روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

20
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 13517 بازدید

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون 

شما می‌توانید مایکروسافت آفیس را بر روی آیپد یا آیفون خود دریافت کنید، و حتی نیازی به پرداخت وجه نیست. ما روش مشاهده و ویرایش اسناد ورد، اکسل و پاورپوینت در آی. او. اس را به شما توضیح خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: نمی‌دانید که آیا می‌توانید ورد، اکسل و پاورپوینت را در آیپد (یا حتی آیفون) خود دریافت کنید یا خیر؟ پاسخ مثبت است! در این مقاله ما در مورد نحوهٔ نصب برنامه‌های مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) بر روی آیپد بحث خواهیم کرد، از جمله این که چگونه می‌توانید آنها را به صورت رایگان دریافت کنید، و روش استفاده از ورد، پاورپوینت و اکسل در آیپد را توضیح خواهیم داد.

هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار از برنامه‌های آفیس خود برای استفاده در دستگاه‌های مک و آی. او. اس رونمایی کرد، برنامه‌ها کاملاً محدود بودند. نسخهٔ آیپد برخی از ویژگی‌های اصلی ویرایش می‌داد (اما فقط به مشترکان آفیس 365)، در حالی که معادل آن در آیفون فقط خواندنی بود. اما این روزها بیشتر کاربران آیپد و آیفون می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام در آفیس 365 (Office 365)، به اسناد ورد، اکسل و پاورپوینت در تلفن‌ها و تبلت‌های خود دسترسی پیدا کرده و آنها را ویرایش کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت برنامه‌های آفیس در آیفون و آیپد خود و نحوهٔ استفادهٔ بیشتر از امکانات آنها، ادامهٔ مطلب را بخوانید.

 

روش دریافت مایکروسافت آفیس برای آیپد و آیفون

برنامه‌های مایکروسافت آفیس (Word، Excel، PowerPoint و Outlook) برای هر کاربر آیفون یا آیپد که آی. او. اس 12 یا نسخه‌های بالاتر را اجرا می‌کند، به راحتی از فروشگاه برنامه قابل دانلود هستند. اگر به جای استفاده از لینک‌های فوق، در فروشگاه برنامه (App Store) جستجو می‌کنید، مطمئن شوید که نسخه‌هایی از Microsoft Corporation را دریافت می‌کنید که با عنوان توسعه دهنده ذکر شده‌اند، و این که به صورت تصادفی یک Office clone را دانلود نمی‌کنید.

می‌توانید اسناد، ارایه‌ها و صفحه گسترده‌ها را در برنامه‌های آفیس به صورت رایگان ایجاد، ویرایش، مشاهده و چاپ کنید، اما برای این کار باید وارد سیستم شوید. خوشبختانه امکان ثبت نام به صورت رایگان وجود دارد، فقط کافی است با ورود به سیستم با آدرس ایمیل و رمز عبور خود، یک شناسه مایکروسافت (Microsoft ID) ایجاد کنید. نیازی به اشتراک آفیس 365 نیست، اما اگر می‌خواهید بتوانید اسنادی را ایجاد و ویرایش کنید، باید برای این حساب رایگان ثبت نام کنید.

 

روش دریافت مایکروسافت آفیس در آیپد پرو

اگر یک آیپد پرو (iPad Pro) یا آیپد 10.2 اینچی (2019) جدید داشته باشید، با مشکل مواجه خواهید شد، زیرا مایکروسافت، ورد، اکسل و پاورپوینت (و آوت‌لوک) را فقط در دستگاه‌هایی که کوچک‌تر از 10.1 اینچ هستند به صورت رایگان ارایه می‌دهد. که اساساً شامل همهٔ آیپد پروها می‌شود (مگر این که یکی از مدل‌های قدیمی‌تر با صفحه نمایش 9.7 اینچی داشته باشید).

به همین دلیل، اگر می‌خواهید از برنامه‌های آفیس در آیپد پرو استفاده کنید، باید در آفیس 365 مشترک شوید. به نظر می‌رسد که مایکروسافت آیپد پرو را یک دستگاه حرفه‌ای در نظر می‌گیرد، و صفحه نمایش بزرگ‌تر مدل ارزان قیمت آیپد 10.2 اینچی (2019) نیز یک مانع است.

البته اگر برای مقاصد حرفه‌ای یا تجاری از نسخه‌های ورد، اکسل و پاورپوینت استفاده می‌کنید، بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، باید قانوناً اشتراک آفیس 365 را داشته باشید.

اگر فقط برای نوشتن نامه به یک دوست از ورد در آیپد خود استفاده می‌کنید، ممکن است ناامید شوید، اما در این صورت ما Pages را پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند راه حل بهتری برای شما باشد.

 

آیا باید اشتراک آفیس 365 را خریداری کنم؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بدون نیاز به ثبت نام در آفیس 365 هم می‌توانید آفیس را بر روی آیپد یا آیفون خود به صورت رایگان دریافت کنید. با این حال، اگر آیپد پرو دارید، یا قصد دارید از برنامه‌ها برای اهداف تجاری استفاده کنید (به عنوان مثال در شرکت)، پس باید مشترک آفیس 365 شوید.

با آفیس 365 شما نسخه‌های پرمیوم برنامه‌های آفیس را دریافت خواهید کرد: ورد، اکسل، پاورپوینت و آوت‌لوک - از جمله ردیابی پیشرفته تغییرات، حذف محدودیت در روش‌هایی که می‌توانید از سبک‌های پاراگراف استفاده کنید، و ابزار پیشرفتهٔ نمودار، جدول و قالب‌بندی تصاویر. بعلاوه برای هر نفر یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین در وان‌درایو (OneDrive) دریافت خواهید کرد (بدون اشتراک در آفیس 365 فقط 5 گیگابایت دریافت می‌کنید). همچنین کاربران می‌توانند اسناد موجود در وان‌درایو یا هر محل SharePoint دیگری را باز کنند.

اشتراک آفیس 365 در انگلیس با سالیانه 59.99 پوند (یا 5.99 پوند در ماه) برای سطح Personal (شخصی) و در ایالات متحده با سالیانه 69.99 دلار (یا 6.99 دلار در ماه) شروع می‌شود. بسته به اشتراک شما می‌توانید برنامه‌های آفیس را برای مک خود نیز دریافت کنید. همچنین می‌توانید 60 دقیقه مکالمهٔ اسکایپ رایگان در هر ماه و فضای ذخیره‌سازی ابری وان‌درایو برای حداکثر پنج کاربر را دریافت کنید.

جزئیات کاملی از امکانات اضافی که با اشتراک 365 در دسترس قرار خواهند گرفت، بعلاوه ردیف‌های مختلف ارایه شده را در وب سایت مایکروسافت آفیس پیدا خواهید کرد.

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

 

آیا به ورد، اکسل و پاورپوینت در آیپد نیاز دارم؟

شاید به این نتیجه برسید که نیازی به استفاده از برنامه‌های آفیس در آیپد خود ندارید. اپل جایگزین خود را ارایه می‌دهد که اسناد، صفحه گسترده‌ها و ارایه‌هایی که با برنامه‌های مایکروسافت آفیس سازگار است را باز و ذخیره می‌کند.

مجموعه اداری اپل (Apple's office suite) که گاهی اوقات با عنوان iWork از آن یاد می‌شود، شامل Pages (پردازش کلمه)، Numbers (صفحه گسترده) و Keynote (ارایه) است. iWork همراه با خرید یک آیپد یا آیفون اپل به صورت رایگان ارایه می‌شود.

 

گزینه‌های همگام‌سازی برای مایکروسافت آفیس

Office for iOS با OneDrive، سرویس ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت، ادغام می‌شود. بنا بر این، کاربران می‌توانند یک سند را در برنامهٔ آفیس مربوطه ایجاد کرده، سپس در حین مسافرت، آن را در آیپد خود اصلاح کنند. این سند حتی اگر نسخهٔ تلفن همراه از یک ویژگی خاص سند پشتیبانی نکند، قالب‌بندی آن را همچنان حفظ می‌کند.

با این حال، شما باید قبل از کار بر روی آن مطمئن شوید که آن را بر روی آیپد خود دانلود کنید. همچنین می‌توانید اسناد را بر روی آیپد خود ایجاد کرده و ذخیره کنید، بدون این که آنها را در وان‌درایو ذخیره کنید - برای زمانی که آفلاین هستید مفید است - اما قادر نخواهید بود از قالب‌ها و الگوها (templates) استفاده کنید، مگر این که در حالی که به اینترنت متصل هستید، آن سند را تنظیم کنید.

هنگامی که آنلاین هستید، می‌توانید در اسناد با دیگران همکاری کنید، و همزمان با همکاران آن را ویرایش کنید - برای دعوت دیگران برای دسترسی داشتن به سند، باید بر روی یک دکمهٔ اشتراک در سمت چپ بالای نوار ابزار ضربه بزنید. توجه داشته باشید که به صورت بلادرنگ (real time) به روز رسانی نمی‌شود، بنا بر این می‌توانید پاراگرافی که بر روی آن کار می‌کردید را با رفرش و جستجو پیدا کنید.

 

ورد برای آیپد و آیفون

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

با Word for iOS (ورد برای آی. او. اس)، ابزارهای ایجاد و ویرایش اسناد قابل توجهی را دریافت می‌کنید - مانند سایر برنامه‌های iOS Office، اکنون می‌توانید جدای از این که یک حساب آفیس 365 پولی دارید یا خیر، اسناد را در برنامه ویرایش کنید. پیش از این، بدون اشتراک آفیس 365، فقط برای خواندن به اسناد دسترسی داشتید.

در مورد ایجاد اسناد چه؟ با فرض این که شما فقط قالب‌بندی متن استاندارد را لازم دارید، از جمله انتخاب و تغییر قالب‌بندی پاراگراف یک سند یا اضافه کردن و ایجاد تغییرات اولیه در جداول، نسخهٔ رایگان برای شما کاملاً مناسب خواهد بود.

استفاده از Word for iOS در آیفون از محدودیت‌هایی در اندازهٔ صفحه نمایش رنج می‌برد، اما مایکروسافت برای استفادهٔ آسان‌تر در آیفون، ترفندهایی در رابط کاربری ایجاد کرده است، به عنوان مثال، ساده‌سازی Ribbon (نوار ابزار مورد استفادهٔ شما در هر برنامهٔ آفیس) برای به حداکثر رساندن فضای صفحه در حین ویرایش متن.

همچنین یک دکمهٔ Mobile View (نمای موبایل) وجود دارد که متن را تغییر اندازه می‌دهد، عناصر غیر ضروری اسناد را حذف می‌کند و ابزارها را همراه با صفحه کلید در یکجا قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که روی متنی که در حال ویرایش هستید تمرکز کنید.

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

اگر در یک محیط تجاری کار می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که محدودیت‌هایی وجود دارد. امکاناتی که به اشتراک آفیس 365 احتیاج دارند شامل برخی از ابزارهای چیدمان لای‌اوت و قالب‌بندی، تغییر جهت صفحه، اضافه کردن یا کاهش دادن در ستون‌ها و بخش‌های مختلف صفحه، Word Art، رنگ متن دلخواه، اضافه کردن بازتاب‌ها یا سایر گزینه‌های ویرایش تصویر، ویرایش جدول و نمودار پیشرفته، و ردیابی تغییرات است.

توجه داشته باشید که اگر ردیابی تغییرات از قبل برای یک سند روشن باشد، هر تغییری که ایجاد می‌کنید ردیابی خواهد شد، حتی اگر تمام امکانات یک حساب عضویت اشتراکی را نداشته باشید - فقط شما نمی‌توانید تغییرات را بپذیرید یا رد کنید.

اگر احتمالاً به فایل‌های ذخیره شده در OneDrive یا Dropbox برای حساب‌های Business (تجاری)، یا به Microsoft SharePoint شخصی خود دسترسی دارید، شما باید یک اکانت پولی داشته باشید. اگر برای یک اکانت OneDrive رایگان ثبت نام کنید، می‌توانید از این برنامه‌ها برای ذخیره و دسترسی به اسناد استفاده کنید.

مایکروسافت شامل یکپارچگی با Dropbox است، به این معنی که می‌توانید اکانت Dropbox خود را به ورد ضمیمه کرده و هرگونه سند ورد را که در آنجا ذخیره کرده‌اید را باز کنید.

 

اکسل برای آیپد و آیفون

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

Excel for iOS می‌تواند برای ایجاد صفحه گسترده استفاده شود، تا زمانی که برای یک Microsoft ID ثبت نام کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود، تقریباً تمام امکانات مشترکین آفیس 365 را در اختیار خواهید داشت. ایجاد، اصلاح، ذخیره و چاپ: همه به خوبی در نسخهٔ رایگان کار می‌کنند.

همچنین پشتیبانی Dropbox نیز وجود دارد، بنا بر این نیازی به استفاده از Microsoft OneDrive نیست. پس از ورود به حساب دراپ‌باکس خود، لیستی از Places را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید موارد را ذخیره و باز کنید. سپس می‌توانید صفحات گسترده‌ای را در دراپ‌باکس باز، اصلاح و ذخیره کنید. ما در اینجا شاهد چیزی مانند iCloud Drive هستیم.

امکاناتی که فقط برای کاربران آفیس 365 باز است شامل موارد زیر است: شخصی‌سازی سبک‌های جدول محوری و لای‌اوت (به هر حال شما نمی‌توانید جدول محوری در Excel for iOS ایجاد کنید)؛ اضافه کردن رنگ‌های سفارشی به شکل‌ها؛ WordArt را وارد کرده و ویرایش کنید؛ سایه‌ها و سبک‌های بازتاب را به تصاویر اضافه کنید؛ و عناصر نمودار را اضافه یا اصلاح کنید.

هیچ تفاوتی بین برنامهٔ آیپد و آیفون وجود ندارد. اما باید بپذیریم که استفاده از اکسل در آیپد به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر، تجربهٔ بسیار بهتری است. صفحه نمایش آیفون برای همه بسیار کوچک است و بیشتر برای ویرایش‌های جزئی مناسب است. ما باید در مواقع اضطراری از آن استفاده کنیم، اما اگر می‌خواهید سندی را تهیه کرده یا ویرایش‌های قابل توجهی را انجام دهید، بهتر است از آیپد استفاده کنید.

 

پاورپوینت برای آیپد و آیفون

روش دریافت مایکروسافت آفیس رایگان در آیپد و آیفون

درست مانند Word for iOS و Excel for iOS، پاورپوینت نیز برای ویرایش ارایه‌ها نیازی به اشتراک ندارد.

در ردیف رایگان می‌توانید انیمیشن‌ها، برش تصاویر را اضافه کرده و ویرایش کنید، و از دستگاه آی. او. اس خود ویدیو اضافه کنید.

اگر اشتراک آفیس 365 دارید، به امکانات پرمیوم دسترسی خواهید یافت؛ از جمله: Presenter View (نمای ارایه)؛ اضافه کردن رنگ‌های سفارشی به شکل‌ها؛ اضافه کردن و ویرایش WordArt؛ اجرا کردن بازتاب‌ها و سایه‌ها بر روی گرافیک؛ اضافه کردن و ویرایش عناصر نمودار؛ و تنظیم سایهٔ سلول‌ها، ردیف‌ها و ستون‌های جدول.

این با نسخهٔ دسکتاپ پاورپوینت مطابقت ندارد، اما به عنوان یک نسخهٔ موبایل برای ارایه‌های ساده می‌تواند مفید باشد. مانند سایر برنامه‌ها، فضای ذخیره‌سازی فایل دراپ‌باکس جایگزینی برای OneDrive خود مایکروسافت است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘