روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

15
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2351 بازدید

 روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

آیا به دنبال راهی برای بازیابی عکس‌های حذف شدهٔ مک هستید؟ ما نکاتی در مورد روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک شما، از جمله تمام چیزهایی که باید در مورد جایی که عکس‌های حذف شدهٔ مک به آنجا می‌روند بدانید و همچنین روش‌های مختلف برای بازگرداندن آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

روش بازیابی عکس‌های حذف در مک

وقتی عکسی را از برنامهٔ Photos در مک حذف می‌کنید، شما یک دورهٔ احتیاطی 30 روزه در اختیار دارید. اگر قبل از پایان 30 روز نظر خود را تغییر دهید، می‌توانید به آلبوم Recently Deleted (اخیراً حذف شده) رفته و عکس خود را بازیابی کنید. برای بازگرداندن عکس‌های حذف شدهٔ خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامهٔ Photos را باز کنید.

2. از ستون سمت چپ Albums را انتخاب کرده و بر روی گزینهٔ Recently Deleted (اخیراً حذف شده) دو بار کلیک کنید (در نسخه‌های قدیمی‌تر Recently Deleted را در قسمت بالا مشاهده خواهید کرد).

روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

3. تصاویر بندانگشتی عکس‌ها و ویدیوهایی را که حذف کرده‌اید مشاهده خواهید کرد، البته آنهایی را که اخیراً حذف کرده‌اید، همراه با زیرنویسی در زیر هر کدام که مدت زمان باقی مانده را نشان می‌دهد. عکس (های) مورد نظر برای بازگرداندن را انتخاب کنید.

4. حالا بر روی گزینهٔ Recover (بازیابی) در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. (گر به منظور حفظ فضای ذخیره‌سازی یک دسته از فایل‌های بزرگ را حذف کرده‌اید و کاملاً مطمئن هستید که آنها را لازم ندارید، می‌توانید بر روی Delete All (حذف همه) کلیک کنید).


روش بازیابی عکس‌های حذف شده از آی‌کلود

Photo Library آی‌کلود تمام عکس‌های گرفته شده با آیفون و آیپد شما را ذخیره می‌کند، یا از کارت حافظه در مک شما بارگذاری می‌کند و آنها را به همهٔ دستگاه‌های شما هدایت می‌کند تا بتوانید در هر مکانی آنها را مشاهده کنید.

این ممکن است باعث شود که شما فکر کنید چندین نسخهٔ دیجیتالی از عکس‌های خود دارید، و فکر می‌کنید که می‌توانید برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی خود، عکس‌ها را از آیفون خود حذف کنید، با اطمینان از این که این عکس‌ها در آی‌کلود باقی خواهند ماند… عجله نکنید! اگر عکسی را حذف کنید، از آی‌کلود نیز حذف خواهد شد، بنا بر این به هیچ وجه در سایر دستگاه‌های شما در دسترس نخواهد بود!

هنگامی که بخواهید یک عسک را از آی‌کلود حذف کنید، باید هشداری را مشاهده کنید مبنی بر این که عکس از آی‌کلود در تمام دستگاه‌های شما حذف خواهد شد. بنا بر این امیدوارم که این امر شما را متوقف کند…

اگر اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، خوشحال خواهید شد که بدانید می‌توانید راهی برای برگرداندن عکس‌های حذف شدهٔ خود داشته باشید.

دقیقاً مانند مورد فوق، باید بتوانید عکس‌های حذف شده را در پوشهٔ Recently Deleted (اخیراً حذف شده) ی خود پیدا کنید. بنا بر این تا زمانی که 30 روز نگذشته باشد، می‌توانید عکس‌های خود را بازیابی کنید.

همچنین بخوانید: روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

اما اگر بیشتر از 30 روز طول بکشید چه اتفاقی می‌افتد؟ ادامهٔ مطلب را بخوانید…


روش بازیابی عکس‌هایی که اخیراً حذف نشده‌اند

اگر بیش از 30 روز از زمان حذف عکس‌ها گذشته باشد، چند گزینه در اختیار دارید.

آیا آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اید؟ برای مثال ممکن است بتوانید عکس‌ها را مجدداً از فیسبوک دانلود کنید. شما می‌توانید رسانه‌های خود را از فیسبوک دانلود کنید.

در روشی دیگر، می‌توانید گزینه‌های زیر را امتحان کنید:

بازیابی عکس‌ها با استفاده از آی‌مسیج (iMessage)

آیا از iMessage برای ارسال آنها به یک دوست استفاده کرده‌اید؟

1. برنامهٔ Messages خود را بررسی کنید.

2. مکالمه‌ای با شخصی که فکر می‌کنید تصاویر را برای او ارسال کرده‌اید را پیدا کنید.

3. اگر از طریق مک خود به آن دسترسی دارید، بر روی Details (جزئیات) کلیک کنید. اگر در آیفون یا آیپد هستید، بر روی Info (اطلاعات) کلیک کنید. (در دستگاه آی. او. اس شاید لازم باشد بر روی فلش بازشو در کنار نام آنها ضربه بزنید).

روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

4. اسکرول کرده و به جستجوی عکس‌هایی که ارسال کرده‌اید بگردید.

بازیابی عکس‌ها با استفاده از تایم ماشین (Time Machine)

احتمال دیگر این است که مک شما نسخهٔ پشتیبان خود را در تایم ماشین در پس‌زمینه ایجاد کرده باشد بدون این که حتی متوجه شده باشید. این می‌تواند حتی بدون این که به یک وسیلهٔ ذخیره‌سازی وصل شوید کار شما را راه بیندازد.

1. با فشردن کلیدهای میانبر Command + Space و تایپ کردن Time Machine، تایم ماشین را باز کنید. Enter را فشار دهید.

2. به همان تاریخی که مطمئن هستید هنوز عکس‌ها را داشته‌اید بازگردید.

3. در Finder به درایو Home خود بروید (دارای آیکونی شبیه به یک خانه است و احتمالاً نام شما).

4. بر روی Pictures کلیک کنید.

5. فایل Photos Library (کتابخانه عکس‌ها) را پیدا کنید.

6. اکنون می‌توانید Photo library را بازیابی کنید. این گزینهٔ ساده‌ای خواهد بود، اما این بر روی آلبوم عکس فعلی شما رونویسی خواهد شد.

7. روش دیگر این است که آن را کپی کنید. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است این یک فایل بزرگ باشد!

8. پس از کپی (Copy) کردن آن، Escape را فشار دهید تا تایم ماشین را ببندید و دوباره به پوشهٔ Pictures در Finder برگردید، و آن را در پوشهٔ Photos جایگذاری (Paste) کنید.

9. حالا بر روی پوشه‌ای که اخیراً کپی کرده‌اید، کلیک راست کرده و Show Package Contents (نمایش محتوای بسته) را انتخاب کنید.

روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

10. پوشهٔ Masters را باز کنید.

11. حالا باید بدانید که چه زمانی عکس را اضافه کرده‌اید - کدام سال، کدام ماه، در هر صورت خوشبختانه باید بتوانید عکس‌هایی را که حذف کرده‌اید را بازیابی کنید.

اگر یک نسخهٔ پشتیبان تایم ماشین یا هر نوع دیگری از پشتیبان‌گیری را تهیه کرده باشید، حتی در یک درایو اکسترنال بهتر است. اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل‌ها را می‌توانید در مقاله‌های دیگر ما به دست آورید: روش تهیه نسخه پشتیبان از مک | بهترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای مک | آموزش استفاده از تایم ماشین برای تهیه نسخه پشتیبان از مک | روش بازیابی فایل‌های مک از تایم ماشین

 

روش بازیابی عکس حذف شده در مک با استفاده از iPhoto

اگر هنوز هم از iPhoto استفاده می‌کنید (که اپل آن را در سال 2015 با Photos جایگزین کرد) و عکس را از آن برنامه حذف کرده‌اید، این برنامه عکس را به iPhoto Trash منتقل می‌کند (به جای انتقال به Trash مک. او. اس). برای بازیابی تصویر حذف شده در iPhoto، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامهٔ iPhoto را باز کرده و در سایدبار بر روی Trash کلیک کنید.

2. بر روی عکسی که می‌خواهید بازیابی کنید Control + Click کرده و گزینهٔ Put Back (برگردان سر جای اولش) را انتخاب کنید.

3. برای دیدن تصاویر بر روی Photos در سایدبار کلیک کنید.

این فایل اکنون در کتابخانهٔ iPhoto قرار خواهد گرفت.

روش بازیابی عکس‌های حذف شده در مک

همچنین بخوانید:

- آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

- چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

- روش انتقال عکس و فیلم از آیفون به مک

- روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘