بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

30
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 1636 بازدید

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

آیپد اندازه متوسط پرمیوم اپل برای جایگزین شدن با مک‌بوک شما کاملاً آماده نیست، اما تبلت فوق‌العاده‌ای است. برای بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • بسیار سریع
  • اندازه صفحه نمایش عالی
  • دوربین‌های فوق‌العاده

نقاط منفی:

  • قیمت بالا
  • صفحه نمایش XDR ندارد

نظر ما: آیپد پرو جدید 2021 تبلتی لوکس با برچسب قیمتی لوکس است که برای اکثر مردم بیش‌ازحد گران است. با این حال، اگر بتوانید از عهده‌ی قیمت آن برآیید، پشیمان نخواهید شد.

 

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

انتقال اپل از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های ARM که در تابستان 2020 اعلام شد، جاه‌طلبانه و مملو از مشکلات بالقوه بود. اما اولین نسل از مک‌های M1 با امتیازات فوق‌العاده از نظر سرعت و برآورده کردن خواست‌های مشتری به موفقیت بزرگی دست یافت.

اپل با جسارت تمام اقدام به قرار دادن M1 در بقیه‌ی محصولات مک و پس از آن به طور غیرمنتظره‌ای در آیپد پرو نیز کرد. پس از سال‌ها بحث در مورد آیپد پرو به عنوان جایگزینی ارزشمند برای مک، اپل سرمایه خود را به کار می‌گیرد و به تبلت پرمیوم یک پردازنده کلاس دسکتاپ می‌دهد.

اما آیا تراشه M1 به عملکرد استاندارد واقعی مک تبدیل می‌شود؟ و آیا آیپد پرو از جنبه‌هایی همچون پشتیبانی جانبی و در دسترس بودن نرم‌افزار می‌تواند به عنوان دستگاهی برای کار عمل کند؟ ما در این مقاله دستگاه جدید آیپد پرو 11 اینچ را از همه نظر بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این تبلت برای شما مناسب است یا خیر.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: طراحی و ساخت

  • طراحی مشابه مدل 2020
  • سبک و قابل حمل
  • بدون ناچ، فیس آیدی در لبه‌ی قاب صفحه نمایش تعبیه شده است

در آیپد پرو 11 اینچ 2021 تغییرات بیرونی کمی نسبت به مدل آیپد پرو 2020 دارد، و به غیر از خراش‌ها و آثار و علائم اجتناب‌ناپذیر بوجود آمده طی 12 ماه استفاده، چیز دیگری برای تشخیص این دو آیپد پرو از یکدیگر وجود ندارد.

چیزی که اغلب در مورد محصولات اپل گفته می‌شود این است که شرکت Cupertino به صورت انگشت‌نمایی علاقه‌مند است که آن طرحی که دوست دارد را پیدا کرده و سپس آن را در چندین نسل از نظر بصری (تقریباً) یکسان بر روی دستگاه‌های خود اجرا کند. اما چیزی که در مورد آیپد پرو 2021 می‌شود گفت این است که طراحی مناسب است و تا حدی می‌توانیم درک کنیم که چرا دوباره از همان طرح استفاده شده است.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

و باز هم بین فلز براق شده‌ی پشت، آرم براق اپل و مشکی براق اطراف صفحه نمایش و ماژول دوربین، کنتراست دلپذیری وجود دارد. این روش طراحی، یک سنت قدیمی اپل است. دستگاه سبک است و برداشتن آن عمدتاً آسان است و برای مدت طولانی در دست گرفتن آن راحت است. اندازه‌ی صفحه نمایش برای کار، بازی و تماشای فیلم و تلویزیون بسیار مناسب است.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

همان طور که در گوشی‌های آیفون 12 شاهد بودیم، با قرار دادن یک ناچ، مصالحه‌ای برای گنجاندن فیس آیدی ضروری بود. اما طراحان آیپد روش متفاوتی را در پیش گرفته‌اند: به جای قرار دادن یک ناچ در لبه‌ی بالایی صفحه نمایش، آنها یک پخی بزرگ‌تر در نظر گرفته‌اند که بتواند سنسورهای فیس آیدی را در خود جای دهد. تشخیص چهره‌ی فیس آیدی سریع و قابل اعتماد است و برنامه‌ی آن در آیپد شامل یک گرافیک خوش ساخت است که وقتی ناخواسته آن را پوشانده باشید به دوربین اشاره می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: صفحه نمایش

  • صفحه نمایش 11 اینچی Liquid Retina
  • رزولوشن 1668×2388 در 264ppi
  • نرخ تازه‌سازی 120 هرتز

بیایید نگاهی به صفحه نمایش بیندازیم. در اینجا نیز باید با اشاره به عدم تغییر نسبت به نسل قبلی شروع کنیم. همانند نسخه‌های اولیه (2018) و نسل دوم (2020) آیپد پرو 11 اینچ، شما یک صفحه نمایش 11 اینچی Liquid Retina (با رزولوشن 1668×2388 در 264ppi) همراه با True Tone و ProMotion 120 هرتز در اختیار دارید.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

البته این در تضاد با نوسازی عمده‌ی صفحه نمایش است که در نسخه‌ی 12.9 اینچی آیپد پرو در سال 2021 مشاهده شده است، که دارای یک صفحه نمایش XDR براساس نور پس‌زمینه‌ی mini-LED است.

آیپد پرو 11 اینچی 2021 دارای یک صفحه نمایش LCD است که به جای mini-LED پیشرفته‌تر، با LED مرسوم روشن می‌شود. و با روشنایی 600 نیت نمی‌تواند با حداکثر روشنایی 1600 نیت HDR آیپد پرو 12.9 اینچی برابری کند.

در عمل، صفحه نمایش آیپد پرو 11 اینچ فوق‌العاده باکیفیت است و بعید است که کاربر معمولی از همه نظر آن را غیر از این ببیند. روشن، شفاف و پر رنگ و لعاب است. به لطف نرخ تازه‌سازی، تصاویر متحرک یا انیمیشن بسیار نرم اجرا می‌شوند، که همچنین عملکرد استایلوس پیشرو در بازار را با نسل دوم Apple Pencil ارائه می‌دهد. در ادامه به لوازم جانبی بازمی‌گردیم.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

من رنگ‌های مشکی صفحه نمایش را به طور شگفت‌آوری عمیق دیدم، اما می‌توان انتظار مشکی‌هایی مشکی‌تر و به طور کلی کنترل بهتر تفاوت‌های ظریف در نور و تن را از صفحه نمایش XDR در مدل 12.9 اینچی داشت. (با این حال، این جهشی گام‌به‌گام از پنل‌های LCD عالی آیپد اپل به mini-LED و جهشی کوچک‌تر از LCD تا OLED در محدوده آیفون است.) متخصصان خلاق ممکن است سرمایه‌گذاری اضافی را برای وفاداری به تصویر برتر XDR ارزشمند بدانند، اما این یک سرمایه‌گذاری کوچک نیست.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021:: عملکرد دوربین

  • لنزهای دوگانه 12 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی در پشت
  • 12 مگاپیکسل در جلو، بالاتر از 7 مگاپیکسل در مدل قبلی
  • عملکرد عکاسی فوق‌العاده

یکی از راه‌هایی که آیپد پرو را از گزینه‌های رقیب مانند آیپد ایر متمایز می‌کند، تنظیمات عکاسی آن است: دارای لنزهای دوگانه در پشت (12 مگاپیکسل با زاویه دید عریض و 10 مگاپیکسل با زاویه دید فوق عریض) در حالی که آیپد ایر فقط لنز با زاویه دید عریض 12 مگاپیکسلی دارد.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

تنظیمات دوربین پشتی تا حد زیادی همان چیزی است که در مدل‌های آیپد پرو 2020 ارائه شده است. تنها تفاوت‌ها عبارتند از Smart HDR - اینها نسخه‌هایی از فناوری پردازش تصویر هوش مصنوعی هستند که آیپد از آنها برای ترکیب هوشمندانه‌ی عناصر نوردهی‌های متعدد برای مدیریت شرایط نوری پیچیده استفاده می‌کند - و ارتقاء دامنه حرکتی گسترده برای ویدیو تا 30 فریم در ثانیه.

در تست دوربین‌های پشتی تصاویری با رنگ‌های غنی و دقیق همراه با جزئیات واضح به دست آمد.

چالش معمول ما برای تست Smart HDR عکاسی از درختی است که خورشید در پشت آن قرار دارد، شرایطی فوق‌العاده دشوار که شامل نقاط تاریک و روشن همزمان است. مانند سری آیفون 12 (که دارای Smart HDR 3 نیز هستند)، آیپد نیز قادر بود جزئیات خوبی را در سایه‌های زیر درخت که مانند بالای درخت در معرض نور بیش از حد خورشید قرار نگرفته است، ثبت کند. بالاترین برگ‌ها با یک لمس تصحیح شدند، زیرا Smart HDR 3 تمام تلاش خود را برای جبران نور روشن انجام داد، اما نتایج کلی خوب بود.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

اکنون دوربین آیپد شرایطی دارد که می‌توانید به دنبال شرایط سخت عکاسی باشید تا آن را به چالش بکشید. بسیاری از ما حتی از آیپد خود برای عکاسی استفاده نمی‌کنیم، اما اگر این کار را انجام دهید، شما را ناامید نخواهد کرد.

 

دوربین جلو

پیشرفت بزرگ‌تر در عکاسی در مقایسه با نسل قبلی مربوط به تنظیمات دوربین جلویی است، جایی که لنز از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل افزایش یافته است، در حالی که دیافراگم از f/2.2 به f/2.4 با اضافه شدن زاویه دید فوق عریض تغییر کرده است. همچنین از زوم اپتیکال 2 برابری و همان Smart HDR 3 و بهبود دامنه حرکتی گسترده ارائه شده در دوربین‌های پشتی برخوردار است.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

ما با آیپد تعداد زیادی سلفی گرفتیم، و عکس‌های گرفته شده واضح و دقیق بودند. حالت پرتره (Portrait Mode) در اینجا نتایج بسیار خوشایندی را ثبت کرد.

اما بیشترین مزیت دوربین جلوی بهبود یافته هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی FaceTime و Zoom به دست می‌آید، چیزی که در تضاد واضح با عکاسی در فضای باز، بخش مهمی از مهارت‌های آیپد را تشکیل می‌دهد. تجربه‌ی ما در استفاده از آیپد پرو برای فیس‌تایم نسبت به نسل قبلی با کیفیت تصویر واضح‌تر بهبود قابل توجهی داشت. واقعاً جای تعجب است که اپل تا کنون بر روی دوربین جلو تمرکز نکرده است، زیرا برای اکثر دارندگان آیپد، دوربین جلو مهم‌تر از دوربین پشت است.

یک ویژگی جدید دیگر به نام Centre Stage نیز وجود دارد. با جابجایی سوژه در حین تماس و با ورود یا خروج سوژه‌های دیگر به کادر تصویر، دوربین به صورت خودکار زوم می‌کند تا سوژه همیشه در مرکز کادر قرار داشته باشد. شاید لازم به ذکر باشد که این یک ویژگی برای اپل جدید است و نه برای صنعت، زیرا من چند سال پیش از چیزی مشابه این در Facebook Portal استفاده کرده‌ام.

این ایده‌ی بسیار خوبی است، هرچند عمدتاً برای تماس‌های گروهی شلوغ مفید است - به عنوان مثال، در روز کریسمس اعضای خانواده با طرف مقابل تماس می‌گیرند - که در این تماس چندین نفر به طور مکرر به مکالمه می‌پیوندند یا آن را ترک می‌کنند. هنگامی که فقط خودتان در کادر هستید، مزایای آن کمتر آشکار می‌شود. در واقع من در ابتدا آن را نسبتاً گیج کننده یافتم.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: تست سرعت

  • رم 8 گیگابایت / 16 گیگابایت
  • پردازنده M1 کلاس مک
  • 56 درصد سریع‌تر از آیپد پرو سال گذشته

آیپد پرو 2021 مجهز به 8 گیگابایت یا 16 گیگابایت رم است (رم 16 گیگابایت برای مدل‌های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی است) و پردازنده M1 کلاس مک به طرز شگفت‌انگیزی سریع است. و به راحتی از بنچمارک‌های عملکرد مدل‌های پروی سال گذشته پیشی گرفته است.

با تست یک آیپد پرو 2021 با 8 گیگابایت رم در تست چند هسته‌ای Geekbench 5 شاهد بهبود 56 درصدی نسبت به آیپد پرو 2020 بودیم. حتی از مدل فعلی آیپد ایر نیز جلوتر بود و 73 درصد برتری را نشان داد.

بنچمارک‌های آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

در عملکرد گرافیکی نیز پیشرو بود، به طوری که آیپد پرو 2021 در تمام تست‌های GFXBench Metal به جز یک تست، برتری واضحی را نسبت به مدل 2020 نشان داد: تنها آزمایشی که در آن به تساوی رسیدند T-Rex بود که هر دو در 120 فریم بر ثانیه به حداکثر رسیدند. در سخت‌ترین تست، یعنی تست Aztec High، آیپد پرو 2021 امتیاز 55 فریم بر ثانیه را نسبت به 37 فریم در ثانیه آیپد پرو 2020 به ثمر رساند که یک بهبود 49 درصدی است.

اما در اینجا ذکر یک نکته مهم است که همیشه با نتایج تست سرعت ما همراه است: این اعداد اساساً نظری هستند. آنها منعکس کننده‌ی عملکرد در شرایط سخت مصنوعی هستند، نه رفتار آیپد شما در دنیای واقعی.

در واقعیت، آیپد پرو 2021 برای استفاده بسیار لوکس و سریع است. برنامه‌ها بلافاصله باز می‌شوند و سریعاً پاسخگو هستند؛ سرعتی که فراتر از آن متصور نیست. اما این موضوع در مورد آیپد پرو 2020 نیز صدق می‌کرد. و همین را می‌توان در مورد آیپد ایر 2020 نیز گفت.

نقطه ضعف اکوسیستم آیپد، اگر بتوان آن را این طور نامید، این است که تمام نرم‌افزارها به دقت برای سخت‌افزار موجود در بازار طراحی شده‌اند. هیچکس برنامه‌ای نمی‌نویسد که فقط بر روی بالاترین سطح آیپد اجرا شود، زیرا این کار یک نوع خودکشی تجاری محسوب می‌شود. و این بدان معنی است که تقریباً برای هر برنامه‌ای که بخواهید امتحان کنید، تفاوت عملکرد بین آیپد ایر و آیپد پرو غیرقابل تشخیص خواهد بود.

اما سخت‌افزار بهینه شده در حال حاضر موجود است، و با حضور خود بستر لازم را فراهم می‌آورد. با گذشت زمان و عرضه‌ی سخت‌افزارهای توانمندتر، برنامه‌ها به تدریج پرتقاضاتر می‌شوند و در چند سال آینده، شما مزایای قدرت بی‌نظیر این دستگاه را شاهد خواهید بود. این مسئله‌ای مربوط به آینده است.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: عملکرد باتری

  • 12 ساعت و 12 دقیقه دوام آورد
  • 5 ساعت طول می‌کشد تا شارژ شود

آیپد پرو 11 اینچی دارای یک باتری قابل شارژ 28.65 وات ساعتی است و اپل معتقد است که این باتری برای حداکثر 10 ساعت تماشای ویدیو یا وبگردی از طریق وایفای یا 9 ساعت استفاده از داده تلفن همراه، مناسب است. آزمایش ما نشان می‌دهد که می‌توانید کمی بیشتر از این انتظار داشته باشید (اپل تمایل دارد که تخمین‌های باتری خود را پایین‌تر اعلام کند)، با نمونه آزمایشی آیپد پرو 11 اینچی ما پس از 12 ساعت و 12 دقیقه پخش ویدیوی بدون وقفه مبتنی بر وایفای، شارژ آن به اتمام رسید.

به خاطر داشته باشید که عملکرد باتری یکی از ذهنی‌ترین معیارها در دنیای بررسی فناوری است و هزاران عامل کوچک می‌تواند در عملکردی که تجربه می‌کنید تأثیر بگذارد: به عنوان مثال، بازی کردن احتمالاً مصرف باتری بیشتری خواهد داشت. اما در بیشتر مواقع، باتری آیپد پرو باید بتواند به راحتی تمام روز را دوام بیاورد، که می‌تواند مهم‌ترین معیار موفقیت برای یک دستگاه همراه باشد.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

پر شدن آن باتری بزرگ می‌تواند کار پرزحمتی باشد. ما تست استاندارد 30 دقیقه‌ای خود را با استفاده از کابل USB-C همراه و شارژر 20 واتی انجام دادیم و در این مدت زمان، شارژ باتری آیپد پرو از صفر به 24 درصد رسید. تقریباً دو ساعت و نیم طول کشید تا به طور کامل شارژ شود.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: پشتیبانی از 5G سلولار

  • 5G مبلغ 200 دلار به قیمت آیپد اضافه می‌کند و ممکن است لازم باشد که قرارداد داده‌ی خود را ارتقاء دهید
  • پوشش 5G در خارج از شهرهای بزرگ همچنان ناچیز است
  • سرعت اتصال عالی است

مدل‌های آیپد پرو 2021 - با فرض اینکه برای نسخه‌های سلولار هزینه بیشتری بپردازید - با 5G سازگار هستند. این اولین مورد در آیپد است، هر چند اپل سال گذشته با سری آیفون 12 استفاده از 5G را شروع کرد.

هنگامی که آیفون 12 عرضه شد، ما از این ویژگی به عنوان چیزی برای آینده صحبت کردیم، اما این ویژگی تحول زیادی برای کاربران در سال 2020 ایجاد نخواهد کرد. اما ما از سرعت تغییرات در چند ماه آینده اطلاع نداریم. اگر بتوانید از 5G استفاده کنید، سرعت عملکرد آن بسیار سریع است، اما در حال حاضر بسیاری از مردم نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

جدای از 200 دلار اضافی که باید صرفاً برای داشتن سلولار در آیپد خود بپردازید، دسترسی به فناوری 5G نسبتاً دشوار است. پوشش آن در ایالات متحده بسیار مناسب است، اما در اکثر نقاط جهان این فناوری در دسترس نیست. و البته باید برای قرارداد داده‌ای که از 5G پشتیبانی کند نیز هزینه‌ای را پرداخت کنید، که می‌تواند یک ارتقاء پرهزینه محسوب شود.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: لوازم جانبی

  • Apple Pencil / قلم اپل (2018)
  • Magic Keyboard / صفحه کلید جادویی
  • Smart Keyboard Folio / صفحه کلید هوشمند فولیو

آیپد پرو 2021 به لطف Smart Connector (رابط هوشمند) سه نقطه‌ای در سطح پشتی خود و یک رابط مغناطیسی در یک لبه، از نسل دوم قلم اپل (اما نه نسل اول، توجه داشته باشید) و صفحه کلید جادویی که دارای یک ترک‌پد است پشتیبانی می‌کند. همچنین با صفحه کلید هوشمند فولیو نیز کار می‌کند.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

در حقیقت هیچکدام از اینها خبر تازه‌ای نیست، زیرا نسل قبلی آیپد پرو نیز مانند آخرین مدل آیپد ایر از این لوازم جانبی پشتیبانی می‌کرد. اما شایان ذکر است که طیف وسیعی از لوازم جانبی عالی، جاه‌طلبی‌های آیپد را به عنوان یک دستگاه کاری مستقل همراهی می‌کنند. و البته باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شوند.

 

آیا آیپد پرو می‌تواند جایگزین لپتاپ شود؟

  • لوازم جانبی کلید اصلی هستند
  • آیپد او اس همچنان یک نقطه ضعف در بهره‌وری است
  • برخی از برنامه‌های کلیدی هنوز در آیپد در دسترس نیستند

صفحه کلید جادویی هزینه‌ی بالایی دارد، اما یک ابزار کار عالی است که به تنهایی آیپد را به عنوان جایگزینی برای لپتاپ نزدیک‌تر می‌کند. برای کسانی که به صفحه کلید جادارتر لپتاپ معمولی عادت دارند، کمی تطبیق‌دهی لازم است، اما شما سریعاً به سرعت تایپ مناسبی دست خواهید یافت و در این بین وجود ترک‌پد نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

حلقه‌ی ضعیف این زنجیره، و دلیل اصلی که به خوانندگان توصیه می‌کنم مک‌بوک‌های خود را از پنجره بیرون نیندازند و به جای آن برای خرید آیپد پرو عجله کنند، خود آیپد او اس است.

همان طور که همکار من نتیجه گرفته است، بروزرسانی بعدی آیپد او اس 15 «برخی از اشتباهات را با چندوظیفگی و Home Screen برطرف می‌کند، [اما] کاری برای ارتقاء آیپد پرو انجام نمی‌دهد، مگر اینکه آیپد ایر یک صفحه نمایش زیباتر داشته باشد و کمی سریع‌تر عمل کند.» تراشه M1 فوق‌العاده قدرتمند است، اما می‌توان احساس کرد که توسط آیپد او اس مهار می‌شود، که به جای استفاده از قدرت اضافی مدل‌های پرو، تجربه‌ای تا حد زیادی ثابت در طیف وسیعی از آیپد ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، آیپد او اس به اندازه‌ی مک او اس برای کار کردن مساعد نیست - و البته هنوز از کتابخانه محدودتر نرم‌افزارهای حرفه‌ای صحبت نکرده‌ایم که جای نام‌های بزرگی مانند Final Cut Pro و Xcode در آن خالی است. اپل به آیپد به عنوان جایگزینی برای لپتاپ متعهد است و ما امید زیادی به آیپد او اس در آینده داریم. گنجاندن یک پردازنده‌ی مک در آن نیز باید به تشویق توسعه دهندگان برای آوردن نرم‌افزارهای دسکتاپ به آیپد کمک کند. اما تا رسیدن به آن نقطه راه زیادی در پیش داریم.

 

بررسی آیپد پرو 11 اینچ 2021: قیمت

چه بخواهیم چه نخواهیم، آیپد پرو واقعاً گران است. قیمت خرده‌فروشی از 799 دلار شروع می‌شود، این همان قیمتی است که می‌توانید مدل پایه را از وبسایت اپل خریداری کنید.

  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت): 799 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت): 899 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت): 1.099 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت): 1.499 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت): 1.899 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت، سلولار): 999 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت، سلولار): 1.099 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت، سلولار): 1.299 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت، سلولار): 1.699 دلار
  • قیمت آیپد پرو 11 اینچ 2021 (فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت، سلولار): 2.099 دلار

تنها چیز خوبی که در مورد این برچسب‌های قیمت می‌توان گفت این است که آنها از قیمت‌های آیپد پرو 12.9 اینچی مناسب‌تر هستند. قیمت‌های آیپد پرو 12.9 اینچی از 1.099 دلار شروع شده و به بیش از 2.399 دلار ختم می‌شود.

با این حال، بهتر است آن را با آیپد ایر اپل که سال گذشته عرضه شد مقایسه کنیم. قیمت‌های آیپد ایر 2020 از 599 دلار شروع می‌شود، و اگر چه از یک پردازنده M1، پشتیبانی از 5G یا فیس آیدی برخوردار نیست، اما ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد.

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

 

سخن آخر

صفحه نمایش XDR در آیپد پرو 12.9 اینچی به این معنی است که فقط می‌توان گفت که این دومین آیپد برتری است که اپل تا به حال ساخته است، اما همچنان تبلت فوق‌العاده‌ای است. آیپد پرو جدید 2021 با طراحی زیبا همراه با مشخصات و ویژگی‌های پیشرفته، تبلتی لوکس با برچسب قیمتی لوکس است و برای بسیاری از مردم این تبلت بیش از حد گران است.

اما واقعیت این است که بسیار سریع است. بسیار سریع‌تر از آنچه که برای اجرای برنامه‌های فعلی لازم است. این تبلت دارای تنظیمات عالی دوربین پشتی است که اکثر کاربران به سختی از آن استفاده می‌کنند. و دارای ویژگی‌هایی مانند 5G و LiDAR است که سودمندی واقعی آنها در ماه‌ها و سال‌های آینده آشکار می‌شود.

احتمالاً باید به شما توصیه کنیم که به جای آن آیپد ایر بخرید، مگر اینکه به آن دوربین جلو یا فیس آیدی ارتقاء یافته نیاز داشته باشید. اما اگر بتوانید از پس هزینه‌های آیپد پرو 2021 برآیید، ناامید نخواهید شد.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد مینی 6 (2021)

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘