Parallels Desktop 16 عرضه شد، قیمت و ویژگی‌های جدید

6
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2014 بازدید

Parallels Desktop 16 عرضه شد، قیمت و ویژگی‌های جدید 

ابزار اجرای ویندوز در مک Parallels برای Big Sur آماده است. اما آیا برای اپل سیلیکون هم آماده است؟

-----

سافت‌مک: آخرین نسخهٔ نرم‌افزار مجازی‌سازی Parallels Desktop با سیستم عامل macOS Big Sur سازگار است، روندی که ظاهراً به مدت یک سال و فعالیت 25 نفر به طول انجامیده است.

نرم‌افزار مجازی‌سازی Parallels Desktop یک راه حل محبوب برای استفاده از ویندوز در مک است. نسخهٔ جدید آن - Parallels Desktop 16 - پیشاپیش با مک. او. اس بعدی یعنی macOS Big Sur سازگار شده است و هم‌اکنون در دسترس است.

نرم‌افزار مجازی‌سازی‌ای مانند Parallels Desktop امکان نصب ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها را بر روی مک فراهم می‌کند و همچنین امکان آزمایش نسخه‌های جدید مک. او. اس مانند Big Sur را نیز فراهم می‌کند. کاربران مک زیادی هستند که به Parallels و رقیبان آن VMware و Virtual Box اعتماد دارند تا بتوانند از ابزارهای خاص و برنامه‌هایی که تحت مک. او. اس در دسترس نیستند استفاده کنند.

اقدام برای Big Sur برای تیم Parallels ساده نبوده است. طبق گفتهٔ این شرکت، 25 توسعه دهنده به مدت یک سال کامل بر روی به روز رسانی آن کار کرده‌اند. در میان بقیهٔ چیزها، توسعهٔ هسته به نوعی تجدید شد تا بتواند از معماری Big Sur استفاده کند.

| دانلود رایگان نرم‌افزار Parallels Desktop |

 

عملکرد بهتر Parallels Desktop 16

عملکرد Parallels بهبود یافته است: گفته می‌شود که کتابخانهٔ گرافیکی DirectX11 که از نسخهٔ قبلی پشتیبانی شده است، تا 20 درصد سریع‌تر شده است.

Open GL نیز بهینه‌تر شده است.

طبق اظهارات Parallels، این ماشین مجازی می‌تواند تا دو برابر سریع‌تر از نسخهٔ قبلی راه‌اندازی شود، در عین حالی که خارج شدن از ویندوز و باز کردن مجدد آن بیست درصد سریع‌تر شده است.

برای اولین بار می‌توان از توابع سه بعدی در نسخهٔ مجازی برنامه‌های Big Sur Metal استفاده کرد که به صورت قابل توجهی قابلیت استفاده از بسیاری از برنامه‌های مک را بهبود می‌بخشد.


ویژگی‌های جدید Parallels Desktop 16

علاوه بر بسیاری از پیشرفت‌های کوچک، یکی از مهم‌ترین عملکردهای جدید قابلیت آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی به صورت خودکار است: شما می‌توانید یک ماشین مجازی را به گونه‌ای تنظیم کنید تا هنگام خاموش شدن فضای ذخیره‌سازی را به صورت خودکار آزاد کند - در عمل این می‌تواند شامل دهها گیگ باشد.

مورد جدید دیگر پشتیبانی از حرکات چند لمسی برای برنامه‌های ویندوزی است.

درایور چاپگر یکپارچه بهبود یافته و اکنون از چاپ دو طرفه و قالب‌های کاغذ بیشتری پشتیبانی می‌کند.

مناسب برای کاربران مک‌بوک: اگر Travel Mode Parallels را فعال کنید، مقدار باتری کمتری مصرف می‌شود. طبق گفتهٔ سازنده، این می‌تواند عمر باتری را تا ده درصد افزایش دهد.

ویزارد نصب بهبود یافته است: اگر ویندوز نصب نشده باشد، Parallels Desktop ویندوز 10 را از مایکروسافت به عنوان نسخهٔ آزمایشی دانلود و نصب می‌کند. خرید قبلی ویندوز 10 ضروری نیست.

یک ویژگی جدید جالب در نسخه‌های Business و Pro امکان تهیهٔ یک ماشین مجازی برای یک انتقال است. این می‌تواند به عنوان یک فایل فشرده صادر شود و به عنوان مثال می‌توان یک ماشین مجازی را برای کارمندان شرکت در دسترس قرار داد.


نسخه‌ها و قیمت آنها

همچون گذشته، Parallels Desktop در سه نسخه موجود است: نسخهٔ Desktop، نسخهٔ Desktop for Mac Pro و نسخهٔ Desktop for Mac Business Edition.

نسخهٔ استاندارد سالانه 69.99 پوند، و نسخه‌های Pro Edition و Business Edition سالانه 79.99 دلار هزینه دارند. نسخهٔ استاندارد تنها نسخهٔ موجود با مجوز دائمی است و هزینهٔ آن 79.99 پوند است. یک به روز رسانی نسخهٔ قبلی با قیمت 39.99 پوند در دسترس است.

علاوه بر نسخهٔ جدید Parallels، نسخه‌های جدید Parallels Toolbox و Parallels Access نیز معرفی شده‌اند. مشترک‌های Parallels Desktop 16 اشتراک‌های رایگانی را در Parallels Toolbox برای مک و ویندوز و Parallels Access دریافت می‌کنند.


سازگاری با اپل سیلیکون

Parallels اطلاعات جدیدی در مورد سازگاری با اپل سیلیکون (Apple Silicon) ارایه نکرده است. اندکی پس از WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل)، Parallels بیانیه‌ای را در این باره منتشر کرد، اما هنوز هم بسیاری از سؤالات بدون جواب مانده است.

در جلسه ارایهٔ پلتفرم جدید ARM اپل، Parallels تحت سیلیکون اجرا شد اما با یک سیستم لینوکسی. بنا بر این پشتیبانی از سیستم‌های میهمانی همچون ویندوز هنوز نامعلوم است. وقتی سؤال کردیم، به ما ثابت شد که Parallels و Apple از نزدیک با هم همکاری می‌کنند، اما جزئیات دیگری در این مورد ارایه نشده است.

ما در مقالهٔ دیگری «آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک» را داریم. همچنین می‌توانید با مطالعهٔ « بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک» بهترین ماشین مجازی را برای اجرای ویندوز در مک خود انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:

- روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

- روش انجام بازی‌های ویندوزی در مک
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘