چگونه از ویژگی‌های جدید CarPlay در iOS 18 استفاده کنیم

8
تیر 1403
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 29 بازدید

در iOS 18، CarPlay امکانات دسترسی بیشتری را به همراه تغییرات کوچک اما مفیدی دریافت کرده است. در اینجا نحوه استفاده از آن‌ها آمده است.

ویژگی‌های CarPlay در iOS 18

اپل اطلاعات زیادی درباره چگونگی کارکرد نسخه آینده CarPlay با خودروهایی مانند Porsche منتشر کرده، اما درباره بهبودهایی که برای همه ما در حال حاضر ایجاد شده، چیزی نگفته است. در نسخه بتای iOS 18، CarPlay گزینه‌های جدیدی و تغییر مفیدی در بخش پیام‌ها دارد.

به طور خاص، هنگامی که اعلان دریافت پیام جدید را دریافت می‌کنید، آن بنر شامل عکس فرستنده خواهد بود، اگر در لیست مخاطبین خود عکسی برای او داشته باشید.

همچنین، در برنامه پیام‌ها، هنوز لیست متنی پیام‌های اخیر وجود دارد، اما بیشتر از این هم هست. همان عکس مخاطبین در سمت چپ پیام فرستنده نمایش داده می‌شود.

این تغییرات به منظور سریع‌تر کردن شناسایی پیام‌های مهم است. هدف این است که با یک نگاه بتوانید ببینید که آیا پیام مورد انتظارتان است یا خیر و اگر نیست، می‌توانید آن را نادیده بگیرید.

اعلان‌ها

اگر آیفون خود را با کابل به خودرو متصل کنید، ممکن است اعلان‌ها هم در CarPlay و هم در گوشی پخش شوند. ممکن است اهمیتی ندهید — تا زمانی که اعلان‌های مهم را بشنوید، بگذارید دوبار پخش شوند.

 

ویژگی‌های CarPlay در iOS 18

اما اگر شما را اذیت می‌کند، می‌توانید اکنون آن را تغییر دهید، با یک ضربه بر روی آیکون تنظیمات شروع کنید. بسته به این که آیا آیکون‌های CarPlay را بازآرایی کرده‌اید یا خیر، ممکن است نیاز باشد به چپ یا راست بکشید تا آن را پیدا کنید، اما پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

در تنظیمات، گزینه Sounds را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، بخشی که ظاهر می‌شود بر روی Do not change Silent Mode تنظیم شده است.

اما گزینه Turn Silent Mode On نیز وجود دارد، و همچنین یکی برای خاموش کردن آن. اگر گزینه Turn Silent Mode on را انتخاب کنید، آیفون شما به طور خودکار هنگامی که به CarPlay متصل است، خاموش می‌شود.

شناسایی صدا

اکنون دو نوع شناسایی صدا در CarPlay وجود دارد، که با کنترل صوتی خود شما شروع می‌شود. مانند ویژگی مشابه در iOS 18، این یک گزینه دسترسی است که به شما امکان می‌دهد CarPlay را به صورت صوتی استفاده کنید.

تا کنون این ویژگی ثابت نبوده و نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد. اما بیشتر اوقات، می‌توان درخواست باز کردن نقشه‌ها را به سادگی با گفتن "Open Maps" بدون نیاز به گفتن "Siri" انجام داد.

همه این موارد تحت تنظیمات و دسترسی قرار دارند. همچنین در این بخش یک ویژگی شناسایی صدا وجود دارد.

با این ویژگی، آیفون شما به طور مداوم به صدای بوق خودرو، آژیر، یا هر دو گوش می‌دهد. اگر هر یک را بشنود، یک اعلان بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.

شما باید ابتدا شناسایی صدا را روشن کنید، سپس انتخاب خود را از میان بوق خودرو یا آژیر انجام دهید.

تشخیص صدا در CarPlay در iOS 18

به‌روزرسانی‌های بصری نیز وجود دارند

CarPlay جدید در iOS 18 همچنین ویژگی‌های دسترسی برای کمک به مشکلات بصری دارد. از طریق تنظیمات، دسترسی، می‌توانید متن برجسته را روشن کنید.

شما همچنین می‌توانید از یک محدوده کوچک فیلترهای رنگی انتخاب کنید. این فیلترها به منظور کمک به شرایطی مانند دئوتراپیا، جایی که تشخیص بین سبز و برخی از قرمزها دشوار است، طراحی شده‌اند.

یا به طور مشابه، پروتوپیا که در آن تشخیص بین قرمز و برخی از تون‌های آبی سخت است.

CarPlay فیلترهای رنگی ارائه می‌دهد که تضاد بین رنگ‌های مشکل‌دار را بهتر می‌کند. بیشتر آن‌ها آن‌قدر ظریف هستند که اگر آن مشکل را نداشته باشید، متوجه تفاوت نمی‌شوید.

اما یک گزینه رنگی واضح و غیرقابل اشتباه وجود دارد. CarPlay می‌تواند کل صفحه را از رنگ به سیاه و سفید تغییر دهد.

هنوز در نسخه بتا هستیم!

CarPlay به طور مستقیم از هوش مصنوعی اپل بهره‌مند نمی‌شود — اما ممکن است از هر ویژگی هوش مصنوعی در Apple Maps بهره ببرد. همچنین قرار نیست ویژگی‌های اضافی غیرمنتظره‌ای اضافه کند.

اما هنوز در یک نسخه بتای اولیه است. هر چیزی ممکن است بین اکنون و انتشار رسمی تغییر کند.

اما احتمال‌ترین تغییر فقط این است که در برخی از نقطه‌های زمانی، اپل ممکن است گزینه‌های پس‌زمینه اضافی اضافه کند.

منبع : Appleinsider

پیشنهاد هوش مصنوعی

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
یادآوری کردن به این موضوع که به زودی خواهم مرد، ابزار مهم‌تری است که تا به حال با آن روبرو شده‌ام تا به من در انتخاب‌های بزرگ زندگی کمک کند. زیرا تقریباً همه چیز - انتظارات خارجی، افتخارها، ترس از شرم‌آوری یا شکست - در برابر مرگ کاملاً فرو می‌پاشند، و تنها چیزی که واقعاً مهم است باقی می‌ماند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘