آموزش نصب فتوشاپ در مک

13
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
1 نظر 3380 بازدید

آموزش نصب فتوشاپ در مک

آیا تصمیم دارید فتوشاپ را روی مک خود نصب کنید؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه نسخه‌ی کامل آن را دریافت کنید، چگونه در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید، و حتی چگونه فتوشاپ را به صورت رایگان دریافت کنید! با سافت مک همراه باشید.

-----

 

برنامه‌های رایگان اپل برای مک، از جمله Photos و Preview می‌توانند کارهای اولیه‌ی ویرایش تصویر یا عکس را انجام دهند، اما اگر بخواهید کارهای پیشرفته‌تری انجام دهید، به یک برنامه‌ی ویرایش تصویر اختصاصی نیاز دارید. برنامه فتوشاپ (Photoshop) شرکت ادوبی به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایش، یک برنامه‌ی استاندارد ویرایش عکس و تصویر است.

در این مقاله، روش دریافت یک کپی از فتوشاپ در مک یا در صورت عدم موفقیت در این کار، در مورد بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید صحبت خواهیم کرد. بعلاوه، از آنجایی که نمی‌توانید از فتوشاپ به صورت رایگان استفاده کنید، در مورد گزینه‌هایی برای دریافت این برنامه در مک به صورت رایگان نیز توضیح خواهیم داد.

همچنین اگر تصمیم دارید برنامه‌ی فتوشاپ را بر روی تبلت خود نصب کنید، مقاله‌ی دیگر ما با عنوان روش نصب فتوشاپ در آیپد را مطالعه کنید.

 

روش دریافت رایگان فتوشاپ در مک

برای بسیاری از مردم جای سؤال است که آیا راهی برای دریافت رایگان فتوشاپ در یک مک وجود دارد یا خیر. قبل از ادامه‌ی صحبت، بهتر است که یک هشدار بدهیم: اگر فتوشاپ را در یک سایت اشتراک‌گذاری فایل پیدا کردید، آن را دانلود نکنید. دلیل آن این است که بعید است یک نسخه‌ی قانونی از برنامه باشد و قطعاً برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد - ویروس‌ها با استفاده از همین روش پخش می‌شوند.

هیچ نسخه‌ی کاملاً رایگانی از ادوبی فتوشاپ وجود ندارد، اما چند گزینه وجود دارد که می‌تواند یک نسخه از فتوشاپ را برای مدت زمان محدودی یا با اشتراک کوتاه مدت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

اولین گزینه، یک نسخه‌ی آزمایشی فتوشاپ است. این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه دارد که در این مدت امکان دسترسی کامل به برنامه را بدون محدودیت به شما می‌دهد.

در حالی که شرکت ادوبی نسخه‌ی آزمایشی رایگان 7 روزه‌ی فتوشاپ را تبلیغ می‌کند، در واقع شما می‌توانید 14 روز به صورت رایگان از آن استفاده کنید، زیرا می‌توانید طی 14 روز پس از سفارش اولیه، آن را لغو کرده و پول خود را به طور کامل دریافت کنید. در واقع از نظر تئوری، اگر شما دوره‌ی آزمایشی 7 روزه را داشته باشید و نیز 13 روز پس از خرید آن اشتراک خود را لغو کنید، در مجموع می‌توانید به مدت 21 روز از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید.

گزینه‌ی دوم ثبت نام برای اشتراک به صورت ماهیانه و نه سالیانه است. این کار به شما فتوشاپ رایگان نمی‌دهد، اما به شما این امکان را می‌دهد که به طور موقت در ادوبی فتوشاپ مشترک شوید و زمانی که دیگر به این برنامه نیازی ندارید، آن را لغو کنید. ما گزینه‌های مختلف اشتراک را در بخش‌های زیر بررسی خواهیم کرد.

برای دانستن چگونگی روش کار، باید تفاوت بین دو بسته‌ی اشتراک ماهانه‌ی ادوبی را برای شما توضیح دهیم:

دو بسته اشتراک ماهانه وجود دارد: یکی از این دو ارزان‌تر است (19.97 پوند / 20.99 دلار در ماه) زیرا بخشی از یک پلن سالیانه است؛ دیگری گزینه‌ی گران‌تری است (30.34 پوند / 31.49 دلار در ماه)، اما می‌توانید بدون نیاز به پرداخت چیزی به ادوبی، آن را لغو کنید.

شرکت ادوبی شرایط حقوقی قراردادهای مختلف را در اینجا توضیح داده است. اساساً، اگر برای «قرارداد سالیانه با پرداخت ماهیانه» ثبت نام کرده باشید، این امکان وجود دارد که بتوانید اشتراک خود را پایان دهید. اما اگر قرارداد را پس از 14 روز اول پایان دهید، یک مبلغ 50 درصد از تعهدات قرارداد باقیمانده از شما کسر می‌شود و خدمات شما تا پایان دوره‌ی صورتحساب آن ماه ادامه خواهد داشت.

این وضعیت کمی بهتر از زمانی است که شما به صورت سالیانه پرداخت می‌کنید. زیرا در این صورت قرارداد شما تا پایان مدت ادامه خواهد داشت و هیچ پولی نیز به شما برگردانده نمی‌شود.

به همین دلیل، بهترین گزینه در این مورد، ثبت نام برای قرارداد با پرداخت ماه به ماه است. در این صورت قرارداد به صورت خودکار هر ماه تمدید می‌شود، اما در صورتی که آن را لغو کنید (در ادامه روش لغو کردن آن را توضیح می‌دهیم) می‌توانید تا پایان آن ماه از فتوشاپ استفاده کنید، سپس بعد از آن، قرارداد شما متوقف می‌شود.

اگر به برنامه‌ی فتوشاپ نیاز دارید اما نمی‌خواهید با شرکت ادوبی قرارداد ببندید، این می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که پس از گذشت 90 روز، دسترسی به هر چیزی که در فضای ابری ادوبی ذخیره کرده‌اید را از دست خواهید داد.

اگر این گزینه‌ها برای شما مناسب نیستند، اما در عین حال نمی‌خواهید هزینه‌ای برای فتوشاپ پرداخت کنید، باید به دنبال جایگزین‌هایی برای فتوشاپ باشید.

 

| دانلود رایگان نرم‌افزار Adobe Photoshop از سافت مک |

 

روش نصب فتوشاپ در مک بدون داشتن اشتراک

اگر تصمیم دارید که نسخه‌ای از فتوشاپ را به صورت دائمی خریداری کنید، یعنی به صورتی که دیگر نیازی به پرداخت اشتراک نداشته باشد، خبر بدی برای شما داریم: شرکت ادوبی دیگر چیزی به عنوان مجوز دائمی برای فتوشاپ و سایر برنامه‌های خود را نمی‌فروشد.

هر چند یک گزینه‌ی دیگر وجود دارد: شما می‌توانید عناصر فتوشاپ را جداگانه خریداری کنید. فتوشاپ المنت (Photoshop Elements) برای عکاسان آماتور و نه حرفه‌ای طراحی شده است. اما تعدادی از ویژگی‌های ویرایش عکس را ارائه می‌دهد که ممکن است برای رفع نیازهای شما کافی باشد.

شما می‌توانید یک نسخه از فتوشاپ المنت را مستقیماً وبسایت ادوبی به قیمت 86.56 پوند / 99.99 دلار خریداری کنید: خرید فتوشاپ المنت از وبسایت ادوبی.

شما همچنین می‌توانید فتوشاپ المنت را از اپ استور مک نیز خریداری کنید. اما اگر از اپل خرید کنید در واقع هزینه‌ی بیشتری برای شما دارد (99 پوند / 99 دلار).

 

| دانلود رایگان نرم‌افزار Adobe Photoshop Elements از سافت مک |

 

آموزش نصب فتوشاپ در مک

مزیت فتوشاپ المنت این است که می‌توانید آن را به طور کامل خریداری کرده و روی مک خود نصب کنید. با فتوشاپ المنت به ویژگی‌هایی مانند ماسک‌ها، لایه‌ها، رنگ‌آمیزی، دستکاری تصویر و سایر جلوه‌های سودمند در سطح مصرف کننده دسترسی خواهید داشت.

اگر یک خلاق حرفه‌ای هستید، یا به استفاده از نسخه‌ی کامل فتوشاپ عادت دارید، ممکن است ابزارهای زیادی را در آنجا پیدا کنید. اگر می‌خواهید نگاهی به آن بیندازید، یک دوره‌ی آزمایشی رایگان 7 روزه نیز وجود دارد تا بتوانید نرم‌افزار را آزمایش کرده و در مورد خرید آن تصمیم‌گیری کنید.

این قابل درک است که تعدادی از کاربران از اینکه شرکت ادوبی دیگر «مجوز دائمی» را برای نسخه‌ی کامل فتوشاپ نمی‌فروشد، ناامید باشند. سال‌ها قبل، کاربران حرفه‌ای مک می‌توانستند نسخه‌ای از Adobe CS را خریداری کرده و سال‌ها از آن استفاده کنند، اما احتمالاً سرعت پایین بروزرسانی شرکت‌ها ادوبی را به سمت مدل اشتراکی سوق داد.

اگر به بروز بودن نرم‌افزار خود اهمیتی نمی‌دهید، ممکن است علاقه‌مند به خرید یک نسخه‌ی دست دوم فتوشاپ یا یک مک قدیمی همراه با فتوشاپ نصب شده روی آن باشید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شرکت ادوبی از تمام نسخه‌های قدیمی‌تر از نظر بروزرسانی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین نسخه‌هایی که پیدا می‌کنید ممکن است با نسخه‌های بعدی مک او اس سازگار نباشند. بعلاوه، مک‌های جدیدتر نسخه‌های قدیمی فتوشاپ را اجرا نخواهند کرد.

همچنین باید دقت داشته باشید که مجوز نرم‌افزار قبلاً استفاده نشده باشد، زیرا معمولاً این مجوزها غیرقابل انتقال هستند. و به طور کلی توصیه می‌کنیم که از خرید یک مک دست دوم خودداری کنید (مگر اینکه تأیید شده باشد).

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: مک من چه نسخه‌ای از مک او اس را می‌تواند اجرا کند؟

 

در صورتی که اشتراک فتوشاپ برای شما مناسب نیست و فتوشاپ المنت نیز جوابگوی کار شما نیست، باید به فکر گزینه‌های جایگزین دیگری همچون PixelMator Pro و Affinity Photo و موارد دیگر برای فتوشاپ باشید که بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های قابل مقایسه‌ای همراه با مزیت در دسترس بودن برای خرید کامل هستند.

 

آیا فتوشاپ تخفیف تحصیلی نیز دارد؟

قبل از اینکه به مدل‌های مختلف اشتراک بپردازیم، یک راه دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید در حین تهیه‌ی یک نسخه از فتوشاپ برای مک، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

اگر در حال تحصیل هستید، این امکان وجود دارد که واجد شرایط تخفیف باشید.

با این حال، شما نمی‌توانید از تخفیف فقط برای خرید فتوشاپ استفاده کنید، بلکه باید کل مجموعه‌ی Creative Cloud را که فتوشاپ نیز بخشی از آن است خریداری کنید، اما تخفیف بسیار زیادی دریافت خواهید کرد.

در زمان نوشتن این مقاله، دانش‌آموزان و معلمان ماهانه 16.24 پوند / 19.99 دلار پرداخت می‌کنند که حدود 70 درصد کمتر از نرخ اشتراک عادی است.

آموزش نصب فتوشاپ در مک

 

قیمت فتوشاپ برای مک

اگر تصمیم گرفته‌اید که باید برای اشتراک فتوشاپ هزینه پرداخت کنید، احتمالاً می‌خواهید بدانید که هزینه‌ی آن چقدر است. در واقع پاسخ ساده‌ای برای این پرسش وجود ندارد، بلکه بستگی به روش خرید آن دارد.

فرقی نمی‌کند که مدل خرید اشتراک را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید. اگر می‌خواهید یک نسخه از فتوشاپ را دریافت کنید، چند گزینه پیش‌رو دارید:

Photoshop (فتوشاپ): اگر می‌خواهید فقط برنامه‌ی فتوشاپ را داشته باشید، می‌توانید آن را با 19.97 پوند / 20.99 دلار در صورت ثبت‌نام برای یک سال، یا 30.34 پوند / 31.49 دلار در صورتی که فقط به صورت ماهانه پرداخت کنید، آن را داشته باشید. برای خرید می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

Photography Plan (پلن عکاسی): در عین حال، پلن عکاسی در واقع بهترین معامله است. این پلن شامل Photoshop CC و Lightroom CC (برای وب و موبایل)، و Lightroom Classic CC (برای دسکتاپ) است. این بسته 9.98 پوند / 9.99 دلار در ماه هزینه دارد، اما شما یک قرارداد یکساله خواهید داشت. ضمن اینکه شما 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید (یک گزینه‌ی ذخیره‌سازی 1 ترابایتی نیز وجود دارد که حدود 10 پوند / 10 دلار در ماه هزینه دارد).

Business (کسب‌وکار): اگر یک کاربر تجاری هستید، باید برای گزینه‌ی Business ثبت نام کنید که در آن می‌توانید مجوز فتوشاپ را با 25.28 پوند / 33.99 دلار در ماه دریافت کنید. شایان ذکر است که تمام برنامه‌های Adobe CC از جمله Photoshop (فتوشاپ)، Illustrator (ایلوستریتور)، InDesign (ایندیزاین)، Premiere Pro (پریمیر پرو)، و Acrobat (آکروبات)، ماهانه 59 پوند / 79.99 دلار هزینه دارند.

آموزش نصب فتوشاپ در مک

 

روش لغو اشتراک فتوشاپ

سهولت در پایان دادن به قرارداد فتوشاپ یکی از مزایای تصمیم شرکت ادوبی برای تغییر از فروش نسخه‌های فتوشاپ به یک مدل اشتراکی است.

همچنین به این معنی است که شما فقط باید تا زمانی که به فتوشاپ نیاز دارید برای آن هزینه کنید. بنابراین اگر فقط برای یک پروژه‌ی کوتاه مدت به آن نیاز دارید، می‌توانید به محض پایان یافتن پروژه، اشتراک خود را لغو کنید.

روش لغو اشتراک فتوشاپ از این قرار است:

  1. به صفحه وبسایت شرکت ادوبی که در آن برنامه‌ها مدیریت می‌شوند وارد شوید.
  2. به حساب کاربری ادوبی خود وارد شوید.
  3. در داخل برگه‌ی My Plans (پلن‌های من)، Manage Plan (مدیریت پلن) یا View plan (مشاهده پلن) را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  4. حالا بر روی Cancel plan (لغو پلن) کلیک کنید.
  5. دلیل انصراف خود را بیان کنید.
  6. بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید.

 

بهترین جایگزین برای فتوشاپ در مک

نرم‌افزارهای بسیار خوبی برای ویرایش عکس و تصویر در مک او اس موجود است که بسیاری از آنها با برچسب قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات ادوبی عرضه می‌شوند. یکی از موارد موردعلاقه‌ی ما Affinity Photo از شرکت Serif است که دارای طیف گسترده‌ای از ابزارهای قدرتمند، رابط کاربردی دوست داشتنی، و قیمتی در حدود 50 پوند / 50 دلار است.

آموزش نصب فتوشاپ در مک

در زمان نوشتن این مقاله، می‌توانید Affinity Photo را با قیمت 23.99 پوند / 32.99 دلار خریداری کنید، و توصیه می‌کنیم که اگر به یک ویرایشگر تصویر با کیفیت بالا نیاز دارید، حتماً نگاهی به آن بیندازید.

| دانلود رایگان نرم‌افزار Affinity Photo از سافت مک |

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب ویرایش عکس و تصویر برنامه‌ی GIMP است که کاملاً رایگان بوده و دارای طیفی گسترده و باور نکردنی از ابزارها و ویژگی‌ها است. ممکن است کمی طول بکشد تا به رابط کاربری آن عادت کنید، که این امر در نرم‌افزارهای منبع باز غیرمعمول نیست، اما هنگامی که به آن عادت کردید، از آنچه که می‌توانید به دست آورید شگفت‌زده خواهید شد. همچنین مجموعه‌ی بزرگی از فیلم‌های آموزشی برای این نرم‌افزار در یوتیوب وجود دارد. بنابراین اگر می‌توانید وقت بگذارید، این مجموعه‌ی قدرتمندی است که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

| دانلود رایگان نرم‌افزار GIMP از سافت مک |

 

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘