ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

17 شهریور 1401
0 نظر
مطالعه در حدود 11 دقیقه
1001 بازدید

ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

ایرپاد پرو جدید اپل چه زمانی عرضه می‌شود؟ چه شکلی خواهد داشت؟ و قیمت آن چقدر خواهد بود؟ برای رسیدن به پاسخ، با سافت مک همراه باشید.

-----

 

ایرپاد پرو اصلی در اکتبر 2019، یعنی دو سال و نیم پیش معرفی شد. چه مدت باید منتظر باشیم تا اپل ایرپاد پرو را بروزرسانی کند و نسل دوم هدفون‌های بی‌سیم ممتاز خود را رونمایی کند؟

ایرپادها محصولات بسیار محبوبی هستند، بنابراین عجیب به نظر می‌رسد که اپل آن را برای مدت طولانی بروزرسانی نکرده است. ایرپادهای استاندارد نیز بین نسخه دوم در مارس 2019 و نسخه سوم در اکتبر 2021 دو سال و نیم فاصله داشتند. آیا اپل می‌تواند طرفداران خود را برای مدت طولانی‌تری منتظر ایرپاد پرو جدید بگذارد؟

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه اپل چگونه خط تولید ایرپاد پرو را در سال 2022 تکامل خواهد بخشید و تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی، تغییرات طراحی و ویژگی‌های جدید مدل‌های بعدی را بررسی خواهیم کرد که ممکن است دارای طراحی جدید، دوام باتری بیشتر، نظارت بر تناسب اندام و پشتیبانی از پخش بدون اتلاف اپل موزیک باشد.

آخرین شایعه می‌گوید که اپل تمام ایرپادها را در سال 2023 به USB-C تغییر خواهد داد، اما مشخص نیست که ایرپاد پرو جدید دارای Lightning یا USB-C باشد.

 

آیا ایرپاد پرو جدیدی در سال 2022 وجود خواهد داشت؟

اپل نسخه جدیدی از ایرپاد استاندارد خود را در سال 2021 معرفی کرد، اما ایرپاد پرو بدون تغییر باقی ماند. اما آیا در سال 2022 شاهد ایرپاد پرو جدید خواهیم بود؟ مطمئناً چنین به نظر می‌رسد، و با نزدیک شدن به سومین سالگرد ایرپاد پرو، زمان آن فرا رسیده است. همان طور که مارک گورمن (Mark Gurman) کارشناس اپل بلومبرگ در خبرنامه‌ای در ماه می گفت: «باتری‌ها برای برخی از کاربران اولیه مشکل داشته‌اند»، بنابراین اپل احتمالاً یک مدل جدید را در پاییز امسال عرضه خواهد کرد، یعنی تقریباً دو سال و نیم پس از عرضه مدل اصلی. این تقریباً همان بازه زمانی بین عرضه ایرپادها است.

 

تاریخ عرضه ایرپاد پرو 2022

ما انتظار داریم که نسخه بعدی ایرپاد پرو در پاییز 2022 و احتمالاً در سپتامبر یا اکتبر عرضه شود. اگر اپل تا اکتبر صبر کند، سه سال از عرضه اولیه ایرپاد پرو می‌گذرد.

مدتی است که انتظار مدل‌های جدید را داریم. در سال 2021 شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی ایرپاد پرو جدید است، اما به دلیل کمبود قطعات و تأخیرهای مرتبط با کرونا، فقط نسل سوم ایرپاد عرضه شد.

در ماه می 2022، مینگ چی‌کو (Ming Chi-Kuo) تحلیلگر اپل، در توییت خود چنین نوشت:

ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

و به گفته مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در ماه می، ایرپاد پرو جدید بالاخره «در پاییز» وارد بازار خواهد شد.

 

قیمت ایرپاد پرو 2022

ما انتظار داریم که ایرپاد پرو جدید 249 دلار قیمت داشته باشد، که مشابه مدل فعلی است (اگر چه ایرپاد پرو اغلب با قیمت کمتر از 200 دلار به فروش می‌رسد). Beats Fit Pro جدید با قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد، بنابراین به احتمال زیاد اپل قیمت ایرپاد پرو را روی 249 دلار نگه خواهد داشت تا این دو مدل از هم مجزا شوند.

در عین حال، ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم: در گزارشی از iDropNews برای LeaksApplePro نشان داد که ایرپاد پرو جدید با افزایش قیمت نسبتاً قابل توجهی به 299 دلار خواهد رسید.

برای مقایسه، قیمت مدل‌های فعلی ایرپاد در اپل استور به شرح زیر است:

  • ایرپاد نسل دوم: 129 دلار
  • ایرپاد نسل سوم: 179 دلار
  • ایرپاد پرو: 249 دلار
  • ایرپاد مکس: 549 دلار

توجه داشته باشید که احتمالاً با عرضه مدل جدید تولید مدل فعلی ایرپاد پرو متوقف خواهد شد، نه اینکه با کاهش قیمت عرضه آن ادامه داشته باشد.

 

طراحی ایرپاد پرو 2022

با طراحی مجدد ایرپادها در سال 2021، فرض را بر این می‌گذاریم که ایرپاد پرو تغییر خواهد کرد تا تفاوت‌های بین این دو نوع ایرپاد مشخص باشد.

ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

ایرپاد 3 (وسط) و ایرپاد پرو (راست) بسیار شبیه به هم هستند، تفاوت اصلی در سر سیلیکونی است

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه چنین خواهد بود: به عنوان مثال، مارک گورمن از بلومبرگ، معتقد است که ایرپاد پرو جدید در یک اقدام رادیکال هیچ پایه‌ای نخواهد داشت. او در گزارشی در ماه می 2021 گفت که ایرپاد پرو جدید ممکن است به متابعت از طراحی مشابه Beats Studio Buds یا Beats Fit Pro دارای پایه نباشد. به صورتی که ایرپاد کاملاً در گوش قرار می‌گیرد.

در عین حال، 52audio در ژوئن 2022 نوشت که طراحی جدید تفاوت چندانی با مدل 2019 نخواهد داشت. در واقع از ایرپاد 3 الگو می‌گیرد.

در نهایت، ما هنوز اطلاعات مناسبی در این مورد نداریم.

 

کیس جدید

به گفته 52audio، بزرگ‌ترین ارتقاء ایرپاد پرو می‌تواند کیس شارژ کننده باشد که دارای یک پورت USB-C با پشتیبانی از شارژ سریع و یک بلندگوی داخلی کوچک برای پخش صدای مکانی Find My است. این امر ادعای ماه ژانویه 2022 مینگ چی‌کو را تأیید می‌کند که نسل دوم ایرپاد پرو می‌تواند با یک کیس همراه باشد که می‌تواند صدا را منتشر کند تا در هنگام گم شدن به مکان‌یابی آن کمک کند. ظاهراً یک میکروفون نیز برای کمک به عملکردهای کمک‌شنوایی وجود خواهد داشت.

تغییرات در کیس شارژ می‌تواند خبر خوبی باشد: ما در مورد کیس شارژ کننده فعلی کمی شک داریم: بیرون آوردن پروها نسبت به سایر مدل‌های ایرپاد سخت‌تر است و لولای آن استحکام کم‌تری دارد. (لولا در امتداد لبه بلندتر قرار می‌گیرد زیرا مدل‌های پرو کوتاه‌تر و پهن‌تر از قبل هستند.)

جدیدترین گزارش بیان می‌کند که انتظار می‌رود تمام ایرپادها در سال 2023 پورت USB-C را روی کیس شارژ خود داشته باشند، اما هنوز مشخص نیست که آیا ایرپاد پرو با Lightning یا با USB-C عرضه می‌شود.

 

رنگ‌های جدید

این امکان وجود دارد که وقتی مجموعه بعدی ایرپاد پرو عرضه شد، شاهد گزینه رنگ‌های جدید نیز باشیم. برای اپل غیر معمول است که بدون ارائه حداقل دو رنگ تولید خود را شروع کند. ایرپاد مکس در واقع دارای پنج رنگ است: خاکستری فضایی (Space Gray)، نقره‌ای، صورتی، سبز و آبی آسمانی.

ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

خاکستری فضایی (یا نوع دیگری از سیاه یا خاکستری تیره) احتمالاً محتمل‌ترین است - در واقع شایعاتی مبنی بر در نظر گرفتن یک جفت ایرپاد مشکی وجود دارد و مطمئناً افرادی هستند که عاشق ایرپادهای مشکی هستند.

در عین حال، پس از این همه سال، هیچ مدل دیگری از ایرپاد در هیچ رنگ دیگری به جز سفید براق استاندارد موجود نبوده است، بنابراین تعجب نکنید اگر ایرپاد پرو جدید نیز از همین روش پیروی کند.

 

ویژگی‌های جدید ایرپاد پرو 2022

وقتی بخواهید مشتریان را متقاعد کنید که بیشتر بر روی ایرپادهای ممتاز هزینه کنند، آنها باید ویژگی‌های کلیدی داشته باشند. اپل چه چیزی در آستین دارد؟

 

کنترل‌های حرکتی

ایرپاد پرو می‌تواند برای کنترل‌های مبتنی بر حرکت مناسب باشد. اپل در سال 2020 برای ثبت اختراعی به نام Wearable Voice-Induced Vibration یا Gesture Sensor (سنسور حرکتی) اقدام کرد که آن را استفاده از یک سنسور برای اسکن صورت کاربر و تشخیص تغییرات جزئی در بیان و حرکات عضلانی مرتبط با گفتار، حتی اگر با صدای بلند بیان نشود، توصیف می‌کند. این می‌تواند برای اجرای دستورات یا به عنوان یک ابزار شناسایی بیومتریک برای بهبود امنیت استفاده شود.

این طور به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد اپل از کنترل‌های لمسی استفاده کند.

 

بلوتوث 5.2 و LE Audio

محدودیت‌های بلوتوث یکی از دلایلی است که ایرپاد پرو 2019 نمی‌تواند از Lossless Audio (صدای بدون اتلاف) پشتیبانی کند (که در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

گری گیوز (Gary Geaves) معاون آکوستیک، در مصاحبه‌ای در فوریه 2022 در مورد فن‌آوری‌های جدید اپل گفت: «تا آنجایی که من می‌توانم متوجه شوم یک مشکل وجود دارد - محدودیتی که اساساً از زمان پیدایش هدفون‌های بی‌سیم از جهش‌های کیفی واقعی در صدای هدفون‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند. البته در مورد بلوتوث صحبت می‌کنم که تقریباً تمام هدفون‌های بی‌سیم، از جمله ایرپادها، به آن تکیه دارند و نرخ داده‌ای برای صداهای با وضوح بالا یا حتی بدون اتلاف ندارد.»

گیوز یک یادداشت خوش‌بینانه در مورد امکان نوآوری در این فضا اضافه کرد. او گفت: «منصفانه است که بگوییم ما پهنای باند بیشتری می‌خواهیم و... همینجا متوقف می‌شوم. ما پهنای باند بیشتری می‌خواهیم.»

بلوتوث 5.2 شامل یک مشخصات اختیاری به نام LE Audio است که شامل تعدادی ویژگی مهم از جمله یک کُدک صوتی اجباری جدید است. این احتمال وجود دارد که ایرپاد پرو اولین دستگاه بلوتوث 5.2 اپل باشد و ممکن است دارای ویژگی‌های LE Audio نیز باشد. همچنین ممکن است اپل از فناوری بی‌سیم متفاوتی استفاده کند که پهنای باند بیشتری نسبت به بلوتوث ارائه می‌کند، مانند Ultra Wideband در آیفون، چرا که آیفون 11 دارای رادیو UWB است، اما مک‌ها و سایر تجهیزات اپل همچنان باید از بلوتوث استفاده کنند. البته وایفای پهنای باند بسیار بیشتری را ارائه می‌کند، اما نیاز به انرژی دارد که احتمالاً آن را برای هدفون‌های بی‌سیم دور از دسترس می‌کند.

 

دوام باتری بهتر

شایع شده است که ایرپاد پرو بعدی دوام باتری طولانی‌تر و شارژ سریع‌تری خواهد داشت، اگر چه شارژ سریع‌تر ممکن است منوط به عرضه یا عدم عرضه آنها با کیس شارژ USB-C باشد.

 

تراشه H2

گزارشی از 52audio در ژوئن 2022 ادعا می‌کند که ایرپاد پرو جدید دارای یک نسخه ارتقاء یافته از تراشه H1 است که از «حذف نویز فعال خودتطبیقی» پشتیبانی می‌کند، همراه با Find My بهبود یافته، اندازه‌گیری ضربان قلب، کیس شارژ USB-C به شدت تغییر یافته، و عملکرد سمعک. در ادامه به این مجموعه هیجان‌انگیز از ویژگی‌های جدید خواهیم پرداخت، اما تراشه H2 باید مزایای زیادی برای پخش بلوتوث به همراه داشته باشد.

تمام ایرپادها (ایرپاد 2، ایرپاد 3، ایرپاد پرو، و ایرپاد مکس) دارای تراشه H1 هستند، بنابراین ممکن است این نسخه‌ی ارتقاء یافته جدید H2 نامیده شود.

 

کیفیت صدای ایرپاد پرو 2022

سه سال پس از معرفی ایرپاد پرو، اپل چه ویژگی‌های صوتی جدیدی را می‌تواند به هدفون‌های پرچمدار خود اضافه کند؟

 

صدای بدون اتلاف

اپل در ژوئن 2021 صدای بدون اتلاف (Lossless Audio) و صدای کیفیت بالای بدون اتلاف (Lossless High-Res Audio) برای اپل موزیک را عرضه کرد، اما به دلیل محدودیت‌های بلوتوث و کُدک AAC، هیچ یک از ایرپادهای فعلی نمی‌توانند آهنگ‌های با کیفیت بالاتر را پخش کنند.

در ژانویه 2022، مینگ چی‌کو گزارش داد که نسل دوم ایرپاد پرو «پشتیبانی از فرمت Apple Lossless (ALAC) را به همراه خواهد داشت.»

اگر ایرپاد پرو از Lossless پشتیبانی می‌کند، ممکن است اپل نیاز به بهبود قابلیت‌های بلوتوث داشته باشد.

 

حذف نویز

LeaksApplePro پیشنهاد کرده است که در کنار Lossless Audio می‌توانیم انتظار حذف نویز «مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی» را داشته باشیم.

ایرپاد پرو فعلی در حال حاضر قابلیت حذف نویز خوبی دارد، اما این گزارش نشان می‌دهد که این فناوری بسیار بهبود خواهد یافت.

ایرپاد پرو 2: راهنمای کامل هدفون‌های پیشرفته بعدی اپل

 

ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام ایرپاد پرو 2022

وجود برخی از ویژگی‌های وسوسه‌انگیز سلامت و تناسب اندام جدید برای ایرپاد پرو شایع شده است. با این حال، گزارشی از مارک گورمن از بلومبرگ در جولای 2022 نشان می‌دهد که این ویژگی‌های جدید ممکن است تا نسل بعدی به ایرپاد پرو راه پیدا نکنند.

 

سنسورهای نظارت بر تناسب اندام و حرکت

طبق گفته بلومبرگ (در سال 2021)، ایرپاد پرو بعدی بیشتر بر روی نظارت بر تناسب اندام تمرکز خواهد کرد و دارای سنسورهای حرکتی به روز شده است. حتی ممکن است زمانی که شما آنها را نمی‌پوشید هم کمک نظارتی ارائه دهند.

 

سنسور ضربان قلب

سنسور ضربان قلب نیز ممکن است به ایرپاد پرو بیاید. در حالی که سنسورهای ضربان قلب نوری درون گوش ممکن است ناراحت کننده باشند، اما بسیار دقیق هستند و کاربران ورزش دوست به آن سوگند یاد می‌کنند. شایعات فعلی حاکی از آن است که این ویژگی ممکن است به نسل دوم ایرپاد پرو وارد نشود.

 

اندازه‌گیری دمای بدن

ایرپاد پرو ممکن است دارای سنسوری باشد که می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کند، اگر چه تردیدهایی در مورد اینکه آیا این سنسور وارد مدل‌های 2022 می‌شود یا خیر وجود دارد. یک سنسور دمای مشابه نیز برای اپل واچ سری 8 شایعه شده است.

گورمن معتقد است که سنسورهای ضربان قلب و دمای بدن به ایرپاد پرو 2 نمی‌رسند، اما «بالاخره یک روز از راه می‌رسند».

 

مقاوم در برابر آب

در کنار صحبت از سلامت و تناسب اندام، صحبت از مقاومت در برابر آب نیز سودمند خواهد بود. رتبه IPX4 ایرپاد پرو فعلی کمی جای پیشرفت را باقی می‌گذارد. هدفون‌های RHA TrueConnect و Creative Outlier Air که دو انتخاب برتر در مجموعه بهترین هدفون‌های بی‌سیم ما هستند، هر دو دارای رتبه IPX5 هستند؛ JBL UA True Wireless Flash به عنوان یک «ضد طوفان» با IPX7 رتبه‌بندی می‌شود. شما احتمالاً نمی‌توانید با آیپد پرو جدید شنا کنید، اما ما دوست داریم مقاومت بهتری در برابر تعریق و باران داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

محصولات جدید اپل که در سال 2022 عرضه می‌شوند

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘