بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

17
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 3935 بازدید

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو 

یک آیپد ابزاری عالی برای یادداشت برداری است. در این مقاله، برنامه‌های نویسندگی در آی. او. اس برگزیدهٔ ما وجود دارد که می‌توانید همراه با صفحه کلید، انگشتان دست خود یا یک قلم دیگر مانند قلم اپل (Apple Pencil) از آنها استفاده کنید.

-----

سافت‌مک: آیپدها دستگاه‌های یادداشت برداری فوق‌العاده‌ای هستند. آنها سبک و آسان برای استفاده هستند، و اکنون با آیپد پرو، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد معمولی 9.7 اینچی که همگی از قلم اپل پشتیبانی می‌کنند، هر کسی می‌تواند با استفاده از یک دست‌نویس از آنها برای ثبت افکار خود استفاده کند.

برنامه‌های مختلف زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند تا با یک آیپد بنویسید، و هر کدام از آنها توانایی‌ها و مزایای مختلفی دارند: از یکپارچگی مناسب با آی. او. اس تا تبدیل دست‌نویس شما به متن تایپ شده. در اینجا، ما منتخبی از محصولات را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در یافتن یک برنامهٔ یادداشت‌برداری و دست‌نویس مناسب برای شما کمک کنیم.

اگر در حال حاضر به فکر خرید یک آیپد هستید، مدل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، بنا بر این به چندین راهنمای ما در زیر نگاهی بیندازید تا ببینید کدام یک متناسب با نیازهای شما است.

- بهترین آیپد

- بهترین آیپد برای دانشجویان

- بهترین آیپد برای بچه‌ها

- آموزش جامع روش استفاده از آیپد برای کسب و کار

- بهترین آیپد برای بازی

 

Notes

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: رایگان

برنامه Notes اپل نقطه شروع خوبی برای دست‌نویس در آیپد است. ابزار پیش‌فرض یک قلم است و برای ترسیم از یک صفحهٔ افقی کاغذ در آیپد استفاده می‌کنید. مقدار فشار مناسب قلم در هر یادداشتی تأثیرگذار است (می‌توانید با زوم کردن جزئیات بیشتر این تأثیر را مشاهده کنید).

برنامهٔ Notes در استفاده یک برنامهٔ ساده و آسان است، اما محدودیت‌هایی دارد که به سرعت آشکار می‌شوند. ابزار رسم محدود است که شامل فقط یک نوع قلم، مداد و نشانه‌گذار است. شما می‌توانید فقط بر روی یک برگه ترسیم کنید، و نمی‌توانید برگه‌های بیشتری اضافه کنید. شما نمی‌توانید ورق کاغذ را به کاغذ خط‌دار یا کاغذ گراف تغییر دهید.

بنا بر این، در عین حالی که استفاده از Notes بسیار آسان است، گزینه‌های خوب دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید دانلود کنید، همان طور که در ادامهٔ این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

 

Paper

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: رایگان، نسخهٔ پرو 7.99 دلار

| دانلود نرم‌افزار Paper |

Paper یکی از برنامه‌های مورد علاقهٔ آیپد پروی ما است. در برخی از محدودیت‌ها با Notes مشترک است: به عنوان مثال، شما نمی‌توانید برگه‌های دیگری به تک برگهٔ یادداشت اضافه کنید. اما این برنامه از مجموعه‌ای از ابزارهای رسم بهتری برخوردار است، از جمله قلم‌هایی که تجربهٔ نوشتن نرم و یکدستی را ارایه می‌دهند. همچنین می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و اسنادی با صفحه خط‌دار و گراف ایجاد کنید.

در حقیقت، زمانی که از Paper برای طراحی و نقاشی استفاده می‌کنید، واقعاً می‌درخشد، بعلاوه این امکان وجود دارد که عکس‌ها را بکشید و جابجا کنید، آنها را با استفاده از Pencil برش بزنید، و کلاژهای چشمگیری ایجاد کنید.

در نسخهٔ رایگان امکانات زیادی وجود دارد، اما اگر می‌خواهید پالت را گسترش دهید، می‌توانید 5.99 پوند / 7.99 دلار بپردازید تا به ردهٔ Pro بروید.

 

Penultimate

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: رایگان

برنامهٔ Penultimate این مزیت را دارد که با Evernote موجود ادغام شود، یک جایگزین مؤثر برای Notes و به صورت یکپارچه. می‌توانید Penultimate را به Evernote مربوط کرده و یادداشت‌های دست‌نویسی ایجاد کنید که در خود Evernote قابل جستجو باشند.

مزایای دیگری نیز وجود دارد؛ ما به خصوص روشی را که می‌توانید به سرعت صفحات بیشتری را به یادداشت‌های خود اضافه کنید را دوست داریم. و می‌توانید از طیف گسترده‌ای از کاغذهای خط‌دار، گراف، نقطه‌دار و از پیش طراحی شده (مانند یک لیست To-Do یا Day Planner) استفاده کنید.

در حالی که شما فقط یک قلم برای انتخاب دارید، می‌توانید از میان پنج اندازهٔ مختلف نوک قلم انتخاب کنید. و می‌توانید به سرعت رنگ و های‌لایت اسناد را تغییر دهید.

برنامهٔ Penultimate یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌های موجود در اینجا است، اما در حال حاضر مدتی هست که به روز رسانی نشده است، و این موجب نگرانی است. امیدوارم این مسئله به زودی برطرف شود. صرف نظر از این، اگر شما یک کاربر Evernote باشید، مطمئناً ارزش آن را دارد.

 

Notability

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: 9.99 دلار

| دانلود نرم‌افزار Notability |

اگر به دنبال برنامه‌ای مانند Notes هستید که می‌خواهید کمی قدرتمندتر باشد، پس Notability همان برنامه‌ای است که باید به دنبالش باشید. شما می‌توانید به سرعت ایده‌های خود را پیاده کنید، و هر چند گزینه‌های مختلفی برای قلم دارد، اما چندان چشمگیر نیست.

همچنین سفارشی کردن سبک کاغذ با خط‌ها و گراف‌های ارایه شده بسیار آسان است. بعلاوه می‌توانید تصاویر را کشیده و جابجا کنید و اندازهٔ آنها را تغییر دهید. ما واقعاً دوست داریم شکل‌ها را ابتدا در یک پنجرهٔ بزرگ و جداگانه ترسیم کرده و سپس آنها را به گرافیک خود اضافه کنیم (که می‌توان آن را تغییر اندازه داده و جابجا کرد).

برنامهٔ Notability از حالت Split View (دو قسمت کردن صفحه نمایش) اپل پشتیبانی می‌کند، بنا بر این می‌توانید از آن در کنار سایر برنامه‌ها استفاده کنید، و حتی این توانایی را دارد که می‌توانید دو یادداشت را در کنار هم باز کنید.

برنامهٔ Notability ایرادات کمتری نسبت به Penultimate دارد، هر چند به اندازهٔ Paper سریع و ساده نیست. به طور کلی، این یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال تجربهٔ نوشتن در یک دفترچه یادداشت هستند. تنها مسئله قیمت آن است، با در نظر گرفتن این که در مقابل طیف وسیعی از گزینه‌های رایگان قرار دارد.

 

MetaMoJi Note

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: 7.99 دلار

MetaMoJi Note یک برنامهٔ کمتر شناخته شده برای آیپد است که شما را قادر به نوشتن یادداشت‌های دست‌نویس می‌کند.

رابط کاربری آن، همراه با برگه‌های یادداشت در قسمت بالای آن، یک مرورگر وب را برای ما تداعی می‌کند. مجموعه ابزار آن شامل ابزارهای اولیه هستند، اما به سرعت می‌توانید به حالت‌ها مختلف رنگ‌آمیزی و یک های‌لایت کننده دسترسی داشته باشید.

در پردازش اسناد چند نسخه‌ای بسیار خوب است و می‌توانید با استفاده از نوار کناری، یادداشت‌های دیگری نیز اضافه کنید. مانند سایر برنامه‌های دیگر، این امکان را به شما می‌دهد تا کاغذ سند را به صورت خط‌دار یا گراف تغییر دهید (رفیق، ما آرزو می‌کنیم که Notes به ما اجازه دهد که این کار را انجام دهیم). یک سرویس Gold (طلایی) به شما این امکان را می‌دهد که مجموعه‌های کاغذ تولید شده توسط کاربران را دانلود کنید، که با هزینهٔ ماهیانهٔ فقط 4.99 دلار بسیار ارزشمند است، در حالی که قیمت خود برنامه برای خریداری کردن 7.99 دلار است.

MetaMoji Note یک برنامهٔ جالب توجه است، زیرا در ظاهر ابتدایی به نظر می‌رسید، اما بعد از مدتی استفاده متوجه می‌شوید که چقدر دقیق است. همچنین دارای یک سرویس ابری داخلی است؛ می‌توانید موارد و ضبط‌های صوتی را به سرویس ابری افزوده و حتی نقاط پرش و زوم را برای یک ارایه ایجاد کنید.

 

Mazec

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: 12.99 دلار

Mazec از نظر فنی یک برنامهٔ دست‌نویس نیست. در عوض، یک برنامهٔ صفحه کلیدی است که دست خط شما را تشخیص داده و آن را به متن تایپی رونویسی می‌کند. بنا بر این می‌توانید متن خود را به جای تایپ کردن با دست بنویسید.

برنامهٔ Mazec در تشخیص متن بسیار عالی است، اما در زمان نقطه‌گذاری دچار افت می‌شود. ویرایش و تغییر حروف نیز بدون بازگشت به صفحه کلید کمی دشوار است. اما در ردیابی کلمات و تبدیل آنها به متن تایپی بسیار عالی است و همراه با هر برنامه‌ای قابل استفاده است.

هزینهٔ آن برای نسخهٔ انگلیسی این برنامه 12.99 دلار است، و هزینهٔ اضافی 9.99 دلار برای سایر بسته‌های زبانی مانند اسپانیایی، آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی.

 

MyScript Nebo

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای آیپد و آیپد پرو

:: 7.99 دلار

MyScript Nebo یک برنامهٔ دست‌نویس و یادداشت‌برداری است که با قلم اپل کار می‌کند. ما فرصتی برای آزمایش آن نداشتیم، اما کیفیت آن به خودی خود گویا هست. این شرکت در چند سال گذشته چندین بار جوایز مختلفی از جمله App Store Best of 2016 و Best App 2017 CES Mobile App کسب کرده و در نمودار بهترین برنامهٔ 2018 در فروشگاه برنامه (App Store) به نمایش گذاشته شده است.

برنامهٔ MyScript Nebo می‌تواند دست‌نوشتهٔ شما را به متن تایپی تبدیل کند، بنا بر این می‌توانید یادداشت‌های خود را به راحتی به عناوین، پاراگراف تبدیل کنید. همچنین می‌توانید معادلات دست‌نویس را به متن تایپی قابل ویرایش تبدیل کرده و یادداشت‌های خود را به صورت فایل‌های پی. دی. اف، HTML یا Eord صادر (Export) کنید.

اگر در یک حساب MyScript رایگان ثبت نام کنید، می‌توانید یادداشت‌های خود را با گوگل درایو، آی‌کلود یا دراپ‌باکس همگام‌سازی کنید.

اگر بخواهید دست‌نویس و تشخیص متن را با آیپد خود مخلوط کنید، این برنامه 7.99 دلار هزینه دارد و به خوبی ارزش پیگیری را دارد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘