بررسی کامل آیفون 12 مینی

8
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 654 بازدید

بررسی کامل آیفون 12 مینی

طرز عمل آیپد مینی به آیفون رسیده است و نتایج آن فوق‌العاده هستند. برای بررسی کامل آیفون 12 مینی با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • طراحی و صفحه نمایش عالی
  • دوربین فوق‌العاده‌ای که با گوشی‌های بسیار بزرگتر رقابت می‌کند
  • مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی برای یک گوشی 5.4 اینچی

نقاط منفی:

  • اندازه‌ی کوچک، که به مرور به آن عادت می‌کنید
  • دوام باتری نه خوب است و نه بد

نظر ما: آیفون 12 مینی همان ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی آیفون 12 را دارد، ولی در اندازه‌ی کوچک‌تر و قیمت کمتر.

 

قیمت آیفون 12 مینی در زمان بررسی

729 دلار

 

بررسی کامل آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی احتمالاً پرفروش‌ترین آیفون اپل در سال‌های اخیر خواهد بود. با صفحه نمایشی که اندازه‌ی آن فقط 5.4 اینچ است، یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا کنون است که فقط حدود نیم اینچ بلندتر از آیفون اصلی است. آنقدر کوچک است که در واقع استفاده از آن با یک دست راحت‌تر از دو دست است.

قبل از اینکه به موضوع بپردازیم، باید به چند نکته اشاره کنیم.

  • آیفون 12 مینی به اندازه‌ی آیفون SE اصلی نیست، اما کمی کوچک‌تر از آیفون SE فعلی است. با این حال، با طراحی تمام صفحه، بسیار بزرگ‌تر از هر یک از آن گوشی‌ها به نظر می‌رسد. قطعاً برای افرادی که از آیفون بدون دکمه هوم استفاده نکرده‌اند، تنظیماتی وجود خواهد داشت، اما بهبودهای مربوط به صفحه نمایش به بدنه بسیار زیاد خواهد بود.
  • عملکرد، دوربین و شارژ، همگی درجه یک هستند و همان چیزهایی هستند که در آیفون 12 دارید. قابل توجه است که یک گوشی با این اندازه می‌تواند چنین تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را در زمینه‌های قابل اهمیت ارائه دهد.
  • باتری آن احتمالاً برای افرادی که یک گوشی در این اندازه می‌خواهند بسیار مناسب خواهد بود، اما به خوبی آیفون 12 نیست. من معمولاً در طول روز نیاز داشتم که آیفون مینی را به مدت نیم ساعت یا بیشتر شارژ کنم تا مطمئن شوم که از پس کارهایم برمی‌آید و شارژر 5 واتی آیفون قدیمی از عهده‌ی این کار برمی‌آید. شما باید بر روی یک آداپتور برق 20 واتی، پد شارژ بی‌سیم یا شارژر مگ‌سیف سرمایه‌گذاری کنید.
  • به دلیل اندازه‌ی منحصربه‌فرد آیفون 12 مینی، ممکن است برخی از برنامه‌ها از قسمت بالایی کوتاه شده باشند. مشکلات عمده‌ای که من تجربه کردم با بروزرسانی حل شد، اما برخی از آیکون‌ها و عناصر در برخی از برنامه‌ها هنوز به طرز ناراحت کننده‌ای به لبه‌ی بالایی گوشی و نوار وضعیت نزدیک هستند.

جدای از این حرف‌ها، اگر منتظر آیفونی با صفحه نمایش کوچک و طراحی مدرن بوده‌اید که برای هر جیب و کیف کوچکی مناسب باشد، قطعاً آیفون 12 مینی را دوست خواهید داشت. این گوشی اساساً یک نسخه‌ی کوچک‌تر از آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی است، و در حالی که برخی تناقضاتی نیز وجود دارد که تجربه‌ی استفاده از آن را تا حدودی خدشه‌دار می‌کند، می‌توان گفت که بهترین گوشی زیر 6 اینچی است که می‌توانید خریداری کنید. ممکن است گزینه‌های ارزان‌تری مانند گوگل پیکسل 4a با صفحه نمایش 5.8 اینچی یا گلکسی S10e و یا حتی آیفون SE 4.7 اینچی نیز وجود داشته باشد، اما اگر بهترین را می‌خواهید، آیفون 12 مینی از همه‌ی آنها بهتر است.

 

بررسی آیفون 12 مینی: کاملاً ظریف و کوچک

در مورد طراحی آیفون 12 مینی چیزی بیشتر از آنچه که قبلاً در مورد آیفون 12 گفته شده وجود ندارد. آیفون 12 مینی همان شکل، همان طراحی لبه‌های مسطح، همان رنگ‌ها، و همان آرایه دوربین آیفون 12 را دارد. حتی در این اندازه هم عالی به نظر می‌رسد و در دست گرفتن آن، تقریباً مانند یک آیفون SE به روز شده (اصلی) احساس فوق‌العاده‌ای دارد.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی در واقع کمی کوچک‌تر از آیفون SE است، اما صفحه نمایش آن وسعت بسیار بیشتری دارد.

صفحه نمایش نیز مانند آیفون 12 بزرگ‌تر است و در این اندازه چشمگیرتر است. این گوشی بسیار کوچک است. اپل احتمالاً می‌توانست با همان ال سی دی 720p که در آیفون 11 دارد در این گوشی هم کنار بیاید، اما رفتن به سمت OLED به آیفون 12 یک حس برتری می‌دهد که قد آن نادیده گرفته می‌شود. رنگ‌ها و متن از یک صفحه نمایش Super Retina XDR حاصل می‌شوند و با تراکم پیکسلی 476ppi حتی از آیفون 12 پرو مکس (458ppi) هم متراکم‌تر است.

از آنجایی که گوشی بسیار کوچک است، حاشیه‌ها و ناچ آن کمی بزرگ‌تر از آیفون 12 به نظر می‌رسند. و تعدادی از برنامه‌هایی که استفاده می‌کردم، نیاز به ترفندهای کوچکی برای اجرای شدن در اندازه‌ی کوچک داشتند. با این حال، حتی پس از بروزرسانی، آیکون‌های نوار وضعیت نسبت به مدل‌های دیگر کمی به ناچ نزدیک‌تر هستند و حاشیه‌ها کمی شبیه آیفون XR هستند، اما طراحی اصلاً باعث حواس‌پرتی نیست. پس از این انتقادات، ممکن است کمی احساس منفی پیدا کرده باشید، اما واقعیت همچنان تغییری نکرده است: آیفون 12 مینی زیباترین گوشی 5 اینچی است که تا کنون ساخته شده است.

همچنین سریع‌ترین گوشی است. آیفون 12 مینی همان پردازنده‌ی A14 Bionic را دارد که در آیفون 12 رده بالاتر وجود دارد و سرعت آن نیز به اندازه‌ی آیفون 12 است. بنچمارک‌ها تقریباً مشابه آیفون 12 هستند و می‌توانید سرعت را به خوبی روی صفحه نمایشی به این کوچکی احساس کنید. انیمیشن‌ها، ترنزیشن‌ها، اجرای برنامه‌ها و سرعت پیمایش باور نکردنی است. اما جالب اینجاست که آیفون 12 مینی به دلیل اندازه‌ی کوچک‌تر، در واقع سریع‌تر از آیفون 12 است.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

ناچ آیفون 12 مینی (پایین) به اندازه‌ی آیفون 12 بزرگ است، که کمی با جانمایی و نوار وضعیت مشکل دارد.

آیفون 12 مینی بدون اتصال 5G احتمالاً 100 دلار ارزان‌تر خواهد بود، و اگر چه این قابلیتی است که اکثر خریداران در حال حاضر به آن نیازی ندارند، اما داشتن آن خوب است. هر سه اپراتور طرح‌هایی برای ارائه‌ی 5G در سال آینده دارند، بنابراین شما اساساً تلفنی برای آینده خریداری می‌کنید.

من توانستم آیفون 12 مینی را با استفاده از شبکه‌ی mmWave شرکت Verizon آزمایش کنم و به اندازه‌ی آیفون 12 سریع است. به این موضوع فکر کنید که اگر اپل طی چند سال آینده تولید یک گوشی به این کوچکی را متوقف کند، شما می‌توانید آیفون 12 مینی خود را برای مدت 4 تا 5 سال بدون از دست دادن کارایی آن نگه دارید.

 

بررسی آیفون 12 مینی: دوام باتری

آن چیزی که احساس بهتری به شما نمی‌دهد، باتری آیفون 12 مینی است. این گوشی دارای یک باتری 2227 میلی آمپر ساعتی است (در مقایسه با 2815 میلی آمپر ساعت در مدل بزرگ‌تر)، و برای اولین بار در یک آیفون رده پرچمدار، این موضوع خودش را نشان می‌دهد.

این طور نیست که آیفون 12 مینی دوام باتری اسفناکی داشته باشد - من به طور معمول که در طول مدت زمان انجام کارهای روزانه با آن کار می‌کردم و حدود 6 ساعت صفحه نمایش روشن بود، اغلب اوقات ولی نه همیشه نیاز داشتم که یک شارژر پیدا کنم. شارژ کردن نیز وقت نیازی نمی‌گرفت - معمولاً 20 دقیقه‌ای شارژ انجام می‌شد - اما من بیشتر از هر آیفون پرچمدار دیگری که استفاده کرده‌ام از دوام باتری آیفون 12 مینی مطمئن بودم. این همان دوام باتری است که می‌توانید در آیفون SE به قیمت 399 دلار داشته باشید، اما در یک گوشی 729 دلاری کمی بیشتر قابل ملاحظه است.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی دارای همان لبه‌های صاف و باشکوه آیفون 12 است.

گزینه‌های فراوان شارژ، عالی نبودن باتری آیفون 12 مینی را تا حدودی جبران می‌کند. مانند مدل‌های دیگر، شما شارژ سریع، بی‌سیم و مگ سیف دارید که همگی نیاز به خرید جداگانه دارند. آیفون 12 مینی فقط با یک کابل USB-C-to-Lightning ارائه می‌شود، بنابراین باید یک آداپتور 20 واتی (19 دلا) به همراه یک شارژر مگ سیف (39 دلار) یا یک پد شارژ بی‌سیم تهیه کنید.

اما برای هر کسی که به اندازه‌ی کوچک آیفون 12 مینی علاقه دارد، دوام باتری نباید باعث انصراف از خرید شود. راه‌حل‌های بینابینی که در اینجا وجود دارد قابل انتظار و نسبتاً کوچک هستند و به هیچ وجه تجربه‌ی شما در استفاده از این گوشی را مخدوش نمی‌کنند.

 

بررسی آیفون 12 مینی: دوربین

در حالی که بزرگ‌ترین نقطه قوت اندازه صفحه نمایش است، دوربین آن چیزی است که آیفون 12 مینی را واقعاً قابل توجه می‌کند. نزدیک‌ترین مقایسه در این محدوده قیمت Pixel 5 است، اما وقتی سرعت و ویژگی‌ها را با هم در نظر بگیرید، مخصوصاً وقتی صحبت از ویدیو می‌شود، شکست دادن آیفون 12 بسیار سخت است.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

بدون توجه به اندازه‌ی آیفون 12، شما یک دوربین عالی خواهید داشت.

همراه با لنزهای با زاویه دید عریض و فوق عریض، شما مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌هایی را که اپل امسال با آیفون 12 به ارمغان آورده است، از جمله Night mode (حالت شب)، Deep Fusion (فیوژن عمیق)، Smart HDR 3 (اچ‌دی‌آر هوشمند3)، Portrait mode (حالت پرتره)، Portrait Lighting (نورپردازی پرتره)، QuickTake video (فیلمبرداری سریع)، Night mode Time-lapse (تایم‌لپس در حالت شب)، تثبیت کننده‌ی فیلم سینمایی 4K، و ضبط ویدیوی HDR با Dolby Vision، را دریافت می‌کنید.

این یک مجموعه ویژگی‌های بسیار بزرگ است که با کیفیت عکس‌هایی که می‌گیرید پشتیبانی می‌شود. آیفون 12 مینی در انواع نورها عالی است و در حالی که می‌توانید مزایای لنز تله فوتو ثانویه را در مقابل لنز با زاویه دید فوق عریض به چالش بکشید، واقعیت این است که به دلیل اندازه‌ی کوچک آیفون 12 مینی، شما می‌توانید آن سریع‌تر از هر گوشی دیگری برداشته و یک عکس بگیرید. تعیین کیفیت با پنجمارک‌ها یا نمونه‌ها دشوار است، اما آیفون 12 مینی لذتبخش‌ترین تجربه‌ی عکاسی را که در مدت زمانی طولانی با گوشی‌های هوشمند داشته‌ام را ارائه می‌دهد.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

عکس‌های گرفته شده توسط آیفون 12 مینی (چپ) و آیفون 12 (وسط) عملاً قابل تشخیص نیستند، در حالی که Pixel 5 (راست) کمی با فوکوس مشکل داشت.

از طرف دیگر، تشخیص تفاوت بین عکس‌های گرفته شده با آیفون 12 مینی، آیفون 12، و دوربین اندرویدی درخشانی مانند Pixel 5 سخت است. همان طور که در تصاویر بالا و پایین مشاهده می‌کنید، آیفون 12 مینی (چپ) جزئیات چشمگیری را ثبت می‌کند و رنگ‌های پیچیده را به راحتی کنترل می‌کند، در حالی که تعادل رنگ سفید و فوکوس پایداری دارد.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی (چپ) نورپردازی نامناسب و رنگ‌ها را به خوبی آیفون 12 (وسط) و Pixel 5 (راست) مدیریت کرد.

و همین امر در مورد حالت شب نیز صدق می‌کند که بر روی هر سه دوربین پشتی، دوربین سلفی، ویدیو و هر چیزی که می‌خواهید با گوشی خود بگیرید، کار می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دوربین بهتری را در یک گوشی به این کوچکی پیدا نخواهید کرد.

 

آیا باید آیفون 12 مینی را بخرید؟

همان طور که بارها در این بررسی گفته‌ام، آیفون 12 مینی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند گوشی کوچکی داشته باشند که ضعیف یا قدیمی نباشد. اگر هنوز آیفون SE اصلی خود را نگه داشته‌اید، خرید آیفون 12 مینی امری بیهوده است.

بررسی کامل آیفون 12 مینی

آیفون SE اصلی هنوز کمی کوچک‌تر از آیفون 12 مینی (وسط) و آیفون SE (پایین) است.

اگر می‌خواهید ارزان‌ترین آیفون 12 را بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی صفحه نمایش داشته باشید، آیفون 12 مینی با قیمت 729 دلار بهترین انتخاب است. فقط مطمئن شوید که با یک گوشی در این اندازه مشکلی ندارید. من حدود سه هفته است که از آن استفاده می‌کنم و به اندازه‌ی آن عادت کرده‌ام، اگر چه هنوز مشتاقانه منتظر بازگشت به یک گوشی بزرگ‌تر هستم. اما اگر کوچک‌ترین گوشی ممکن را می‌خواهید که به این زودی‌ها از رده خارج نشود و لبه‌های صافی نیز داشته باشد، آیفون 12 مینی هیچ کمبودی به جز اندازه‌ی صفحه نمایش ندارد.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 12

بررسی کامل آیفون 12 پرو

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘