بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

27
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 1005 بازدید

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

به دنبال یک مک یا مک‌بوک برای کدنویسی هستید؟ در اینجا به شما خواهیم گفت که چرا برای توسعه آی او اس به یک مک نیاز دارید و حداقل مک‌ی که برای برنامه نویسی برنامه خود نیاز دارید کدام است. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آیا ایده خوبی برای یک برنامه آی او اس یا یک برنامه مک دارید؟ به دنبال مک مناسب برای کدنویسی آن هستید؟ شما جای درستی آمده‌اید. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا مک برای توسعه آی او اس ضروری است و چرا مک یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان است. ما همچنین حداقل مک‌ی که برای کدنویسی نیاز دارید را به شما معرفی خواهیم کرد - از جمله اینکه آیا یک مک‌بوک ایر برای شما کافی خواهد بود یا خیر.

چه شما یک توسعه دهنده برنامه‌ی باتجربه باشید که به دنبال بروزرسانی مک خود به چیزی اساسی‌تر هستید، یا اینکه فقط برای خلق یک برنامه برای اولین بار تلاش می‌کنید و امیدوار هستید که مک ارزان قیمتی پیدا کنید که به اندازه کافی برای این هدف مناسب باشد، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مک را برای نیازهای خود پیدا کنید.

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا مک M1 برای توسعه دهندگان مناسب است یا M1 Pro، M1 Max یا M1 Ultra بهتر است. حتی ممکن است برایتان سؤال باشد که آیا باید یک مک با پردازنده اینتل را انتخاب کنید. در ادامه نگاهی به این سؤالات خواهیم داشت.

 

چرا برای توسعه آی او اس و مک او اس به یک مک نیاز دارید؟

شما برای توسعه یک برنامه مک یا آی او اس به موارد زیر نیاز دارید:

  1. عضویت در برنامه توسعه دهندگان اپل. هزینه آن سالانه 99 دلار است و به شما امکان دسترسی به نرم‌افزار بتا، قابلیت‌های پیشرفته برنامه، ابزارهای آزمایش بتا گسترده و تجزیه و تحلیل برنامه را می‌دهد (اطلاعات بیشتر در اینجا). برای آزمایش و به کار گرفتن برنامه‌ها، شما فقط به یک اپل آیدی نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید برنامه‌های خود را در اپ استور به فروش برسانید، باید عضو Developer Program (برنامه توسعه دهنده) باشید.
  2. حتی اگر برنامه خود را با استفاده از چیزی غیر از مک توسعه داده‌اید، برای کامپایل کردن محصول نهایی که در اپ استور آپلود می‌شود، به یک مک نیاز دارید.
  3. Xcode ابزار اصلی برای توسعه مک او اس و آی او اس است و فقط در مک در دسترس است. این ابزار را می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور مک دانلود کنید و نسخه فعلی آن 13.3,1 در زمان نگارش این مقاله است. این شامل Xcode IDE و Swift و کامپایلرهای C/C++/Objective-C، ابزار تجزیه و تحلیل ادوات، شبیه‌سازها، و SDKها برای آخرین نسخه‌های آی او اس، آیپد او اس، واچ او اس، تی وی او اس، و مک او اس می‌شود. توجه داشته باشید که Xcode به مک او اس 12 مانتری یا جدیدتر نیاز دارد، بنابراین شما همچنین نیاز دارید به...
  4. مک‌ی که می‌تواند مک او اس 12 مانتری یا نسخه‌های بالاتر را اجرا کند.

یکی از دلایل اصلی برای خرید یک مک به منظور توسعه دادن، این واقعیت ساده است که اجرای مک او اس بر روی هر چیزی غیر از یک مک دشوار است. شما می‌توانید یک هکینتاش بسازید، و برخی از مردم این کار را می‌کنند، اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما آن را به عنوان یک راه‌حل توصیه نمی‌کنیم.

 

آیا می‌توانم از Flutter برای توسعه برنامه‌های آی او اس و مک او اس بدون مک استفاده کنم؟

Flutter یک کیت توسعه منبع باز از گوگل است که ساخت برنامه‌ای که می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف استفاده شود را آسان می‌کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان فقط یک بار نیاز به کدنویسی دارند و سپس می‌توان برنامه را به آی او اس، اندروید و سایر موارد تبدیل کرد. قابل درک است که بسیاری از افراد متعجب هستند که آیا این فرآیند به این معنی است که توسعه دهندگان می‌توانند ضرورت استفاده از مک را نادیده بگیرند.

در یک کلام، خیر، اگر چه می‌توانید از Flutter برای ساخت یک برنامه برای چندین پلتفرم در یک دستگاه لینوکسی یا یک PC استفاده کنید، اما همچنان باید برای آزمایش برنامه و ارسال آن به اپل برای توزیع در اپ استور از یک مک استفاده کنید.

Flutter را می‌توان در مک او اس و در کنار Xcode نصب کرد. اگر یک مک M1 دارید، ممکن است نگران این باشید که Flutter هنوز برای M1 بهینه نشده باشد، اما می‌توان از طریق Rosetta از آن استفاده کرد. شما می‌توانید Flutter را از اینجا دانلود کنید.

 

آیا M1، M1 Pro، M1 Max یا M1 Ultra برای توسعه دهندگان مناسب است؟

اپل اولین تراشه M1 خود را در نوامبر 2020 معرفی کرد. این تراشه‌های جدید واقعاً برای صنعت پیشگامانه بودند و آنها را فقط در مک‌های متمرکز بر مصرف کننده می‌توان یافت. تا نوامبر 2021 اپل دو نوع جدید از M1 را معرفی کرد: M1 Pro و M1 Max. این تراشه‌های جدید که در مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ یافت می‌شوند، حتی فراتر از M1 هستند، با هسته‌های پردازنده مرکزی بیشتر، هسته‌های پردازنده گرافیکی بیشتر و رم بیشتر.

سپس در مارس 2022 اپل M1 Ultra را در مک استودیو معرفی کرد. M1 Ultra دو تراشه M1 Max را ترکیب می‌کند، بنابراین شما حتی هسته‌های بیشتری دریافت می‌کنید و می‌تواند تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی کند. اگر به فکر خرید مک‌بوک پرو 14 یا 16 اینچی هستید، ما فکر می‌کنیم مک استودیو M1 Max ارزش آن را دارد که در نظر گرفته شود، زیرا می‌توانید در ازای پول خود چیزهای بیشتری به دست آورید - البته تا زمانی که وابسته بودن به میز کار برایتان مهم نباشد.

در مورد این تراشه‌ها نکات مثبت زیادی می‌توان گفت. تنها اشکال واقعی این است که نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید ممکن است به طور کامل پشتیبانی نشود. به طور کلی، این نباید به این معنی باشد که نمی‌توانید از نرم‌افزاری که به استفاده از آن تکیه دارید در این مک‌های جدید استفاده کنید - اپل Rosetta را نیز دارد که کد X86 قدیمی را ترجمه می‌کند تا بتواند بر روی ARM اجرا شود - اما اگر مجبور به استفاده از آن نرم‌افزار هستید، ممکن است کمی تأخیر وجود داشته باشد. بسیاری از توسعه دهندگان نرم‌افزار در طول سال گذشته نرم‌افزار خود را برای اجرا بر روی M1 بروزرسانی کرده‌اند، بنابراین به احتمال زیاد نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید پشتیبانی می‌شود، در غیر این صورت انتظار برای بروزرسانی آن طولانی نخواهد بود. خوشبختانه بسیاری از برنامه‌های ضروری از جمله Python و Unity و Chrome در حال حاضر به صورت بومی بر روی تراشه M1 اجرا می‌شوند.

یکی از نرم‌افزارهایی که هرگز بر روی مک‌های مبتنی بر M1 اجرا نمی‌شود، نسخه X86 ویندوز است. ممکن است این مشکل برای آن دسته از توسعه دهندگانی باشد که می‌خواهند بتوانند سیستم عامل‌های مختلفی را در مک خود اجرا کنند. یکی از مزایای کلیدی توسعه در مک همیشه این بوده است که شما می‌توانید تمام سیستم عامل‌های اصلی را بر روی مک اجرا کنید - ویندوز، لینوکس و غیره - بنابراین می‌توانید از مک خود برای برنامه‌نویسی برای هر سیستم عاملی استفاده کنید. آیا می‌خواهید نسخه‌ای از برنامه‌ی خود را برای اندروید نیز بسازید؟ هیچ مشکلی نیست.

این یک مزیت در گذشته بود، اما متأسفانه پس از معرفی تراشه M1 اپل، دیگر به این سادگی نیست.

اجرای ویندوز در مک‌های M1 دیگر مانند مک‌های قدیمی ساده نیست. تنها نسخه‌ی ویندوزی که بر روی M1 مبتنی بر ARM اجرا می‌شود، نسخه‌ی ARM ویندوز است، اما برای دانلود ویندوز 10 در ARM Insider Preview باید به عنوان یک Windows Insider ثبت نام کنید. اگر بتوانید به آن دست پیدا کنید، می‌توانید از Parallels Desktop 16 برای اجرای آن در مک خود استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید ویندوز را بر روی یک مک M1 اجرا کنید، روش‌هایی وجود دارد که ممکن است شما را از رفتن به سمت M1 یا فراتر از آن منصرف کند.

اگر نیاز به تست نرم‌افزار خود برای هر پلتفرم دیگری را دارید، استفاده از این مک‌ها می‌تواند یک مشکل را اثبات کند. قائدتاً می‌توانید نسخه ARM ویندوز را بر روی مک‌های M1 اجرا کنید (از طریق راه‌حل‌های مجازی‌سازی مانند Parallels Desktop)، اما برای انجام این کار به یک نسخه پیش نمایشی ویندوز برای Arm نیاز دارید که فقط می‌توانید آن را از وبسایت Windows Insider دریافت کنید. اگر بخواهید هر نسخه دیگری از ویندوز را بر روی مک خود اجرا کنید، مک M1 برای شما مناسب نیست و بهتر است که از یک مک مجهز به اینتل استفاده کنید.

همچنین امکان اجرای نسخه‌های قدیمی مک او اس نیز در مک‌های M1 وجود ندارد. اولین مک‌های M1 با مک او اس بیگ سِر عرضه شد، که اولین مک او اس‌ی بود که برای تراشه M1 مبتنی بر ARM نوشته شد. در یک مک دارای پردازنده اینتل، می‌توانید با نصب گزینه‌های جایگزین در یک ولوم جداگانه، بیش از یک سیستم عامل مک را بر روی مک خود اجرا کنید. بنابراین می‌توانید به عنوان مثال مک او اس کاتالینا را در یک ولوم و مک او اس بیگ سر را در یک ولوم دیگر اجرا کنید یا نسخه بتا را در یک ولوم جداگانه اجرا کنید. اگر نیاز به اجرای یک نسخه قدیمی مک او اس دارید، مک M1 برای شما مناسب نیست.

یکی از انتقادات به مک‌های M1 این بود که حداکثر 16 گیگابایت رم دارند. با این حال، اکنون که اپل تراشه‌های M1 Pro و M1 Max را در مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچ معرفی کرده است، دیگر محدودیتی وجود ندارد. این تراشه‌ها از حافظه مشترک 32 یا 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند. بعلاوه، همان طور که در بالا ذکر شد، M1 Ultra می‌تواند تا 128 گیگابایت حافظه مشترک را پشتیبانی کند.

بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا شما به عنوان یک توسعه دهنده به رم 32 گیگابایتی یا بیشتر نیاز دارید، وجود دارد. البته لازم به ذکر است که رم در مک‌های M1 با رم در مک‌های مبتنی بر اینتل بسیار متفاوت است، بنابراین ممکن است 8 یا 16 گیگابایت بیش از حد کافی باشد - اگر چه ما همیشه به شما توصیه می‌کنیم که برای تضمین ماندگاری مک در آینده، بیشترین مقدار رم را که می‌توانید خریداری کنید (هر چند با توجه به این که هر پولی که اکنون صرفه‌جویی کنید، می‌توانید چند سال بعد برای یک مک جدید خرج کنید که بسیار بهتر از هر چیزی است که اپل در حال حاضر می‌سازد). اگر احساس می‌کنید که به 32 گیگابایت رم یا بیشتر نیاز دارید، اکنون این انتخاب را دارید - متأسفانه قیمت رم اضافی (که بعداً نمی‌توانید آن را ارتقاء دهید) بالا است.

همچنین بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود

انتقاد دیگر این واقعیت است که مک‌های M1 (مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچ) فقط از یک صفحه نمایش اکسترنال پشتیبانی می‌کنند. اگر به بیش از یک صفحه نمایش (علاوه بر صفحه نمایش داخلی خود مک) نیاز دارید، ممکن است عاقلانه باشد که مک‌بوک پرو 14 یا 16 اینچ را انتخاب کنید، که هر دو می‌توانند از سه نمایشگر اکسترنال پشتیبانی کنند. از طرف دیگر، مک مینی M1 می‌تواند صفحه نمایش دوم را از طریق HDMI، برای دو نمایشگر، پشتیبانی کند. در حالی که مک استودیو می‌تواند تا پنج صفحه نمایش را پشتیبانی کند.

همه‌ی این معایب به کنار، مک‌های M1، M1 Pro و M1 Max نکات مثبت عالی مانند دوام باتری فوق‌العاده طولانی؛ عملکرد بی‌صدا؛ و مشخصات غالب بنچمارک را دارند. اگر نیازی به اجرای سیستم عامل‌های دیگر ندارید و نیازی به استفاده از نرم‌افزاری ندارید که هنوز بومی تراشه M1 نیست، مک‌های M1 منعی برای شما نخواهند داشت.

 

روش انتخاب بهترین مک برای توسعه برنامه

ما پیش از این گفته‌ایم که برای استفاده از آخرین نسخه Xcode به مک‌ی نیاز دارید که بتواند مک او اس مانتری یا بالاتر را اجرا کند، و در اینجا مک‌هایی که می‌توانند مانتری را اجرا کنند فهرست می‌کنیم:

  • مک‌بوک (2016 یا جدیدتر)
  • مک‌بوک پرو (2015 یا جدیدتر)
  • مک‌بوک ایر (2015 یا جدیدتر)
  • مک مینی (اواخر 2014 یا جدیدتر)
  • آی‌مک (اواخر 2015 یا جدیدتر)
  • آی‌مک پرو (همه مدل‌ها)
  • مک پرو (اواخر 2013 یا جدیدتر)
  • مک استودیو

حالا کدام یک از این مک‌ها بهتر است؟

اگر بخواهید هر مک‌ی که در بالا ذکر شده را در نظر بگیرید، طیف وسیعی از لپتاپ‌ها و دسکتاپ‌های مک را شامل می‌شود. برخی از آنها برای توسعه برنامه مناسب‌تر از بقیه هستند. ممکن است مک‌ی پیدا کنید که خرید خوبی به نظر برسد، اما با کمی هزینه‌ی بیشتر می‌توانید مک‌ی خریداری کنید که توانایی‌های بیشتری دارد.

برای پیدا کردن بهترین مک برای توسعه، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. آیا این مک بهترین محیط کدنویسی را ارائه می‌دهد؟
  2. آیا این مک آینده‌نگرانه است؟
  3. آیا قیمت این مک بیشتر از آن چیزی است که می‌خواهید هزینه کنید؟

در ادامه، جزئیات مورد نیاز، از جمله صفحه نمایش، قابلیت حمل، رم، پردازنده، فضای ذخیره‌سازی، دوام باتری، پورت‌ها و تجهیزات جانبی را بررسی خواهیم کرد.

 

صفحه نمایش:

یکی از سودمندترین چیزها برای یک کدنویس یک صفحه نمایش بزرگ است. به عنوان یک توسعه دهنده، شما احتمالاً چندین برنامه و پنجره باز خواهید داشت. آی‌مک 27 اینچ بزرگ‌ترین صفحه نمایش را در بین تمامی مک‌ها داشت و نمایشگر Retina 5K آن یکی از بهترین صفحه نمایش‌های 5K با کیفیت بود. با این حال، اپل دیگر آی‌مک 27 اینچی را نمی‌فروشد، بنابراین گزینه‌ای نیست مگر اینکه یک دستگاه دست دوم خریداری کنید، که ما این کار را توصیه نمی‌کنیم.

اما واقعیت این است که شما حتماً به یک صفحه نمایش داخلی بزرگ نیاز ندارید، بلکه می‌توانید با اتصال یک، دو یا حتی پنج صفحه نمایش اکسترنال به مک خود کارهای خود را پیش ببرید. حتی می‌توانید صفحه نمایش 27 اینچی استودیو اپل را که در مارس 2022 معرفی شده است را در نظر داشته باشید.

اگر به دنبال یک مک قابل حمل هستید، یک صفحه نمایش جداگانه گزینه خوبی است. به این ترتیب می‌توانید از این مزیت برخوردار شوید که بتوانید در هر کجا و هر زمان که الهام گرفتید کدنویسی کنید و وقتی پشت میز هستید از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر بهره‌مند شوید.

با این حال، وقتی پشت میزتان نیستید چطور؟ در این صورت می‌توانید مک‌بوک پرو 16 اینچ را در نظر داشته باشید. اما آیا یک مک‌بوک پرو 14 اینچ یا یک مک‌بوک ایر 13 اینچی ارزان‌تر کافی نیست؟ همه مک‌های جدید دارای صفحه نمایش رتینا با وضوح بالا هستند (به جز مک مینی، مک استودیو و مک پرو که صفحه نمایش ندارند). یک صفحه نمایش رتینا نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه می‌توان رزولوشن آنها را مقیاس‌بندی کرد. بنابراین می‌توانید رزولوشن را با استفاده از مقیاس‌بندی افزایش داده و کدهای بسیار بیشتری را در Xcode مشاهده کنید.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

هر مک‌بوکی را که انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هزینه یک صفحه نمایش جداگانه را برای زمانی که پشت میزتان هستید در نظر بگیرید، زیرا به عنوان یک برنامه‌نویس، باید بتوانید تا جایی که می‌توانید از فضای صفحه نمایش بیشتری بهره ببرید. در این مورد، باید در نظر بگیرید که مک شما چند صفحه نمایش را پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، مک‌بوک ایر M1 و مک‌بوک پرو فقط از یک صفحه نمایش اضافی پشتیبانی می‌کنند. مک مینی M1 از یک صفحه نمایش تا 6K پشتیبانی می‌کند. مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچ M1 Pro از دو نمایشگر 6K و همچنین صفحه نمایش داخلی پشتیبانی می‌کنند و نسخه M1 Max از سه نمایشگر 6K پشتیبانی می‌کند. همچنین در این مدل‌ها از نمایشگر 4K از طریق پورت HDMI نیز پشتیبانی می‌شود. مک استودیو می‌تواند تا پنج صفحه نمایش 6K را پشتیبانی کند.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

 

مشخصات

نکته بعدی مشخصات مک است. کدنویسی یک برنامه به اندازه انجام یک بازی گرافیکی سنگین در مک شما انرژی مصرف نمی‌کند (مگر اینکه در حال توسعه یک بازی گرافیکی سنگین باشید)، اما اگر دستگاهی با مشخصات معقول نداشته باشید، متوجه خواهید شد که وقتی منتظر هستید تا Xcode کدهای شما را کامپایل کند، از حجم موهایتان کاسته می‌شود!

اما بهترین مشخصات برای مک‌ی که قرار است برای برنامه‌نویسی استفاده شود چیست؟ در ادامه نگاهی به رم، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی موردنیاز خواهیم داشت.

 

رم

میزان رم موردنیاز شما بستگی به نوع کار توسعه‌ای که انجام می‌دهید دارد. مجموع رم موردنیاز، به نیازهای برنامه‌های مورد استفاده و ابزارهای توسعه‌ای که استفاده می‌کنید بستگی دارد. همچنین اگر می‌خواهید چندین ماشین مجازی را در مک خود اجرا کنید، باید الزامات رم این کار را نیز در نظر داشته باشید. ما فکر می‌کنیم که شما حداقل به 16 گیگابایت رم نیاز داشته باشید. اگر تصمیم دارید که یک مک جدید خریداری کنید، توصیه می‌کنیم در هنگام خرید تا جایی که می‌توانید مقدار رم بیشتری سفارش دهید تا مک شما سال‌های بیشتری برایتان کار کند.

حداکثر ظرفیت مک‌های M1 تا 16 گیگابایت به عنوان گزینه سفارشی است (استاندارد آن 8 گیگابایت است). M1 Pro که با مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچ عرضه می‌شود با 16 گیگابایت به صورت استاندارد عرضه می‌شود، اما می‌تواند از 32 گیگابایت نیز پشتیبانی کند؛ و M1 Max می‌تواند از 64 گیگابایت رم پشتیبانی کند. مک استودیو با تراشه M1 Ultra می‌تواند تا 128 گیگابایت رم پیش برود.

در سیستم‌های مبتنی بر M1 بهتر است به جای اصطلاح رم از اصطلاح حافظه مشترک استفاده کنیم، زیرا عملکرد آن با دستگاه‌های اینتلی متفاوت است، چرا که با پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی ترکیب شده است و داده‌ها همیشه بدون نیاز به جابجایی در دسترس هستند. این باعث می‌شود که همه‌ی کارها سریع‌تر انجام شود و به این معنی است که 8 گیگابایت رم سنتی واقعاً با 8 گیگابایت حافظه مشترک اپل قابل مثایسه نیست. بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

 

پردازنده مرکزی / CPU

اگر تصمیم به انتخاب بین نسل‌های مختلف مک را دارید، پردازنده داخل مک عامل مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید. در عین حالی که برای برنامه‌نویسی نیازی به سریع‌ترین پردازنده‌ی موجود ندارید، اما باید مطمئن شوید که در قبال پولی که پرداخت می‌کنید، بهترین پردازنده را دریافت می‌کنید، مخصوصاً اگر برای خرید، یک مک قدیمی، دست دوم یا بازسازی شده را در نظر دارید.

اولین چیزی که باید در نظر گرفت نوع پردازنده است که شامل انتخاب بین اینتل یا اپل سیلیکون می‌شود.

با نگاهی به سری M1، اپل M1 و M1 Pro و M1 Max را ارائه کرده است (البته تا کنون)، اما در این سری، تنوع هسته‌های پردازنده و انواع مختلف هسته‌های پردازنده وجود دارد.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

همان طور که مشاهده می‌کنید، وقتی نوبت به پردازنده می‌رسد - CPU به جای GPU - هیچ تفاوتی بین M1 Pro و M1 Max وجود ندارد. همچنین در تراشه‌های مختلف تفاوت محسوسی بین هسته‌های عملکردی و هسته‌های بازدهی وجود ندارد و فقط تعداد بیشتری از آن هسته‌ها وجود دارد. هر هسته عملکردی با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و هر هسته بازدهی با فرکانس 2.06 گیگاهرتز عمل می‌کند. هسته‌های عملکردی برای فعالیت‌های با عملکرد بالا هستند، در حالی که هسته‌های بازدهی برای کارهای پس‌زمینه پردازنده (مانند همگام‌سازی پشتیبان‌گیری) هستند.

در میان مدل‌های مک اینتلی، شما می‌توانید مک‌های 10 هسته‌ای، 8 هسته‌ای، 6 هسته‌ای، 4 هسته‌ای یا حتی 2 هسته‌ای را انتخاب کنید. اما اپل تصمیم دارد پردازنده اینتل را از خط تولید خود حذف کنید. در این صورت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مورد خرید مک اینتلی با احتیاط عمل کنید، زیرا سری M1 قدرت زیادی را ارائه می‌دهد و برای مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

 

پردازنده گرافیکی / GPU

تفاوت زیادی بین مک‌های مختلف سری M1 از نظر تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی وجود دارد. سؤالات زیادی در مورد اهمیت تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی برای توسعه دهندگان وجود دارد. البته اگر قصد انجام بازی کردن داشته باشید یا از برنامه‌هایی استفاده کنید که به گرافیک قدرتمندی نیاز دارند، مطمئناً به تعداد هسته‌های گرافیکی بیشتری نیاز خواهید داشت. پردازنده گرافیکی عمدتاً برای تأمین انرژی نمایشگرهای اکسترنال شما استفاده می‌شود.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

ممکن است فکر کنید که به مک‌بوک پرو با M1 Max نیاز دارید، زیرا می‌خواهید 64 گیگابایت رم داشته باشید. اما توجه داشته باشید که انرژی دادن به این تعداد هسته دارای معایبی نیز خواهد بود که احتمالاً منجر به کاهش عمر باتری خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد که به تعداد زیادی از هسته‌های گرافیکی نیاز داشته باشید، اما ممکن است مک استودیو گزینه بهتری باشد.

 

فضای ذخیره‌سازی

شما نباید به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز داشته باشید، زیرا کدنویسی فضای زیادی را اشغال نمی‌کند - اگر کدهای شما فضای زیادی را اشغال می‌کند، ممکن است نیاز باشد که آنها را بررسی کرده و دلیل آن را پیدا کنید.

ما توصیه می‌کنیم که از مک‌های دارای اس اس دی کمتر از 256 گیگابایت استفاده کرده و از هارد دیسک اجتناب کنید، زیرا متوجه خواهید شد که اجرای Xcode در آنها زمان زیادی خواهد برد. همچنین باید از درایو فیوژن نیز اجتناب کنید. اگر نگران این هستید که فضای ذخیره‌سازی کافی ندارید، همیشه می‌توانید یک دستگاه ذخیره‌ساز اکسترنال تهیه کنید.

بهترین مک برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان 2022

 

دوام باتری

اگر به دنبال خرید یک لپتاپ مک برای برنامه‌نویسی هستید، دوام باتری موردی است که باید در نظر داشته باشید. برنامه‌نویسان شکایت دارند که Xcode باتری زیادی مصرف می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود که زیاد از شارژر استفاده کنید.

اگر حداکثر دوام باتری برای شما مهم است، مک‌بوک پرو 16 اینچ حرف اول را می‌زند. باتری آن 21 ساعت دوام می‌آورد، اما مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 با 20 ساعت دوام باتری نیز از آن عقب نمی‌ماند. مک‌بوک ایر M1 با 18 ساعت و مک‌بوک پرو 14 اینچ با 17 ساعت نیز فاصله زیادی با آنها ندارند. اینها همه اعداد قابل توجهی هستند که به این معنی است که می‌توانید یک روز کامل را بدون نیاز به اتصال به برق با لپتاپ مک خود کار کنید.

اگر مهم‌ترین چیز برای شما دوام باتری است، باید از مدل‌های سری M1 انتخاب کنید، زیرا باتری آنها نسبت به مدل‌های اینتلی ساعت‌های بیشتری را دوام می‌آورند.

 

پورت‌ها و تجهیزات جانبی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند حائز اهمیت باشد، پورت‌های دستگاه است. اگر می‌خواهید لپتاپ مک خود را به صفحه نمایش اکسترنال و هارد اکسترنال وصل کنید، و اگر ترجیح می‌دهید زمانی که پشت میزتان می‌نشینید، یک ماوس و صفحه کلید جداگانه وصل کنید، پس مطمئن شوید که مک‌ی که می‌خواهید خریداری کنید پورت‌های لازم را داشته باشد. هر چند می‌توانید به روش‌های دیگری نیز پورت اضافه کنید؛ که در این مورد می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان «روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک» را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘