روش پنهان کردن پنجره‌ها برای دیدن دسکتاپ در مک

12
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 718 بازدید

 روش پنهان کردن پنجره‌ها برای دیدن دسکتاپ در مک

با میانبرها و حرکات معرفی شده در این مقاله، صفحه نمایش مک خود را پاک کنید تا بتوانید دسکتاپ را مشاهده کنید.

-----

سافت‌مک: آیا همه چیز را بر روی دسکتاپ خود ذخیره می‌کنید؟ اگر این کار را می‌کنید، احتمالاً در اغلب مواقع در حال بستن پنجره‌ها هستید تا بتوانید دسکتاپ خود را مشاهده کنید.

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید فایل‌هایی را که بر روی آنها کار می‌کنید را به سرعت پنهان کنید (یا شاید هم بخواهید وانمود کنید که کاری را انجام نمی‌دهید). اگر این طور است، پس دانستن راهی سریع برای پنهان کردن آنچه در صفحه نمایش شما است ممکن است برایتان جذاب باشد. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه پنجره‌های یک برنامهٔ خاص را مخفی کنید.

خوشبختانه می‌توانید می‌توانید صفحه نمایش مک خود را به سرعت و به راحتی پاک کنید تا بتوانید با استفاده از چند میانبر به دسکتاپ خود بروید. چگونگی انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

میانبرها برای مشاهدهٔ دسکتاپ مک

1. مک‌های جدید از این کلیدهای میانبر برای آشکار کردن دسکتاپ استفاده می‌کنند. فشردن کلیدهای Command + Mission Control (کلید Mission Control معمولاً کلید F3 است، شما می‌توانید سه مربع کوچک بر روی کلید مشاهده کنید).

2. مک‌های قدیمی‌تر ممکن است هنوز هم کلید F11 را برای نمایش دسکتاپ در نظر گرفته باشند، اما در مک‌های جدیدتر این کلید معمولاً به کنترل حجم صدا اختصاص داده شده است.

3. اگر صفحه کلید شما از قبل کلیدی اختصاصی برای نمایش دسکتاپ را ندارد، یا می‌خواهید یک کلید مبانبر دیگری را به آن اختصاص دهید، به مسیر System Preferences > Mission Control بروید، یا ابتدا کلید Alt/Option و سپس کلید F3 را فشار دهید (که این همان کلید Mission Control است). در اینجا می‌توانید یک کلید را برای Show Desktop (نمایش دسکتاپ) اختصاص دهید. ما کلید F13 را اختصاص داده‌ایم.

4. همچنین می‌توانید یک دکمهٔ ماوس را به آن اختصاص دهید (ما دکمه ماوس 3 را که دکمهٔ کوچکی در وسط ماوس Dell ما است را به آن اختصاص داده‌ایم).

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کلیدهای میانبر و کلیدهای ترکیبی ضروری مک

 

استفاده از Hot Corners برای آشکارسازی سریع دسکتاپ

روش پنهان کردن پنجره‌ها برای دیدن دسکتاپ در مک

همچنین می‌توانید یک Hot Corner را به آن اختصاص دهید تا در صورت بردن نشانگر ماوس خود به گوشهٔ صفحه نمایش، پنجره‌های باز از دسکتاپ شما پاک شوند تا بتوانید دسکتاپ را مشاهده کنید.

1. در Mission Control Preferences بر روی دکمهٔ Hot Corners کلیک کنید.

2. در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که وقتی نشانگر ماوس را به گوشهٔ خاصی از صفحه نمایش ببرید، چه اتفاقی بیفتد.

3. مناسب‌ترین گوشه را انتخاب کرده و بر روی کادر کشویی کلیک کنید تا اقدامات لازم انجام شود. به عنوان مثال، بردن ماوس به گوشهٔ بالا سمت چپ صفحه نمایش می‌تواند باعث فعال شدن Show Desktop شود.

نکته: اگر چندین صفحه نمایش دارید، از اختصاص دادن گوشه‌هایی که دو صفحه نمایش را متصل می‌کنند خودداری کنید، در غیر این صورت هر بار که سعی کنید به صفحه نمایش دوم بروید، باعث می‌شود که Hot Corner فعال شود.


روش مخفی کردن پنجره‌های یک برنامهٔ خاص

اگر بخواهید فقط پنجره‌های یک برنامهٔ خاص را مخفی کنید، این کار امکانپذیر است.

1. یکی از پنجره‌های برنامهٔ مورد نظر را انتخاب کنید.

2. کلیدهای Command + H را فشار دهید تا تمام پنجره‌های مربوط به آن برنامه ناپدید شود.

3. برای بازگرداندن پنجره‌های آن برنامه بر روی صفحه نمایش، بایستی بر روی آیکون آن برنامه در Dock کلیک کنید.

ما همچنین در مقاله‌های دیگری «روش مشاهده تمام پنجره‌های باز به طور همزمان در مک» و همچنین «روش استفاده از حالت‌های تمام صفحه (Full Screen) و تقسیم صفحه (Split View) در مک» را توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘