روش لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته در آی.او.اس 13

27
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1222 بازدید

روش لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته در آی.او.اس 13 

آی. او. اس 13 امکان مسدود کردن کاربران در برنامهٔ Mail را اضافه کرده است. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه از آن برای لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته استفاده کنید.

-----

سافت‌مک: ایمیل راهی عالی برای ارتباط با افراد و تبادل اطلاعاتی است که برای پیامک یا ارسال در واتساپ خیلی طولانی است. متأسفانه، بسیاری از شرکت‌ها و همکاران نیز می‌خواهند آخرین اخبار خود را با شما به اشتراک بگذارند، که ممکن است همیشه در صندوق ورودی شما پذیرفته نشوند.

در اینجا روش لغو اشتراک آگهی‌نامه‌ها و سایر ایمیل‌های ناخواسته در آی. او. اس 13 آورده شده است.


استفاده از گزینهٔ Unsubscribe (لغو اشتراک) داخلی برنامه

کار شایسته‌ای که برنامهٔ Mail اپل انجام می‌دهد این است که تلاش می‌کند کشف کند پیام‌هایی که دریافت می‌کنید از طرف اشخاص یا از طرف شرکت‌ها است، به خصوص اگر به نظر برسد که دومی، به جای پاسخ به چیزی که پرسیده‌اید، بخشی از یک ایمیل همگانی است.

این یک حقیقت نگران کننده است که ممکن است در هنگام پیوستن به سرویس‌های آنلاین جدید یا خرده فروشی‌ها، سهواً در لیست‌های ایمیلی بی‌معنی ثبت نام کنیم. اگر فراموش کرده‌اید بر روی کادر منع سایت برای ارسال به روز رسانی‌ها و اخبار کلیک کنید، در این صورت از رسانه‌هایی که ممکن است اصلاً به آنها علاقه‌ای نداشته باشید، مرتباً ایمیل دریافت کنید.

برای متوقف کردن اخبار روزانهٔ سایت‌ها، کافیست آخرین ایمیل آنها را باز کنید و باید در بالای صفحه پیامی را مشاهده کنید که می‌گوید: This message is from a mailing list (این پیام از یک لیست ایمیلی است). در زیر آن گزینهٔ Unsubscribe (لغو اشتراک) وجود دارد.

بر روی آن ضربه بزنید و خواهید دید که یک کادر گفتگو ظاهر می‌شود، با اعلام این که برنامهٔ Mail یک پیام از حساب کاربری ایمیل شما برای لغو اشتراک از لیست، ارسال می‌کند. برای موافقت با آن، بر روی گزینهٔ Unsubscribe (لغو اشتراک) ضربه بزنید.

روش لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته در آی.او.اس 13


مسدود کردن ارسال کنندگان

یک ویژگی جدید در آی. او. اس 13 قادر است برای ممانعت از ارسال ایمیل توسط اشخاص برای شما، آنها را مسدود کند. اگر متوجه شدید که گزینهٔ لغو اشتراک نادیده گرفته می‌شود، که اغلب می‌تواند این طور باشد، این ویژگی سودمند است.

برای مسدود کردن شخصی که برای شما ایمیل ارسال می‌کند، برنامهٔ Mail را باز کرده و یکی از پیام‌های شخص مورد نظر را پیدا کنید. بر روی آن ضربه بزنید، سپس بر روی نام مخاطب که در گوشهٔ سمت چپ بالای صفحه نمایش داده شده است ضربه بزنید تا بخش From: نمایان شود، جایی که باید یک بار دیگر بر روی نام مخاطب ضربه بزنید.

با استفاده از جزئیات تماس، پنجرهٔ جدیدی باز می‌شود و می‌توانید گزینهٔ Block this Contact (مسدود کردن این مخاطب) را نیز مشاهده کنید. بر روی آن ضربه بزنید و از شما خواسته می‌شود با انتخاب Block this Contact تصمیم خود را تأیید کنید.

روش لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته در آی.او.اس 13


تغییر تنظیمات Blocked Sender (ارسال کننده مسدود شده)

چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید به برنامهٔ Mail بگویید که با پیام‌های دریافتی از مخاطبین مسدود شده چگونه رفتار کند. برای دسترسی به آنها، برنامهٔ Settings را باز کنید، به پایین اسکرول کنید و بر روی Mail ضربه بزنید، سپس Blocked Sender Options (گزینه‌های ارسال کننده مسدود شده) را انتخاب کنید.

در اینجا سه گزینه وجود دارد: None (هیچکدام)، Mark as Blocked (به عنوان مسدود شده علامتگذاری شود)، Leave in inbox (در صندوق ورودی پذیرفته نشود) و Move to Bin (انتقال به سطل زباله). بر روی گزینهٔ مورد دلخواه خود ضربه بزنید تا برنامهٔ Mail به صورت خودکار با پیام‌هایی که از شخص مسدود شده دریافت می‌کند، به همان صورت برخورد کند.

روش لغو اشتراک ایمیل‌های ناخواسته در آی.او.اس 13

اگر به طور تصادفی شخصی را مسدود کردید، می‌توانید با رفتن به Settings > Mail > Blocked و سپس ضربه زدن بر روی دکمهٔ Edit (ویرایش) در گوشهٔ بالا سمت راست و انتخاب دکمهٔ delete (حذف کردن) در سمت چپ مخاطب، آنها را بازیابی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه اپل در نسخهٔ جدید سیستم عامل آیفون خود گنجانده است، مقالهٔ دیگر ما با عنوان بهترین ویژگی‌های iOS 13: همه قابلیت‌های جدید iOS 13 که باید بدانید را مطالعه کنید. همچنین راهنماهای دیگر ما در مورد ایمیل را نیز می‌توانید مطالعه کنید:

- روش مسدود کردن ایمیل‌ها در آیفون

- روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

- روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘