آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری

17
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 984 بازدید

آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری

در این مقاله، روش بروزرسانی به مک او اس مانتری، را به شما آموزش خواهیم داد. چه بخواهید از مک او اس بیگ سِر یا از نسخه‌های قدیمی‌تر ارتقاء دهید، تمام موارد موردنیاز را خواهید دانست. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آخرین نسخه‌ی مک او اس با نام مانتری در 25 اکتبر 2021 منتشر شد. در این مقاله راهنمایی‌های لازم در مورد روش نصب آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بروزرسانی مک آسان و رایگان است و تقریباً مانند گذشته کاری وقت‌گیر نیست. اما چند کار وجود دارد که توصیه می‌کنیم ابتدا برای آماده‌سازی مک خود انجام دهید. به همین منظور، توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله‌ی «چگونه مک خود را برای مک او اس مانتری آماده کنیم» را مطالعه کنید.

همچنین در مورد مشکلات احتمالی که ممکن است با آنها روبرو شوید، صحبت خواهیم کرد. از جمله روش رفع مشکلاتی که در حین بروزرسانی MacApple با آن مواجه می‌شوید، زیرا MacApple عادت دارد آخرین نسخه‌ی مک او اس را هر چند ماه یکبار بروزرسانی کند، و هنگامی که چنین اتفاقی می‌افتد، کاربران ناخواسته با مشکل بروزرسانی مواجه می‌شوند. اگر شما نیز با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید، ما تلاش خواهیم کرد تا در رفع مشکلات بروزرسانی که متأسفانه بسیار رایج هستند، به شما کمک کنیم.

اما ما فقط به مک او اس مانتری بسنده نمی‌کنیم. ممکن است مک شما قدیمی باشد و توانایی اجرای مانتری را نداشته باشد و بخواهید نسخه‌های قدیمی‌تری مانند مک او اس بیگ سِر را نصب کنید. در ادامه برای چنین مواردی نیز توصیه‌هایی خواهیم داشت. در این مقاله روش بروزرسانی مک او اس در مک را توضیح می‌دهیم. اگر هنوز به کاتالینا، بیگ سِر یا یکی از نسخه‌های قدیمی مک او اس بروزرسانی نکرده‌اید، روش بروزرسانی به کاتالینا یا موهاوی از High Sierra، Sierra، El Captain، Yosemite یا حتی نسخه‌های قدیمی‌تری مانند Mac OS X را نیز توضیح خواهیم داد.

اگر تمایل دارید که نسخه‌های منتشر نشده‌ی مک او اس را امتحان کنید، ممکن است بخواهید به برنامه‌ی آزمایش بتا اپل بپیوندید. برای این منظور می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما با عنوان «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» را مطالعه کنید.

آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری

 

چگونه مک او اس مانتری را در مک خود دریافت کنید

از 25 اکتبر 2021، آخرین نسخه‌ی مک او اس، مانتری خواهد بود.

اگر تصمیم دارید که مک خود را به مانتری بروزرسانی کنید - چه از بیگ سِر یا یک نسخه‌ی قدیمی‌تر مک او اس - بسته به اینکه در حال حاضر از کدام نسخه‌ی مک او اس استفاده می‌کنید، روش بروزرسانی متفاوت خواهد بود. آنچه که باید برای بروزرسانی انجام دهید را در ادامه توضیح خواهیم داد.

ممکن است نگران این مسئله باشید که نرم‌افزاری دارید که در حال حاضر باید از آن استفاده کنید و این احتمال وجود دارد که در سیستم عامل جدید کار نکند. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون حذف نسخه‌ی قدیمی مک او اس از مک خود، مانتری را امتحان کنید. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما با عنوان «روش بوت دوگانه در مک: اجرای دو نسخه macOS در مک» را مطالعه کنید.

 

روش بروزرسانی از بیگ سِر، کاتالینا یا موهاوی به مک او اس مانتری

اگر بیگ سِر، موهاوی یا کاتالینا را بر روی مک خود نصب دارید، بروزرسانی از طریق Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) ارائه می‌شود. حتی ممکن است اعلانی مبنی بر در دسترس بودن بروزرسانی را مشاهده کنید.

آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری

  1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید (برای پیدا کردن آن می‌توانید بر روی آرم اپل در منو کلیک کنید).
  2. بر روی Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) کلیک کنید.
  3. کامپیوتر شما وجود بروزرسانی را بررسی می‌کند و در صورت در دسترس بودن بروزرسانی، آن را به شما نشان می‌دهد. برای دانلود نصب کننده‌ی نسخه‌ی جدید مک او اس، بر روی Upgrade Now (اکنون ارتقاء دهید) کلیک کنید.
  4. در حالی که نصب کننده در حال دانلود است، می‌توانید از مک خود استفاده کرده و کارهای خود را انجام دهید. پس از دانلود شدن نصب کننده، می‌توانید برای نصب نسخه‌ی جدید سیستم عامل بر روی آن کلیک کنید. اما در جریان باشید که در حین نصب نرم‌افزار، مک شما برای مدتی از کار می‌افتد و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

هچنین بخوانید:

آموزش نصب تمیز مک او اس کاتالینا و نسخه‌های قدیمی‌تر

روش نصب کاتالینا در یک مک قدیمی، به روز رسانی مک او اس یک مک‌بوک قدیمی

 

روش بروزرسانی از High Sierra یا نسخه‌های قدیمی‌تر به مک او اس مانتری

اگر مک شما High Sierra یا نسخه‌ی قدیمی‌تری را اجرا می‌کند، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در مک خود App Store را اجرا کنید (بر روی آیکون آبی حاوی یک A سفید کلیک کنید یا با فشار دادن کلیدهای ترکیبی space+command و تایپ کردن App Store آن را جستجو کنید).
  2. macOS را جستجو کنید.
  3. بر روی Get (دریافت) کلیک کنید (نسخه‌های قدیمی اپ استور ممکن است یک دکمه‌ی Download داشته باشند).
  4. در صورت درخواست، اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید.
  5. دانلود نصب کننده شروع می‌شود. اگر به نوار زیر Downloading (در حال دانلود) نگاه کنید، می‌توانید مشاهده کنید که چقدر طول می‌کشد.
  6. هنگامی که فایل نصب کننده دانلود شد، پنجره‌ای در مک شما ظاهر می‌شود که اتمام دانلود را به شما اطلاع داده و از شما می‌خواهد که با کلیک بر روی Continue ادامه دهید. فایل Installer (نصب کننده) به طور خودکار باز می‌شود، اما اگر چنین نشد، می‌توانید آن را در Applications پیدا کنید.

خوشبختانه دانلود در پس‌زمینه انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید به کار خود ادامه داده یا در وب گشت‌وگذار کنید.

آیا نمی‌دانید که در اپ استور مک، مک او اس مانتری را در کجا می‌توانید پیدا کنید؟ اول از همه باید جستجو کنید، اما ما انتظار داریم که پس از عرضه‌ی مک او اس جدید، بتوانیم یک لینک مستقیم از آن را دریافت کنیم. اگر در اپ استور مک به دنبال مک او اس بیگ سِر هستید، می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

 

بروزرسانی مک او اس چقدر طول می‌کشد؟

هنگامی که ما دانلود مک او اس بیگ سِر را شروع کردیم، مک ما گفت که دانلود فایل 11.98 گیگابایتی 10 ساعت طول می‌کشد. بنابراین آماده باشید که مدتی را صبر کنید تا مانتری دانلود شود، مخصوصاً اگر در یک شبکه وایفای ضعیف هستید. ممکن است بهتر باشد که مک خود را در حال دانلود بروزرسانی سیستم عامل در طول شب به حال خود رها کنید.

و این تازه قبل از شروع نصب است که در آن لحظه حتی نمی‌توانید از مک خود استفاده کنید. انتظار می‌رود که نصب مک او اس تا یک ساعت طول بکشد.

اکنون فایل‌های نصب را دارید که در ادامه روش نصب مانتری را توضیح خواهیم داد.

 

روش نصب مک او اس مانتری

پس از دانلود نصب کننده (همان طور که در بالا توضیح داده شد) آماده‌ی نصب نرم‌افزار مک او اس در مک خود هستید.

  1. هنگامی که فایل نصب کننده دانلود شد، باید پنجره‌ای را در مک خود مشاهده کنید که از شما می‌خواهد فرآیند نصب را شروع کنید.
  2. اگر آماده‌ی نصب هستید، بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید (مراقب شاید که نصب مک او اس ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین قبل از ادامه‌ی نصب، هر کار ضروری که باید در مک خود به اتمام برسانید را انجام دهید).
  3. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا نصب بروزرسانی نرم‌افزار را به پایان برسانید، که بسته به مشخصات مک شما حدود نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد.

 

روش بروزرسانی مک او اس بیگ سِر

اگر تصمیم دارید که به آخرین نسخه‌ی مک او اس بیگ سِر بروزرسانی کنید - از یک نسخه‌ی قدیمی‌تر مک او اس یا از نسخه‌ی دیگری از بیگ سِر - روش‌ها بسته به نسخه‌ی مک او اس‌ی که در حال حاضر در مک شما اجرا می‌شود متفاوت خواهد بود. آنچه را که باید انجام دهید را در ادامه توضیح خواهیم داد.

اگر نمی‌دانید که آیا اصلاً باید بروزرسانی کنید یا خیر، مقاله‌ی دیگر ما با عنوان «بیگ سِر در مقایسه با کاتالینا: آیا ارزش ارتقاء دادن را دارد؟» را مطالعه کنید. و برای اطمینان از اینکه مک شما می‌تواند بیگ سِر را اجرا کند، مقاله «آیا مک من می‌تواند مک او اس بیگ سِر را اجرا کند؟» را مطالعه کنید.

 

روش نصب یک بروزرسانی برای بیگ سِر، کاتالینا یا موهاوی

نصب بروزرسانی برای مک او اس هنگامی که در حال اجرای بیگ سِر، کاتالینا یا موهاوی هستید کمی با قبل متفاوت است. در این صورت به جای باز کردن Mac App Store (اپ استور مک / فروشگاه برنامه مک) باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید.
  2. بر روی Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) کلیک کنید.
  3. در صورتی که یک بروزرسانی موجود بود، برای برای بروزرسانی نرم‌افزار کلیک کنید.

یا اینکه می‌توانید بر روی آرم اپل در نوار منو کلیک کرده و Software Update را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:

بررسی جامع مک او اس موهاوی

روش بازگشت از مک او اس کاتالینا یا موهاوی به نسخه‌ای قدیمی‌تر

 

روش نصب یک بروزرسانی برای های سیرا یا نسخه‌های قبل از آن

اگر قبلاً نسخه‌ی جدید مک او اس را نصب کرده‌اید و فقط می‌خواهید آخرین بروزرسانی آن نرم‌افزار را نصب کنید، آن را در برگه‌ی بروزرسانی‌های Mac App Store پیدا خواهید کرد.

  1. ابتدا Mac App Store (اپ استور مک / فروشگاه برنامه مک) را باز کنید.
  2. بر روی Updates (بروزرسانی‌ها) کلیک کنید.
  3. بر روی Update در کنار بروزرسانی‌هایی که می‌خواهید نصب کنید، کلیک کنید، البته اگر نرم‌افزار هنوز دانلود نشده است (می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که این کار را به صورت خودکار انجام دهد). دانلود بروزرسانی در پس‌زمینه انجام خواهد شد.
  4. پس از دانلود نرم‌افزار، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد که برای نصب آماده است.
  5. ممکن است قبل از نصب بروزرسانی مک شما اطلاع دهد که اگر این زمان برای نصب مناسب نیست، می‌توانید بروزرسانی را برای یک ساعت یا زمان دیگری به تعویق بیندازید.
  6. وقتی برای ادامه‌ی کار آماده بودید، مجدداً بر روی Update (بروزرسانی) کلیک کرده و منتظر بمانید تا مک شما ری‌استارت شده و بروزرسانی را نصب کند.
  7. مک شما خاموش شده و نصب بروزرسانی شروع می‌شود - در جریان باشید که این کار ممکن است کمی طول بکشد و تا زمانی که مک شروع به کار کند هیچ هشداری وجود نخواهد داشت. یک بروزرسانی 24 دقیقه طول می‌شود، بنابراین وحشت نکنید - ضمن اینکه ممکن است 10 دقیقه بیشتر طول نکشد.

پس از اتمام نصب، مک شما مجدداً ری‌استارت می‌شود.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘