بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

19
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 2374 بازدید

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020 

مک‌بوک ایر 2020 کابوس صفحه کلید را برطرف می‌کند و گزینه‌های پردازندهٔ موجود را بهبود بخشیده و توسعه می‌دهد، اما عمر باتری و وبکم در وضعیت مناسبی نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با سافت‌مک همراه شوید و این بررسی مک‌بوک ایر را مطالعه کنید.

-----


آیا باید مک‌بوک ایر 2020 را خریداری کنم؟

پردازنده‌های سریع‌تر، دو برابر فضای ذخیره‌سازی اولیه، صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) جدید و قیمت پایین‌تر باعث شده است تا مک‌بوک ایر 2020 بسیار عالی باشد، اما هنوز هم مواردی برای بهتر شدن وجود دارد.


قیمت مک‌بوک ایر 2020 در هنگام بررسی

شروع قیمت از 999 دلار


بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020 اپل

مک‌بوک ایر (MacBook Air) دوست داشتنی‌ترین و پرفروش‌ترین لپتاپ اپل است. این لپتاپ باریک، سبک، به اندازهٔ کافی قدرتمند برای اکثر افراد و ارزان‌ترین گزینه در میان لپتاپ‌های اپل است.

سرانجام اپل در سال 2018 با افزودن USB-C، Touch ID، یک صفحه نمایش Retina، و حذف MagSafe و USB-A، مک‌بوک ایر را به دوران مدرن مک وارد کرد. اما این لپتاپ همچنین صفحه کلید بسیار بدنام پروانه‌ای را جایگزین صفحه کلید سوئیچ قیچی قدیمی کرد، و قیمت اولیهٔ آن را به 1.199 دلار افزایش داد بدون این که فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

در سال 2019 اپل 100 دلار / 100 پوند قیمت را کاهش داد و True Tone را به صفحه نمایش اضافه کرد، اما همهٔ کاری که کرد همین بود. این یک لپتاپ عالی است، اما یک خرید فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. امسال، با پردازنده‌های سریع‌تر، دو برابر فضای ذخیره‌سازی اولیه، صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) جدید و قیمت اولیهٔ 999 پوند / 999 دلار، مک‌بوک ایر دوباره به جایگاه معتبری که پیش از این داشت بازمی‌گردد.


پردازنده‌های جدید - چندگانه

یکی از مشکلات ما با مک‌بوک ایر 2018 و مک‌بوک ایر 2019 این است که از یک پردازندهٔ Intel Core i5-8210Y بهره می‌برد و فقط همین یک پردازنده. این به سختی یک نسخهٔ ارتقاء یافته نسبت به نسل قبلی بود، به جز این که عملکرد گرافیکی بهتری را ارایه می‌داد. اگر می‌خواستید لپتاپ قدرتمندتری داشته باشید، این شانس را نداشتید، زیرا اپل هیچ گزینهٔ دیگری با پردازنده‌ای قدرتمندتر ارایه نکرد.

مک‌بوک ایر جدید 2020 از پردازنده‌های نسل 10 جدید Ice Lake اینتل استفاده می‌کند، که دارای یک ریزمعماری جدید است. تمام چیزی که شما باید بدانید این است که سرعت ساعت آن کمتر است اما به طور کلی عملکرد بالاتری دارد، به خصوص عملکرد گرافیکی.

با پایه قیمت 999 پوند / 999 دلار، شما یک پردازندهٔ دو هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی Core i3-1000NG4 دریافت می‌کنید. گزینه‌های ساخت سفارشی در مک‌بوک ایر مدل رقابتی نیز وجود دارد. شما می‌توانید یک پردازندهٔ چهار هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی Core i5-1030NG7 را به عنوان یک گزینهٔ ساخت سفارشی 100 پوندی / 100 دلاری اضافه کنید، این کار باعث افزایش سرعت قابل توجهی در سیستم می‌شود. گزینهٔ دیگر 150 پوندی / 150 دلاری به شما یک پردازندهٔ چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی Core i7-1060NG7 می‌دهد که باز هم سریع‌تر است، اما برای بیشتر مردم احتمالاً ارزش این هزینه را ندارد.

سپس نسخهٔ 1.299 پوند / 1.299 دلاری مدل مک‌بوک ایر 2020 با پردازندهٔ چهار هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی Core i5-1030NG7 وجود دارد که برای سفارش گزینه‌هایی از جمله پردازندهٔ چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی نسل دهم Core i7-Intel Core i7-1060NG7 اینتل با 150 پوند هزینه اضافی در نظر گرفته شده است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

اپل دو پیکربندی استاندارد ارایه می‌دهد. یکی از آنها 999 پوند / 999 دلار هزینه دارد و یک Core i3.8 گیگابایت رم، و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما می‌دهد. مورد دیگر، با 1.299 پوند / 1.299 دلار، همان موردی است که ما بررسی کردیم. همچنان رم 8 گیگابایتی دارد اما شما را به یک پردازندهٔ چهار هسته‌ای Core i5 ارتقاء می‌دهد و فضای ذخیره‌سازی را به دو برابر یعنی 512 گیگابایت می‌رساند. احتمالاً این موقعیت دلپذیری برای اکثر کاربران است. شما می‌توانید در زمان خرید به 16 گیگابایت رم با قیمت 200 دلار ارتقاء دهید، اما بعد از این کار دیگر قابل ارتقاء نیست. همچنین گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت و 2 ترابایت نیز وجود دارد.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

بنچمارک‌های ما افزایش سرعت پردازنده‌های تک هسته‌ای را در حدود 20 درصد نسبت به مک‌بوک ایر 2018 و مک‌بوک ایر 2019 نشان می‌دهد (مشخصات مربوط به این دستگاه‌ها یکسان بود) و عملکرد پردازنده چندریسه‌ای در هر نقطه از 40 تا 70 درصد بالاتر است. این کامپیوتری نیست که شما بخواهید هر روز ویرایش‌های ویدیویی با کیفیت بالا را با آن انجام دهید، اما برای اکثر افراد بسیار سریع است.


عمر باتری که از پس کارها برمی‌آید

عمر باتری در مک‌بوک ایر 2018 و 2019 به همان اندازهٔ مک‌بوک ایر قدیمی بود - یک شاهکار چشمگیر با توجه به صفحه نمایش Retinaی جدید. مدل امسال یک قدم به عقب برمی‌گردد.

در تست ویدیویی ما، در حالی که ما تکرار یک ویدیو را با صفحه نمایش 150 نیت تنظیم کرده بودیم، مک‌بوک ایر جدید 2020 تقریباً کمی کمتر از 9 ساعت به طول انجامید. این حدود 15 درصد کمتر از مدل 2018 است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

در استفادهٔ روزانه، در انجام کارهای اداری ساده و مرور وب در یک روز کاری کامل و با استراحت نسبتاً کم مشکلی نداشتیم. عمر باتری هنوز هم نسبت به مدل‌های قبلی بسیار کم دوام به نظر می‌رسد، اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم که باعث نگرانی ما باشد. در مقایسه با سایر لپتاپ‌های با کیفیت 13 اینچی باریک و سبک، مدل مک‌بوک ایر 2020 باتری خوبی را ارایه می‌دهد، اما در رأس این مجموعه قرار ندارد.


بار دیگر یک صفحه کلید عالی

شش سال پیش، صفحه کلیدهای لپتاپ‌های اپل به صورت جهانی مورد ستایش قرار گرفت. با معرفی مک‌بوک 12 اینچی، اپل شروع به انتقال لپتاپ‌ها به استفاده از صفحه کلید جدید با مکانیسم «پروانه‌ای» کرد و نه مکانیسم «سوئیچ قیچی» قدیمی.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

البته اپل هرگز این را نخواهد پذیرفت، اما تعداد بسیار کمی از کاربران آن را دوست دارند و بیشتر آنها از آن متنفر هستند. همچنین این مسئله یک مشکل قابلیت اطمینان بود.

اپل با مک‌بوک پرو 15 اینچی به صفحه کلید مکانیسم سوئیچ قیچی بازگشت، و Magic Keyboard (صفحه کلید جادویی) را جایگزین کرد. مک‌بوک ایر در حال حاضر دومین لپتاپ مک است که این صفحه کلید را با خود دارد، و فرض را بر این می‌گذاریم که بقیه محصولات نیز به سرعت دارای این صفحه کلید خواهند شد.

صفحه کلید جادویی کاملاً با صفحه کلید سوئیچ قیچی یکسان نیست - به نظر می‌رسد کلیدها «محکم»تر هستند و کمتر در جای خود لق می‌خورند - اما حرکت و نرخ پرش بیشتری از صفحه کلید پروانه‌ای دارد و بسیار آرامتر است. صدای کلیک کلیک فشردن دکمه‌ها از بین رفته است. این لذت تایپ کردن پشت میز کنفرانس بدون جلب توجه همکاران به مک‌بوک شما را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بالاخره کابوس طولانی صفحه کلید ما به پایان رسیده است.

مک‌بوک ایر هنوز هم تنها لپتاپ مکینتاشی است که می‌توانید بدون Touch Bar (نوار لمسی) دریافت کنید، که یک دستاورد بزرگ است. شما هنوز هم Touch ID (شناسه لمسی) را دریافت می‌کنید، اما ردیف فیزیکی کلیدهای عملکردی یک قدم جلوتر از نمایشگر لمسی ثانویه است که برای استفاده از آن باید چشم خود را از نمایشگر بردارید.


داشتن یک وبکم نامرغوب به چه دردی می‌خورد؟

حتماً متوجه شده‌اید که ما در حال حاضر درگیر یک بیماری همه‌گیر جهانی هستیم و افراد زیادی از خانه مشغول به کار هستند و جلسات مجازی را برگزار می‌کنند. در چنین وضعیتی که واقعاً به خانه رانده شده‌ایم، کیفیت افتضاح وبکم‌های داخلی مک‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند، و مک‌بوک ایر جدید نیز از این قاعده مسثنی نیست.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

این هنوز هم همان وبکم 720p است که سالها در مک‌بوک ایر شاهد آن بوده‌ایم. لزوماً مشکل اصلی رزولوشن نیست (هر چند 1080p باید حداقل استاندارد باشد). معایبی دیگری از جمله در دامنه جزئیات و حرکت، نویز و تعادل رنگ نیز دارد. این فقط یک وبکم بدساخت است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

در تصویر بالا به مقایسه‌ای که بین مک‌بوک ایر و یک وبکم Logitech C920 که از سال 2012 داشتم نگاهی بیندازید. مطمئناً این وبکم زمانی که جدید بود یک وبکم اعلا بود، اما اکنون با وجود این که هشت ساله است، با فیلم ضبط شده با استفاده از یک برنامه یکسان (Photo Booth اپل) به خوبی دوربین اپل را پشت سر می‌گذارد.

صادقانه بگویم، من این موضوع را اصلاً درک نمی‌کنم. اپل مشتاق است که به صورت مداوم دوربین‌های جلویی آیفون و آیپد را بهبود ببخشد. اما لپتاپ‌ها، که کمترین هزینه‌ای که بابت آنها پرداخت می‌شود 1000 پوند / 1000 دلار یا بیشتر است، سال‌ها از این غافله عقب مانده‌اند. وبکم‌های بی‌ارزش اپل مشکل جدیدی نیست، اما افزایش ناگهانی در جلسات ارتباط از راه دور و مجازی، این نقص را برجسته کرده است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

البته اگر از یک وبکم خارجی برای به دست آوردن کیفیت مناسب استفاده می‌کنید، احتمالاً مجبور خواهید بود یک دانگل USB-A to USB-C تهیه کنید، چرا که لپتاپ‌های مک دیگر پورت USB-A ندارند (به طرز عجیبی، کامپیوترهای دسکتاپ هنوز هم دارند) و تقریباً در همهٔ وبکم‌ها اتصال USB-A وجود دارد. در کنار جک هدفون فضای کافی برای یک اتصال USB-A وجود دارد.

اپل واقعاً باید آداپتور USB-C to USB خود را در جعبهٔ محصول قرار دهد.


نتیجه‌گیری

مک‌بوک ایر 2020 جدید چیز خاصی نیست و کاری انجام نمی‌دهد که مک‌بوک ایر قدیمی انجام ندهد. این لپتاپ از شر یک صفحه کلید ناخوشایند به نفع صفحه کلیدی مانند همان صفحه کلید قدیمی که همهٔ ما دوست داشتیم، خلاص می‌شود، اما امتیازی برای رفع مشکل چیزی که هرگز نباید خراب می‌شد به اپل تعلق نمی‌گیرد. همچنین سه گزینهٔ پردازنده را ارایه می‌دهد که سرعت بیشتری به شما می‌بخشد (نه آن عملکرد برتری که مردم یک مک‌بوک ایر را به خاطر آن خریداری می‌کنند).

بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

شروع قیمت به 999 دلار برمی‌گردد، قیمتی که احساس می‌شود مک‌بوک ایر همیشه باید داشته باشد. به جای 128 گیگابایت، 256 گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی به شما می‌دهد؛ به روز رسانی‌ای که باید در سال 2018 اتفاق می‌افتاد. مدل 1.299 پوند / 1.299 دلاری که ما بررسی کردیم، با 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و یک پردازندهٔ سریع‌تر چهار هسته‌ای، یک نقطه عطف است که نشان دهندهٔ ارزش مناسب و ماندگاری است.

البته بدون عیب هم نیست. چنین وبکمی برای چنین لپتاپی با این محدودهٔ قیمت ظالمانه است. عمر باتری در حال حاضر بدتر شده است. مشکلی نیست، اما ما دیگر نمی‌توانیم پیشتاز بودن در عمر باتری را جزو نقاط قوت مک‌بوک ایر به حساب آوریم.

زمان آن فرا رسیده است که اپل با طرح‌ها و قابلیت‌های جدید هیجان‌انگیز تکانی به مک‌بوک بدهد. گذشته از این، این به روز رسانی مک‌بوک ایر ارزش بیشتری نسبت به مدل‌های 2018 یا 2019 دارد، و یک نسخهٔ به روز شدهٔ ساده‌تری است که برای کسانی که هنوز هم به مدل پنج سالهٔ خود وابسته هستند توصیه می‌شود.

همچنین بخوانید:

- مک‌بوک ایر در مقابل مک‌بوک پرو

- مقایسه کامل مک بوک پرو 15 اینچی و مک بوک پرو جدید 16 اینچی

- بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچی

- بررسی جامع مک‌بوک پرو 13 اینچی (2019)

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘