بهترین آیپد برای دانشجویان سال 2019

21
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
1 نظر 6582 بازدید

بهترین آیپد برای دانشجویان

آیا هنگام عزیمت به دانشکده یا دانشگاه جویای این هستید که کدام یک از آیپدها برای دوره‌ی آموزش مناسب است؟ ما مناسب‌ترین آیپد برای دانشجویان را به شما معرفی می‌کنیم، بدانید که اپل برای یادداشت‌برداری، مطالعه و بررسی، بازبینی و ویرایش مطالب و تماس ویدیویی با آشنایان در خانه، به شما کمک می‌کند.

-----

مک‌سافت: چه شما نمره قبولی را کسب کرده و دانشکده یا دانشگاه مورد نظر شما، شما را قبول کرده باشد، یا مکان تحصیل رؤیایی خود را از طریق جابجایی دانشجو پیدا کرده باشید، زندگی شما به عنوان یک دانشجو در حال شروع شدن است. زندگی به عنوان یک دانشجو عالی است، اما دوستی‌ها و میهمانی‌های دوره‌ی دانشجویی همه‌ی داستان نیست، همچنین لازم است که شما مقداری هم مطالعه کنید و درس بخوانید. و برای این که بخشی از سفر دانشجویی شما هموار شود، به دنبال بهترین فناوری برای استفاده در دانشکده یا دانشگاه هستید. اگر این شامل بهترین آیپد برای دانشجویان باشد، شما به مکان مناسبی آمده‌اید.

به عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو، احتمالاً چنین مواردی را باید مدنظر داشته باشید:

- قیمت پایین

- برنامه‌های عالی و مناسب برای مواردی همچون یادداشت‌برداری، ضبط سخنرانی‌ها و بازبینی و ویرایش مطالب

- آنقدر سبک باشد که تمام روز بتوانید آن را حمل کنید

- پشتیبانی از صفحه کلید و قلم الکترونیکی

- مناسب برای برقراری تماس ویدیویی در خانه

شاید بخواهید بدانید که آیا لپتاپ برای نیازهای شما بهتر است یا یک تبلت. ما یک مقاله‌ی جداگانه در مورد بهترین مک برای دانشجویان نوشته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید. در این مقاله به طور خاص به گزینه‌های یک آیپد مناسب که به بهترین وجه مناسب یک دانشجو باشد، خواهیم پرداخت. ما سریعاً به شما خواهیم گفت که چرا فکر می‌کنیم یک آیپد گزینه‌ی بسیار مناسبی برای یک دانشجو است.

بهترین آیپد برای دانشجویان

 

برای دانشجویان آیپد بهتر است یا لپتاپ؟

نمی‌دانید که آیا یک آیپد تهیه کنید یا یک مک‌بوک تا در مطالعات‌تان به شما کمک کند؟ ممکن است که انتخاب یک آیپد، انتخاب ضعیفی به نظرتان برسد. در حالی که لپتاپ یک کامپیوتر کامل است و آیپد درست مثل یک تلفن بزرگ است، درست است؟

اشتباه می‌کنید، یک آیپد بسیاری از برنامه‌هایی که در لپتاپ مشاهده می‌کنید، مانند مجموعه برنامه‌های آفیس مثل ورد و پاورپوینت و برنامه‌های معادل اپل، را در خود دارد. و به لطف پردازنده‌های بسیار سریع اپل که در آیپد استفاده شده، در بعضی موارد، یک آیپد در حقیقت قوی‌تر از یک لپتاپ است.

مزیت دیگر این است که شما می‌توانید تمام کتاب‌های موردنیاز برای دوره‌ی خود را بر روی آیپد خود داشته باشید و آنها را با خود به کلاس‌های درس و سخنرانی ببرید. حتی می‌توانید از صفحات کتاب‌های موجود در کتابخانه نیز عکس گرفته و از ویژگی تشخیص تصویری حروف برای ذخیره‌ی متن در آیپد خود استفاده کنید.

نه تنها نیازی نیست تمام کتاب‌های‌تان را با خود حمل کنید، بلکه یک آیپد بسیار سبک‌تر از حتی سبک‌ترین لپتاپ‌ها است، بنا بر این شما با حمل کیف و کتاب با خودتان به کلاس درس و کتابخانه دچار کمردرد نخواهید شد.

بهترین آیپد برای دانشجویان

با ماندگاری 10 ساعته‌ی باتری - زمان کافی برای گذراندن یک روز در محوطه‌ی دانشگاه - نیازی نیست هر روز در دانشگاه نگران پیدا کردن جایی برای نشستن در کنار پریز برق در کلاس باشید.

فکر می‌کنید داشتن آیپد به این معنی است که باید حتماً روی صفحه کلید دیجیتالی روی صفحه‌ی تایپ کنید؟ نه! می‌توانید هر صفحه کلید بلوتوثی دیگری یا یکی از صفحه کلیدهای مخصوص آیپد اپل را متصل کرده و به طور مؤثری آیپد خود را به یک لپتاپ تبدیل کنید.

همچنین قلم اپل (Apple Pencil) هم هست که اگر بخواهید در کلاس درس یادداشت‌هایی را بر روی صفحه آیپد خود بنویسید، مفید است.

و وقتی که درس و مطالعه‌ی روزانه را تمام کردید، تعداد زیادی بازی و برنامه‌هایی برای تماس ویدیویی با والدین خود در اختیار دارید.

در ادامه اطلاعات بیشتری برای مقایسه‌ی یک لپتاپ MacBook و یک آیپد در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

آیا آیپد برای دانشجویان مناسب است؟

سؤال بعدی که ممکن است باعث اطمینان بیشتر شما شود این است که آیا آیپد بهترین گزینه برای یک دانشجو است یا خیر؟ بسیاری از تبلت‌های دیگر نیز در دسترس است که بعضی از آنها ارزان‌تر از آیپد هستند. بنا بر این ممکن است شما به فکر پس‌انداز کردن پولتان باشید.

ما فکر می‌کنیم که اگر این کار را بکنید پشیمان خواهید شد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا آیپدهای اپل بسیار محبوب هستند:

- App Store حقیقتاً با برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که مخصوصاً برای آیپد طراحی شده‌اند، در حال انباشته شدن است.

- بسیاری از این برنامه‌ها برای دانشجویان ایده‌آل خواهند بود، از جمله برنامه‌های یادداشت‌برداری، برنامه‌هایی برای تبدیل دست‌نوشته به متن، برنامه‌هایی برای ضبط سخنرانی‌ها، مدیریت جداول زمانی و البته تماس ویدیویی (بنا بر این شما می‌توانید با پدر و مادر خود در تماس باشید).

- یک اکوسیستم از لوازم جانبی فوق‌العاده وجود دارد که برای کار با آیپد طراحی شده‌اند.

- سیستم عامل iOS اپل پایدارتر و آسان برای استفاده است، به خصوص اگر قبل از این یک آیفون هم داشته باشید.

- اگر یک مکینتاش دارید، زمانی که macOS Catalina در ماه سپتامبر ارایه شود، ممکن است بتوانید از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید (بسته به سن کامپیوتر/آیپد خود).

 

روش دریافت تخفیف دانشجویی آیپد

اگر هنوز هم فکر می‌کنید که قیمت آیپد اندکی بیشتر از آن چیزی است که می‌توانید هزینه کنید، اصلاً لازم نیست که تمام قیمت آن را بپردازید.

اپل از طریق Apple Education Store (فروشگاه آموزشی اپل) تخفیف دانشجویی خود را ارایه می‌دهد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به Apple UK Education Store (فروشگاه آموزشی اپل انگلستان) یا Apple US Education Store (فروشگاه آموزشی اپل آمریکا) مراجعه کنید.

با وارد کردن جزئیات دانشجویی و دوره‌ی دانشجویی خود ثبت نام کرده و هویت خود را ثبت کنید، در انگلستان می‌توانید از طریق UNiDAYS برای دسترسی به فروشگاه آموزشی اپل استفاده کنید.

و تا 17 اکتبر، همراه با خرید آیپد (یا مک)، می‌توانید یک جفت هدفون Beats دریافت کنید.

 

بهترین آیپد برای دانشجویان

بسیار خوب، تا اینجا ما توضیح داده‌ایم که چرا آیپد بهترین انتخاب برای دانشجویان است، در ادامه، این که کدام آیپد برای دانشجویان مناسب‌تر است را ارایه خواهیم داد.

 

iPad Air 2019 ، بهترین گزینه برای دانشجویان

بهترین آیپد برای دانشجویان

:: قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی: 64 گیگابایت = 499 دلار | 256 گیگابایت = 649 دلار

ما فکر می‌کنیم iPad Air (آیپد ایر) با وجود صفحه نمایش 10.5 اینچی، وزن سبک (464 گرم یا 1.02 پاوند) و قیمت پایین، و با داشتن دوربین‌های عالی و پردازنده‌ای قدرتمند، آیپد مناسبی برای دانشجویان است.

اول از همه، مدل 64 گیگابایتی که با قیمت 479 پوند/499 دلار شروع می‌شود که قیمت بسیار مناسبی است. مطمئناً به اندازه‌ی آیپد که با قیمت 349 پوند/329 دلار شروع می‌شود ارزان نیست، اما آن آیپد استانداردی که ممکن است در سپتامبر 2019 به روز شود، از نظر امکانات و قدرت مسیر طولانی‌ای را پشت سر گذاشته است. در ادامه در مورد اختلاف در جزئیات بیشتر بحث خواهیم کرد، اما فکر می‌کنیم «آیپد ایر» بسیار بیشتر از آن 170 دلار/130 پوند اضافه‌ای که باید برای آن پرداخت کنید، ارزش دارد.

یک تفاوت عمده مربوط به صفحه نمایش در «آیپد ایر» و صفحه نمایش در «آیپد» است. «آیپد ایر» True Tone (صدای واقعی) و پوشش ضد انعکاس ارایه کرده است، در حالی که «آیپد» اینگونه نیست. اگر احتمالاً در حال استفاده از «آیپد ایر» خود در حالت‌های مختلف نور، مثلاً در زیر نور آفتاب یا در یک کتابخانه‌ی تاریک هستید، این یک ویژگی عالی است.

یکی دیگر از دلایلی که ما فکر می‌کنیم «آیپد ایر» برای افرادی که دانشکده یا دانشگاه می‌روند انتخاب بسیار خوبی است، ترکیب یک صفحه نمایش بزرگ و نازک، همراه با وزن سبک آن است. اختلاف کمی بین «آیپد ایر» و «آیپد مینی» (iPad mini) که تقریباً مشخصات یکسانی از نظر وزن و ابعاد دارند، وجود دارد. «آیپد مینی» کوچکتر و سبک‌تر است، اما فکر می‌کنیم که صفحه‌ی بزرگتر یک امتیاز برای دانشجویان محسوب می‌شود.

«آیپد ایر» یک برادر گران‌تری هم به نام «آیپد پرو» (iPad Pro) دارد که دستگاه قدرتمندتری را به شما می‌دهد، اما هنوز هم دلایل دیگری وجود دارد که ما «آیپد ایر» را ترجیح می‌دهیم. به عنوان مثال، «آیپد پرو» دارای درگاه هدفون نیست، در حالی که در «آیپد ایر» چنین نیست. اگر شما دانشجویی با یک هدفون سیمی هستید، وقتی در حال مطالعه در کتابخانه هستید، این یک مزیت واقعی برای شما است. مطمئناً می‌توانید یک جفت AirPods بخرید، اما اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را پایین بیاورید، بهتر است از همان هدفون سیمی استفاده کنید.

نه این که «آیپد ایر» یک دستگاه قدرتمند نیست. در تست‌های ما بهتر از «آیپد پرو»ی سال 2017 و خیلی خیلی سریعتر از iPad 10.2in سال 2019 بود.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که، شاید انتظار نداشته باشید که با آیپد خود عکس و فیلم بگیرید، بلکه احتمال بیشتری دارد که وقتی به خانه برمی‌گردید، از دوربین FaceTime برای گفتگو با والدین و دوستان خود استفاده کنید. به همین دلیل دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی (در مقایسه با دوربین 1.2 مگاپیکسلی بر روی آیپد) یک امتیاز واقعی خواهد بود.

ما قویاً «آیپد ایر» را به عنوان آیپد مناسب برای دانشجویان توصیه می‌کنیم.

 

iPad mini 2019 ، بهترین آیپد برای دانشجویان بنا بر بودجه

بهترین آیپد برای دانشجویان

:: قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی: وای‌فای، 64 گیگابایت = 399 دلار، 256 گیگابایت = 549 دلار | وای‌فای + سلولار، 64 گیگابایت = 529 دلار، 256 گیگابایت = 679 دلار

اگر واقعاً نتوانید «آیپد ایر» را با قیمت اولیه‌ی خود 479 پوند/499 دلار تهیه کنید، چه؟ بهترین انتخاب بعدی شما چیست؟

اینجا جایی است که «آیپد مینی» مطرح می‌شود. مطمئناً «آیپد مینی» دستگاه کوچکتری است (این به معنای یک دستگاه سبکتر با وزن 300 گرم یا 0.66 پاوند است) اما همچنین ارزانتر از 399 پوند/399 دلار برای یک مدل 64 گیگابایتی است.

شاید فکر کنید که قیمت پایین به این معنی است که «آیپد مینی» به اندازه‌ی «آیپد ایر» قدرتمند نیست، اما اشتباه می‌کنید. آنها دقیقاً مشخصات مشابهی دارند. تنها تفاوت چیزی است که بعید است برای شما مهم باشد: با صفحه کلید هوشمند اپل سازگار نیست، زیرا اگر می‌خواهید از یک کیبورد استفاده کنید، می‌توانید بلافاصله آن را با هر کیبورد بلوتوثی همگام‌سازی کنید (که در هر صورت باز هم ارزانتر خواهد بود).

تمام چیزهایی که در مورد «آیپد ایر» گفتیم شامل «آیپد مینی» هم می‌شود. تنها مزیت، قیمت پایین‌تر است، و اگر واقعاً یک آیپد سبک‌تر می‌خواهید، این خودش است.

 

11in iPad Pro 2018 ، نهایت آیپد برای دانشجویان

بهترین آیپد برای دانشجویان

:: قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی: شروع قیمت از 799 دلار | مدل بررسی شده = 1.549 دلار

شاید شما هیچ نگرانی از بابت پول نداشته باشید (یا یک وام گرفته‌اید و هیجان‌زده هستید) آیا باید «آیپد پرو»ی گران‌تر و قدرتمندتری را در نظر بگیرید؟

مطمئناً اگر پول بیشتری برای هزینه کردن دارید، «آیپد پرو» یک انتخاب عالی است. قیمت برای مدل 11in از 769 پوند/799 دلار شروع می‌شود، اما یک مدل 12.9 اینچی نیز وجود دارد که از 969 پوند/999 دلار شروع می‌شود و برای داشتن یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، این قیمت تا 1.719 پوند/1.749 دلار افزایش پیدا می‌کند (بخصوص اگر والدین سخاوتمندی دارید!)

ما روی «آیپد پرو»ی 11in تمرکز خواهیم کرد، در درجه‌ی اول تفاوت زیادی بین این دو مدل وجود ندارد، این فقط انتخابی بین 11 اینج و 12.9 اینچ است.

ما فکر می‌کنیم که گذشته از پردازنده‌ی قدرتمندتر (استفاده از پردازنده‌ی A12X به جای A12) و داشتن دوربین بهتر (دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی TrueDepth با کیفیت 7 مگاپیکسلی)، این واقعیت که با نسل دوم قلم اپل (Apple Pencil) کار می‌کند یک امتیاز واقعی برای دانشجویان است. قلم جدید را می‌توان به صورت مغناطیسی به کنار آیپد وصل کرد، جایی که به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. دستیابی به حالت دوم قلم نیز ساده‌تر است، به عنوان مثال، جابجایی از حالت قلم به حالت پاک‌کن با زدن یک ضربه روی قلم امکانپذیر است، نه این که لازم باشد ابزار پاک‌کن را انتخاب کنید.

امکاناتی همچون Face ID و امکانات پیشرفته‌ی دوربین ممکن است برای شما جذاب باشد، ولی احتمالاً این انتخابی بر اساس اندازه‌ی آیپد خواهد بود، و «آیپد پرو» گزینه‌ای بزرگ و بزرگ‌ترین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

iPad 10.2in نخرید، چون...

بهترین آیپد برای دانشجویان

:: قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی: 32 گیگابایت = 329 دلار | 128 گیگابایت = 429 دلار | 32 گیگابایت + سلولار = 459 دلار | 128 گیگابایت + سلولار = 559 دلار

در انتها، توضیح کوتاهی در مورد آیپد. اپل در سپتامبر 2019 آیپد 10.2in را معرفی کرد. بنا بر این شاید فکر کنید این که مدل جدیدی است به معنای این است که خرید خوبی خواهد بود. متأسفانه ما فکر نمی‌کنیم که این طور باشد.

در حال حاضر، با این که جدیدترین و ارزان‌ترین آیپد اپل در فروش است، همچنین بدترین آیپد از نظر فروش هم هست.

از 349 پوند/329 دلار شروع می‌شود (قبلاً در انگلیس 319 پوند بود) شاید به نظر قیمت خوبی باشد، در حقیقت اگر تخفیف آموزشی دریافت می‌کنید، قیمت حتی پایین‌تر از این است. با این حال، ما فکر می‌کنیم که کمی بیشتر هزینه کردن، ارزش به دست آوردن یک آیپد بسیار بهتر را دارد. مدل‌های «آیپد مینی» و «آیپد ایر» پردازنده‌های بسیار سریع‌تری دارند و صفحه نمایش و دوربین بهتری هم دارند. قیمت تمام شده‌ی iPad 10.2in ارازنتر است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘