آموزش بروزرسانی به آی او اس 15 در آیفون

1
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 882 بازدید

آموزش نصب آی او اس 15 در آیفون

بروزرسانی به آی او اس 15 بر روی آیفون بسیار ساده است. ما در این آموزش روند انجام این کار را به طور کامل توضیح خواهیم داد. همچنین در مورد مشکلاتی که کاربران با آنها مواجه شده‌اند و رفع آنها با شما صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با چگونگی نصب آی او اس 15 با سافت‌مک همراه باشید.

-----

 

اپل سالی یکبار یک نسخه‌ی کاملاً جدید از آی او اس را معرفی می‌کند، سیستم عاملی که بر روی تمام آیفون‌ها اجرا می‌شود. این نسخه‌های بروزرسانی کامل، شامل ویژگی‌های جدید، تغییراتی در رابط کاربری و همچنین وصله‌های امنیتی است. و از همه مهم‌تر اینکه، این بروزرسانی‌ها رایگان هستند.

جدیدترین نسخه، آی او اس 15 است که از 20 سپتامبر 2021 برای دانلود و نصب در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید آیفون خود را به  آی او اس 15 بروزرسانی کنید و در مورد هر مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

 

برای بروزرسانی به آی او اس 15 به چه چیزی نیاز دارم؟

شما بروزرسانی آی او اس 15 را از طریق سرورهای اپل نصب خواهید کرد، بنابراین، ابتدا به یک اتصال وب قابل اعتماد نیاز دارید. علاوه بر آن، فقط به یک آیفون سازگار با آی او اس 15 و دسترسی به برق شهری نیاز دارید (در حین بروزرسانی، آیفون باید به برق وصل باشد).

 

آیا آیفون من از آی او اس 15 پشتیبانی می‌کند؟

ما اشاره کردیم که به یک آیفون سازگار با آی او اس 15 نیاز است. این بسیار مهم است. همه‌ی آیفون‌ها نمی‌توانند آخرین نسخه‌ی آی او اس را نصب کنند. برخی از مدل‌های قدیمی برای اجرای آخرین نرم‌افزار آیفون قدرت کافی را ندارند و توسط اپل برای بروزرسانی تأیید نشده‌اند. با این حال، اگر آیفون 6 اس یا بالاتر دارید (از جمله آیفون 7، 8، X، 11، 12 و سری 13، بعلاوه‌ی آیفون اس ای از سال 2020)، باید بتوانید آی او اس 15 را نصب کنید.

 

آماده‌سازی آیفون برای بروزرسانی به آی او اس 15

قبل از دانلود و نصب آی او اس 15، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

  1. از آیفون خود یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما با عنوان روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد را مطالعه کنید.
  2. مقداری از فضای آیفون خود را خالی کنید. احتمالاً بروزرسانی آی او اس در حین نصب فضای نسبتاً زیادی را اشغال خواهد کرد. بنابراین بهتر است کمی فضا برای این کار ایجاد کنید. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی چگونه در آیفون فضای آزاد ایجاد کنیم را مطالعه کنید.
  3. آیفون خود را به پریز برق وصل کنید.
  4. مطمئن شوید که از طریق وایفای دانلود می‌کنید نه از طریق 3G یا 4G، زیرا ممکن است داده‌های اینترنت همراه شما تمام شود. همچنین بررسی کنید که در حال استفاده از یک شبکه وایفای امن هستید. (به عنوان مثال، ما نصب بروزرسانی آی او اس از طریق وایفای یک هتل را توصیه نمی‌کنیم.)

بسیار خُب. حالا آماده‌ی نصب آی او اس 15 هستید!

 

روش بروزرسانی به آی او اس 15 در آیفون

برنامه‌ی Settings (تنظیمات) را باز کنید: اگر می‌توانید آیکون تنظیمات که به رنگ خاکستری با تصویر چرخدنده است را مشاهده کنید، بر روی آن ضربه بزنید، در غیر این صورت به جست‌وجو بروید (با کشیدن انگشت به پایین از هر کجای صفحه اصلی) و Settings را تایپ کنید.

سپس بر روی General (عمومی) و بعد از آن بر روی Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) ضربه بزنید و منتظر بمانید تا آی او اس وجود بروزرسانی‌های جدید را بررسی کند. در صورتی که آی او اس 15 برای دریافت آماده باشد، در اینجا در مورد آن به شما گفته می‌شود. اگر یکی از نسخه‌های جدید آی او اس 14 (مانند آی او اس 14.8) را روی گوشی خود نصب نکرده باشید، ممکن است بروزرسانی آی او اس 14.8 را در بالای صفحه و Also available: Upgrade to iOS 15 (همچنین در دسترس است: ارتقاء به آی او اس 15) را در پایین صفحه مشاهده کنید.

در صورتی که نسخه‌ی جدیدی از آی او اس برای دانلود کردن موجود نباشد، پیام Your software is up to date (نرم‌افزار شما به روز است) را مشاهده خواهید کرد.

آموزش نصب آی او اس 15 در آیفون

می‌توانید با ضربه زدن بر روی More (موارد بیشتر) اطلاعات مربوط به بروزرسانی را مطالعه کنید، یا آن را نادیده گرفته و مستقیماً بر روی Download And Install (دانلود و نصب) در پایین صفحه ضربه بزنید.

رمز عبور خود را وارد کرده و در صورت لزوم با شرایط و ضوابط موافقت کنید. دستگاه شما شروع به دانلود بروزرسانی در پس‌زمینه می‌کند. بنابراین می‌توانید تا زمانی که دانلود بروزرسانی تکمیل می‌شود، از گوشی خود استفاده کرده و کارهای دیگر خود را انجام دهید. پس از اتمام دانلود، یک اعلان در آیفون خود دریافت خواهید کرد.

به Settings (تنظیمات) برگردید و بر روی Install Now (اکنون نصب شود) ضربه بزنید و منتظر بمانید تا فرآیند نصب تکمیل شود.

 

چرا آیفون من آی او اس 15 را نصب نمی‌کند؟

در ادامه، برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در هنگام بروزرسانی آیفون خودتان با آنها مواجه شوید و پیشنهادات ما برای رفع آنها ذکر شده است:

 

نصب آی او اس 15 زمان زیادی می‌برد

این یک امر رایج است، مخصوصاً اگر بروزرسانی را در روزهایی که سرورهای اپل درگیر هستند انجام دهید. در چنین مواقعی سعی کنید صبور باشید.

 

آی او اس 15 اصلاً نصب نمی‌شود

بررسی کنید که آیا آیفون شما با آی او اس 15 سازگار است یا خیر. آیا در حال استفاده از وایفای هستید یا شبکه تلفن همراه. و آیا آیفون شما به برق وصل است یا خیر.

 

سایر مشکلات آی او اس 15

معمولاً وقتی نسخه‌ی جدیدی از آی او اس بر روی آیفون‌ها نصب می‌شود، گزارش‌هایی از طرف کاربران مبنی بر تخلیه‌ی باتری، مشکلاتی در اتصال وایفای و بلوتوث، مشکلاتی در اجرای برنامه‌ها و مشکلاتی از این قبیل مطرح می‌شود. در ادامه، برخی از مشکلات گزارش شده پس از نصب آی او اس 15 توسط کاربران را جمع‌آوری کرده‌ایم. می‌توانید انتظار داشته باشید که در بروزرسانی بعدی سیستم عامل آیفون، به این موارد رسیدگی شود.

 

مشکلات مربوط به دوام شارژ باتری

کاهش دوام شارژ باتری پس از بروزرسانی آی او اس اغلب گزارش می‌شود، اما این امر لزوماً به دلیل وجود یک باگ در سیستم عامل نیست. اگر با کاهش دوام شارژ باتری مواجه شدید، احتمالاً به این دلیل است که پس از بروزرسانی، فرآیندهای بسیاری هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، زیرا سیستم، داده‌های شما را مجدداً ایندکس می‌کند. خوشبختانه این مسئله در کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و به زودی دوام شارژ باتری به سطح معمول خود باز خواهد گشت.

 

قطع شدن صدا

گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن صدای آیفون در برنامه‌های جداگانه وجود دارد که قبل از بروزرسانی این طور نبوده است. همان طور که یکی از اعلان‌های ردیت وضعیت را چنین بیان می‌کند: «همیشه وقتی تلفنم در حالت بی‌صدا بود، فقط با فشردن دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا (در اینستاگرام و یوتیوب) صداها به خوبی پخش می‌شدند و می‌توانستم به آنها گوش دهم. اما پس از بروزرسانی به آی او اس 15، برای گوش دادن به صدا در اینستاگرام و یوتیوب، باید گوشی خود را از حالت بی‌صدا خارج کنم.»

 

حافظه‌ی ناکافی

شکایاتی وجود دارد مبنی بر اینکه، با وجود فضای ذخیره‌سازی کافی، آیفون‌ها گزارش می‌دهند که فضای کافی در دسترس نیست. همان طور که یکی از پست‌های صفحه راهنمای اپل می‌گوید: «پس از بروزرسانی به آی او اس 15 در تنظیمات به من می‌گوید که فضای ذخیره‌سازی پر است، در حالی که من 15 گیگابایت فضای خالی دارم. هارد ریست نیز کمکی به رفع این مشکل نکرد.»

 

اعلان‌ها ارسال نمی‌شوند

شکایت‌هایی مبنی بر عدم ارسال اعلان‌ها از برنامه‌هایی مانند Outlook و Slack وجود دارد. برخی از کاربران این مشکل را با حذف و نصب مجدد برنامه برطرف کرده‌اند.

 

فضای ذخیره‌سازی آیکلود پلاس را نمی‌توان بروزرسانی کرد

برخی از کاربران بروز مشکلاتی در بروزرسانی فایل‌های آیکلود خود پس از بروزرسانی به آی او اس 15 را گزارش کرده‌اند.

 

آی‌تیونز کار نمی‌کند

برخی از کاربران آیفون که از PC استفاده می‌کنند، متوجه شده‌اند که آی‌تیونز اجرا نمی‌شود، زیرا برخی از فایل‌ها ناپدید شده‌اند.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘