روش جلوگیری از هک شدن آیفون، آیپد یا مک

22
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1268 بازدید

 روش جلوگیری از هک شدن آیفون، آیپد یا مک

اپل به روز رسانی‌های امنیتی برای آیفون، آیپد و مک را منتشر می‌کند. بدون آنها دستگاه شما می‌تواند در معرض خطر هکرهایی باشد که می‌توانند از طریق برنامه‌های مخرب، از طریق بلوتوث و یا حتی از طریق فیس‌تایم کنترل دستگاه شما را در اختیار بگیرند.

-----

سافت‌مک: هر از گاهی محققان دربارهٔ مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌های اپل هشدار می‌دهند. معمولاً این شرکت سریعاً واکنش نشان می‌دهد، و یک نسخهٔ جدید از به روز رسانی نرم‌افزاری را برای مک‌ها، آیپد و آیفون‌ها (بسته به دستگاه‌های تحت تأثیر) منتشر می‌کند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید از خطر هک شدن محفوظ بمانید، عاقلانه است که دستگاه‌های اپل خود را به روز رسانی کنید، هر چند باید گفت که این ریسک جزئی است.

در 22 ژانویه 2019، اپل برای بهبود امنیت، ثبات و سازگاری سیستم عامل مک، یک به روز رسانی منتشر کرد. این شرکت همزمان یک به روز رسانی آی. او. اس 12 برای آیفون‌ها و آیپدها منتشر کرد که به همان آسیب‌پذیری‌های امنیتی پرداخته است.

در کنار به روز رسانی macOS Mojave، اپل همچنین به روز رسانی‌های امنیتی برای High Sierra و Sierra را منتشر کرد: Security Update 2019-001 High Sierra و Security Update 2019-001 Sierra.

قبل از به روز رسانی دستگاه‌های مک، آیپد و آیفون، آنها می‌توانند در معرض خطر هکرهایی باشند که می‌توانند از طریق برنامه‌های مخرب، از طریق بلوتوث یا حتی از طریق فیس‌تایم (FaceTime) کنترل دستگاه شما را در دست بگیرند. اگر چه در عمل این سناریوها بعید به نظر می‌رسند.

روش جلوگیری از هک شدن آیفون، آیپد یا مک

در اینجا مواردی که اپل در مورد برخی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی که در به روز رسانی استفاده کرده است ذکر می‌شود:

Bluetooth: «یک مهاجم در موقعیت شبکه‌ای که دارای دسترسی ویژه است می‌تواند کد دلخواهی را اجرا کند» اپل می‌گوید: «یک خواندن خارج از محدوده با اعتبارسنجی ورودی بهبود یافته است. »

Core Media: «یک برنامهٔ مخرب ممکن است بتواند دسترسی ویژه‌ای را فراهم کند» اپل گفته است «یک خواندن خارج از محدوده» همراه با «بهبود محدوده بررسی».

CoreAnimation: «یک برنامهٔ مخرب ممکن است قادر به خواندن حافظهٔ محدود باشد» رفع اشکال اپل برای بهبود محدوده بررسی بود.

FaceTime: در این مورد، «یک مهاجم از راه دور ممکن است بتواند یک تماس فیس‌تایم را آغاز کرده و باعث اجرای کد دلخواه خود شود. » اپل گفت: «یک مسئلهٔ سرریز بافر همراه با کنترل بهتر حافظه مورد بررسی قرار گرفت».

Hypervisor: «یک برنامهٔ مخرب ممکن است بتواند حق دسترسی را بالا ببرد»، اپل به مشکل دخل و تصرف در حافظه و بهبود وضعیت مدیریت پرداخت.

 

در اینجا روش به روز رسانی آیفون یا آیپد شما در صورت اجرای آی.او.اس 12 ذکر شده است

1. بر روی Settings کلیک کنید.

2. بر روی General کلیک کنید.

3. بر روی Software Update کلیک کنید.

4. دستگاه شما به روز رسانی‌ها را بررسی کرده و در نهایت به شما می‌گوید که iOS 12.1. 3 در صورتی که نصب نشده باشد، در دسترس است.

5. بر روی Download and Install (دانلود و نصب) کلیک کنید. شاید لازم باشد قبل از دانلود به وایفای وصل شوید.

روش جلوگیری از هک شدن آیفون، آیپد یا مک

 

در اینجا روش به روز رسانی مک در صورت اجرای موهاوی ذکر شده است

1. بر روی آرم اپل در بالا سمت چپ کلیک کنید.

2. بر روی System Preferences کلیک کنید.

3. بر روی Software Update کلیک کنید.

4. باید پیامی مبنی بر در دسترس بودن به روز رسانی برای مک خود را ببینید، بر روی Update Now کلیک کنید.

روش جلوگیری از هک شدن آیفون، آیپد یا مک

اگر پیامی را مشاهده نکردید ممکن است به این معنی باشد که به روز رسانی به صورت خودکار انجام شده است. در این حالت می‌توانید بررسی کنید که در حال اجرای چه نسخه‌ای از مک. او. اس هستید:

1. بر روی آرم اپل در بالا سمت چپ کلیک کنید.

2. بر روی About This Mac کلیک کنید.

3. در زیر نام سیستم عامل گفته خواهد شد: Version 10.14. 3 if your Mac is up-to-date.

 

در اینجا روش به روز رسانی مک در صورت اجرای High Sierra یا نسخه‌های بالاتر ذکر شده است

1. Mac App Store را باز کنید.

2. بر روی Updates کلیک کنید.

3. اگر یک به روز رسانی مک. او. اس برای نصب داشته باشید، در اینجا موجود می‌باشد. اگر این طور نیست، About this Mac را بررسی کنید تا ببینید کدام نسخه را نصب دارید.

ما در مقالهٔ دیگری روش به روز رسانی و نصب مک. او. اس کاتالینا را آورده‌ایم. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که جدیدترین نسخه و بنا بر این ایمن‌ترین نسخهٔ مک. او. اس را اجرا می‌کنید، مقالهٔ ما با عنوان آموزش جامع نصب مک.او.اس کاتالینا بر روی مک را مطالعه کنید.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘