بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

28
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 1180 بازدید

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

بهترین مک برای ساخت موسیقی کدام است؟ ما تمامی مک‌های فعلی اپل را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام یک برای وضعیت‌های مختلف تولید موسیقی بهترین هستند. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اگر به دنبال کامپیوتری هستید که بتوانید با آن موسیقی بسازید، مک یک نامزد بلاشک است. با این حال، با دستگاه‌هایی از چند صد دلار تا هزاران دلار بیشتر از آن چیزی که ممکن است بتوانید برای یک دستگاه هزینه کنید، انتخاب‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد. در این مقاله، ما تمام آنها را با هم مقایسه کرده و توضیح می‌دهیم که کدام مک برای شما مناسب‌تر است.

زمانی بود که برای تولید موسیقی نیاز بود تا یک استودیو را اجاره کنید. اما تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند. در طول دهه 1980، انقلابی در کیت ضبط خانگی آنالوگ رخ داد؛ سپس در دهه 1990 کامپیوترهای خانگی به تدریج قدرت گرفتند. امروزه شما می‌توانید تمام کارها را از ضبط آهنگ‌های پاپ تا مسترینگ موسیقی متن فیلم را در یک مک انجام دهید. اما در کدام مک؟ این همان سؤالی است که ما در اینجا تصمیم داریم به آن پاسخ دهیم!

 

چرا باید از مک برای تولید موسیقی استفاده کنیم؟

اینکه شما یک مک یا یک PC را برای تولید موسیقی انتخاب کنید تا حد زیادی به پلتفرمی که ترجیح می‌دهید و افرادی که با آنها همکاری می‌کنید بستگی دارد. با این حال، در مورد اینکه چرا نوازندگانی که استفاده از مک را انتخاب می‌کنند دست به چنین کاری می‌زنند، دلایل مختلفی وجود دارد.

یکی از دلایل، این واقعیت ساده است که استفاده از مک‌ها فوق‌العاده آسان است، بنابراین نوازندگان در تلاش برای تنظیم یا رفع مشکلات خود به بیراهه نمی‌روند. و اخیراً اضافه شدن تراشه‌های سری M1 نیز به این معنی است که آنها بسیار قدرتمند هستند و اغلب از معادل‌های PC مجهز به تراشه‌های اینتلی بهتر عمل می‌کنند. همچنین لپتاپ‌های مک باریک و سبک هستند و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارند.

 

بهترین پیکربندی مک برای ساخت موسیقی

اگر قرار است با یک مک موسیقی بسازید، چند نکته وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. ما هر یک از این موارد را در زیر بررسی خواهیم کرد تا در تصمیم‌گیری نهایی به شما کمک کرده باشیم.

 

نرم‌افزار

نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید - Digital Audio Workstation = DAW / ایستگاه کاری صوتی دیجیتال شما - به همان اندازه‌ی کامپیوتری که انتخاب می‌کنید اهمیت دارد. گزینه‌های نرم‌افزاری زیادی در مک او اس وجود دارد که می‌توانید در مقاله «بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک» در مورد آنها مطالعه کنید.

دو بسته قابل توجهی که فقط می‌توانید در مک آنها را پیدا کنید، یکی Logic Pro X خود اپل و دیگری پسرعموی آن GarageBand است.

GarageBand اساساً یک دفترچه طراحی صوتی است، البته یک دفترچه قدرتمند اگر در دستان درستی قرار بگیرد. این نرم‌افزار با پشتیبانی وسیع از افزونه‌ها، برای اجرای سریع آهنگ‌ها یا ترکیب‌بندی‌ها (کامپوزیشن‌ها)، بسیار عالی است. ما چندین نوازنده حرفه‌ای را می‌شناسیم که از این نرم‌افزار برای ساخت دموی ایده‌های خود استفاده می‌کنند، و سپس می‌توانند آن را در مراحل اولیه نوشتن با دیگر نوازندگان به اشتراک بگذارند. با این حال، زمانی که آنها می‌خواهند کار جدی و سنگینی را اجرا کنند، احتمال زیادی وجود دارد که به Logic Pro X که ایستگاه کاری صوتی دیجیتال بسیار قدرتمندتر و غنی‌تری است روی بیاورند. بهتر از همه اینکه، Garagaband همراه با هر مک به صورت رایگان ارائه می‌شود، که دلیل خوبی برای استفاده از کامپیوترهای اپل برای ساخت موسیقی است.

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

نرم‌افزار GarageBand اپل را می‌توان در مک، آیفون یا آیپد استفاده کرد

 

رم

نرم‌افزارهای موسیقی به طرز ناامید کننده‌ای تشنه حافظه هستند. کمبود رم به یک تنگنای جدی در هر پروژه سطح حرفه‌ای تبدیل می‌شود و شما باید از سازها و افکت‌های کمتری استفاده کنید؛ زمان بیشتری را صرف رندر کردن کرده و زمان کمتری را برای انجام کارهای اصلی خواهید داشت.

شما باید حداقل 16 گیگابایت رم را در نظر داشته باشید. رسیدن به این منظور نباید زیاد سخت باشد. تمام مک‌ها و مک‌بوک‌ها را می‌توان به 16 گیگابایت رم مجهز کرد - و توصیه می‌کنیم که مک خود را، اگرنه بیشتر، حداقل تا این مقدار پیکربندی کنید. توجه داشته باشید که مک‌های M1 با 8 گیگابایت رم (که اپل آن را Universal Memory / حافظه مشترک می‌نامد) عرضه می‌شوند. این مک‌ها را می‌توان به 16 گیگابایت رم ارتقاء داد، اما قابلیت ارتقاء به بیشتر از آن را ندارند. اگر فکر می‌کنید که ممکن است به 32 گیگابایت رم نیاز داشته باشید، M1 Pro مورد نیاز است (مک‌بوک پرو را در نظر داشته باشید). برای 64 گیگابایت رم به M1 Max نیاز دارید (گزینه‌ای برای مک‌بوک پرو یا مک استودیو). و برای 128 گیگابایت رم به M1 Ultra نیاز دارید (مک استودیو را در نظر داشته باشید).

مک پرو دارای رم 1.5 ترابایتی است، اما قیمت آن اشک شما را در می‌آورد.

همچنین بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود

 

فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی احتمالاً عامل مهمی در تصمیم‌گیری شما خواهد بود. خوشبختانه تمام مک‌های اپل از اس اس دی استفاده می‌کنند که این یک مزیت به شما می‌آید، زیرا هارد دیسک‌ها به دلیل سرعت نسبتاً پایینی که نسبت به اس اس دی دارند می‌توانند یک تنگنا محسوب شوند، ضمن اینکه می‌توانند پرسروصدا نیز باشند.

با این حال، اس اس دی‌ها به مراتب گران‌تر از هارد دیسک‌ها هستند. نوت‌بوک‌های سطح پایه اپل دارای اس اس دی‌های 256 گیگابایتی هستند، اما مجموعه ابزارهای حرفه‌ای و افکت‌ها ممکن است به صدها گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز داشته باشند؛ و این تازه قبل از این است که شما شروع به اضافه کرده فایل‌های موسیقی خود کنید. بنابراین احتمالاً شما به حداقل 512 گیگابایت اس اس دی نیاز خواهید داشت.

شما باید بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و بدانید که منابع قرار است چگونه ذخیره شوند. درایورهای اکسترنال می‌توانند برای کتابخانه‌های نمونه بزرگ و موارد مشابه مناسب باشند، به ویژه زمانی که با استفاده از تاندربولت متصل می‌شوند. اما علاوه بر آن، اگر موزیسینی هستید که با افرادی در مکان‌های مختلف کار می‌کنید، باید تعیین کنید که چگونه همه چیز را همراه خود ببرید. فضای ذخیره‌سازی ابری ممکن است گزینه خوبی در اینجا باشد. در این مورد بخوانید:

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

آیکلود در مقایسه با پی‌کلود: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری کدام است؟

 

قابلیت حمل

قبل از خرید یک مک باید ببینید که آیا قابل حمل بودن آن برای شما اهمیت دارد یا خیر. اگر همیشه در حال جابجا شدن هستید و با نوازندگان مختلف در نقاط مختلف کار می‌کنید، احتمالاً مک استودیو در چمدان دستی شما جا نخواهد شد. اما اگر یک موزیسین انفرادی هستید که فقط در یک استودیوی خانگی موسیقی می‌سازید، می‌توانید با یک دستگاه دسکتاپ پول بیشتری صرفه‌جویی کنید.

اگر اهل کار در استودیو هستید، ممکن است فکر کنید که به یک آی‌مک نیاز دارید تا بتوانید از مزایای صفحه نمایش بزرگ آن استفاده کنید. اما شما می‌توانید یک صفحه نمایش اکسترنال را به هر مک‌ی وصل کنید، بنابراین حتی اگر یک لپتاپ مک هم داشته باشید، زمانی که پشت میزتان هستید، می‌توانید همراه با یک صفحه نمایش 30 اینچی به راحتی از آن استفاده کنید.

 

پورت‌ها

شما همچنین باید کیت دیگری را که می‌خواهید استفاده کنید را در نظر داشته باشید. اگر هیچ کیت دیگری ندارید (اگر تمام آهنگسازی شما در مک انجام می‌شود)، این امر مشکلی ایجاد نخواهد کرد و اصولاً هر مک‌ی ممکن است این کار را انجام دهد. اما اگر انبوهی از رابط‌های صوتی، ابزارهای یو اس بی، هدفون، مانیتور و سایر سخت‌افزارهای حیاتی دیگر را دارید، تلاش برای دسترسی به دو پورت USB-C موجود در مک‌بوک ایر و مدل‌های پایه مک‌بوک پرو، شما را ناامید خواهد کرد. (در این صورت ممکن است بخواهید از یک هاب یو اس بی برای مک جدید خود استفاده کنید).

خوشبختانه اخیراً اپل پورت‌های بیشتری را به جدیدترین لپتاپ‌های مک خود اضافه کرده است. بنابراین شما می‌توانید پورت‌های SDXC، Thunderbolt 4، HDMI و موارد دیگر را در لبه کناری مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ پیدا کنید. مک مینی و مک استودیو نیز دارای تنوع خوبی از پورت‌ها هستند.

همچنین بخوانید: روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

 

پردازنده

کارهای صوتی با کیفیت بالا می‌تواند به شدت متمرکز بر پردازنده باشد، به ویژه هنگام استفاده از افکت‌ها و افزونه‌های حرفه‌ای. اگر کارهای شما سطح بالا است، به یک مک با قدرت پردازش نسبتاً سنگین نیاز دارید. بنابراین، در زمان خرید مک از مدل‌های سطح پایین اجتناب کنید. با این اوصاف، محصول فعلی مک‌های سطح پایه با تراشه‌های M1 به اندازه‌ی کافی قدرتمند هستند.

همچنین بخوانید:

تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

راهنمای تراشه M1 (تراشه‌های M1 و M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra)

 

گرافیک

همچنین سؤالی در مورد پردازنده گرافیک (GPU) وجود دارد. در گذشته، در ضبط و ویرایش صدا برخلاف طراحی سه بعدی و ویرایش ویدیو، چندان از کارت گرافیک استفاده نمی‌شد. اما این روزها همه چیز پیچیده‌تر شده است زیرا برخی از نرم‌افزارهای صوتی دارای شتاب دهنده پردازنده گرافیکی هستند. همچنین در صورت نیاز به صفحه نمایش اضافی، پردازنده گرافیکی عاملی است که باید در نظر گرفته شود. مک‌های M1 اپل که پردازنده‌های گرافیکی 7 یا 8 هسته‌ای دارند، پیش از این برتری خود را نسبت به گرافیک یکپارچه اینتل نشان داده‌اند و در اغلب موارد نیز کافی هستند.

اگر فکر می‌کنید به قدرت گرافیکی بیشتری نیاز خواهید داشت، نگاهی به مک‌بوک پرو 14 اینچ یا 16 اینچ با تراشه M1 Pro (با 14 یا 16 هسته گرافیکی) یا تراشه M1 Max (با 24 یا 32 هسته گرافیکی) داشته باشید. مک استودیو M1 Ultra پردازنده گرافیکی حداکثر تا 64 هسته‌ای را ارائه می‌دهد.

 

بهترین مک‌بوک برای ساخت موسیقی: مک‌بوک پرو

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

اگر شما یک موزیسین در حال حرکت هستید و دائماً جابجا می‌شوید، تنها نت‌بوک اپل که واقعاً برای ساخت موسیقی ارزش توجه کردن را دارد، مک‌بوک پرو است. چند مدل مک‌بوک پرو برای انتخاب کردن وجود دارد که به صورت یکسانی ساخته نشده‌اند - اما نیازهای خاص شما تعیین می‌کند که کدام گزینه برای شما بهترین است.

دو مدل 13 اینچی مک‌بوک پرو از پردازنده‌های M1 اپل استفاده می‌کنند، اما رم 8 گیگابایتی به صورت استاندارد (اگر چه حداقل می‌توان آن را در زمان خرید به 16 گیگابایت ارتقاء داد) و تنها دو پورت Thunderbolt دارند. اما اگر قرار نیست تعداد زیادی کنترل کننده یا ذخیره‌ساز خارجی به دستگاه وصل کنید، آنها همچنان یک دستگاه قدرتمند محسوب می‌شوند.

اگر یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، عملکرد بالاتر و پورت‌های بیشتری می‌خواهید، دو گزینه عالی مک‌بوک پرو 14 اینچی و مک‌بوک پرو 16 اینچی را می‌توان نام برد. هر دوی آنها با تراشه M1 Pro و 16 گیگابایت رم به صورت استاندارد عرضه می‌شوند (که البته می‌توان در زمان خرید این مقدار را ارتقاء داد). همچنین با مدل‌های 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی موجود، فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند. با این حال، تفاوت واقعی M1 Pro در اینجاست که پردازنده گرافیکی آن هسته‌های اضافی دارد که می‌توان از آنها برای تقسیم محاسبات مورد نیاز هنگام استفاده از تعداد زیادی پلاگین، VST یا رندر کامپوزیشن‌های چند کاناله استفاده کرد. اگر به دنبال قوی‌ترین مک‌بوک پرویی هستید که می‌توانید خریداری کنید، آن مک‌بوک پرو 16 اینچی با تراشه M1 Max است، که هیولایی با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی استاندارد است.

شما می‌توانید بررسی‌های ما در مورد مک‌بوک پرو 16 اینچ و مک‌بوک پرو 14 اینچ را مطالعه کنید تا ایده بهتری در مورد آنچه که این دستگاه‌های قدرتمند ارائه می‌دهند به دست آورید.

 

آیا مک‌بوک ایر برای ساخت موسیقی مناسب است؟

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

مک‌بوک ایر یکی دیگر از لپتاپ‌های مک است که می‌تواند به عنوان ایستگاه کاری صوتی دیجیتال شما در نظر گرفته شود. در اینجا چند مزیت مک‌بوک ایر M1 ذکر شده است.

  1. مک‌بوک ایر M1 فن ندارد، بنابراین باید بی‌صدا باشد - اگر در همان اطاقی که مک قرار دارد ضبط می‌کنید، بسیار ایده‌آل است.
  2. مک‌بوک ایر M1 کوچک و سبک است - ایده‌آل برای جابجا کردن آن همراه با خودتان به کنسرت‌ها و استودیوها.

مک‌بوک ایر نسبت به مک‌بوک پرو کمی قدرت کمتری دارد، اما شما می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که نیازهای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی شما را برآورده کند و همان طور که توصیه می‌کنیم می‌توانید رم را تا 16 گیگابایت افزایش دهید. مک‌بوک ایر 512 گیگابایتی با رم 16 گیگابایتی 1.399 دلار قیمت دارد. یک مدل ارزان‌تر با قیمت 999 دلار نیز وجود دارد، اما این مدل فقط 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، که اگر حجم کاری شما کم باشد، قابل استفاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه، بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

 

بهترین مک برای ساخت موسیقی: مک مینی

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

اگر در حال حاضر یک صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس دارید و فقط به دنبال دستگاهی هستید که با آن مقداری موسیقی تولید کنید، مک مینی یک انتخاب مناسب است. کوچک، بی‌صدا و دارای گزینه‌های اتصال عالی، همراه با یک پورت ورودی صوتی اضافی که می‌تواند برای استفاده از محصولات قدیمی سودمند باشد.

مک مینی در حال حاضر با تراشه M1 و 256 گیگابایت اس اس دی فقط 699 دلار قیمت دارد. همچنین یک مدل 512 گیگابایتی با قیمت 899 دلار نیز وجود دارد. در صورتی که رم را دو برابر کرده و به 16 گیگابایت ارتقاء دهید، 200 دلار دیگر باید بپردازید.

اگر بودجه کمی دارید، مک مینی یک انتخاب عالی برای ساخت موسیقی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه، بخوانید: بررسی کامل مک مینی M1

 

بهترین استودیوی مک: مک استودیو

بهترین مک برای ساخت موسیقی 2022

کسانی که به دنبال تولید موسیقی در سطح حرفه‌ای در خانه یا استودیو هستند، قطعاً باید نگاهی به مک استودیو جدید بیندازند. این مک مینی تقویت شده که با هدف بازار حرفه‌ای اما همچنان مقرون‌به‌صرفه تولید می‌شود، دارای سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 Max همراه با یک پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای، یا M1 Ultra با پردازنده 20 هسته‌ای و تا 64 هسته پردازشگر گرافیکی است. هر دو گزینه سطح رشک‌برانگیزی از عملکرد را ارائه می‌دهند.

تا 64 گیگابایت رم برای M1، یا 128 گیگابایت رم برای M1 Ultra، و تا 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی (همه اینها را می‌توان در هنگام خرید ارتقاء داد) اضافه کنید، آن وقت شما یک مک فوق‌العاده قدرتمند خواهید داشت که می‌تواند از عهده‌ی هر وظیفه‌ای که به آن محول کنید برآید. پورت‌های زیادی دارد، از جمله چهار پورت Thunderbolt 4 و دو پورت USB-C و دو پورت USB-A، بنابراین تمام کیت بیرونی خود را باید بتوانید مستقیماً به مک استودیو متصل کنید. همانند مک مینی، باید صفحه نمایش، صفحه کلید، ماوس و بلندگوهای خود را نیز داشته باشید.

بررسی کامل ما از مک استودیو را مطالعه کنید تا ببینید این دستگاه کوچک واقعاً تا چه اندازه چشمگیر است، و اگر قصد خرید آن را دارید، قیمت آن از 1.999 دلار شروع می‌شود.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘