برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید

25
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 1160 بازدید

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید 

خواه به این دلیل که کشور به خاطر ویروس کرونا در قرنطینه است و منع عبور و مرور وجود دارد، یا فقط به این دلیل که می‌خواهید موازنهٔ کار / زندگی خود را ساماندهی کنید، هرگز زمان بهتری مانند اکنون برای کار از خانه وجود نداشته است. در اینجا همهٔ آن چیزی که شما برای کار در خانه به آن نیاز دارید، از جمله روش تهیهٔ یک مک، بهترین نرم‌افزار و سایر وسایلی که کار در خانه را برای شما آسانتر می‌کند، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اگر قرنطینه و منع عبور و مرور به این معنی است که شما در حال حاضر باید در خانه کار کنید، در اینجا کارهایی که برای راه‌اندازی دفتر کار خانگی خود همراه با تمام چیزهایی که نیاز دارید آورده شده است. در این مقاله ما به برخی از موارد ضروری و نکاتی که کار در خانه را برای شما راحت‌تر خواهد کرد، نگاهی خواهیم کرد.


1. یک مک برای کار در خانه

اگر به اندازهٔ کافی خوش شانس هستید که در محل کار خود با یک مک کار می‌کنید و یک مک هم در خانه دارید، شما واقعاً وضعیت خوبی دارید زیرا می‌توانید پوشه‌های دسکتاپ و اسناد خود را در هر دو مکینتاش (و سایر دستگاه‌های اپل متعلق به خودتان) به اشتراک بگذارید. این یک ویژگی عالی آی‌کلود است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

- روش استفاده از آی‌کلود

- روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

با این حال، در حال حاضر ما می‌خواهیم در مورد مکینتاشی که در خانه قرار است با آن کار کنید صحبت کنیم. شاید شما یک لپتاپ در محل کار خود داشته باشید و بتوانید آن را با خود به خانه بیاورید. اما اگر با یک آی‌مک کار می‌کنید یا اگر تصور حمل هر روزهٔ لپتاپ تا خانه برای شما کار سختی است، پس باید به فکر یک مک در خانه باشید.

اگر در حال حاضر یک مکینتاش در خانه ندارید، چندان هم دیر نیست. می‌توانید دل خود را به دریا زده و یک مک از اپل خریداری کنید و فردا آن را در خانه تحویل بگیرید. یا حداقل در تئوری می‌تواند فردا تحویل داده شود - از آنجایی که مک‌بوک ایر 2020 در ماه مارس عرضه خواهد شد و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، ممکن است در حال حاضر کمی طولانی‌تر از زمان انتظار معمول را تجربه کنید. در مورد مک‌بوک ایر 2020 می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020» را مطالعه کنید.

  • قیمت یک مک‌بوک ایر از 999 پوند / 999 دلار شروع می‌شود و طی سه هفته ارسال می‌شود.
  • قیمت یک مک‌بوک پرو 13 اینچی از 1.299 پوند / 1.299 دلار شروع می‌شود و از روز بعد ارسال می‌شود.
  • قیمت یک مک مینی  799 پوند / 799 دلار است و از روز بعد ارسال می‌شود.

مک مینی ارزان‌ترین گزینهٔ شما است، اما به یک مانیتور و صفحه کلید نیز نیاز خواهید داشت. ما در ادامه در مورد مانیتورها هم صحبت خواهیم کرد و این که داشتن یک مانیتور به عنوان صفحه نمایش دوم می‌تواند یک افزایش واقعی بهره‌وری را در پی داشته باشد.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید

لزومی ندارد مبلغ زیادی هزینه کنید. می‌توانید یک دستگاه دست دوم یا تعمیر شدهٔ مک را خریداری کنید.

گزینهٔ دیگر شما این است که می‌توانید از یک آیپد یا آیپد پرو مانند یک مک استفاده کنید. بسیاری از برنامه‌هایی که در یک مک موجود است را می‌توانید به صورت مشابه در یک آیپد هم پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر برای نوشتن متن از Pages یا Word استفاده می‌کنید، برنامه‌های معادل آن را در آیپد نیز پیدا خواهید کرد. ما فقط پیشنهاد می‌کنیم که از یک صفحه کلید بلوتوثی همراه با آیپد خود استفاده کنید تا تایپ کردن با آن ساده‌تر و کمتر ناامید کننده باشد!


2. یک پلن ذخیره‌سازی آی‌کلود

ما به خوبی می‌دانیم که انجام کارها در منزل به لطف آی‌کلود (iCloud) واقعاً آسان‌تر است.

آی‌کلود این امکان را به ما می‌دهد تا تمای فایل‌هایی را که بر روی آنها کار می‌کنیم را در فضای ابر ذخیره کنیم، بنا بر این می‌توانیم از هر دستگاه دیگر خود به آنها دسترسی داشته باشیم.

با داشتن یک پلن ذخیره‌سازی آی‌کلود، می‌توانید Desktop و پوشهٔ Documents خود را در همهٔ دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید. این به این معنی است که می‌توانید در خانه به هر فایلی که در دفتر کار خود بر روی آن کار می‌کردید دسترسی داشته باشید - البته تا زمانی که در آی‌کلود قرار داشته باشد. (همچنین می‌توانید در مصرف فضای ذخیره‌سازی مک خود صرفه‌جویی کنید).

هر چند شما مجبور به پرداخت هزینه برای خرید پلن ذخیره‌سازی آی‌کلود هستید. در زیر هزینه‌های لازم برای دریافت پلن‌های مختلف با حجم‌های متفاوت آورده شده است.

  • 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: رایگان
  • 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: ماهانه 0.79 پوند / 0.99 دلار
  • 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: ماهانه 2.49 پوند / 2.99 دلار
  • 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی: ماهانه 6.99 پوند / 9.99 دلار

متأسفانه باید بگوییم بعید به نظر می‌رسد که 5 گیگابایت رایگان بتواند کار شما را راه بیندازد، اما از آنجایی که شما متعهد به قراردادهای طولانی مدت نیستید، می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

برای تنظیم آی‌کلود به گونه‌ای که فایل‌های شما همگام‌سازی شوند و بتوانید در تمام دستگاه‌های خود به آنها دسترسی داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در مک محل کار خود System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید.

2. بر روی Apple ID (شناسه اپل) کلیک کنید.

3. کادر کنار iCloud Drive را علامت زده و Options (گزینه‌ها) را انتخاب کنید.

4. در پنجرهٔ بعدی مطمئن شوید که Desktop & Documents Folders را انتخاب کرده‌اید.

5. به پایین اسکرول کنید تا فایل‌های دیگری که ممکن است بخواهید در ابر ذخیره کنید را بررسی کنید، از جمله Pages، Mail، صفحه گسترده‌های Numbers و غیره.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید

اگر مک شما فضای ذخیره‌سازی محدودی دارد، کادر کنار Optimise Mac Storage (بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی مک) را علامت بزنید تا فقط در صورتی که فضای ذخیره‌سازی کافی در مک خود داشته باشید فایل‌ها در مک شما ذخیره شوند.

حالا همین کار را در مکینتاشی که در خانهٔ خود دارید نیز انجام دهید.

مطمئن شوید که هر آنچه که ممکن است لازم باشد را در دسکتاپ ذخیره کنید. همچنین مطمئن شوید که در هر دو مک از Pages استفاده کنید، زیرا فایل‌هایی که بر روی آنها کار می‌کنید مستقیماً در پوشهٔ Pages آی‌کلود درایو ذخیره می‌شوند، همین مسئله در مورد Numbers نیز صدق می‌کند.

اگر همین حالا کار خود را به همین صورت شروع کنید، اگر نیاز به کار در خانه داشته باشید، هر آنچه که نیاز دارید در جای خود قرار خواهد داشت.

اگر آی‌کلود برای شما مناسب نیست، روش‌های دیگری نیز برای ذخیرهٔ اسناد شما در ابر وجود دارد، بنا بر این می‌توانید به راحتی در خانه به آنها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید تمامی فایل‌های مورد نیاز خود را در DropBox ذخیره کنید، یا اگر از Google Docs و برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنید، باز هم می‌توانید فایل‌ها در ابر قرار دهید.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید


3. یک نمایشگر

ما قبلاً اشاره کردیم که اگر یک مک مینی در خانه دارید به یک نمایشگر نیز احتیاج خواهید داشت. بدیهی است که اگر یک لپتاپ مک یا یک آی‌مک داشته باشید، به صفحه نمایش دوم نیاز ندارید، اما داشتن فضای صفحه نمایش اضافی می‌تواند می‌تواند افزایشی در بهره‌وری ایجاد کند. و قوز کردن پشت میز کار با یک صفحه نمایش 13 اینچی ناراحت کننده و مشکل‌ساز خواهد بود. (در واقع، ما میز کار خود را طوری تنظیم کرده‌ایم که مانیتور و صفحه نمایش مک‌بوک در سطح چشم قرار بگیرند، به صورتی که همیشه گردن ما در حالت صاف قرار داشته باشد. توصیه می‌کنیم شما هم همین کار را انجام دهید).

ما توصیه می‌کنیم یک مانیتور تهیه کنید. همچنین برای اتصال مانیتور به مک خود به کابل‌های مناسب نیز نیاز خواهید داشت. در این مورد باید تعیین کنید که مک شما چه نوع پورتی دارد و صفحه نمایش چه پورتی دارد و کابل و آداپتور مربوطه را خریداری کنید - یا شاید بهتر باشد یک مرکز اتصال برای اضافه کردن چندین پورت (از جمله HDMI و DisplayPort) به لپتاپ داشته باشید.

ما در مورد استفاده از صفحه نمایش دوم و آشنایی با انواع پورت‌ها مقالات زیر را هم داریم که می‌توانید مطالعه کنید:

- راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

- روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

- چگونه صفحه نمایش‌ها را در مک، آیپد و آیفون به اشتراک بگذاریم

بسته به سن مک و سن آیپد شما، گزینهٔ دیگری نیز وجود دارد (با فرض این که شما یکی از آنها را دارید). ویژگی Sidecar که یک ویژگی در کاتالینا و نسخهٔ 2019 مک. او. اس است، امکان وصل کردن آیپد برای استفاده به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک شما را فراهم می‌کند. ما در مورد مک‌ها و آیپدهای سازگار و روش راه‌اندازی Sidecar در مقالهٔ دیگری با عنوان «روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک» صحبت کرده‌ایم.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید


4. ماوس و صفحه کلید

مواردی مثل ماوس و صفحه کلید ضروری هستند و به راحتی از یاد می‌روند، خصوصاً اگر یک لپتاپ داشته باشید. در عین حالی که ترک‌پد در یک لپتاپ از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است، اگر از یک لپتاپ بدون یک صفحه کلید و یک ماوس برای مدت طولانی استفاده کنید، نگاه کردن به پایین و به صفحه نمایش و کیبورد به صورت مداوم می‌تواند باعث آسیب فشار تکراری (Repetitive strain injury = RSI) شود.

حتماً خودتان یک ماوس و یک صفحه کلید جداگانه تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید مک خود را به صورت ارگونومیک تنظیم کنید، به گونه‌ای که صفحه نمایش در سطح چشم باشد و شما مجبور نیستید مرتباً برای دیدن صفحه نمایش متوقف شوید. در این صورت می‌توانید ماوس و صفحه کلید خود را با فاصله از صفحه نمایش قرار داده و به راحتی از آنها استفاده کنید.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید


5. یک هاب، مرکز اتصال یا یک آداپتور

حالا که صحبت از ماوس و صفحه کلید و سایر لوازم جانبی شد، اگر در حال کار با یک لپتاپ جدید اپل هستید، احتمالاً حداقل چهار پورت USB-C یا Thunderbolt 3 دارید. اگر ماوس و صفحه کلید اضافی که در خانه دارید کانکتور USB-C نداشته باشند، ممکن است کمی ناامید شوید. سایر لپتاپ‌های قدیمی‌تر مک نیز ممکن است دارای یک پورت USB-A باشند، و اگر واقعاً خوش شانس باشید حتی ممکن است یک درگاه HDMI هم داشته باشند، اما هنوز هم ممکن است به خاطر پورت‌های در دسترس تا حدودی احساس محدودیت کنید.

خوشبختانه راه حلی وجود دارد. شما می‌توانید یک هاب USB تهیه کرده و چندین دستگاه با اتصالات متعدد را وصل کنید. یا می‌توانید یک آداپتور USB-C to USB-A تهیه کنید.

به عنوان مثال، UGREEN USB-C Hub دارای چهار پورت است که به شما این امکان را می‌دهد تا گروهی از دستگاه‌های USB-A قدیمی‌تر را به مک‌بوک خود متصل کنید و 12.99 پوند قیمت دارد.

اگر تعداد پورت بیشتری نیاز دارید و شاید بخواهید چند نمایشگر را به مک‌بوک خود متصل کنید، یک مرکز اتصال (docking station) آن چیزی است که شما نیاز دارید.


6. نرم‌افزار برای کار در خانه

ما برخی از نرم‌افزارهایی را که می‌تواند کار در خانه را آسان‌تر کند ذکر کرده‌ایم. به عنوان مثال، به علت ساده بودن فقط از Pages و Numbers در محل کار و خانه استفاده می‌کنیم. بزرگترین فایدهٔ استفاده از Pages و Numbers (و در صورت نیاز از Keynote که معادل پاورپوینت است) این است که این نرم‌افزارها کاملاً رایگان هستند.

برنامه‌های آفیس

اگر در محل کار خود از برنامه‌های مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید در خانه هم از آنها استفاده کنید (هر چند هنوز هم می‌توانید از Pages برای باز کردن و ویرایش اسناد Word استفاده کنید، از Numbers برای صفحه گسترده‌های Excel استفاده کنید، و از Keynote برای ارایه‌های PowerPoint استفاده کنید، و همهٔ اینها گزینه‌هایی رایگان هستند.)

اگر بخواهید یک نسخه از برنامه‌های مایکروسافت را برای استفاده در مک خود در خانه دریافت کنید، چند گزینه در اختیار دارید:

• اگر Office 365 را در محل کار خود دارید، باید بتوانید در دستگاه‌های مختلف خود از جمله 5 دستگاه مک مختلف به آن دسترسی داشته باشید. فقط کافیست وارد سیستم شوید و باید بتوانید برنامه‌ها را دانلود کنید.
• از طرف دیگر می‌توانید برای Office 365 Personal با هزینهٔ 5.99 پوند در ماه ثبت نام کنید (اگر دیگر نیازی به کار در خانه نداشتید، همیشه می‌توانید اشتراک ماهانهٔ خود را لغو کنید).
• از طرف دیگر می‌توانید هر یک از برنامه‌های Office 2019 را با مبلغ 109.99 پوند (Word، Excel، PowerPoint) و نسخهٔ Home و Student آفیس (شامل Word، Excel، PowerPoint و OneNote) را با مبلغ 119.99 پوند دریافت کنید.
• همچنین یک نسخهٔ رایگان از آفیس (جزئیات در اینجا) نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق یک مرورگر وب به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشید. هر چند نسخهٔ رایگان قابلیت‌های زیادی در مورد ویرایش در اختیار شما قرار نخواهد داد و باید برای یک حساب کاربری مایکروسافت ثبت نام کنید.

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Office 2019 |

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Office 2016 |

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Word 2019 |

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Excel 2019 |

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Powerpoint 2019 |

| دانلود رایگان نرم‌افزار Microsoft Outlook 2019 |

همچنین بخوانید:

- روش دریافت مایکروسافت ورد به صورت رایگان در مک

- روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

- روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد پرو

وبگردی

یکی از نکات سودمند این است که لیستی از وب سایت‌هایی که در هنگام کار مکرراً از آنها بازدید می‌کنید تهیه کنید. این امر باعث جلوگیری از هرگونه نگرانی در خانه و زمانی که نمی‌توانید آدرس وب سایتی را به یاد بیاورید خواهد شد. هر چند اگر از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید، اگر سافاری را در آیفون خود بررسی کنید، ممکن است بتوانید لیستی از آدرس‌های باز شده در مک محل کار خود را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد دو مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بهترین مرورگر وب برای مک» و همچنین «بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری» را مطالعه کنید.

ایمیل

اگر از برنامهٔ Mail در مک خود استفاده می‌کنید، تهیهٔ ایمیل کسب و کار شما در آن بسیار آسان است. ما در مقالهٔ دیگری «روش اضافه کردن ایمیل به مک‌بوک یا مک» را به صورت کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

همچنین دسترسی به ایمیل کاری شما از طریق یک مرورگر وب نیز امکانپذیر باشد.

راه‌های جایگزین برای ارتباط برقرار کردن

ما برای ارتباط برقرار کردن با همکاران خود از Slack استفاده می‌کنیم. می‌توانید یک نسخه رایگان آن را تهیه کنید که تیم شما بتواند کانال‌های مختلفی را برای گفتگو در مورد پروژه‌ها یا هر چیز دیگری ایجاد کند.

این یک روش عالی برای ارتباط برقرار کردن و بحث و گفتگو با اشخاص در مورد چیزهایی که بر روی آنها کار می‌کنید است. بعضی اوقات این روش حتی بهتر از گفتگوی رو در رو است زیرا صحبت‌های همه شنیده می‌شود و شما سابقه‌ای از گفتگوهای انجام شده را در اختیار دارید.

جلسات و نرم‌افزار کنفرانس

وقتی صحبت از جلسات می‌شود تیم شما ممکن است بخواهد Google Hangouts را امتحان کند. یکی از بهترین چیزها در مورد راه‌اندازی یک جلسه این است که مجبور نیستید برای تماس‌های خود هزینه‌ای پرداخت کنید، همهٔ اینها در اینترنت انجام می‌شود.

برای راه‌اندازی یک جلسهٔ Google Hangout مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به یک Google Calendar بروید.

2. یک رویداد (event) ایجاد کنید.

3. میهمانان خود را اضافه کنید.

4. بر روی Add conferencing (افزودن کنفرانس) کلیک کنید.

5. بر روی Save (ذخیره) کلیک کنید. این به صورت خودکار دعوت‌نامه‌ها را ارسال می‌کند - شاید لازم باشد تأیید کنید که می‌خواهید میهمانان خود را دعوت کنید.

6. حالا تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به ورودی Calendar بروید و بر روی Join Hangouts Meet (پیوستن به جلسهٔ Hangouts) کلیک کنید.

7. این جلسه می‌تواند شامل فیدهای میکروفون و ویدیو باشد.

8. اگر ترجیح می‌دهید در ویدیو نباشید، زمانی که Allow meet. googe. com to use your camera and microphone (به meet. googe. com اجازه دهید از دوربین و میکروفون استفاده کند) را مشاهده کردید، Don’t Allow (اجازه نمی‌دهم) را انتخاب کنید. اگر بخواهید می‌توانید در صفحهٔ بعدی میکروفون یا دوربین را روشن کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های رایج Zoom است که می‌توانید برای برقراری تماس با حداکثر 100 شرکت کننده، یا در صورت عضویت در یکی از پلن‌ها (از ماهانه 11.99 پوند) برای 500 نفر استفاده کنید.

البته شما همیشه می‌توانید از FaceTime اپل برای برقراری ارتباط با همکاران خود استفاده کنید، البته مادامی که آنها مک، آیپد یا آیفون داشته باشند.

برای کار در خانه به چه چیزهایی در مک نیاز دارید

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘