برخی از ویژگی‌های مک او اس مانتری که در مک‌های اینتلی کار نمی‌کنند

18
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 905 بازدید

برخی از ویژگی‌های مک او اس مانتری که در مک‌های اینتلی کار نمی‌کنند

فقط در برخی از مک‌ها تمام ویژگی‌های مک او اس مانتری کار می‌کنند. با مطالعه‌ی این مقاله متوجه خواهید شد که آیا مک شما می‌تواند Universal Control، Spatial Audio، AirPlay و ویژگی‌های دیگر مانتری را داشته باشد یا خیر. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

ویژگی‌های جدید در مک او اس مانتری فوق‌العاده هستند، اما آیا می‌توانید در مک خودتان از این ویژگی‌ها استفاده کنید؟

اگر به لیست نوآوری‌های سیستم عامل مک که در 25 اکتبر 2021 عرضه شد نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که یک مک اینتلی جوابگوی برخی از آنها نیست.

بسیاری از ویژگی‌های جدید در مک او اس مانتری - و به همین ترتیب سیستم عامل‌های آی او اس 15 و آیپد او اس 15 - به Neural Engine (موتور عصبی) اپل نیاز دارند. موتور عصبی که وظایف ویژه‌ای را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد، اولین بار همراه با A12 Bionic در آیفون XS، XS Max، و XR در سال 2018، آیپد ایر و آیپد مینی 2019، آیپد 2020، و اپل تی وی 4K ارائه شد. همچنین یکی از ویژگی‌های تراشه M1 در مک است.

بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از ویژگی‌های جدید مک او اس مانتری فقط برای مک‌های دارای Apple Silicon در دسترس هستند. وضعیت مشابهی نیز در آی او اس 15 وجود دارد که برخی از ویژگی‌ها محدود به آیفون‌ها و آیپدهای دارای تراشه‌ی A12 یا جدیدتر هستند.

همچنین بخوانید: بررسی جامع مک او اس مانتری: ویژگی‌ها و مشکلات

 

حالت پرتره در فیس تایم

ویژگی جدید Portrait Mode (حالت پرتره) به صورت خودکار پس‌زمینه‌ی تصاویر ویدیویی فیس تایم را محو می‌کند. این ویژگی فقط در یک مک M1 در دسترس خواهد بود.

این که چنین ویژگی‌ای که خواهان بسیار زیادی نیز دارد در تمام مک‌ها در دسترس نیست، می‌تواند ناامید کننده باشد. به نظر می‌رسد که این ویژگی از موتور عصبی برای محو کردن پس‌زمینه استفاده می‌کند.

با این حال، زمانی که این ویژگی در آیفون‌های دارای آی او اس 15 ارائه شد نیز از آن ناامید شدیم. این ویژگی به اندازه‌ی کافی پس‌زمینه را محو نمی‌کند.

همچنین بخوانید: روش استفاده از Portrait Mode (حالت پرتره) آیفون

 

کره تعاملی و شهرهای سه بعدی

بروزرسانی‌های برنامه‌ی Maps جزئیات بیشتری مانند توپوگرافی، جنگل‌ها و آب را در یک فضای سه بعدی ارائه می‌دهد که تجربه‌ی کاربری را بهتر می‌کند. این تصاویر نقشه با جزئیات بیشتر، در ابتدا فقط در سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک و لندن در دسترس هستند. بازنمایی‌های سه بعدی دقیق، و کره‌ی تعاملی جدید که جزئیاتی مانند رشته‌کوه‌ها، بیابان‌ها، جنگل‌ها، دریاها و موارد مشابه را در برنامه‌ی Maps نشان می‌دهد، تنها در مک‌های M1 قابل مشاهده هستند.

 

دیکته کردن در دستگاه

توانایی پردازش دیکته کردن آفلان یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در مک او اس مانتری است که در مک‌های اینتلی وجود ندارد، و همچنین حذف محدودیت زمانی 60 ثانیه‌ای در هنگام استفاده از دیکته کردن. هر دو ویژگی به یک مک دارای تراشه‌ی M1 یا جدیدتر (و دستگاه تلفن همراه دارای A12 یا جدیدتر) نیاز دارند.

در این مورد، این طور به نظر می‌رسد که موتور عصبی به بهبود عملکرد کمک می‌کند و هر چه بیشتر استفاده شود، توانایی آن نیز بهتر می‌شود. این عملکرد به طورکامل در دستگاه و بدون ارسال داده به سرور انجام می‌شود.

با این حال، اگر یک مک اینتلی دارید، نمی‌توانید بیشتر از 60 ثانیه در هر بار دیکته کنید.

 

ویژگی‌های محدود شده در مک‌های اینتلی

برخی از ویژگی‌های مک او اس مانتری در برخی از مک‌های اینتلی در دسترس خواهند بود، اما نه در تمام مدل‌هایی که مانتری بر روی آنها قابل نصب است.

 

ویژگی Spatial Audio در فیس تایم

با ویژگی Spatial Audio (صدای مکانمند) در فیس تایم، صداها بسته به محل قرارگیری تصویر آنها روی صفحه نمایش می‌توانند به گونه‌ای به نظر برسند که انگار از سمت همان تصویر و از نقاط مختلف اتاق می‌آیند.

این عملکرد در یک مک M1 یا جدیدتر، و همچنین با بلندگوهای داخلی کار می‌کند. همچنین از طریق ایرپاد یا بلندگوهای سیمی نیز عمل می‌کند.

در لپتاپ‌های مک مبتنی بر اینتل از سال 2018 به بعد، صدای مکانمند با بلندگوهای داخلی یا هدفون‌های سیمی کار می‌کند. آی‌مک‌های مبتنی بر اینتل از سال 2018 به بعد نیز از این عملکرد پشتیبانی می‌کنند، اما هدفون‌های سیمی موردنیاز است.

اگر مک شما متعلق به قبل از سال 2018 باشد، نمی‌توانید این ویژگی را تجربه کنید.

 

ویژگی AirPlay

اگر می‌خواهید از AirPlay برای ارسال محتوا به مک خود از یک آیفون، آیپد، یا مک دیگر استفاده کنید، یا می‌خواهید از مک خود به عنوان یک بلندگوی AirPlay استفاده کنید، شما به یک مک‌بوک پرو (2018 به بعد)، مک‌بوک ایر (2018 به بعد)، آی‌مک (2019 به بعد)، آی‌مک پرو (2017)، مک مینی (2020 به بعد)، مک پرو (2019)، آیفون 7 به بعد، آیپد پرو (نسل دوم به بعد)، آیپد ایر (نسل سوم به بعد)، آیپد (نسل ششم به بعد)، و آیپد مینی (نسل پنجم به بعد) نیاز دارید.

اگر Allow AirPlay for (اجازه‌ی ایرپلی برای) را بر روی Everyone (همه) یا Anyone on the same network (هر کسی که در همان شبکه است) تنظیم کنید، می‌توانید محتوا را با رزولوشن پایین‌تر با مدل‌های مک پشتیبانی شده با استفاده از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، آیپد، و مک به اشتراک بگذارید.

 

ویژگی Universal Control

در زمانی که مک او اس مانتری عرضه شد، یونیورسال کنترل در دسترس نبود. با این حال، شرکت اپل در حال کار بر روی توسعه‌ی این ویژگی بود و قول داد که در اواخر سال 2021 عرضه خواهد شد.

ویژگی یونیورسال کنترل به شما این امکان را می‌دهد که از یک صفحه کلید و ماوس به صورت مشترک در تمام مک‌ها و آیپدهایی که با آنها کار می‌کنید استفاده کنید. تنها کاری که برای تعویض بین دستگاه‌ها باید انجام دهید این است که نشانگر ماوس را حرکت دهید تا از لبه‌ی صفحه نمایش عبور کرده و به دستگاه دیگر منتقل شود. این ویژگی جدید همچنین کپی محتوا بین دستگاه‌ها را با استفاده کشیدن و رها کردن بسیار آسان می‌کند.

با این حال، اگر می‌خواهید از یک صفحه کلید، ماوس و ترک‌پد در چندین مک و آیپد استفاده کنید، به یک مک جدیدتر نیاز دارید. اگر مک شما متعلق به سال 2015 یا قبل از آن است، نمی‌توانید از این ویژگی لذت ببرید (مگر اینکه یک آی‌مک 27 اینچی از آن دوران داشته باشید). این مک‌ها برای ویژگی یونیورسال کنترل پشتیبانی می‌شوند: مک‌بوک پرو (2016 به بعد)، مک‌بوک پرو (2016 به بعد)، مک‌بوک ایر (2018 به بعد)، آی‌مک (2017 به بعد)، آی‌مک (5K رتینا 27 اینچی، اواخر 2015)، آی‌مک پرو، مک مینی (2018 به بعد)، و مک پرو (2019)؛ و آیپد پرو، آیپد ایر (نسل سوم به بعد)، آیپد (نسل ششم به بعد)، و آیپد مینی (نسل پنجم به بعد).

همچنین بخوانید: روش اشتراک‌گذاری یک ماوس و کیبورد بین مک و آیپد

 

ویژگی Object Capture

ویژگی Object Capture (ثبت شئ) این امکان را به شما می‌دهد که مجموعه‌ای از عکس‌ها را به یک شئ سه بعدی تبدیل کنید. این ویژگی برای انواع مختلف برنامه‌های AR (واقعیت افزوده) طراحی شده است. این ویژگی در تمام مک‌های M1 (از جمله M1 Pro و M1 Max) کار می‌کند.

برای مک‌های دارای پردازنده اینتل، الزامات دشوارتر است و به یک دستگاه اینتلی با حداقل 16 گیگابایت رم و حداقل 4 گیگابایت حافظه‌ی ویدیویی نیاز دارد.

 

ویژگی Live Text

تشخیص متن دستنویس در تصاویر ابتدا فقط روی مک‌های M1 کار می‌کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل رویکرد خود را تغییر داده است. همان طور که در این توییت در جولای 2021 مشخص شد، چهارمین نسخه بتای مانتری شامل Live Text (متن پویا) برای مک‌های اینتلی است. و مطمئناً زمانی که مانتری عرضه شود، این ویژگی برای مک‌های اینتلی نیز گنجانده خواهد شد.

مک او اس مانتری بتا 4 شامل ویژگی Live Text برای مک‌های اینتلی است.

به نظر می‌رسد که اپل آن را بر اساس تقاضا اولویت‌بندی کرده است، اما به دلیل عدم نیاز به بلادرنگ بودن برای یک سیستم دوربین، این کار بسیار آسان‌تر شده است.

— Rene Ritchie (@reneritchie) July 27, 2021

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘