چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

2
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 2848 بازدید

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر 

آیا فکر می‌کنید که کسی شمارهٔ شما را در آیفون خود مسدود کرده است؟ در این مقاله روش فهمیدن دلیل این که چرا به تماس‌های شما پاسخ داده نمی‌شود آورده شده است.

-----

سافت‌مک: مسدود کردن تماس یکی از راحت‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون است که به عنوان بخشی از به روز رسانی آی. او. اس 7 در سال 2013 اضافه شد و این ویژگی در جدیدترین آی. او. اس نیز موجود است. همراه با ویژگی‌های اضافی دیگری که می‌تواند جلوی تماس‌های مزاحم را بگیرد. ما در این مورد یک مقالهٔ جامع با عنوان روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون را داریم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

ما این ویژگی را دوست داریم زیرا که این یک راه حل عالی برای جلوگیری از تماس با افرادی است که نمی‌خواهید با آنها صحبت کنید. اما گاهی اوقات ممکن است فردی که نیاز به تماس گرفتن با شما را دارد، دلیل مناسب و موجهی برای این کار داشته باشد. سناریویی را تصور کنید که تصمیم دارید با یک نفر ناشناس تماس بگیرید تا خبرهای غم‌انگیزی دربارهٔ یکی از بستگانشان را به آنها اطلاع دهید. اگر شما به شدت سعی کرده‌اید تماسی را با شخصی برقرار کنید و موفق نشده‌اید، شاید برایتان سؤال پیش بیاید که آیا شمارهٔ شما مسدود شده است یا خیر، و اگر مسدود شده باشد، آیا می‌توانید در این مورد کاری انجام دهید یا خیر؟

در این مقاله ما علائم و نشانه‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد: عکس‌العمل تلفن شما در زمانی که سعی دارید از «تماس ناموفق» در هنگام برقراری یک تماس عبور کنید. ارسال پیامک و تلاش برای ارسال یک پیغام، تعداد بوق‌های قبل از انتقال به پیام صوتی و غیره. اگر کسی (به هر دلیلی) شما را مسدود کرده باشد، به شما کمک خواهیم کار تا کار خود را انجام دهید.

اپل در آی. او. اس 13 ویژگی جدیدی را اضافه کرد که می‌تواند به معنای نادیده گرفتن تماس‌های شما باشد. اگر آیفون شما در حال اجرای آی. او. اس 13 است، می‌توانید Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندهٔ ناشناس) را انتخاب کنید، که برای خلاصی از دست فروشندگان تلفنی و سایر مزاحمین ویژگی مفیدی است. این به این معنی است که هرگونه تماسی از هر شماره‌ای که در لیست مخاطبین شما نیست، مستقیماً به پیامگیر صوتی منتقل می‌شود. در این مورد ما مقالهٔ دیگری با عنوان روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی. او. اس 13 برای مبارزه با مزاحمین تلفنی داریم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

ممکن است این طور بوده باشد که شما مسدود نشده باشید و فقط شماره تلفن شما در لیست مخاطبین دوست شما نباشد. در ادامه روش‌های پیرامون این مسئله را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

وقتی شما با تلفنی که شما را مسدود کرده است تماس می‌گیرید، چه اتفاقی می‌افتد؟

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

نمی‌دانید وقتی که یک شماره تلفن را مسدود می‌کنید یا وقتی با شماره‌ای تماس می‌گیرید که شما را مسدود کرده است، چه اتفاقی می‌افتد؟ ادامه مطلب را بخوانید…

ما ویژگی مسدود کردن را آزمایش کردیم تا تعداد دفعات بوق خوردن قبل از رد شدن یا منتقل شدن به پست صوتی، پاسخ در هنگام ارسال پیامک و موارد دیگر را بدانیم. وقتی ما در آینده قربانی این ویژگی شده باشیم، همهٔ اینها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم کار خودمان را پیش ببریم.

ما با استفاده از یک تلفن ثابت و چند آیفون دیگر، به آیفونی که شماره تلفن ما را مسدود کرده بود تماس گرفتیم. متأسفانه نتایج متفاوت بود: بعضی اوقات ما (تماس گیرندهٔ مسدود شده) به هیچ عنوان صدای بوق نمی‌شنیدیم و مستقیماً به پست صوتی هدایت می‌شدیم. در مواقع دیگر یک بار بوق خورد.

بنا بر این تعداد زنگ‌ها «هیچ یا یک» بود. این بدیهی است که آزار دهنده است و ما نتوانسته‌ایم آنچه را که باعث ایجاد تغییر می‌شود را کشف کنیم. به نظر نمی‌رسد که مبتنی بر اپراتور باشد، زیرا دو تلفن EE به طرق مختلف رفتار می‌کردند. اما احتمالاً می‌توانیم بگوییم که اگر تلفن شما دو بار یا بیشتر بوق بخورد، شما مسدود نشده‌اید.

به عنوان بخشی از آزمایش، ما بارها و بارها پست صوتی را ترک کردیم، اما گیرندهٔ تماس هیچگونه اطلاعیه‌ای برای تماس تلفنی یا پست صوتی دریافت نکرد.

گذشته از این، حتی اگر گیرنده هیچگونه اعلانی مبنی بر دریافت پیام دریافت نکند، باز هم ممکن است پیام را دریافت کند. اگر دریافت پست صوتی را به صورت بصری دریافت کردید، فقط باید به پایین اسکرول کرده و پوشهٔ Blocked Messages (پیام‌های مسدود شده) را پیدا کنید، که فقط در صورتی که چنین پیامی داشته باشید در زیر پوشهٔ Deleted Messages (پیام‌های حذف شده) ظاهر می‌شود. اگر مجبور به تماس از صندوق ورودی پست صوتی خود هستید، روش معمول را دنبال کرده و آن را one new voicemail (یک پست صوتی جدید) گزارش کرده و پیام مسدود شده را مثل سایر مواقع پخش کنید.

 

وقتی شما پیامکی برای تلفنی که شما را مسدود کرده ارسال می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

ما سعی کردیم برای تلفنی که ما را مسدود کرده است، یک پیامک ارسال کنیم. همه چیز تقریباً طبق معمول پیش رفت: پیامک ارسال شد و ما پیام خطایی دریافت نکردیم. پیامک به عنوان یک iMessage ارسال شد و همچنان به رنگ آبی باقی ماند - آیفون مسدود شدهٔ ما سعی در ارسال آن به عنوان یک پیامک نداشت.

ما اعلان Delivered (تحویل شد) را دریافت نکردیم. در حقیقت تلفنی که از آن پیامک می‌کردیم گزینهٔ رسید دریافت را روشن کرده بود ولی ما آن را دریافت نکردیم. و بدون هیچ تعجبی، گیرنده هم هیچ پیامک یا اعلانی را دریافت نکرد.

 

دلایل دیگری که ممکن است تماس شما را دریافت نکنند

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

اینجاست که ویژگی جدید Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندهٔ ناشناس) اپل در آی. او. اس 13 وارد گود می‌شود. از زمان معرفی آی. او. اس 13 امکان تنظیم تلفن شما به صورتی که فقط از شماره‌های Contacts (مخاطبین) یا شخصی که اخیراً با او تماس گرفته‌اید امکان برقراری تماس باشد، امکانپذیر است.

شما می‌توانید این کار را در Settings > Phone تنظیم کنید. سپس به Silence Unknown Callers رفته و مطمئن شوید که سوئیچ آن در حالت روشن است.

این یک روش عالی برای اطمینان از این است که شما دیگر هرگز تماسی از شخص ناشناسی دریافت نخواهید کرد. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است شما آن کسی باشید که باید با شخصی که شمارهٔ شما را ندارد تماس برقرار کنید. شاید شما یک شمارهٔ جدید داشته باشید یا شاید تلفن یک دوست را برای تماس گرفتن امانت گرفته باشید.

حداقل در این حالت می‌توانید پیامی برای آنها بگذارید، اما برای مواقع اضطراری ممکن است کافی نباشد.

روش بالقوه‌ای وجود دارد: لازم است که شماره تلفن در لیست مخاطبین باشد، یا می‌تواند یکی از Siri Suggestions (پیشنهادات سیری) باشد. بهترین راه برای وارد کردن یک شماره تلفن به پیشنهادات سیری، ارسال ایمیل همراه با اطلاعات تماس خودتان است. اگر ایمیل را باز نکنند، ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که این کار عملی باشد، اما امکانش هست!

دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است تماس شما پاسخ داده نشود. این امکان وجود دارد که شاید آنها تلفن خود را خاموش کرده باشند، یا ممکن است آن را بر روی Do Not Disturb (مزاحم نشوید) قرار داده باشند.

برای متوجه شدن این که آیا تلفن طرف مقابل خاموش است یا خیر، می‌توانید از یک شمارهٔ دیگر تماس بگیرید، یا با استفاده از کد مربوطه برای کشور خود، شمارهٔ خود را تغییر دهید (به عنوان مثال کد 141 از تلفن ثابت انگلستان)، یا اگر از یک آیفون استفاده می‌کنید، شناسه تماس را در تنظیمات خاموش کنید (به مسیرSettings > Phone > Show My Caller ID رفته، سپس آن را خاموش کنید). البته اگر طرف مقابل از ویژگی‌های Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندهٔ ناشناس) آی. او. اس 13 برخوردار است، لازم است از طریق شخصی که اطلاعات تماس او در آیفون طرف مقابل است تماس بگیرید.

اگر تلفن واقعاً خاموش است یا تنظیم شده است که منتقل (دایورت / divert) شود، یک بار بوق زده و سپس به پست صوتی هدایت می‌شود. اگر طرف مقابل Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندهٔ ناشناس) را روشن کرده باشد و شماره‌ای که از آن تماس می‌گیرید در لیست مخاطبین طرف مقابل نباشد، باز هم به پست صوتی هدایت خواهید شد.

اما اگر شمارهٔ شما مسدود شده باشد، و شماره‌ای که از آن تماس می‌گیرید در لیست مخاطبین طرف مقابل باشد، طرف مقابل یا پاسخ می‌دهد، یا چند بار زنگ می‌خورد تا زمانی که شما قطع کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است این کار به عنوان یک کار موذیانه یا حتی آزاردهنده تلقی شود. شاید بهتر باشد پیام خود را توسط شخصی که قصد دارید تلفن او را قرض بگیرید منتقل کنید.

 

Do Not Disturb / مزاحم نشوید

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

احتمال دیگر این است که ممکن است دوست شما واقعاً شما را مسدود نکرده باشد. ممکن است او به تازگی حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را فعال کرده باشد، بنا بر این، در حقیقت همه را به صورت موقت مسدود کرده است.

 

روش تماس گرفتن با کسی که شمارهٔ شما را مسدود کرده است

چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر

از آنجایی که در آی. او. اس 13 هر شماره‌ای که در لیست مخاطبین شما نباشد ممکن است که مسدود شود، در موارد زیر ممکن است عملی نباشد.

ویژگی جدید آی. او. اس 13 روشی عالی برای تضمین این مسئله است که کاربران آیفون دیگر هرگز تماس غیر قابل اعتمادی را دریافت نخواهند کرد. پیش از این مسدود کردن شخصی که شناسه تماس خود را پنهان می‌کرد تقریباً غیرممکن بود، اما در حال حاضر می‌توان آیفون را به گونه‌ای تنظیم کرد که حتی زنگ هم نزند.

به همین دلیل، در عین حالی که می‌توانید شناسه تماس خود را مخفی کنید و از این طریق با شخصی که شما را مسدود کرده است تماس بگیرید، در مقابل، در صورت روشن بودن ویژگی تماس گیرندگان ناشناخته، دیگر عملی نخواهد بود. ممکن است فقط بتوانید یک پست صوتی ارسال کنید.

اگر در یک موقعیت اضطراری هستید، یا شرایط استثنایی دیگری وجود دارد که احساس می‌کنید انجام این کار را توجیه می‌کند، و ممکن است طرف مقابل از ویژگی آی. او. اس13 استفاده نکند، می‌توانید از این طریق مسدود بودن تماس را دور بزنید. اما حتماً توجه داشته باشید که گیرندهٔ تماس ممکن است این رفتار را آزار و اذیت و مزاحمت تلقی کند و حتی عواقب حقوقی هم داشته باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘