آیا مک من می‌تواند macOS Big Sur را اجرا کند؟

11
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1281 بازدید

 آیا مک من می‌تواند macOS Big Sur را اجرا کند؟

در اینجا متوجه خواهید شد که آیا Big Sur در مک شما اجرا خواهد شد یا نه. ما پیش نیازهای macOS Big Sur و هرآنچه را که باید در مورد سازگاری آن بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

-----

سافت‌مک: ویژگی‌های جدید بسیار خوبی در macOS Big Sur وجوددارد، از جمله: بزرگ‌ترین طراحی مجدد طی چند دهه، بسیاری از ویژگی‌های عالی آی. او. اس مانند Control Centre (مرکز کنترل)، و به روز رسانی‌های گسترده‌ای برای برنامه‌های Messages، Safari، Maps و TV. اما سؤال بزرگی که احتمالاً برای شما پیش آمده این است که آیا مک من قادر خواهد بود تا macOS 11 Big Sur را اجرا کنید؟ در این مقاله تمام چیزهایی که باید در مورد سازگاری macOS Big Sur بدانید ذکر شده است.

نصب Big Sur در هر مکینتاشی امکانپذیر نخواهد بود، و امسال چند مک دیگر به روز رسانی جدیدترین نسخهٔ مک. او. اس را از دست خواهند داد.

الزامات سیستم برای macOS 11 Big Sur به شرح زیر است. اطلاعات بیشتر در مورد Big Sur و تمام ویژگی‌های آن را در اینجا مطالعه کنید.

در اینجا لیست مک‌هایی که Big Sur را اجرا خواهند کرد، ذکر شده است:

  • مدل‌های مک‌بوک از اوایل سال 2015 یا بعد از آن
  • مدل‌های مک‌بوک ایر از سال 2013 یا بعد از آن
  • مدل‌های مک‌بوک پرو از سال 2013 یا بعد از آن
  • مدل‌های مک مینی از سال 2014 یا بعد از آن
  • مدل‌های آی‌مک از سال 2014 یا بعد از آن
  • آی‌مک پرو (همهٔ مدل‌ها)
  • مدل‌های مک پرو از سال 2013 یا بعد از آن

این لیستی کوچک‌تر از لیست مک‌هایی است که توسط مک.او.اس کاتالینا پوشش داده می‌شود. سال گذشته مدل‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پروی از اواسط سال 2012 و مک مینی از اواخل سال 2012 نیز پشتیبانی می‌شدند. در مورد آی‌مک، کاتالینا از آی‌مک‌های از اواخر سال 2012 پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون فقط مدل‌های 2014 پشتیبانی می‌شوند.

همچنین بخوانید: لیست کامل نسخه‌های Mac OS X و macOS: از اولین تا آخرین مک. او. اس

 

آیا مک من Big Sur را اجرا خواهد کرد؟

نمی‌دانید که مک شما می‌تواند Big Sur را اجرا کند یا خیر؟ ما در ادامه مک‌هایی را که با نسخهٔ جدید مک. او. اس سازگار هستند را ذکر خواهیم کرد. امیدوارم بتوانید مک خود را در این میان پیدا کنید، در غیر این صورت این مطلب را بخوانید: من چه نوع مکینتاشی دارم؟

مدل‌های مک‌بوک از اوایل سال 2015 یا بعد از آن

این باریک‌ترین و کوچک‌ترین مدل‌های مک‌بوک 12 اینچی با نمایشگرهای Retina است که اپل در مارس 2015 معرفی کرده است. اگر یکی از این مک‌بوک‌ها را دارید، که در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا خاکستری فضایی موجود است، نباید در ارتقاء آن به Big Sur مشکلی داشته باشید.

مدل‌های مک‌بوک ایر از سال 2013 یا بعد از آن

اپل که مک‌بوک ایر را بین سال‌های 2015 و 2018 به روز رسانی نکرده بود، تصمیم به به روز رسانی آن گرفت، همان زمانی که این شرکت مک‌بوک ایر را با ظاهری جدید معرفی کرد. با این حال، مدل‌های مک‌بوک ایر از سال 2013 می‌توانند Big Sur را اجرا کنند، که شامل دو مدل 11 اینچی و 13 اینچی مک‌بوک ایر می‌شود.

مدل‌های مک‌بوک پرو از سال 2013 یا بعد از آن

تا زمانی که مک‌بوک پروی شما جزو مدل‌های قبل از اواخر سال 2013 نباشد، شما می‌توانید Big Sur را اجرا کنید. توجه داشته باشید که مدل 2012 که آخرین مک‌بوک پرویی بود که با یک درایو DVD روانه بازار شد، همچنان تا سال 2016 فروخته می‌شد. بنا بر این مراقب باشید که حتی اگر مک‌بوک پروی خود را بعد از سال 2013 خریداری کرده باشید، ممکن است با Big Sur سازگار نباشد.

مدل‌های مک مینی از سال 2014 یا بعد از آن

مانند مک‌بوک ایر، مک مینی هم برای چند سال توسط اپل به روز رسانی نشد. مدل‌های پشتیبانی شده شامل مدل اواخل سال 2014، مدل جدید 2018 و مدل 2020 (که در اصل مشابه همان مدل 2018 است).

مدل‌های آی‌مک از سال 2014 یا بعد از آن

ویژگی اصلی آی‌مک 2014 معرفی صفحه نمایش Retina 5K برای مدل 27 اینچی بود. سال بعد آی‌مک 4K از راه رسید. بنا بر این، تا زمانی که آی‌مک شما دارای یک صفحه نمایش Retina است، باید بتوانید Big Sur را نصب کنید. اگر یکی از آی‌مک‌های غیر Retinaیی 21.5 اینچی رده پایینی را داشته باشید که بعد از سال 2014 فروخته شده، از آن نیز پشتیبانی خواهد شد.

آی‌مک پرو (همهٔ مدل‌ها)

آی‌مک پرو صرفاً در سال 2017 معرفی شد، بنا بر این جای تعجبی ندارد که از Big Sur پشتیبانی کند.

مدل‌های مک پرو از اواخر سال 2013

تنها مدل‌های مک پرو که پشتیبانی می‌شوند، مک پروی به شکل سطل زباله و ایستگاه کاری جدید مک پرو 2019 هستند. اگر یکی از تاورهای قدیمی آلومینیومی، طرح رندهٔ پنیر را داشته باشید، نمی‌توانید Big Sur را بر روی آن اجرا کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘