آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

18
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 22 دقیقه
0 نظر 2030 بازدید

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک 

ما روش ویرایش عکس‌ها با استفاده از برنامهٔ Photos مک را توضیح خواهیم داد. از جمله: روش اضافه کردن فیلترها به عکس‌های خود و انجام تنظیمات دیگر برای کامل‌تر شدن آنها، مانند از بین بردن قرمزی چشم‌ها و تعدیل سایه روشن پوست، یا روشن کردن تصاویر و ایجاد تغییر در کنتراست و موارد دیگر.

-----

سافت‌مک: اپل شامل برنامهٔ Photos - برنامهٔ مدیریت و ویرایش عکس - در همهٔ مک‌ها، آیفون‌ها و آیپدها است. شما حتی می‌توانید در اپل تی. وی و اپل واچ خود به کتابخانه عکس خود دسترسی پیدا کنید. این یک روش عالی برای سازماندهی عکس‌های شماست تا بتوانید همهٔ عکس‌های فوری خود را مشاهده کرده یا از نمایش اسلایدها لذت ببرید، اما همچنین دارای چندین ابزار ویرایش پیشرفته است که امکان تنظیم و اصلاح عکس‌های شما را فراهم می‌آورد.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه عکس‌های خود را با استفاده از برنامهٔ Photos در مک ویرایش کنید، به جای درستی آمده‌اید. ما شما را از طریق ابزارهای مختلفی که می‌توانید برای ویرایش عکس‌های خود در برنامهٔ Photos استفاده کنید، راهنمایی خواهیم کرد. این که چگونه می‌توانید با استفاده از ابزارهای شخص ثالث در Photos ویرایش‌های بیشتری را بر روی عکس‌های خود انجام دهید، و همچنین این که، چگونه در عین حالی که ویرایش عکس‌های خود را در برنامه‌های شخص ثالث انجام می‌دهید، هنوز هم عکس‌ها را در کتابخانه Photos خود داشته باشید.

این مطلب بخشی از مجموعه مقالاتی است که در آن اصول استفاده از برنامهٔ Photos در مک را آموزش خواهیم داد. در جای دیگر، روش دریافت عکس‌ها بر روی مک خودتان، روش‌های مختلفی که می‌توانید عکس‌های خود را در مک مشاهده کنید، و این که سازماندهی عکس‌های خود را چگونه به بهترین وجه انجام دهید تا بتوانید عکس‌های مورد نظر خود را پیدا کنید را پوشش خواهیم داد. اما در اینجا، ما به ابزارهای مختلف ویرایش عکس‌های شما در مک خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

- آموزش جامع روش استفاده از برنامه Photos در مک

- بهترین راه برای سازماندهی عکس‌ها در مک

- بهترین افزونه‌های Photos برای مک

 

روش ویرایش یک عکس در مک

برای ویرایش یک عکس در Photos مک، ابتدا باید بر روی تصویر بندانگشتی آن دو بار کلیک کنید تا آن را برای مشاهده باز کنید و سپس بر روی دکمهٔ Edit (ویرایش) در بالا سمت راست کلیک کنید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

توجه داشته باشید که اگر شما عکسی را برای ویرایش در یک Shared Album باز کنید، به شما گفته می‌شود که ابتدا باید آن را به کتابخانه عکس خود وارد (import) کنید.

از آنجا که هر اینچ از فضای صفحه نمایش در هنگام ویرایش عکس اهمیت دارد، تغییر به حالت تمام صفحه ممکن است برای شما منطقی‌تر باشد (بر روی View > Full Screen یا دکمهٔ کنار دکمه‌های به حداقل رساندن و بستن کلیک کنید). نکتهٔ حرفه‌ای: ممکن است متوجه شوید که نوار ابزار همراه با منو در بالای صفحه نمایش داده نمی‌شود. برای رفع این مشکل، بر روی View > Always Show Toolbar in Full Screen کلیک کنید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

صفحه نمایش تیره می‌شود و نشان می‌دهد که حالت ویرایش فعال شده است و جعبه ابزار در سمت راست پنجرهٔ برنامه ظاهر می‌شود، در حالی که یک کنترل زوم (بزرگنمایی) نیز در بالا سمت چپ ظاهر می‌شود. پس از زوم کردن بر روی تصویر، می‌توانید با کلیک کردن و کشیدن در محیط تصویر حرکت کنید، و یا در صورتی که از ترک‌پد استفاده می‌کنید، از طریق یک پیمایش دو انگشتی این کار را انجام دهید. نکتهٔ حرفه‌ای: پایین نگه داشتن Command در حین فشردن بعلاوه (+) و منها (-) بر روی صفحه کلید، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از ماوس و ترک‌پد زوم کنید.

یکی از چیزهای بسیار مهم در مورد ویرایش عکس در Photos این است که ویرایش‌های شما غیر مخرب است، به این معنی که همیشه نسخهٔ اصلی عکس در کنار نسخه‌های ویرایش شدهٔ شما ذخیره می‌شود، و مهم نیست که این ویرایش‌ها چقدر گسترده باشند - یا حتی اگر بعد از ویرایش آنها، از برنامه خارج شوید. برای حذف ویرایش‌های خود از روی عکس، فقط کافیست زمانی که عکس را برای ویرایش باز می‌کنید بر روی Revert to Original (برگشت به نسخهٔ اصلی) کلیک کنید.

هشدار: Undo کردن اقدامات انجام شده در Photos به وسیلهٔ Command+Z یا Edit > Undo دقیقاً مشابه برنامه‌های دیگر نیست. Undo در هنگام ویرایش یک تصویر به ابزار فعلی که در آن کار می‌کنید محدود است. به عنوان مثال، اگر روشنایی را تغییر دهید و سپس به ابزار Retouch بروید، قادر به Undo کردن تغییرات روشنایی که اخیراً اعمال کرده‌اید نیستید، مگر این که همان طور که در بالا گفته شد، به تصویر اصلی برگردید.


معرفی ابزارهای ویرایش در Photos مک

پیش از این که با شما در مورد چگونگی ویرایش یک عکس در Photos صحبت کنیم، ابزارهای مختلفی که در دسترس شما هست را معرفی خواهیم کرد.

شما در بالای عکس سه برگه مشاهده خواهید کرد: Adjust (تعدیل کردن)، Filters (فیلترها) و Crop (برش زدن). یک ابزار مفید دیگر نیز وجود دارد که اگر خودتان نتوانید تنظیمات و بهینه‌سازی‌های عکس را انجام دهید می‌توانید از دکمهٔ Enhance (بهینه‌سازی) در کنار دکمهٔ Done استفاده کنید (آیکون آن شبیه یک چوب جادو است).

Enhance (بهینه‌سازی): اگر نمی‌خواهید خودتان را درگیر استفاده از فیلترهای مختلف برای بهینه‌سازی عکس خود کنید، می‌توانید از ابزار Enhance استفاده کنید. این ابزار تصویر را روشن‌تر می‌کند، کمی سایه‌ها را تقلیل می‌دهد و رنگ‌ها را گرم می‌کند. ممکن است ابزار Enhance همان چیزی باشد که شما نیاز دارید تا عکس‌های خود را به شکلی که می‌خواهید در آورید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

Adjust (تعدیل کردن): با انتخاب Adjust مجموعه‌ای از ابزارها در سمت راست عکس شما باز می‌شوند. اینها شامل ابزارهایی برای تنظیم سطح نور و رنگ (از جمله گزینهٔ Black & White) است. همچنین می‌توانید یک ابزار Retouch (رتوش کردن) را پیدا کنید، که در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد این ابزار صحبت خواهیم کرد، ابزاری برای از بین بردن قرمزی چشم (Red Eye)، توازن روشنایی (White Balance) و منحنی رنگ (Curves). اگر به پایین بروید، ابزارهای Levels (سطوح رنگ)، Selective Colour (رنگ انتخابی)، Noise Reduction (کاهش نویز)، Sharpen (وضوح) و Vignette (تزئینات) نیز وجود دارند. بسیاری از این ابزارها امکانات ویرایش عکس در سطح حرفه‌ای را به برنامهٔ Photos می‌دهند.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

Filters (فیلترها): اگر از گزینه‌های بالای پنجره Filters را انتخاب کنید، مجموعه فیلترهایی را مشاهده خواهید کرد که به گفتهٔ اپل، سه سبک عکاسی کلاسیک را تقلید می‌کنند: درخشان (vivid)، نمایشی (dramatic)، و سیاه و سفید. برای هر سبک شما می‌توانید Vvid، Vivid Warm یا Vivid Cool را انتخاب کنید، بنا بر این در مجموع نه فیلتر برای انتخاب وجود دارد.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

Crop (برش زدن): دکمهٔ Crop گزینه‌هایی بیشتر از فقط برش زدن یک تصویر را برای شما باز می‌کند. می‌توانید تصویر را معکوس کنید، تصویر را بچرخانید، نسبت ابعاد یک تصویر را تغییر دهید یا این که فقط یک تصویر را راست کنید. ما در مورد روش اجرای این تغییرات در ادامه صحبت خواهیم کرد.

گزینه‌های دیگر در ردیف بالای پنجره عبارت هستند از Revert to Original (برگشت به نسخهٔ اصلی) که به شما این امکان را می‌دهد تا همهٔ تغییرات خود را خنثی کرده و به نسخهٔ اصلی عکس در ابتدا بازگردید - حتی اگر در چندین نوبت جداگانه این تغییرات را انجام داده باشید. در واقع یک دکمه در کنار آن وجود دارد (با یک مربع سیاه و سفید) که عکس را در دو حالت، با تغییرات و بدون تغییرات، به شما نشان می‌دهد. همچنین دکمه‌های Markup (نشانه‌گذاری) و Rotate (چرخاندن) نیز وجود دارد. ما اینها را با جزئیات بیشتری در ادامه بررسی خواهیم کرد.


روش برش زدن یک عکس در مک

می‌خواهید شخصی را از یک تصویر برش زده و حذف کنید، می‌خواهید ترکیب را تغییر دهید تا موقعیت سوژهٔ شما مناسب‌تر باشد، یا می‌خواهید یک عکس تمام رخ از آن در بیاورید؟ در اینجا روش برش زدن عکس در مک آورده شده است:

1. عکسی که می‌خواهید ابعاد آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

2. بر روی Edit (ویرایش) کلیک کنید.

3. بر روی Crop (برش زدن) کلیک کنید.

4. بر روی گوشه‌ای از مستطیل که در اطراف عکس شما ظاهر می‌شود کلیک کنید. تصویر کامل را در پس‌زمینه مشاهده خواهید کرد.

5. گوشه‌ها را آنقدر بکشید تا از انتخاب خود راضی شوید. وقتی گوشه را رها کنید، عکس بریده شدهٔ شما ظاهر می‌شود.

6. به طور پیش‌فرض Freeform (حالت آزاد) انتخاب می‌شود، اما اگر می‌خواهید ابعاد عکس را یکسان نگه دارید، یا اگر می‌خواهید نسبت ابعاد عکس را تغییر دهید، بر روی Aspect (ابعاد) در ستون سمت راست کلیک کنید. گزینه‌ها شامل: Square (مربع)، 16:9.5:7.3:2 و موارد دیگر است.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

اگر بخواهید یک تصویر پرتره را به یک منظره تغییر دهید، گزینهٔ انجام این کار در هر گزینه‌ای غیر از Freeform (حالت آزاد) و Square (مربع) ظاهر می‌شود.


روش چرخاندن، معکوس کردن یا راست کردن یک عکس در مک

اگر بخواهید عکس خود را بچرخانید، می‌توانید به سادگی بر روی دکمهٔ Rotate (چرخاندن) در منوی بالای پنجره (در کنار Enhance) کلیک کنید.

با کلیک بر روی Rotate، تصویر برعکس جهت چرخش عقربه‌های ساعت می‌چرخد، اما چرخش تصویر در جهت عقربه‌های ساعت بسیار آسان است. کافیست همزمان با کلیک بر روی دکمهٔ Rotate، کلید Alt/Option را فشار دهید.

اگر می‌خواهید چرخش عکس را کمی دقیق‌تر انجام دهید، شاید به این دلیل که می‌خواهید آن را راست کنید، بر روی Crop در منو کلیک کرده و نشانگر ماوس را بر روی صفحه مدرجی که در سمت راست تصویر شما ظاهر می‌شود بکشید. هنگامی که کلیک می‌کنید، یک شبکهٔ راهنما ظاهر می‌شود که می‌تواند برای تطبیق یک خط مستقیم یا تطبیق خط افق در تصویر برای راست کردن عکس شما سودمند باشد.

با چنین عکسی (تصویر زیر) هنگام انتخاب Crop، برنامهٔ Photos با استفاده از خط افق دریا به عنوان راهنما، آن را به صورت خودکار راست می‌کند.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

یکی از بهترین ترفندهای پیشرفته در زمان استفاده از Photos، پایین نگه داشتن Alt/Option در هنگام استفاده از هر یک از ابزارها است. به عنوان مثال، انجام این کار هنگام تنظیم کادر برش باعث تغییر اندازهٔ عکس به روشی متفاوت می‌شود، و همچنین در زمان تنظیم به وسیلهٔ صفحهٔ مدرج، شدت کشیدن شما را کاهش می‌دهد. فقط سعی کنید این کار را امتحان کنید!


روش از بین بردن قرمزی چشم‌ها

در روزهای اولیهٔ تلفن‌های دوربین‌دار و دوربین‌های کامپکت، قرمزی چشم مشکل بسیار بزرگتری نسبت به امروز بود. اما اگر در عکس‌های اشخاص و حیوانات خانگی خود مشکلی با قرمزی چشم دارید، می‌توانید آن را در Photos حذف کنید. چگونگی انجام این کار در اینجا آمده است:

1. در نمای Edit (ویرایش) بر روی Adjust (تعدیل کردن) کلیک کنید.

2. در ستون سمت راست به پایین اسکرول کنید تا زمانی که به Red-Eye برسید. برای باز کردن این ابزار بر روی فلش آن کلیک کنید.

3. اگر بر روی دکمهٔ Auto کلیک کنید، برنامهٔ Photos بایستی به صورت خودکار قرمزی چشم را تصحیح کند.

4. اگر به صورت خودکار اصلاح نشد، ابزاری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. با زوم کردن بر روی چشمی که می‌خواهید قرمزی آن را تصحیح کنید شروع کنید. (برای زوم کردن می‌توانید Command و + را فشار دهید. یا نوار زوم در بالای پنجره را بکشید.)

5. اکنون بر روی نوار Size ابزار Red-Eye کلیک کنید، یک دایره ظاهر می‌شود. شما می‌خواهید این دایره تقریباً به اندازهٔ دایرهٔ قرمزی چشم باشد.

6. حالا اگر بر روی نقطهٔ قرمز کلیک کنید، این دایره باید مردمک چشم را در بر بگیرد.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


روش صاف کردن رنگ پوست

شما همچنین می‌توانید از برنامهٔ Photos برای صاف کردن پوست و از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

1. بر روی Adjust (تعدیل کردن) کلیک کنید.

2. ابزار Retouch (رتوش کردن) را انتخاب کنید.

3. بخشی از تصویر که می‌خواهید تنظیم کنید را بزرگنمایی (زوم) کنید.

4. برای انتخاب اندازهٔ ابزار روتوش، نوار Size (اندازه) را بکشید.

5. اطراف محدوده‌ای را که می‌خواهید صاف کنید بکشید - یک خط سفید در جایی که ترسیم کرده‌اید مشاهده خواهید کرد.

6. هنگامی که ماوس را رها می‌کنید، خواهید دید که تصویر در محدوده‌ای که مشخص کرده‌اید صاف شده است. ممکن است کمی تار به نظر برسد اما برای رفع نقص‌های جزئی روشی سریع و آسان است.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


چگونه یک تصویر را روشن‌تر کنیم

آیفون در گرفتن عکس‌های شبانه عالی است، اما اگر عکسی دارید که در آن بسیاری از جزئیات در سایه‌ها پنهان است، یا این که در نور کم گرفته شده است، می‌توانید در Photos اصلاحاتی بر روی آن انجام دهید. در اینجا روش روشن‌تر کردن تصویر با تنظیم نوردهی و موارد دیگر آورده شده است:

1. تصویر را باز کرده و بر روی Edit (ویرایش) کلیک کنید تا گزینه‌های Edit نمایان شود.

2. از گزینه‌های بالای تصویر Adjust (تعدیل کردن) را انتخاب کنید.

3. اولین ابزار در Adjust یعنی Light (روشنایی) را انتخاب کنید.

4. بر روی مثلث آن کلیک کنید تا گزینه‌های مختلف آن نمایان شود: Brilliance (درخشندگی)، Exposure (مقدار نوردهی)، Highlights (قسمت‌های روشن)، Shadows (قسمت‌های تیره)، Brightness (تابناکی)، Contrast (کنتراست) و Black Point (نقطه سیاه).

5. ساده‌ترین راه حل این است که نوار Light (روشنایی) را جابجا کنید. برای روشن‌تر کردن تصویر می‌توانید آن را به سمت راست بکشید. با این حال ممکن است احساس کنید که نتیجه کمی ناخوشایند و جعلی به نظر می‌رسد.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

اگر هر یک از ابزارها را جابجا کنید و ببینید که عکس چگونه می‌تواند به نظر برسد، ممکن است نتیجهٔ بهتری کسب کنید، بنا بر این، به عنوان مثال، Shadows (قسمت‌های تیره) را روشن‌تر کنید (که در عکس ما با وجود چراغ‌های کریسمس در پس‌زمینه بهتر عمل می‌کند). توصیه می‌کنیم آنقدر از ابزارها استفاده کنید تا از نتیجهٔ کار راضی شوید.

اگر می‌خواهید تأثیر تغییراتی که اعمال کرده‌اید را با عکس اولیه مشاهده و مقایسه کنید، بر روی مربع‌های سیاه و سفید در کنار آیکون Revert to Original (برگشت به نسخهٔ اصلی) کلیک کنید. عکس بین دو نسخه جابجا می‌شود.

اگر از نتایج کار خود مطمئن نیستید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی Revert to Original (برگشت به نسخهٔ اصلی) مجدداً به عکس اصلی و به وضعیت قبل از ویرایش‌های خود بازگردید. اگر نسخهٔ خود را ترجیح می‌دهید، برای خنثی‌سازی کافیست بر روی Command+Z کلیک کنید. شما می‌توانید در هر زمان به نسخهٔ اصلی عکس برگردید، حتی اگر سال‌ها پیش ویرایش‌ها را انجام داده باشید.


چگونه فضای یک عکس را گرمتر کنیم

اگر صبح زود و در زمان طلوع آفتاب عکس می‌گیرید، یا در غروب آفتاب سرشب، ممکن است سایه‌های گرم و زیبایی از نارنجی یا درخشش لطیفی از نور قرمز را به دست آورید. اگر بخواهید مقداری از این «گرمی» را در عکس‌های دیگر خود داشته باشید، می‌توانید از ابزارهایی در Photos استفاده کنید.

در واقع برنامهٔ Photos تعدادی ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ممکن است دوست داشته باشید گزینه‌های Curves (منحنی رنگ‌ها)، Colour (رنگ انتخابی) و Filter (فیلترها) را امتحان کنید تا جلوه‌هایی که دوست دارید را به دست آورید.

استفاده از فیلتر Colour

ساده‌ترین گزینه استفاده از فیلتر Auto Colour (تنظیم خودکار رنگ) است.

در Adjust به قسمت Colour رفته و در کنار آن بر روی Auto کلیک کنید.

این امر باعث تغییراتی بسیار دقیق و ظریف در Saturation (اشباع رنگ)، Contrast (کنتراست) و Cast (سایه رنگ) تصویر می‌شود. ممکن است احساس کنید که اینها برای بیرون آوردن رنگ‌های موجود در تصویر کافی باشند. (اگر تغییر ایجاد شده را دوست ندارید، بر روی آیکون undo در کنار Auto کلیک کنید، یا Revert to Original را انتخاب کنید).

اگر می‌خواهید رنگ تصویر را افزایش دهید، می‌توانید اسلایدر قسمت Colour را به سمت راست بکشید. خواهید دید که قرمزها قرمزتر می‌شوند. با کشیدن اسلایدر Cast به سمت راست، حتی می‌توانید رنگ‌های تصویر را گرمتر کنید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

استفاده از Curves

همچنین می‌توانید از ابزار Curves (منحنی رنگ) در برنامهٔ Photos استفاده کنید.

با تعدیل کردن Colour Curves می‌توانید دامنهٔ تونال تصویر خود را تعدیل کنید. استفاده از برخی ابزارهای دیگر کمی پیچیده‌تر است، اما می‌توانید از آن برای روشن‌تر کردن یک صحنهٔ تاریک، تقویت کنتراست و رنگ، و یا اعمال تغییر رنگ استفاده کنید.

در لیست Adjust پایین بروید و بر روی مثلث Curves کلیک کنید تا ابزارها و گراف آن ظاهر شوند. تونالیتهٔ تصاویر با خط نشان داده می‌شود، بخش پرنورتر تصویر در قسمت بالا سمت راست گراف مشاهده می‌شود، و روشنایی‌های کم در قسمت پایین سمت چپ نمایان می‌شوند.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

شما می‌توانید RGB را انتخاب کنید، یا به صورت جداگانه بر روی Red (قرمز)، Green (سبز) و Blue (آبی) متمرکز شوید و نقاط لنگر روی نمودار را جابجا کنید تا زمانی که تأثیر مطلوب را به دست آورید.

به عنوان مثال، برای روشن‌تر شدن تصویر، بر روی سمت چپ پایین خط کلیک کرده و آن را به سمت بالا بکشید تا زمانی که فرم یک منحنی را مشاهده کنید. تصویر به صورت همزمان تغییر خواهد کرد، بنا بر این می‌توانید زمانی که به نتیجهٔ مورد نظر خود رسیدید متوقف شوید.

همچنین می‌توانید یک منحنی S ایجاد کنید، یک نقطهٔ لنگر را به بخش پرنورتر بالا بکشید، و نقطهٔ لنگر دیگر را به بخش تیره‌تر در پایین بکشید. این کار باعث افزایش کنتراست و اشباع رنگ می‌شود.

همچنین می‌توانید از قطره‌چکان‌ها برای انتخاب رنگ استفاده کنید تا بتوانید دقیقاً مانند فتوشاپ بر اساس یک نقطهٔ سیاه، یک نقطهٔ خاکستری یا یک نقطهٔ سفید، عکس را تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید با انتخاب برخی از فیلترهایی که اپل در Photos ارایه داده است، فضای تصویر خود را گرم‌تر کنید. ما چگونگی انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.


ویرایش‌های خود را بر روی یک عکس دیگر کپی کنید

اگر عکس‌های زیادی دارید که در شرایط مشابهی گرفته شده‌اند و می‌خواهید همهٔ آنها را ویرایش کنید، این روش مناسبی است. به جای این که هر بار بر روی هر تصویر به صورت مجزا ویرایش‌هایی را انجام دهید، می‌توانید ویرایش‌های خود را Copy کرده و بر روی هر تصویر Paste کنید.
بر روی تصویر راست کلیک کنید تا مجموعهٔ فعلی ویرایش‌های خود را که ایجاد کرده‌اید را در کلیپ‌بورد Copy کنید.

سپس می‌توانید با کلیک راست بر روی یک تصویر دیگر، آنها را به همان روش Paste کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مشکل کم نوری مشابهی را در تعدادی عکس تصحیح کنید، این کار بسیار مفید است.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


روش استفاده از Filters در Photos

همچنین تعدادی فیلتر داخلی نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها در Photos استفاده کنید. این 9 فیلتر (که با High Sierra وارد شدند) شامل نسخه‌های استاندارد فیلترهای Warm (گرم) و Cool (سرد) Vivid، Dramatic و Black & White هستند. پیش از High Sierra اپل فیلترهایی بیشتر شبیه اینستاگرام از جمله Fade، Chrome، Process، Transfer، و Instant را ارایه می‌داد که از مشاهدهٔ آنها ناراحت بودیم، اما با مواردی که اپل ارایه می‌دهد، هنوز هم می‌توانید جلوه‌های خوبی را به دست آورید، و بدیهی است که اگر چیز دیگری می‌خواهید می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید.

برای دسترسی به این فیلترها، بر روی Edit > Filters کلیک کرده و بر روی گزینه‌های موجود کلیک کنید تا زمانی که موردی که دوست دارید را پیدا کنید.

هنگامی که فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید ویرایش آن را با استفاده از Curves و سایر ابزارهای ویرایشی ادامه دهید تا این که تصویر مورد نظر خود را به دست آورید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


مشاهدهٔ Live Photos (عکس‌های پویا) در Photos

Live Photos (عکس‌های پویا) با مدل‌های آیفون 6s معرفی شد و گزینه‌ای در برنامهٔ Camera است که با ضبط سریع یک یا دو ثانیه قبل و بعد از شاتر زدن دوربین عکس‌های فوری می‌گیرد. و به عنوان یک فایل تصویری واحد مانند سایر تصاویر، از جمله همگام‌سازی از طریق آی‌کلود، ذخیره می‌شود.

برای مشاهدهٔ مؤلفهٔ فیلم عکس‌های پویا، می‌توانید به سادگی در داخل برنامهٔ Photos در آیفون، آیپد یا اپل واچ بر روی عکس ضربه زده و نگه دارید.

هنگام مشاهدهٔ تصویر بندانگشتی یک عکس پویا در فهرست اصلی عکس‌ها یا نمای آلبوم عکس‌های موجود در مک، مکان‌نمای ماوس را بر روی آن ببرید تا پخش عکس پویا را شروع کنید. پس از کلیک برای باز کردن عکس، برای شروع پخش آن، می‌توانید مکان‌نمای ماوس را بر روی آیکون Live در پایین سمت چپ قرار دهید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

macOS Sierra امکان ویرایش عکس‌های پویا در برنامهٔ Photos را به شما می‌دهد - کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی که صدا و تصویر را یک و نیم ثانیه قبل و بعد از فشردن دکمهٔ شاتر ضبط می‌کند.

در نسخه‌های قبلی Photos ویرایش یک عکس پویا به معنای تبدیل آن به یک تصویر ثابت بود، و نه بیشتر از این. برای ویرایش یک عکس پویا، بر روی آن دو بار کلیک کنید و ابزار ویرایش را به صورت عادی انتخاب کنید. اگر می‌خواهید پویا بودن عکس را خاموش کنید و آن را به یک تصویر ثابت تبدیل کنید، بر روی دایرهٔ زرد رنگ در سمت راست اطلاعات مکان و زمان و تاریخ کلیک کنید.

در صورت کپی کردن یک عکس پویا به خارج از برنامهٔ Photos و در یک پنجرهٔ Finder یا دسکتاپ، آن عکس پویا تبدیل به یک فایل تصویری معمولی می‌شود.


تبدیل یک Live Photo (عکس پویا) به یک Gif

یکی از ویژگی‌های جدید Photos در macOS High Sierra امکان تبدیل عکس‌های پویا به یک حلقهٔ تکرار شونده مانند Gif بود.

همچنین می‌توانید به صورت دستی تصویر نمایندهٔ عکس پویا را به بخش دیگری از ویدیو تغییر دهید، ویدیوی عکس‌های پویا را برش دهید و علاوه بر حلقهٔ (Loop) جدید شبیه Gif، می‌توانید یکی از سه اثر دیگر را نیز تنظیم کنید: یک عکس پویای مرسوم، یک جلوهٔ قوی رفت و برگشتی، یا یک تصویر Long Exposure که تقلیدی از عکسی است که شاتر دوربین به مدت زیادی باز بوده و نور زیادی خورده است.

برای تبدیل یک عکس پویا به یک حلقهٔ Gif، عکس پویای خود را در حالت Edit (ویرایش) باز کنید. در زیر عکس یک نوار لغزنده مشاهده خواهید کرد (این نوار لغزنده به شما این امکان را می‌دهد که تصویر ثابت مربوط به عکس پویا را تغییر دهید، همچنین نقاط شروع و پایان عکس پویا را تغییر دهید).

در کنار آن یک کادر بازشو با گزینه‌های: Live، Loop، Bounce و Long Exposure وجود دارد. Loop را انتخاب کنید. بلافاصله تصویر شروع به تکرار شدن می‌کند. اگر امیدوار بودید که نقاط شروع و پایان را تغییر دهید، متأسفانه نمی‌توانید این کار را بکنید، اما امکان انتخاب روشن کردن صدا را دارید (به صورت پیش‌فرض در حالت Loop خاموش است).

گزینهٔ مشابه دیگر Bounce است. در جایی که نوع Loop شکاف بین گردش‌ها را می‌پوشاند، در Bounce نمونه کوتاه‌تر است و حرکت فقط یک بار دیگر تکرار می‌شود. شما در Bounce نمی‌توانید صدا را پخش کنید.

ما یک راهنمای کامل در مورد روش ساختن یک گیف GIF در آیفون داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


ایجاد یک عکس با نوردهی طولانی

اگر یک عکس پویا از چیزی مانند آبشار یا آتش‌بازی دارید، می‌توانید یک تصویر Long Exposure (زیاد در معرض نوردهی قرار گرفته) از آن تهیه کنید.

توجه: اگر در هنگام عکاسی دوربین را حرکت داده باشید تصویر خوبی برای این منظور نخواهد بود. در حالت ایده‌آل باید دوربین را هنگام گرفتن عکس پویا کاملاً ثابت نگه دارید (همان طور که در روش سنتی برای گرفتن یک عکس با زمان نوردهی طولانی استفاده می‌کردید).

مانند قبل، Live Photo را انتخاب کنید، سپس Edit را انتخاب کرده و در کادر کنار اسلایدرها Long Exposure را انتخاب کنید.

ما دوست داریم گزینه‌ای برای ساختن یک عکس Long Exposure بدون یک ویدیوی حرکت آهسته داشته باشیم. عکس‌های پویا با توجه به ماهیت آنها به اندازهٔ کافی طولانی نیستند تا جلوهٔ Long Exposure خوبی به ما بدهند.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک


استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌ها در Photos مک

با توجه به مشکل عدم وجود ابزار ویرایشی گسترده در برنامهٔ Photos در El Capitan به برنامه‌نویسان اجازه داده شد پلاگین‌هایی تحت عنوان Extensions (افزونه) ایجاد کنند که در هنگام مشاهدهٔ یک عکس وقتی بر روی دکمهٔ Edit کلیک کنید به آنها دسترسی داشته باشید. کافیست به پایین لیست ابزارها در سمت راست صفحه نگاهی بیندازید و بر روی عنوان Extensions کلیک کرده و انتخاب خود را انجام دهید.

برخی از توسعه دهندگان تصمیم به ایجاد افزونه‌های اختصاصی گرفته‌اند. یک مثال خوب Noiseless از MacPhun است که هدف آن بهبود تصاویر گرفته شده در تاریکی است. سایر توسعه دهندگان، مانند افرادی که در پشت برنامهٔ ویرایش تصویر Pixelmator هستند، به کاربران اجازه می‌دهند تا به یک یا چند عملکرد از برنامهٔ خود در داخل Photos دسترسی داشته باشند.

مانند همهٔ افزونه‌های OS X، آنها می‌توانند در داخل System Preferences برای Photos فعال، غیرفعال و لیست شوند. فقط کافیست بر روی آیکون Extensions و سپس ورودی لیست Photos کلیک کنید. تیک کنار هر موردی را که می‌خواهید در Photos غیرفعال کنید را بردارید. افزونه‌ها مانند هر برنامهٔ دیگری با دانلود بستهٔ نصب به صورت مستقیم از وب سایت توسعه دهنده یا دانلود از پیشنهادات موجود در فروشگاه برنامهٔ مک نصب می‌شوند.

آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

متأسفانه، افزونه‌های مورد استفاده همراه با Photos برای استفاده در سایر برنامه‌های ویرایش تصویر مانند ادوبی فتوشاپ ناسازگار هستند.


روش ویرایش تصاویر خارج از برنامهٔ Photos

شما به ابزارهای ویرایشی در Photos محدود نیستید. می‌توانید تصاویر خود را در فتوشاپ یا برنامه‌های مشابه ویرایش کنید. اما نکتهٔ بسیار مهم این است که، شما نیازی به صادر (Export) کردن آنها یا تهیهٔ نسخهٔ المثنی از تصاویر ندارید. می‌توانید وارد فتوشاپ شوید، ویرایش‌های خود را در آنجا انجام دهید و سپس مجدداً آنها را در Photos ذخیره کنید - و همهٔ تغییرات غیر مخرب هستند، بنا بر این اگر تصمیم گرفتید که مجدداً به نسخهٔ اصلی برگردید، هنوز هم می‌توانید این کار را بکنید.

این امر از زمان ورود High Sierra امکانپذیر است. برنامهٔ Photos به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فتوشاپ و سایر ویرایشگرهای شخص ثالث ویرایش‌هایی را انجام دهید.

در برنامهٔ Photos بر روی تصویری که می‌خواهید ویرایش کنید کلیک راست کرده و Edit With > Other را انتخاب کنید. سپس از میان برنامه‌های خود فتوشاپ را انتخاب کنید (یا هر ویرایشگر عکس دیگری که ممکن است ترجیح دهید).

تصویر فوق در برنامهٔ ویرایش عکس شخص ثالث باز خواهد شد و شما قادر خواهید بود برای ویرایش تصویر خود از تمام امکانات آن برنامه استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک فیلتر فتوشاپ را انتخاب کرده و آن را بر روی تصویر خود اعمال کنید.

تمام ویرایش‌های شما به صورت خودکار در کتابخانهٔ Photos شما ذخیره می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘