بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

11
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1207 بازدید

بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

باتری بزرگ‌تر و صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون 14 پرو مکس تأثیر بسیار زیادی دارند. برای بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • دوام باتری عالی؛ طولانی‌ترین دوام باتری در بین آیفون‌ها (در حال حاضر)
  • Dynamic Island (ناحیه پویا) یک گام بزرگ رو به جلو برای رابط کاربری آیفون است
  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • دوربین 48 مگاپیکسلی در فرمت ProRAW

نقاط منفی:

  • ممکن است برای برخی از کاربران خیلی بزرگ باشد
  • آرایه دوربین بیشتر از قبل بیرون زده است
  • عکس‌ها کمی بیش از حد پردازش می‌شوند
  • برخی از ویژگی‌ها نیاز به بروزرسانی نرم‌افزاری دارند و هنوز در دسترس نیستند

نظر ما: با خرید آیفون 14 پرو مکس شما چیزهای بیشتری دریافت خواهید کرد - به طور خاص، دوام باتری بسیار طولانی‌تر و صفحه نمایش بزرگ‌تری خواهید داشت. و برای بسیاری از کاربران، اینها ارزش پرداخت هزینه‌ی بیشتر را دارند.

 

بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس جدیدترین گوشی بزرگ اپل است. این گوشی تقریباً همان گوشی برادر کوچک‌ترش آیفون 14 پرو است - با سیستم دوربین یکسان، پردازنده یکسان، و Dynamic Island (ناحیه پویا) یکسان. تفاوت‌های اصلی آیفون 14 پرو مکس، طراحی متفاوت، صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری بزرگ‌تر است.

بررسی ما در مورد آیفون 14 پرو، عملکرد، دوربین، ناحیه پویا و موارد دیگر را به طور کامل پوشش داده است، بنابراین بهتر است که ابتدا آن را مطالعه کنید. این بررسی، بر روی اندازه و دوام باتری گوشی تمرکز دارد، تفاوت‌های عمده‌ای که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 13

بررسی کامل آیفون 13 مینی

بررسی کامل آیفون 13 پرو

بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس

 

بررسی آیفون 14 پرو مکس: به همان بزرگی که همیشه بوده است

اولین آیفون با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی، آیفون 12 پرو مکس در سال 2020 بود. آیفون 14 پرو مکس تقریباً به اندازه آیفون 12 پرو مکس است که آیفون 13 پرو مکس جایگزین آن شده است. 6.3 اینچ (161 میلیمتر) ارتفاع، 3.1 اینچ (78 میلیمتر) عرض، و 0.3 اینچ (8 میلیمتر) ضخامت دارد. سنگینی آیفون 14 پرو مکس به همان اندازه آیفون 13 پرو مکس است و 240 گرم وزن دارد. این گوشی در دست سنگین است که برخی افراد (مثل من) آن را ترجیح می‌دهند. جیب‌های شما باید عمیق‌تر باشند تا این گوشی به صورت ایمن در آنها قرار گیرد.

استفاده از آیفون 14 پرو مکس با یک دست دشوار است، حتی اگر دستان شما بزرگ باشند. رساندن انگشت شست به انتهای صفحه کلید نیاز به کشش زیاد انگشت دارد و رسیدن انگشت به گوشه مقابل برای اکثر افراد غیرممکن است. این گوشی است که گاهی اوقات مجبور خواهید بود که با هر دو دست از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر یک کاور نیز بر روی آیفون 14 پرو مکس قرار دهید، باعث می‌شود که گوشی حتی بزرگ‌تر هم بشود.

بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس با رنگ ارغوانی تیره (سمت چپ) به اندازه مدل قبلی خود یعنی آیفون 13 پرو مکس (سمت راست) است

آرایه دوربین پشت آیفون 14 پرو مکس تقریباً به همان اندازه بزرگ است، و در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس کمی به پایین و سمت راست جابجا شده است. با این حال، از آنجایی که لنزها بیشتر برآمده هستند، بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. در برآمدگی دوربین‌ها بسیار زیاده‌روی شده است و در این مورد از آن دست گوشی‌ها است که استفاده از یک کاور برای آن می‌تواند سودمند باشد.

دکمه‌های صدا و پاور و سوئیچ زنگ/بی‌صدا نیز کمی تغییر کرده‌اند. این جابجایی‌ها به این معنی است که برخی از کاورهای آیفون 13 پرو مکس به درستی بر روی آیفون 14 پرو مکس قرار نمی‌گیرند، به خصوص کاورهایی که بریدگی دوربین تنگی دارند. بنابراین اگر به دنبال یک کاور هستید، مطمئن شوید که به طور خاص برای آیفون 14 پرو مکس طراحی شده است.

بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

آرایه دوربین آیفون 14 پرو مکس (سمت راست) بیشتر از آیفون 13 پرو مکس (سمت چپ) از پشت بیرون زده است

 

بررسی آیفون 14 پرو مکس: باتری

یکی از دلایلی که بخواهید یک گوشی به بزرگی پرو مکس داشته باشید این است که دارای یک باتری بزرگ‌ است. این باتری، بزرگ‌ترین باتری در بین آیفون‌ها است. باتری آیفون 14 پرو مکس 4323 میلی آمپر ساعت است که در واقع کمتر از باتری 4352 میلی آمپر ساعتی آیفون 13 پرو مکس است.

اما این تفاوت بین گوشی‌های جدیدتر و قدیمی‌تر پرو مکس هیچ معنایی ندارد. زمانی که ما تست باتری Geekbench 4  آیفون 14 پرو مکس را انجام دادیم، 12 ساعت و 40 دقیقه دوام آورد - حدود یک ساعت بیشتر از آیفون 13 پرو مکس. و آیفون 14 پرو مکس 3 ساعت و 43 دقیقه بیشتر از آیفون 14 پرو دوام آورد - این یعنی 30 درصد بیشتر برای باتری که 35 درصد بزرگ‌تر از باتری آیفون 14 پرو با اندازه کوچک‌تر است.

تست باتری Geekbench 4 بسیار سخت است و ترکیبی از وظایف فشرده پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را انجام می‌دهد، به همین دلیل است که نتایج ما با رتبه‌بندی اپل، یعنی 29 ساعت برای پخش ویدیوی داخلی، 25 ساعت پخش ویدیوی آنلاین و 95 ساعت پخش صدا، مطابقت ندارد. ما صفحه نمایش آیفون را بر روی 200 نیت روشنایی تنظیم کردیم و روشنایی خودکار و True Tone را خاموش کردیم. این تست، صفحه نمایش همیشه روشن را در نظر نمی‌گیرد، که زمانی فعال می‌شود که صفحه نمایش کم‌نور شود. این را به معادله اضافه کنید و تقریباً همان دوام باتری آیفون 13 پرو را خواهید داشت - که چیز بدی هم نیست.

بررسی کامل آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس (سمت چپ) ناحیه پویا را جایگزین ناچ کرده است

با این حال، اگر دوام باتری دلیل اصلی شما برای انتخاب یک آیفون بزرگ است، اپل به زودی آیفون دیگری به نام آیفون 14 پلاس عرضه خواهد کرد که می‌تواند آیفون 14 پرو مکس را شکست دهد. آیفون 14 پلاس یک گوشی 6.7 اینچی است و ظاهراً همان باتری 4325 میلی آمپر ساعتی پرو مکس را دارد. اما آیفون 14 پلاس فاقد ویژگی‌هایی مانند پروموشن و صفحه نمایش همیشه روشن است و همچنین دارای درجه روشنایی پایین‌تری است. این عوامل می‌توانند بر عملکرد باتری آیفون 14 پلاس تأثیر بگذارند، و ما مطمئن هستیم که باتری این گوشی را در زمان عرضه آزمایش کرده و آن را با آیفون 14 پرو مکس مقایسه خواهیم کرد.

آیفون 14 پرو مکس دارای همان شارژ سریع با کابل USB-C to Lightning و یک شارژر 20 واتی همراه گوشی است. آداپتور برق 20 واتی USB-C اپل 19 دلار قیمت دارد و به خوبی کار می‌کند، اما توصیه می‌کنیم که از یک آداپتور شاخص ثالث استفاده کنید زیرا برای شما ارزان‌تر تمام خواهد شد. آیفون 14 پرو مکس دارای MagSafe است، کانکتور مغناطیسی که در پشت گوشی تعبیه شده است. اما اپل کابل شارژ MagSafe را شامل بسته نکرده است. شما می‌توانید یکی از آنها را با قیمت 39 دلار از اپل خریداری کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید آیفون 2022

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘