بهترین مرورگر وب برای آیفون

3
آبان 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 2688 بازدید

بهترین مرورگر وب برای آیفون 

آیا سافاری بهترین مرورگر آیفون است؟ ما هفت مرورگر وب آی. او. اس را امتحان کردیم تا به شما کمک کنیم بهترین مرورگر وب برای نیازهای خود را پیدا کنید. از جمله: Chrome، Edge، Firefox، Opera و موارد دیگر…

-----

سافت‌مک: بهترین مرورگر وب برای آیفون کدام مرورگر است؟ سافاری مرورگر پیش‌فرض است که از قبل بر روی هر دستگاه جدید آی. او. اس‌ی نصب شده است، اما گزینه‌های زیادی وجود دارد، از Google Chrome و Opera Touch گرفته تا Dolphin و Ghostery.

در این مقاله هر مرورگر آی. او. اس‌ی را از نظر سرعت، ویژگی‌ها، کاربرپسندی و سایر عوامل کلیدی ارزیابی خواهیم کرد. پس از مطالعهٔ این مقاله متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما بهترین مروگر است.

اگر می‌خواهید یک مرورگر دسکتاپ جدید را نیز امتحان کنید، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بهترین مرورگر وب برای مک» را نیز مطالعه کنید.

 

مرورگر Safari

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: تنها مروگر وب آیفون که می‌تواند به صورت پیش‌فرض باشد - بنا بر این تمام لینک‌های ایمیل و غیره به صورت پیش‌فرض در سافاری باز می‌شوند؛ بر اساس همان «زبان طراحی» که در بقیهٔ سیستم عامل آی. او. اس نیز تجربه خواهید کرد، بنا بر این احساس می‌شود که بسیاری از ویژگی‌ها و پیش‌فرض‌ها به صورت بدیهی استفاده می‌شوند.

نقاط منفی: در برخی از ویژگی‌ها عقب‌تر از رقبا قرار دارد.

در مورد مرورگر وب داخلی سافاری چه می‌دانید؟ سافاری از نظر ویژگی‌های خاص از رقبای خود عقب‌تر است و مطمئناً منتقدان خود را نیز دارد. اما برای چسبیدن به مرورگر خود اپل دلایل زیادی وجود دارد.

اولین و بزرگ‌ترین دلیل این واقعیت ساده است که شما نمی‌توانید مرورگر پیش‌فرض را در آیفون خود تغییر دهید (مگر این که جیلبریک کنید). این به این معنی است که لینک‌های موجود در ایمیل و موارد دیگر وقتی بر روی آنها کلیک کنید به صورت پیش‌فرض در سافاری باز می‌شوند. لینک‌ها در فیسبوک و توییتر در یک نمای وب باز می‌شوند که در داخل برنامه باقی مانده است، اما گزینهٔ باز کردن صفحه در سافاری را ارایه می‌دهد - نه برنامه‌های دیگر را.

و سافاری به روش‌های نامحسوسی در آی. او. اس ادغام شده است - به عنوان مثال، زیبایی کلی طراحی. این به این معنی است که سافاری احساس می‌کند که یک افزونهٔ طبیعی آیفون و منوها و تنظیمات آن است. ما این که می‌توانیم یک لینک به یک صفحه وب خاص ایجاد کنیم و به عنوان مثال آن را به صورت یک آیکون در صفحهٔ اصلی خود داشته باشیم را دوست داریم. (برای انجام این کار بر روی آیکون Share (اشتراک‌گذاری) ضربه بزنید و Share (افزودن به صفحه اصلی) را انتخاب کنید). اگر بخواهید به صورت ناشناس در وب گشت و گذار کنید، می‌توانید (کافیست بر روی برگهٔ پایین سمت راست ضربه بزنید تا نمای برگه‌ها باز شود و سپس بر روی دکمهٔ Private (خصوصی) در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا یک صفحهٔ خصوصی جدید باز شود - اگر نوار url صفحه خاکستری باشد به معنای خصوصی بودن آن صفحه است).

در آی. او. اس 13 (که در سپتامبر 2019 وارد شد) سافاری برای آی. او. اس حتی بهتر هم شد. این برنامه برخی از ویژگی‌های دیگر را از برنامهٔ دسکتاپ به دست آورده است، مانند امکان دانلود آسان فایل به صورت مستقیم در سافاری (فایل را در پوشهٔ Downloads و در iCloud Drive خود پیدا خواهید کرد). اگر از یک آیپد استفاده می‌کنید، سافاری به روز شده به جای نسخهٔ موبایل نسخهٔ کامل صفحات وب را به شما نشان می‌دهد. در واقع آخرین نکته فقط به آیپد محدود نمی‌شود، شما می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای اعمال کنید که برخی از وب سایت‌ها نسخهٔ دسکتاپ را نشان دهند (برای مشاهدهٔ نسخهٔ دسکتاپ، بر روی aA در نوار URL ضربه زده و Request Desktop Website (درخواست وب سایت دسکتاپ) را انتخاب کنید).

مزایای دیگری نیز وجود دارد: این آسان‌ترین گزینه است، زیرا از قبل نصب شده است و شما نیازی به وقت گذاشتن برای جستجوی گزینه‌های دیگر ندارید؛ و راحت است، زیرا شما قبلاً به روش کار با آن عادت کرده‌اید. مرورگرهای دیگر معرفی شده در اینجا نیز نیاز به عادت کردن دارند - اما اگر مرورگری را پیدا کنید که ارزشش را داشته باشد، یک سرمایه‌گذاری همیشگی است.

مزیتی که در حال حاضر سافاری نسبت به رقبای خود دارد - این که تنها مرورگری است که می‌توانید به عنوان پیش‌فرض استفاده کنید - آنقدر بزرگ است (و می‌توان گفت خیلی ناعادلانه است) که ما هنوز هم نمی‌توانیم پیشنهاد انتخاب یک مرورگر رقیب را توصیه کنیم.

هنوز هم همهٔ آنها رایگان هستند، بنا بر این می‌توانید نگاهی به آنها بیندازید.

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

 

مرورگر Chrome

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: سازماندهی و ناوبری برگه کاربرپسند؛ بسیاری از ویژگی‌های مفید.

نقاط منفی: Google-phobes ممکن است تمایل به مشارکت نکردن در ردیابی و همگام‌سازی را نپسندد، و اگر نخواهید وارد سیستم شوید برخی از مزایا را از دست خواهید داد.

مرورگر گوگل کروم برای آی. او. اس به خوبی ساخته شده است و استفاده از آن لذتبخش است، خصوصاً اگر کاملاً در اکوسیستم گوگل جا افتاده باشید. به عنوان مثال اگر از کروم در مک نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید از هر دو سیستم به کروم وارد شوید و برگه‌های خود را همگام‌سازی کنید.

مانند Dolphin (در زیر)، کروم نیز شامل مکانیزم جستجوی صوتی می‌باشد، اما این بار به صورت رایگان همراه با مرورگر است.

مدیریت برگه‌های کروم بسیار عالی است، که در حال حاضر کاملاً به سافاری شباهت دارد. شما می‌توانید به سرعت برگه‌های جدید ایجاد کنید، آنها را مرتب کنید و در یک نمای مدیریت سه بعدی بین آنها حرکت کنید.

رابط کاربری متداول آن نیز قوی است: در نمای اصلی به سمت راست بکشید و شما را به برگهٔ قبلاً بازدید شده می‌برد، و ما قابلیت «کشیدن به پایین برای رفرش» را که در تمام صفحات وب امکانپذیر است را دوست داریم.

اجرای «مرور خصوصی» (که Incognito Mode / حالت ناشناس نامیده می‌شود) آسان است؛ همچنین یک Reading List (لیست مطالعه) برای مقالات ذخیره شده وجود دارد و کروم پیشنهاد می‌دهد با استفاده از حالت بهینه‌سازی Data Saver (صرفه‌جویی در داده) استفاده از داده‌های شما را کاهش دهد. طبق گفتهٔ گوگل، این کاهش ممکن است تا 50 درصد باشد.

اگر از کروم به عنوان مرورگر دسکتاپ خود استفاده می‌کنید، این دلیل خوبی برای استفاده از آن در آیفون و آیپد خوتان نیز هست. سابقه مرور و تمام بوکمارک‌های شما همگام‌سازی می‌شوند.

یکی از مشکلات کروم این است که می‌تواند کمی در مصرف CPU و تخلیهٔ باتری حریص باشد. برخی از ویژگی‌های آی. او. اس که در سافاری تعبیه شده‌اند، مانند Apple Pay و یکپارچه‌سازی عمومی را از دست خواهید داد. و البته این واقعیت که کروم نمی‌تواند مرورگر پیش‌فرض شما باشد.


مرورگر Edge

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: بسیاری از ویژگی‌های سودمند و عالی برای استفاده همراه با یک PC دارای ویندوز 10.

نقاط منفی: برای دسترسی به مجموعه ویژگی‌های کامل به اکانت مایکروسافت نیاز دارد؛ طراحی کمی مسطح.

اگر کروم را دوست دارید اما به طور کلی علاقهٔ چندانی به داشتن اطلاعات دادهٔ خودتان در گوگل ندارید، ممکن است به Microsoft Edge (مایکروسافت اج) معروف به Edge Chromium (اج کرومیوم) نیز علاقمند باشید.

نسخهٔ جدید اج برای مک (و PC) مبتنی بر کرومیوم است و در ژانویه 2020 منتشر شد (اطلاعات بیشتر در اینجا). شما می‌توانید اج را برای آی. او. اس دریافت کنید اما در ژانویه 2020 کمی بازطراحی شده است، بنا بر این اگر به تازگی از آن استفاده نکرده‌اید ارزش یک نگاه دیگر را دارد.

مایکروسافت اج به آیفون‌ها و PCهای دارای ویندوز 10 اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و صفحات وب، بوکمارک‌ها، تنظیمات کورتانا و چند مورد دیگر را رد و بدل کنند. اج همچنین دارای ویژگی‌های جذابی مانند جلوگیری از ردیابی (که کروم ارایه نمی‌دهد) و امکان مسدود کردن تبلیغات است. همچنین می‌توانید به صورت خصوصی نیز مرور کنید.

اج یک مرورگر تکامل یافته است که مملو از برگه‌ها، مدیر رمز عبور، لیست مطالعه، مترجم زبان و بسیاری از موارد مناسب است.

این یک مرورگر عالی برای کاربران ویندوز است، اما برای دیگران نیز بسیار مناسب است.


مرورگر Opera Touch

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: طراحی سبک، Cryptowallet، مسدود کنندهٔ تبلیغات داخلی، ساخته شده برای استفادهٔ یک‌دستی.

نقاط منفی: بدون بوکمارک یا همگام‌سازی آنلاین.

اپرا به طور گسترده‌ای این گونه شناخته شده است که نرم‌افزار مرورگر وب منتخب حرفه‌ای‌ها است. این مرورگر تنها حدود یک درصد از بازار مرورگرهای وب در دسکتاپ را به خود اختصاص داده است، اما کاربران آن ادعا می‌کنند (بدون هیچ توجیهی) که بهترین مرورگر در میان سایر مرورگرها است.

در آیفون، اپرا اکنون مرورگر تاچ جدید خود را دارد و ظاهراً جایگزین تمام موارد قبلی شده است.

این شرکت اظهار کرده است که این طراحی در درجهٔ اول برای استفاده در حین حرکت طراحی شده است، که چیدمان نسبتاً کم اما مسلماً جالب آن را توضیح می‌دهد. مرکز کنترل بر روی یک دایرهٔ بنفش قرار دارد که در قسمت پایهٔ صفحه قرار دارد. با یک بار ضربه زدن بر روی آن، صفحهٔ اصلی مرورگر یا آخرین برگهٔ باز شده به صورت چرخشی عمل می‌کند.

با نگه داشتن دکمه، یک منوی سریع باز می‌شود که می‌توانید در آن یکی از برگه‌های اخیراً باز شدهٔ خود، خوانش QR، یا شروع یک جستجو را انتخاب کنید.

اپرا تصمیم گرفته است که بوکمارک‌ها را از تاچ خارج کند. این یک تصمیم بحث‌برانگیز است، بنا بر این اگر به شدت به پوشه‌ها و لینک‌های زیادی متکی هستید، این مورد مناسب شما نیست. این مرورگر یک سابقه از مرور شما را فراهم می‌کند، بعلاوه ویژگی Flow نیز وجود دارد که در آن می‌توانید برنامهٔ تاچ را به نسخهٔ دسکتاپ اپرا لینک دهید و مقالات و لینک‌های وب را به جلو و عقب بفرستید.

جالب اینجاست که این شرکت صلاح دانسته است که یک Cryptowallet داخلی را اضافه کند که می‌تواند ارزهای رمزنگاری شده مانند Ethereum را مدیریت کند. به اینها یک مسدود کنندهٔ تبلیغات و مسدود کنندهٔ پنجرهٔ بازشو را نیز اضافه کنید و شما یک گونهٔ جدید و عجیب از مرورگر را دارید، البته یکی از آنها بسیار جذاب به نظر می‌رسد.


مرورگر Dolphin

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: سرشار از ویژگی‌ها؛ پشتیبانی از حرکات انگشت هم راحت و هم جالب است؛ حالت‌های مختلف (Night Mode / حالت شب و Private Mode / حالت خصوصی) دم دست بوده و دسترسی به آنها آسان است.

نقاط منفی: دارا بودن دامنهٔ وسیعی از ویژگی‌ها باعث آشفتگی در رابط کاربری نسبت به سافاری شده است - مخصوصاً در ابتدای کار.

دلفین یک مرورگر سرشار از ویژگی‌ها با پشتیبانی چشمگیر از حرکات انگشت است. مرور برگه‌های آن از سافاری راحت‌تر است - برای ظاهر شدن صفحهٔ برگه‌ها، انگشت خود را از لبهٔ سمت راست بکشید. با کشیدن افقی انگشت از لبهٔ سمت چپ به شما امکان دسترسی به بوکمارک‌ها و میانبرهای ناوبری را می‌دهد.

از حرکات انگشت دلفین می‌توان برای رفتن به یک صفحه یا رفرش کردن صفحهٔ فعلی، یا باز کردن یک برگهٔ جدید، و موارد دیگر استفاده کرد. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا حرکات سفارشی خود را مستقیماً بر روی صفحه بکشید، و ما تشخیص حرکت آن را همیشه دقیق یافتیم.

Night Mode (حالت شب) صفحه نمایش را تا سطح مناسبی برای مرور شبانه کم‌نور می‌کند. یک ویژگی تک دکمه‌ای خوانش QR در کنار نوار URL وجود دارد. پنجرهٔ اشتراک‌گذاری دارای گزینه‌های Facebook، Twitter، Evernote و Pocket و همچنین AirDrop و یک ویژگی اختصاصی همگام‌سازی وب دستگاه به دستگاه به نام Dolphin Connect است. و یک گزینهٔ کنترل صدای مرتب Sonar با رویکرد هوشمندانهٔ «تکان دادن و صحبت کردن» نیز وجود دارد.

گستردگی ویژگی‌های دلفین بسیار چشمگیر است، هر چند این گستردگی ویژگی‌ها برای کاربران جدید بسیار گیج کننده است.


مرورگر Firefox Focus

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: تبلیغات، تجزیه و تحلیل، داده‌های اجتماعی و ردیابی را مسدود می‌کند، و آن را به یکی از امنیتی‌ترین مرورگرهای آی. او. اس تبدیل می‌کند. کار با آن ساده است.

نقاط منفی: بدون سابقه مرور، منو یا برگه؛ مرورگری بسیار ساده.

فایرفاکس فوکوس مرورگری است که حریم خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد و ما دریافتیم که دقیقاً همان کاری را که بر روی tin (یا App Store) گفته بود را انجام داد، به این صورت که طیف گسترده‌ای از ردیاب‌ها را مسدود می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی سابقه مرور خود را پاک کنید و کنترل سابقه اینترنت شما را در اختیار خودتان قرار می‌دهد.

با این حال محدود است - شما فاقد یک سابقه، منوها یا حتی برگه‌ها هستید! این یک اشکال اساسی است، اما اگر امنیت و حفظ حریم خصوصی از مهم‌ترین مواردی هستند که در دستور کار شما قرار دارند، باید با آن مدارا کنید.

اگر این یک فداکاری بیش از حد است، هنوز هم یک مرورگر معمولی فایرفاکس وجود دارد که دارای ویژگی‌های کامل و بسیاری از ابزارهای اضافی است.


مرورگر Ghostery

بهترین مرورگر وب برای آیفون

:: رایگان

نقاط مثبت: در ویژگی‌های حریم خصوصی و ناشناس بودن بسیار قوی است.

نقاط منفی: رابط کاربری آن عالی به نظر نمی‌رسد.

اگر دوست ندارید که تبلیغ کنندگان عادت‌های مرور شما را ردیابی کنند Ghostery مرورگر مناسب شما است.

این مرورگر با هدف حفظ حریم خصوصی - و ناشناس ماندن - طراحی شده است. هیچ کوکی، هیچ ثبت نامی و هیچ مجموعه‌ای از داده‌های کاربر توسط خود برنامه وجود ندارد (مگر این که برای تهیهٔ داده‌های ناشناس برای کمک به Ghostery در جمع‌آوری پایگاه دادهٔ خود تصمیم بگیرید). و اگر صفحه وب مورد استفادهٔ شما از ردیاب‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند، Ghostery آنها را شناسایی کرده و با یک آیکون قرمز به شما هشدار می‌دهد: برای دیدن لیستی از ردیاب‌ها بر روی آن ضربه بزنید و مواردی که دوست ندارید را مسدود کنید.

همچنین توسعه دهندگان یک ویژگی آزمایشی به نام WiFi Connection Protection (محافظت از اتصال وایفای) را اضافه کرده‌اند که برای نظارت بر ردیاب‌های تبلیغاتی در هر برنامه‌ای که در یک شبکهٔ وایفای خاص استفاده می‌کنید، طراحی شده است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘