آیا مک من می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند؟

16
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1023 بازدید

آیا مک من می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند؟

با مطالعه‌ی این مقاله متوجه خواهید شد که آیا مک او اس مانتری روی مک شما کار می‌کند یا خیر. ما الزامات مک او اس مانتری و تمام چیزهایی که باید در مورد سازگاری آن بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

چیزهای زیادی در مورد ویژگی‌های جدیدی که همراه با مک او اس مانتری به مک می‌آیند شنیده‌اید. بدون شک قبل از اینکه به مانتری بروزرسانی کنید، به این فکر می‌کنید که آیا مک من توانایی این را دارد که به نسخه‌ی جدید مک او اس بروزرسانی شود یا خیر. ما این مقاله را تدارک دیده‌ایم تا به شما بگوییم که آیا مک شما با مانتری سازگار است یا خیر.

نصب مک او اس مانتری در مک‌ی امکانپذیر نخواهد بود. امسال نیز چند مک دیگر از لیست مک‌هایی که قابلیت بروزرسانی به آخرین نسخه‌ی مک او اس را دارند، خارج خواهند شد.

سیستم موردنیاز برای اجرای مک او اس 12 مانتری به شرح زیر است، با این حال، باید به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که مک شما می‌تواند مانتری را اجرا کند به این معنی نیست که تمام ویژگی‌های جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل را دریافت خواهید کرد.

همچنین بخوانید: بررسی جامع مک او اس مانتری: ویژگی‌ها و مشکلات

در اینجا فهرستی اجمالی از مک‌هایی که توانایی اجرای مک او اس مانتری را دارند ذکر شده است:

متأسفانه، این بدان معناست که مک‌های زیر که مک او اس بیگ سِر را پشتیبانی می‌کردند، از لیست پشتیبانی مک او اس مانتری خارج شده‌اند:

  • آی‌مک 2014
  • مک‌بوک ایر 2013/2014
  • مک‌بوک پرو 2013/2014
  • مک‌بوک 2015

اینها لیست مک‌هایی هستند که می‌توانند مک او اس بیگ‌سِر را اجرا کنند:

  • مک‌بوک، مدل‌های از اوایل سال 2015 به بعد
  • مک‌بوک ایر، مدل‌های از سال 2013 به بعد
  • مک‌بوک پرو، مدل‌های از سال 2013 به بعد
  • مک مینی، مدل‌های از سال 2014 به بعد
  • آی‌مک، مدل‌های از سال 2014 به بعد
  • آی‌مک پرو (همه مدل‌ها)
  • مک پرو، مدل‌های از سال 2013 به بعد

آیا مک من می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند؟ 

 

آیا مک من می‌تواند مانتری را اجرا کند؟

آیا برای شما این سؤال مطرح است که مک شما می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند؟ ما در مورد مک‌هایی که با نسخه‌ی جدید مک او اس سازگار هستند در ادامه توضیح خواهیم داد. امیدواریم با استفاده از این توضیحات بتوانید به راحتی مک خود را تشخیص دهید، در غیر این صورت، مقاله‌ی دیگر ما با عنوان من چه نوع مکینتاشی دارم؟ را مطالعه کنید.

 

مک‌بوک، مدل‌های از اوایل سال 2016 به بعد

این سری از مدل‌های باریک‌تر و کوچک‌تر مک‌بوک هستند که صفحه نمایشی 12 اینچی با رتینا دارند و اپل در مارس سال 2015 عرضه کرد. با این تفاوت که مدل 2015 جزو مک‌هایی که از مک او اس مانتری پشتیبانی می‌کنند نیست. اگر یکی از این مک‌بوک‌ها را دارید که در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا خاکستری فضایی موجود است، برای ارتقاء به مانتری مشکلی نخواهید داشت.

 

مک‌بوک ایر، مدل‌های از سال 2015 به بعد

اپل برای بروزرسانی مک‌بوک ایر وقت گذشت، بدون اینکه بین سال‌های 2015 تا 2018، یعنی زمانی که این شرکت مک‌بوک ایر جدید را معرفی کرد، بروزرسانی واقعی نداشت. حداقل مک‌بوک ایر 2015 می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند، اما متأسفانه مدل‌های مک‌بوک ایر از سال 2013 که قادر به اجرای مک او اس بیگ سِر بودند، مانتری را اجرا نخواهند کرد.

 

مک‌بوک پرو، مدل‌های از سال 2015 به بعد

در سال 2020، مدل‌های مک‌بوک پروی اواخر 2013 می‌توانستند مک او اس بیگ سِر را اجرا کنند، اما امسال آنها نادیده گرفته شده‌اند، زیرا تنها مک‌بوک پرو 2015 یا جدیدتر مک او اس جدید را اجرا خواهند کرد.

ظاهراً برخی از مدل‌های مک‌بوک پرو 2013-2014 توسط بیگ سِر از کار افتاده بودند، پس شاید حذف این مدل لازم بوده است.

 

مک مینی، مدل‌های از سال 2014 به بعد

مانند مک‌بوک ایر، مک مینی نیز چندین سال توسط اپل بروزرسانی نشد. مدل‌های پشتیبانی شده شامل مدل اواخر 2014، مدل جدید 2018 و مدل 2020 (که در اصل همان مدل 2018 است) می‌باشد. این لیست پشتیبانی شده از بیگ سِر تغییر نکرده است.

 

آی‌مک، مدل‌های از سال 2015 به بعد

آی‌مک 2014 از بیگ سِر پشتیبانی می‌کند، اما این مدل این بار از مک او اس مانتری پشتیبانی نمی‌کند. تا زمانی که آی‌مک شما 2015 یا جدیدتر باشد، می‌توانید مانتری را بر روی آن اجرا کنید.

 

آی‌مک پرو (همه مدل‌ها)

آی‌مک پرو فقط در سال 2017 معرفی شد، اما پس از آن در اوایل سال 2021 عرضه‌ی آن متوقف شد. اما در هر صورت توسط مک او اس مانتری پشتیبانی می‌شود.

 

مک پرو، مدل‌های از اواخر سال 2013

تنها مدل‌های مک پرو که پشتیبانی می‌شوند، مک پرو سبک سطل زباله‌ای (Trash-can) و مک پرو جدید 2019 ایستگاه کاری (workstation) هستند. اگر یکی از تاورهای آلومینیومی قدیمی را دارید که طرح آن به شکل رنده‌ی پنیر است، نمی‌توانید مانتری را روی آن اجرا کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘