاد می‌کند، معنی بیشتری پیدا می‌کند. این می‌تواند فقط 91 درصد Adobe RGB تولید کند، که تقریباً برابر با مک‌بوک پرو است.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro


معیارسنجی / Benchmarking

آی‌مک پرو یک سیستم قدرتمند است. ما مدل 10 هسته‌ای با 128 گیگابایت رم و پردازندهٔ گرافیکی Vega 64 با 16 گیگابایت رم را بررسی کردیم. اپل تأکید کرده است که از نظر تراشه‌های پردازنده و GPU، آی‌مک پروهای جدید سریع‌ترین دستگاه‌های عرضه شده هستند.

با وجود تمام این قدرتی که در نوک انگشتان ما قرار دارد، ما کنجکاو شدیم تا آن را مورد تست باتری خود قرار دهیم. اینها نتایجی است که ما به آن رسیدیم. (توجه داشته باشید که این نتایج تست پس از وصلهٔ آی‌مک i7 برای Meltdown و Spectre به روز رسانی شده است، که انتظار می‌رفت باعث کاهش جزئی در سرعت شود اما در تجربهٔ ما این مسئله چندان محسوس نبود.)

Geekbench 4.2 (64bit

آی‌مک پرو در بخش تک هسته‌ای در تست Geekbench 4.2's CPU میانگین 5.424 و در چند هسته‌ای رقم غول‌آسای 36.901 را به دست آورد. این یک تست سرعت پردازش خالص است و نمرات بالاتر بهتر هستند.

نتایج Proها از شماره‌هایی که با نسخهٔ 3.4 گیگاهرتزی آی‌مک 27 اینچی (2017) در بخش چند هسته‌ای دیدیم کمتر است، هر چند این دستگاه در تک هسته‌ای سایه‌زنی بیشتری را مدیریت می‌کرد: به ترتیب 5.482 و 17.504 را به دست آورد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

این دسته از عملکردها کمترین حرفی برای گفتن ندارند، و بعید به نظر می‌رسد که در هر چیزی به جز برنامه‌های کاربردی بیشتر متمرکز بر روی پردازنده، تفاوت زیادی بین این دو دستگاه وجود داشته باشد. هر چند این اختلاف در سال‌های آینده بیشتر آشکار خواهد شد. اما همین حالا هم ویرایشگرهای ویدیویی، هنرمندان جلوه‌های تصویری و تصویرگران سه بعدی، و امثال اینها، قدردان پردازش اضافی خواهند بود.

AJA System Test Lite

در مرحلهٔ بعدی از AJA System Test Lite استفاده کردیم. این بنچمارک عملکرد درایو را ارزیابی می‌کند و باز هم نمرات بالا بهتر هستند. (ما با استفاده از تنظیمات 5K RED، 4GB تک فایل و غیرفعال کردن حافظه پنهان دیسک آزمایش کردیم.)

آی‌مک پرو میانگین 3.149 مگابیت در ثانیه سرعت نوشتن را ثبت کرده است (یک نتیجهٔ استثنایی و بسیار بالاتر از 1.977 مگابیت در ثانیه آی‌مک) و سرعت خواندن 2.636 مگابیت در ثانیه (فقط کمی بالاتر از 2.560 مگابیت در ثانیهٔ آی‌مک).

اپل تا حدودی عملکرد درایو چشمگیری را برای آی‌مک پرو پیش‌بینی کرده بود، زیرا برای توان عملیاتی بیشتر به دو درایو تقسیم می‌شود (512 گیگابایت برای هر کدام در پیکربندی اولیه). همچنین به صورت خودکار از SSD استفاده می‌شود: هیچ گزینه‌ای برای یک هارد دیسک سیار وجود ندارد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

Unigine Valley

ما آی‌مک پرو (و آی‌مک 2017) را در Unigine Valley Benchmark 1.0 اجرا کردیم، که کارایی و ثبات ظرفیت کار گرافیکی بالا را ارزیابی می‌کند.

با استفاده از پیش‌فرض‌های Extreme HD، یک میانگین نرخ فریم چشمگیر 60.2fps (حداکثر 106.8fps، حداقل 30.5fps) را ثبت کرد و 2.520 امتیاز را به دست آورد. که با میانگین 39.1fps و امتیاز 1.635 آی‌مک مقایسه می‌شود.

باید توجه داشته باشید که هر چند توانایی نرخ فریم بالایی دارد، اما این به هیچ وجه یک دستگاه بازی نیست، و اگر این چیزی است که به دنبالش هستید، ارزش پولی که هزینه می‌کنید را ندارد.

همان طور که در بخش طراحی حرارتی ذکر شد، GPUی پرو در طی یک آزمایش تحت فشار بسیار گرم شد و در اوج آن به دمای 91 درجهٔ سانتیگراد رسید، اما هیچ علامتی مبنی بر واماندگی یا کند شدن را نشان نداد. سیستم حرارتی به خوبی از پس آن برآمد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

Cinebench

همکاران ما در Digital Arts آی‌مک پرو را در Cinebench اجرا کردند، یک رشته بنچمارک که توانایی یک سیستم در ارایهٔ صحنه‌های سه بعدی را آزمایش می‌کند و بر CPU و GPU فشار می‌آورد. آنها از این تست که در آن نمرات بالاتر بهتر هستند استفاده کردند تا با آی‌مک 2017 و آی‌مک 5K اواخر 2015 نیز مقایسه شوند.

آی‌مک پرو در تست OGL امتیاز 138.05 و در رندر امتیاز 2.023 را به دست آورد: هر دو امتیاز بسیار بالایی هستند، البته بالاترین چیزی که ما شاهد بوده‌ایم نیست (Lenovo ThinkStation P900 در صدر این لیست قرار دارد). آی‌مک 2017 به ترتیب امتیاز 125.94 و 934، و آی‌مک 5K اواخر 2015 هم امتیاز 94.74 و 595 را به دست آوردند.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

After Effects

این مجموعه نتایج آزمون از Adobe After Effects 2018 (و در بیشتر موارد پلاگین CineWare) برای ارزیابی توانایی آی‌مک پرو برای انجام کارهای پیچیدهٔ پردازش گرافیکی استفاده می‌کند. این شامل زمان‌هایی است که برای انجام کارها انجام می‌شود، بنا بر این در این حالت امتیازهای پایین بهتر هستند.

در هفت مورد از هشت تست، آی‌مک پرو زمانی کمتر از نیمی از زمان آی‌مک را ثبت کرد (که به نوبهٔ خود و همان طور که انتظار می‌رود، میزان قابل توجهی سریع‌تر از آی‌مک 2015 بود)، اما ما می‌خواهیم بر روی تست هشتم تمرکز کنیم، Cinema 4D. این تست بر GPU، پردازنده، ورودی و خروجی دیسک و رم تأکید دارد و واضح‌ترین تست کلی از قابلیت‌های یک سیستم را فراهم می‌کند.

در این تست آی‌مک پرو چهار دقیقه و 27 ثانیه را به دست آورد، آی‌مک 2017 شش دقیقه 16 ثانیه را به دست آورد، و آی‌مک 2015 نه دقیقه و 27 ثانیه را به دست آورد.

در اینجا گزیده‌ای از نتایجی که برای این سه دستگاه به دست آورده‌ایم وجود دارد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro


مشخصات آی‌مک پرو

در اینجا مشخصات آی‌مک پرو آورده شده است. در جایی که چندین گزینهٔ سفارشی‌سازی در دسترس هستند، استفاده از یک ستاره نشان دهندهٔ این است که مدل آزمایش شده است.

  • 8-core Intel Xeon W processor, 3.2GHz, Turbo Boost up to 4.2GHz, 19MB cache (configurable to 10-core 3GHz*, 14-core 2.5GHz or 18-core 2.3GHz
  • 32GB 2666MHz DDR4 RAM (configurable to 64GB or 128GB*
  • Radeon Pro Vega 56 graphics processor, 8GB of memory (configurable to Vega 64 with 16GB*
  • 1TB of SSD storage (configurable to 2TB* or 4TB
  • Built-in 27in «Retina» 5K display, 5120 x 2880 resolution, 500 nits brightness, Wide colour (P3
  • 1080p FaceTime HD camera
  • Stereo speakers, four microphones
  • Ports: 4x USB 3.4 x Thunderbolt 3/USB-C, SDXC, ethernet, 3.5mm headphone jack
  • 802.11ac Wi-Fi, Bluetooth 4.2
  • 65cm x 51.6cm x 20.3cm (depth includes stand); 9.7kg


قیمت آی‌مک پرو

آی‌مک پرو در پیکربندی اولیه از 4.899 پوند / 4.999 دلار شروع می‌شود. اما اگر هر کدام از ارتقاء یافته‌های محتمل را انتخاب کنید (از جمله نسخه‌های همراه با Final Cut و Logic Pro) فرضاً می‌توانید تا 13.006 پوند / 13.926 دلار هزینه کنید.

پردازنده‌ها

پیکربندی متعارف 8 هسته را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما می‌توانید به 10 هسته‌ای (با 720 پوند / 800 دلار بیشتر)، به 14 هسته‌ای (با 1.440 پوند / 1.600 دلار بیشتر)، یا به 18 هسته‌ای (با 2.160 پوند / 2.400 دلار بیشتر) ارتقاء دهید. گزینه‌های 8 هسته‌ای و 10 هسته‌ای از ماه دسامبر در دسترس بودند، اما گزینه‌های 14 هسته‌ای و 18 هسته‌ای در پایان ژانویه 2018 با زمان تحویل طولانی‌تر، اضافه شدند.

RAM

شما با رم 32 گیگابایتی شروع می‌کنید، اما می‌توانید به 64 گیگابایت (با 720 پوند / 800 پوند بیشتر) یا 128 گیگابایت (با 2.160 پوند / 2400 دلار بیشتر) ارتقاء دهید.

فضای ذخیره‌سازی

پیکربندی اولیه یک SSD یک ترابایتی به شما می‌دهد؛ 2 ترابایتی 720 پوند / 800 دلار به قیمت آن اضافه می‌کند، یا 4 ترابایتی که 2.520 پوند / 2.800 دلار بیشتر هزینه دارد.

کارت گرافیک

ارتقاء از استاندارد Vega 56 به یک Vega 64 شامل 540 پوند / 600 دلار هزینهٔ بیشتر می‌شود.

لوازم جانبی

مشخصات اولیه شامل یک Magic Mouse 2 خاکستری فضایی است. جایگزینی آن با یک Magic Trackpad 2 مبلغ 50 پوند / 50 دلار به قیمت آن اضافه می‌کند. اگر ماوس و ترک‌پد را با هم بخواهید، باید 149 پوند / 149 دلار بیشتر بپردازید.

اپل همچنین یک کیت آداپتور VESA نیز ارابه می‌دهد. هزینهٔ آن 79 پوند / 79 دلار است.

نرم‌افزار

Adding a bundled copy of Final Cut Pro X adds £299/$299 to the price. Logic Pro X adds £199/$199.
افزودن یک کپی از Final Cut Pro X 299 پوند / 299 دلار و افزودن Logic Pro X هم 199 پوند / 199 دلار هزینه در بر دارد.

بررسی کامل آی‌مک پرو iMac Pro

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘