راهنمای خرید مک 2022

10
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 23 دقیقه
0 نظر 587 بازدید

راهنمای خرید مک 2022

در این راهنمای خرید مک در سال 2022 از مک‌های اینتلی گرفته تا مک‌های M1 همه را پوشش خواهیم داد تا بتوانید مناسب‌ترین مک را برای خود خریداری کنید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد به فکر خرید یک مک جدید هستید و ممکن است به کمی راهنمایی نیاز داشته باشید. خوشبختانه، ما با خانواده مک‌های اپل کاملاً آشنا هستیم و خوشحالیم که بتوانیم به شما کمک کنیم تا مک مناسب خود را انتخاب کنید. این راهنمای خرید یک نمای کلی از تمام مدل‌های مک موجود، همراه با مشخصات، بررسی‌ها و تاریخ عرضه را شامل می‌شود. بنابراین کیف پول خود را آماده کرده و اجازه دهید تا در انتخاب یک مک مناسب به شما کمک کنیم.

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید آیپد 2022

راهنمای خرید آیفون 2022

 

مک‌بوک ایر

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک‌بوک ایر: مک بوک ایر مقرون به صرفه‌ترین لپتاپ اپل است. اپل در حال حاضر دو پیکربندی استاندارد 13 اینچی با پردازنده M2 و یک مدل 13 اینچی با پردازنده M1 عرضه می‌کند.

مک‌بوک ایر برای چه کسانی مناسب است؟ مک‌بوک ایر برای افرادی که بودجه کمی دارند ایده‌آل است. همچنین برای هر کسی که همیشه در حالت جابجا شدن است و نمی‌خواهد با یک لپتاپ با اندازه معمول گرفتار شود و به یک کامپیوتر که همه‌کاره‌تر از یک آیپد است نیاز دارد، مناسب است.

مشخصات مک‌بوک ایر چیست؟ اپل دو پیکربندی استاندارد مدل M2 را ارائه می‌دهد:

  • مدل 1.199 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 256 گیگابایتی، دو پورت Thunderbolt/USB 4
  • مدل 1.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 512 گیگابایتی، دو پورت Thunderbolt/USB 4

اپل همچنین یک مک‌بوک ایر را با تراشه M1 قدیمی نیز به فروش می‌رساند:

  • مدل 999 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 256 گیگابایتی، دو پورت Thunderbolt/USB 4

وضعیت اتصالات مک‌بوک ایر چگونه است؟ مک‌بوک ایر فقط یک جفت کانکتور Thunderbolt/USB 4 دارد. اگر بخواهید دستگاه‌های USB-A را به آن وصل کنید، به یک آداپتور USB-C to USB، مانند مدل 19 دلاری اپل، یا یک هاب USB-C که پورت‌های USB-A دارد نیاز دارید.

مک‌بوک ایر دارای وایفای داخلی برای اتصال به شبکه است. همچنین بلوتوث داخلی را برای اتصال بی‌سیم ماوس یا سایر لوازم جانبی دارد. اگر می‌خواهید به یک شبکه اترنت متصل شوید، به یک آداپتور نیاز دارید.

سرعت مک‌بوک ایر چقدر است؟ تراشه M2 عملکردی بسیار سریع‌تر از پردازنده‌های اینتلی که قبلاً در مک‌بوک ایر یافت می‌شد دارند و اپل ادعا می‌کند که 18 درصد بهبود در پردازنده مرکزی نسبت به M1 و 35 درصد بهبود در سرعت گرافیکی دارد. برای استفاده معمولی به اندازه کافی سریع است. در واقع در این شرایط به عملکردی مانند مک‌بوک پرو 13 اینچی M1 نزدیک است. اما از آنجایی که فن برای خنک نگه داشتن کامپیوتر ندارد، ممکن است در طول جلسات پردازش طولانی، مانند ویرایش ویدیو یا کامپایل کردن کُد، سرعت آن کاهش یابد. حتی در چنین مواقعی هنوز هم بسیار سریع است.

توصیه خرید ما: مک‌بوک ایر یک لپتاپ مقرون به صرفه برای افرادی است که کارهای معمولی انجام می‌دهند و زیاد جابجا می‌شوند، مانند دانشجویان یا افرادی که فریلنسر هستند. شما پس از خرید نمی‌توانید فضای ذخیره‌سازی یا حافظه‌ی آن را به راحتی ارتقاء دهید، بنابراین باید مدلی را با بیشترین حجم ذخیره‌سازی که می‌توانید خریداری کنید.

نکته: مک‌بوک ایر با تراشه M2 تا جولای 2022 در دسترس نخواهد بود. در حال حاضر فقط مدل 999 دلاری با تراشه M1 موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

 

مک‌بوک پرو 13 اینچ

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک‌بوک پرو 13 اینچ: مک‌بوک پرو 13 اینچ لپتاپی است که برای کاربرانی طراحی شده است که قابلیت حمل را در اولویت قرار می‌دهند.

مک‌بوک پرو 13 اینچ برای چه کسانی مناسب است؟ مک‌بوک پرو برای کاربرانی مناسب است که خواهان کامپیوتر قابل حملی هستند که عملکرد مناسبی نیز داشته باشد.

مشخصات مک‌بوک پرو 13 اینچ چیست؟ اپل دو پیکربندی استاندارد را ارائه می‌دهد:

  • مدل 1.299 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 256 گیگابایتی، دو پورت Thunderbolt/USB 4
  • مدل 1.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 512 گیگابایتی، دو پورت Thunderbolt/USB 4

صفحه نمایش 13 اینچی رتینا رزولوشن اصلی 1600 × 2560 دارد و مک او اس رزولوشنی تا 1050 × 1680 نیز ارائه می‌کند.

نوار لمسی چیست؟ تمام مدل‌های 13 اینچی مک‌بوک پرو دارای رابط کاربری نوار لمسی (تاچ بار) در بالای صفحه کلید هستند. نوار لمسی یک دستگاه ورودی است که در بالای صفحه کلید قرار می‌گیرد. این اساساً یک صفحه نمایش لمسی باریک است. دکمه‌ها و کنترل‌های موجود در نوار لمسی بسته به نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید تغییر می‌کند.

وضعیت اتصالات مک‌بوک پرو 13 اینچ چگونه است؟ نیازی نیست در مورد اتصال بی‌سیم نگران باشید: مک‌بوک پرو دارای وایفای و بلوتوث است.

چیزی که باید نگرانش باشید، اتصالات سیمی است. مک‌بوک پرو تنها دو پورت Thunderbolt/USB 4 دارد که با USB-C سازگار است. اگر یک دستگاه Thunderbolt دارید، می‌توانید آن را مستقیماً به لپتاپ وصل کنید. همین امر در مورد هر دستگاه USB-C نیز صدق می‌کند. با این حال، اگر دستگاه‌های سیمی دارید که USB-C نیستند یا نسخه قدیمی‌تر Thunderbolt هستند، به یک آداپتور نیاز دارید. متأسفانه، آماده باشید که مقدار زیادی هزینه بابت آن بپردازید.

سرعت مک‌بوک پرو 13 اینچ چقدر است؟ مک‌بوک پرو 13 اینچ مانند مک‌بوک ایر عمل می‌کند، زیرا هر دو پردازنده یکسانی دارند. اما طراحی مک‌بوک پرو باعث می‌شود که بتواند خنک بماند و سرعت خود را حفظ کند، در حالی که مک‌بوک ایر باریک‌تر برای کارهای پردازشی طولانی‌تر باید سرعت خود را کاهش دهد.

توصیه خرید ما: برای کاربران مک که دائماً جابجا می‌شوند و کارشان به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد - در صورتی که شما ویرایش ویدیو یا صدا، کارهای گرافیکی یا کُدنویسی انجام می‌دهید - و همچنین یک لپتاپ کوچک می‌خواهند، مک‌بوک پرو 13 اینچی مناسب است. با این حال، مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ نسبت به مدل 13 اینچی افزایش سرعت قابل توجهی دارند، اما لپتاپ‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری هستند. اگر کار شما بیشتر شامل گشت و گذار در وب و سایر کارهای روزمره است، به سراغ مک‌بوک ایر بروید.

نکته: مک‌بوک پرو 13 اینچ با تراشه M2 در ماه ژوئن در دسترس خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

 

مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ: مک‌بوک پروهای 14 اینچ و 16 اینچ از برترین لپتاپ‌های اپل هستند. اگر لپتاپی می‌خواهید که بتواند هر کاری را که می‌خواهید انجام دهد - و بودجه محدودی ندارید - باید یکی از این لپتاپ‌ها را خریداری کنید.

مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ برای چه کسانی مناسب است؟ وقتی اپل این لپتاپ‌ها را پرو نامید، شوخی نمی‌کرد. اگر کار شما نیاز به قدرت پردازش بسیار زیادی دارد، این لپتاپ‌ها به خوبی از عهده‌ی این کار بر می‌آیند. اگر همیشه با نرم‌افزارهای حرفه‌ای کار می‌کنید، یک مک‌بوک پرو 14 اینچ یا 16 اینچ تهیه کنید. با پردازنده M1 Pro یا M1 Max، آنها سریع‌ترین لپتاپ‌هایی هستند که اپل تا به حال تولید کرده است.

مشخصات مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ چیست؟ اپل مک‌بوک پرو M1 Pro و مک‌بوک پرو M1 Max را در دو اندازه 14 اینچی و 16 اینچی عرضه می‌کند.

در اینجا مشخصات استاندارد مک‌بوک پرو 14 اینچ آورده شده است:

  • مدل 1.999 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل 8 هسته‌ای همراه با 16 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 512 گیگابایتی، آداپتور برق 67 واتی
  • مدل 2.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Pro اپل 8 هسته‌ای همراه با 16 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 1 ترابایتی، آداپتور برق 96 واتی

در اینجا مشخصات استاندارد مک‌بوک پرو 16 اینچ آورده شده است:

  • مدل 2.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Pro اپل 10 هسته‌ای همراه با 16 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 512 گیگابایتی، آداپتور برق 140 واتی
  • مدل 2.699 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Pro اپل 10 هسته‌ای همراه با 16 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 1 ترابایتی، آداپتور برق 140 واتی
  • مدل 3.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Max اپل 10 هسته‌ای همراه با 32 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 1 ترابایتی، آداپتور برق 140 واتی

هر دو مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ دارای یک صفحه نمایش Liquid Retina XDR هستند که 254 پیکسل در هر اینچ، حداکثر روشنایی 1600 نیت (1000 نیت برای محتوای HDR و 500 نیت برای محتوای استاندارد)، نسبت کنتراست 1:1.000.000 و پشتیبانی از پروموشن با نرخ تازه‌سازی تا 120 هرتز را ارائه می‌دهند.

آن ناچ بالای صفحه نمایش چیست؟ این ناچ دوربین فیس تایم 1080p است که نسبت به دوربین 720p در مک‌بوک پرو 13 اینچ، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پروهای قبلی بهبود یافته است. وجود ناچ بر روی صفحه نمایش تأثیری در دسترسی ندارد. محیط کاری یک فضای 16 در 10 است، در حالی که فضای طرفین ناچ به عنوان فضای اضافی در نظر گرفته می‌شود و برای نمایش نوار منو استفاده می‌شود.

ضعیت اتصالات مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ چگونه است؟ مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ دارای وایفای و بلوتوث برای اتصال بی‌سیم هستند.

آنها دارای سه پورت Thunderbolt/USB 4 هستند که با USB-C سازگار هستند. اگر دستگاه Thunderbolt دارید، می‌توانید آن را مستقیماً به لپتاپ وصل کنید. همین امر برای هر دستگاه USB-C نیز صدق می‌کند. با این حال، اگر دستگاه‌های سیمی دارید که USB-C نیستند یا نسخه قدیمی‌تر Thunderbolt هستند، به یک آداپتور نیاز دارید. متأسفانه، آماده باشید که مقدار زیادی هزینه بابت آن بپردازید.

همچنین این لپتاپ‌ها دارای یک پورت HDMI 2.0 برای اتصال صفحه نمایش یا پروژکتور خارجی و یک اسلات کارت SDXC برای اتصال کارت حافظه دوربین‌ها، ضبط کننده‌های صدا و سایر دستگاه‌ها هستند.

مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ را چگونه شارژ کنم؟ اپل این لپتاپ‌ها را به MagSafe مجهز کرده است، یک رابط مغناطیسی که با کشیده شدن به راحتی جدا می‌شود. این یک ویژگی ایمنی مناسب است، اما می‌توانید با استفاده از پورت Thunderbolt نیز شارژ کنید.

ویژگی جدید شارژ سریع به لپتاپ اجازه می‌دهد ظرف 30 دقیقه از حالت بدون شارژ به 50 درصد برسد، اما برای این کار باید آداپتور برق مناسبی داشته باشید. شارژ سریع با آداپتور 67 واتی در مک‌بوک پرو 1.999 دلاری کار نمی‌کند. مدل‌های 14 اینچی باید از آداپتور 97 واتی استفاده کنند و می‌توانند شارژ سریع را از طریق MagSafe یا پورت Thunderbolt انجام دهند. مدل‌های 16 اینچی باید از آداپتور 140 واتی با MagSafe استفاده کنند. شارژ سریع از طریق Thunderbolt یا با آداپتوری با وات کمتر کار نمی‌کند.

سرعت مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ چقدر است؟ اپل این لپتاپ‌ها را با در نظر داشتن کاربران حرفه‌ای تولید کرده است و این امر کارایی آنها را مشخص می‌کند. سرعت آنها با نرم‌افزاری که می‌تواند از هسته‌های چندگانه پردازنده استفاده کند، نسبت به تراشه M1 در مک‌بوک پرو 13 اینچ، پیشرفت چشمگیری دارد. در بررسی ما از M1 Pro، همچنین افزایش بسیار خوبی نسبت به پردازنده پیشرفته اینتلی در مک‌بوک پرو 16 اینچی 2019 نشان داد. اگر یک حرفه‌ای هستید، به خوبی از M1 Pro یا M1 Max بهره‌مند خواهید شد.

توصیه خرید ما: هنگامی که مک‌بوک پرو 14 اینچی را در نظر می‌گیرید، از مدل 2.499 دلاری M1 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای شروع کنید. مدل 1.999 دلاری و پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای ممکن است به آن خوبی نباشد. پرداخت پول اضافی ارزشش را دارد. اگر می‌خواهید هزینه را کمی پایین بیاورید، می‌توانید یک اس اس دی کوچک‌تر تهیه کنید.

مک‌بوک پرو 16 اینچی 3.499 دلاری لپتاپی است که تمام امکانات را دارد. این یکی از دستگاه‌های مناسب برای سخت‌گیرترین کاربران است که پردازنده M1 Max و پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای آن را دوست دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max

 

مک مینی

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک مینی: مک مینی کوچک‌ترین مک دسکتاپ اپل است. این ترکیب خوبی از سرعت و مقرون به صرفه بودن است. مک مینی نه تنها برای استفاده معمولی به اندازه کافی سریع است، بلکه سرعت چند هسته‌ای آن نیز بسیار مناسب است. اگر از یک برنامه حرفه‌ای مانند ویرایشگر ویدیو، نرم‌افزار سه بعدی یا ابزارهای توسعه دهنده استفاده می‌کنید، مک مینی به خوبی و بدون مشکلی می‌تواند آن را مدیریت کند.

مک مینی برای چه کسانی مناسب است؟ مک مینی به دلیل قیمت و عملکردش یک مک عالی برای تقریباً هر کسی است. این یک مک پایه ایده‌آل برای استفاده در خانه یا در یک دفتر کار کوچک است. حرفه‌ای‌ها با هزینه کمی که مک مینی دارد راضی خواهند بود. اگر در حال مهاجرت از PC به مک هستید، می‌توانید از صفحه کلید و ماوس PC خود با مک مینی استفاده کنید. همچنین مک مینی به عنوان یک مک ثانویه برای استفاده در خانه ایده‌آل است و می‌تواند با مرکز سرگرمی خانگی شما ادغام شود.

مشخصات مک مینی چیست؟ اپل سه مدل مک مینی را به فروش می‌رساند:

  • مدل 699 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 256 گیگابایتی
  • مدل 899 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل 8 هسته‌ای همراه با 8 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای؛ اس اس دی 512 گیگابایتی
  • مدل 1.099 دلاری: پردازنده مرکزی Core i5 اینتل (نسل هشتم) 6 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی، حافظه 8 گیگابایتی، پردازنده گرافیکی یکپارچه UHD Graphics 630 اینتل، اس اس دی 512 گیگابایتی

مک مینی شامل صفحه نمایش، صفحه کلید یا ماوس نمی‌شود، بنابراین باید خودتان آنها را تهیه کنید، یا می‌توانید سفارش خود را طوری تنظیم کنید که این دستگاه‌ها را به عنوان گزینه‌های اضافی خریداری کنید.

از آنجایی که مک مینی فاقد درایو نوری است، اگر می‌خواهید از سی دی و دی وی دی استفاده کنید، باید یک درایو نوری USB اکسترنال خریداری کنید.

وضعیت اتصالات مک مینی چگونه است؟ مانند دیگر مک‌های اپل، مک مینی نیز دارای وایفای و بلوتوث است. مک مینی‌های 699 دلاری و 899 دلاری مبتنی بر تراشه M1 دارای دو پورت Thunderbolt/USB 4 هستند، در حالی که مک مینی مبتنی بر تراشه اینتل دارای چهار پورت Thunderbolt 3/USB-C است. تمام مک مینی‌ها دارای دو پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.0، یک جک هدفون و یک پورت اترنت گیگابیتی هستند.

برای اتصال صفحه نمایش می‌توانید از پورت HDMI یا پورت Thunderbolt استفاده کنید. اگر صفحه نمایش شما HDMI یا پورتی برای اتصال به Thunderbolt ندارد، ممکن است مجبور شوید یک آداپتوری خریداری کنید.

سرعت مک مینی چقدر است؟ مک مینی‌های 699 دلاری و 899 دلاری مبتنی بر تراشه M1 بسیار سریع هستند. در واقع، آنها به سرعت مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 هستند. در زمان نوشتن این مقاله، مک مینی 699 دلاری M1 بهترین عملکرد را نسبت به قیمت در میان تمام مک‌های اپل دارد، که واقعاً قابل تحسین است.

مک مینی 1.099 دلاری مبتنی بر تراشه اینتل سرعت خوبی دارد، اما به اندازه مدل‌های M1 سریع نیست. مدل اینتلی تنها مدلی است که به شما امکان نصب 32 یا 64 گیگابایت رم را می‌دهد، بنابراین اگر کارهای سنگینی انجام می‌دهید، ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد.

توصیه خرید ما: شایعه شده است که اپل یک مدل رده بالا با سیلیکون اپل را در سال 2022 عرضه خواهد کرد، اما مک مینی کنونی یک دستگاه عالی برای اکثر کاربران مک است، چه کاربران جدید یا باتجربه، حرفه‌ای یا مصرف کننده معمولی باشند. چه بودجه محدودی داشته باشید یا نه، این یک انتخاب عالی است، به خصوص اگر از قبل یک صفحه کلید، ماوس و مانیتور داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل مک مینی M1

 

آی‌مک 24 اینچ

راهنمای خرید مک 2022

درباره آی‌مک 24 اینچ: اپل در رویداد Spring Loaded در آوریل 2021 از آی‌مک 24 اینچ رونمایی کرد. این یک برداشت جدید از آی‌مک و اولین بروزرسانی در بیش از یک دهه است، با طراحی بهتر، سیلیکون اپل و انتخاب رنگ.

آی‌مک 24 اینچ برای چه کسانی مناسب است؟ آی‌مک هم برای مبتدیان و هم برای کاربران پرتوقع عالی است. این دستگاه می‌تواند وظایف معمولی و سنگین را به یک اندازه به خوبی انجام دهد. برای افرادی که نیاز به خرید یک کامپیوتر کامل (با صفحه کلید، ماوس یا ترک‌پد و مانیتور) را دارند و می‌خواهند کارایی محیط کاری را به حداکثر برسانند، دستگاه ایده‌آلی است.

مشخصات آی‌مک 24 اینچ چیست؟ آی‌مک 24 اینچ به جای پردازنده‌های اینتل از تراشه M1 اپل استفاده می‌کند و با چندین پیکربندی در دسترس است:

  • مدل 1.299 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (4 هسته عملکردی، 4 هسته بازدهی)، موتور عصبی 16 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت حافظه، اس اس دی 256 گیگابایتی
  • مدل 1.499 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (4 هسته عملکردی، 4 هسته بازدهی)، موتور عصبی 16 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت حافظه، اس اس دی 256 گیگابایتی
  • مدل 1.699 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 اپل، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (4 هسته عملکردی، 4 هسته بازدهی)، موتور عصبی 16 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت حافظه، اس اس دی 512 گیگابایتی

آی‌مک 24 اینچی می‌تواند حداکثر 16 گیگابایت حافظه داشته باشد و همچنین در مدل‌های 1.299 دلاری و 1.499 دلاری می‌توانید آن را به اس اس دی 512 گیگابایتی ارتقاء دهید. این ارتقاء شامل هزینه اضافی می‌شود و پس از خرید قابل ارتقاء نیستند.

صفحه نمایش 24 اینچی 4.5K رتینا دارای 11.3 میلیون پیکسل است و از طیف رنگی گسترده P3، بیش از یک میلیارد رنگ، 500 نیت روشنایی و True Tone پشتیبانی می‌کند. اپل برای کمک به خوانایی بهتر، صفحه نمایش را به یک پوشش ضد انعکاس مجهز کرده است.

چرا ظاهر آی‌مک 24 اینچی با سایر آی‌مک‌ها متفاوت است؟ آی‌مک 24 اینچی طراحی بسیار متفاوتی نسبت به مدل‌های 21.5 اینچی و 27 اینچی دارد. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار کوچک‌تر از آی‌مک‌های دیگر است، اما همچنان یک «چانه» دارد، بخشی که در زیر صفحه نمایش قرار دارد و قسمت‌های داخلی آی‌مک را در خود جای داده است. چانه آرم اپل را ندارد؛ در عوض، در پشت صفحه نمایش قرار دارد. مهم‌تر از همه اینکه، آی‌مک 24 اینچی در چندین رنگ ارائه می‌شود: مدل 1.299 دلاری در رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و نقره‌ای موجود است، در حالی که مدل‌های 1.499 دلاری و 1.699 دلاری در رنگ‌های مشابه بعلاوه‌ی رنگ‌های نارنجی، بنفش و زرد موجود هستند.

وضعیت اتصالات آی‌مک 24 اینچی چگونه است؟ آی‌مک 24 اینچی 1.299 دلاری دارای دو پورت Thunderbolt 3 است که با دستگاه‌های USB-C نیز کار می‌کند. آی‌مک‌های 1.499 دلاری و 1.699 دلاری دارای دو پورت USB-C اضافی هستند. اگر دستگاه USB-A و موارد دیگر دارید، باید یک هاب Thunderbolt خریداری کنید. آی‌مک 24 اینچی همچنین دارای یک جک هدفون در کنار آن است.

آی‌مک 24 اینچ برخلاف آی‌مک‌های قدیمی اسلات SDXC ندارد. برای این مورد نیز به یک آداپتور مانند کارت‌خوان Anker SD (با قیمت 17 دلار) نیاز دارید. با این حال، دارای یک کابل برق مغناطیسی فوق‌العاده جالب است.

آی‌مک 24 اینچ دارای Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 داخلی است. اپل پورت اترنت گیگابیتی را روی آی‌مک 24 اینچی قرار نداده است بلکه این پورت بر روی آداپتور برق قرار دارد. اما آداپتور برق مجهز به اترنت به صورت استاندارد با مدل‌های 1.499 دلاری و 1.699 دلاری عرضه می‌شود. در مدل 1.299 دلاری گنجانده نشده است، اما می‌توانید آن را به عنوان یک گزینه در هنگام خرید انتخاب کنید - و بله، این بدان معناست که باید برای آن هزینه اضافی پرداخت کنید.

سرعت آی‌مک 24 اینچ چقدر است؟ از آنجایی که آی‌مک 24 اینچ دارای تراشه M1 مشابه مک مینی است، سرعت آن نیز مشابه مک مینی است. این یعنی که سریع است و سریع‌تر از مدل‌های 21.5 اینچی جایگزین شده است. تمام سرعت مورد نیاز مصرف کنندگان معمولی را دارد و می‌تواند برنامه‌های حرفه‌ای را بدون هیچ مشکلی مدریت کند. با این حال، مدل 1.299 دلاری تنها یک فن در داخل بدنه خود دارد، در حالی که مدل‌های 1.499 دلاری و 1.699 دلاری دارای دو فن هستند. این بدان معناست که مدل‌های با قیمت بیشتر عملکرد بهتری در خنک نگه داشتن قطعات داخلی دارند. مدل 1.299 دلاری ممکن است برای حفظ دمای مناسب نیاز به کاهش عملکرد خود در کارهای سنگین داشته باشد.

توصیه خرید ما: همه چیز در آی‌مک، از طراحی گرفته تا صفحه نمایش و عملکرد آن، بسیار بهبود یافته است. ما فکر می‌کنیم که دستگاه مطلوب مدل 1.499 دلاری است که پورت‌های بیشتر، تاچ آیدی و اترنت را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما اگر به این چیزها نیاز ندارید، مدل 1.299 دلاری بسیار مناسب خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1

 

مک استودیو

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک استودیو: مک استودیو یک دستگاه جدید اضافه شده به خط تولید مک‌های اپل است. این یک مک دسکتاپ ماژولار است که قدرتمندتر (و گران‌تر) از مک مینی است.

مک استودیو برای چه کسانی مناسب است؟ مک استودیو برای کاربرانی مناسب است که خواهان قدرت پردازشی بیشتر از آنچه که مک مینی و آی‌مک می‌توانند ارائه کنند، هستند؛ اما به قدرتی که مک پرو دارد نیاز ندارند - و به اندازه مک پرو فضا را اشغال نمی‌کند.

مشخصات مک استودیو چیست؟ مک استودیو از پردازنده‌های M1 Max یا M1 Ultra استفاده می‌کند. اپل دو پیکربندی استاندارد را ارائه می‌دهد:

  • مدل 1.999 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Max اپل، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای همراه با 32 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای، موتور عصبی 16 هسته‌ای، اس اس دی 512 گیگابایتی
  • مدل 3.999 دلاری: سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Ultra اپل، پردازنده مرکزی 20 هسته‌ای همراه با 64 گیگابایت حافظه، پردازنده گرافیکی 48 هسته‌ای، موتور عصبی 32 هسته‌ای، اس اس دی 1 ترابایتی

مک استودیو شامل صفحه نمایش، صفحه کلید یا ماوس نمی‌شود، بنابراین باید خودتان آنها را تهیه کنید، یا می‌توانید سفارش خود را طوری تنظیم کنید که این دستگاه‌ها را به عنوان گزینه‌های اضافی خریداری کنید. اپل استودیو دیسپلی را همزمان با مک استودیو عرضه کرد، اما می‌توان از آن همراه با مانیتورهای شخص ثالث نیز استفاده کنید.

از آنجایی که مک استودیو فاقد درایو نوری است، اگر می‌خواهید از سی دی و دی وی دی استفاده کنید، باید یک درایو نوری USB اکسترنال خریداری کنید.

وضعیت اتصالات مک استودیو چگونه است؟ مک استودیو دارای پورت‌های زیر در قسمت پشت است:

  • چهار پورت Thunderbolt 4
  • دو پورت USB-A
  • اترنت 10 گیگابیت
  • پورت HDMI 2.0
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون

قسمت جلویی مک استودیو دارای یک اسلات کارت SDXC و دو پورت جلویی است: مک استودیو M1 Max دارای دو پورت USB-C است، در حالی که مک استودیو M1 Ultra دارای دو پورت Thunderbolt است.

برای اتصال به شبکه می‌توانید از پورت اترنت داخلی استفاده کنید، یا می‌توانید از وایفای استفاده کنید که استاندارد است. مک استودیو همچنین دارای بلوتوث است.

برای اتصال صفحه نمایش می‌توانید از پورت HDMI 2.0 یا پورت‌های Thunderbolt استفاده کنید. اگر صفحه نمایش شما HDMI یا پورتی برای اتصال به Thunderbolt ندارد، ممکن است مجبور شوید یک آداپتور خریداری کنید. شما می‌توانید پنج صفحه نمایش را به مک استودیو متصل کنید.

سرعت مک استودیو چقدر است؟ مک استودیو M1 Ultra یکی از سریع‌ترین مک‌های اپل است، هم از نظر سرعت پردازنده مرکزی و هم سرعت پردازنده گرافیکی. تنها مک‌پروهای مبتنی بر اینتل که بسیار گران‌تر هستند سرعت بیشتری نسبت به مک استودیو دارند.

مک استودیو M1 Max یک مک بسیار سریع است - سریع‌تر از مک‌های M1 دسکتاپ. سرعت آن برابر با مدل‌های 14 اینچ و 16 اینچ مک‌بوک پرو است که با تراشه M1 Max عرضه می‌شوند.

توصیه خرید ما: مک استودیو برای کاربرانی که از برنامه‌های متمرکز بر پردازشگر و گرافیک مانند برنامه‌های تولید رسانه، گرافیکی، توسعه نرم‌افزار و غیره استفاده می‌کنند، ایده‌آل است. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که زمان زیادی را صرف تماشای نوارهای نشان دهنده پیشرفت کار می‌کنید، مطمئناً قدرت مک استودیو مشکل شما را رفع خواهد کرد.

با این حال، مک استودیو برای توسعه‌پذیری به اتصالات خارجی متکی است. اگر می‌خواهید یک مک حرفه‌ای با قابلیت تعویض کارت‌های توسعه، ارتقاء قطعات و قابلیت‌های بیشتر شبیه به مک پرو داشته باشید، باید منتظر بمانید تا اپل مک پرو مبتنی بر اپل سیلیکون خود را معرفی کند، که ممکن است در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ماه ژوئن اتفاق بیفتد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل مک استودیو

 

مک پرو

راهنمای خرید مک 2022

درباره مک پرو: مک پرو ایستگاه کاری اپل است. این برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده است که به یک دستگاه قدرتمند و انعطاف‌پذیر نیاز دارند.

مک پرو برای چه کسانی مناسب است؟ مک پرو برای حرفه‌ای‌هایی که با برنامه‌هایی کار می‌کنند که تا جای ممکن از هسته‌های پردازشی استفاده می‌کنند ایده‌آل است - برنامه‌های ویرایش ویدیو، نرم‌افزار ویرایش تصویر، برنامه‌های سه بعدی، ویرایش صدا، توسعه دهندگان نرم‌افزار و موارد مشابه.

مشخصات مک پرو چیست؟ اپل یک پیکربندی استاندارد از مک پرو عرضه نمی‌کند. شما با یک مدل پایه شروع می‌کنید و آن را به دلخواه پیکربندی می‌کنید. در ادامه مشخصات اصلی را مرور می‌کنیم.

پردازنده: مک پرو از پردازنده‌های Intel Xeon W استفاده می‌کند. شما می‌توانید یک پردازنده مرکزی 8، 12، 16، 24 یا 28 هسته‌ای را انتخاب کنید.

حافظه: مک پرو از حافظه DDR4 ECC استفاده می‌کند و دارای 12 اسلات DIMM است. با این حال، پیکربندی‌های حافظه‌ای که اپل ارائه می‌کند همیشه تمام اسلات‌ها را پر نمی‌کنند. مقدار حافظه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید از 32 گیگابایت (چهار DIMM 8 گیگابایتی) شروع می‌شود و تا 768 گیگابایت (شش DIMM 128 گیگابایتی یا 12 DIMM 64 گیگابایتی) می‌رسد. اگر یک پردازنده 24 یا 28 هسته‌ای دارید، می‌توانید تا 1.5 ترابایت حافظه داشته باشید که تمام 12 اسلات DIMM را پر می‌کند.

گرافیک: مک پرو فضایی برای دو کارت گرافیک دارد. اپل سه کارت AMD مختلف دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید: کارت گرافیک AMD Radeon Pro 580X با ظرفیت 8 گیگابایت، AMD Radeon Pro Vega II با ظرفیت 32 گیگابایت، AMD Radeon Pro Vega II Duo با ظرفیت 64 گیگابایت. اپل به زودی Radeon Pro W5700X با ظرفیت 16 گیگابایت و Radeon Pro W5700X Duo با ظرفیت 32 گیگابایت را نیز ارائه خواهد کرد.

فضای ذخیره‌سازی: مک پرو فضایی برای دو ماژول اس اس دی دارد. شما می‌توانید یک اس اس دی 256 گیگابایتی نصب کنید، یا می‌توانید 1 ترابایت، 2 ترابایت یا 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی که به صورت یک جفت اس اس دی نصب شده است، داشته باشید. گزینه ذخیره‌سازی 8 ترابایتی به زودی در دسترس خواهد بود.

Afterburner: اپل یک جزء اختیاری ویژه به نام Afterburner همراه با مک پرو ارائه می‌دهد. این یک کارت شتاب دهنده با یک Field-programmable Gate Array (FPGA) است که برای تولید ویدیو طراحی شده است. طبق گفته اپل، Afterburner می‌تواند تا شش استریم ویدیوی 8K ProRes RAW را با سرعت 30 فریم در ثانیه؛ تا 23 استریم ویدیوی 4K ProRes RAW با سرعت 30 فریم در ثانیه؛ و حداکثر 16 استریم ویدیوی 4K ProRes 422 با سرعت 30 فریم در ثانیه را مدیریت کند.

وضعیت اتصالات مک پرو چگونه است؟ برای اتصال دستگاه‌های خارجی، مک پرو دارای دو پورت USB 3 و دو پروت Thunderbolt 3 در پشت دستگاه است. قسمت بالایی مک پرو دارای دو پورت Thunderbolt 3 است.

در داخل مک پرو 8 اسلات توسعه PCI Express وجود دارد. شما می‌توانید حداکثر دو ماژول MPX یا حداکثر چهار کارت PCI Express را نصب کنید. همچنین سه اسلات PCI Express نسل 3 در اندازه متعارف (یک اسلات x16 و دو اسلات x8) نیز وجود دارد.

وایفای و بلوتوث نیز در مک پروی جدید تعبیه شده‌اند. پشت دستگاه نیز دو جک اترنت 10 گیگابیتی وجود دارد.

سرعت مک پرو چقدر است؟ اپل می‌گوید که مک پروی جدید «برای عملکرد طراحی شده است» که می‌تواند ویرایش ویدیوی 8K، برنامه‌های سه بعدی، توسعه نرم‌افزار و سایر کارهای تولیدی محور را انجام دهد.

وبسایت مک پرو اپل تنها بنچمارک‌هایی را برای بالاترین مدل 28 هسته‌ای نشان می‌دهد. آنها ادعا می‌کنند که مک پروی جدید عملکرد سه برابری انتقال کد ProRes را نسبت به مک پرو 12 هسته‌ای قبلی با استفاده از Final Cut Pro X ارائه می‌کند. اپل همچنین می‌گوید که در کارهایی که در Adobe Photoshop 2020 و Autodesk Maya و Logic Pro X و MATLAB و Wolfram Mathematica انجام می‌شوند، شاهد عملکردی بیش از سه برابر خواهید بود.

توصیه خرید ما: مک پرو قدرت پردازشی را فراهم می‌کند که کاربران پرتوقع به آن نیاز دارند. ما در مورد محیط‌های تولیدی صحبت می‌کنیم، مانند استودیوهای ضبط تلویزیون و صدا، استودیوهای انیمیشن‌سازی و توسعه دهندگان نرم‌افزار. اگر احساس می‌کنید که هرگز نمی‌توانید قدرت کافی داشته باشید، احتمالاً شما همان حرفه‌ای هستید که مک پرو نیاز او است.

اگر یک کاربر متخصص مک هستید اما از برنامه‌های پیشرفته استفاده نمی‌کنید، مک پرو برای شما زیاد است و احتمالاً نخواهید توانست از مزایایی که مک پرو ارائه می‌دهد استفاده کنید.

اپل در نهایت مک پرو را با پردازنده‌های بومی خودش ارتقاء خواهد داد، اما اولین مدل‌های این نوع، تا اواخر سال 2022 عرضه خواهند شد.

راهنمای خرید مک 2022

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل مک پرو 2019

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘