روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

27
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2031 بازدید

روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد 

ما روش تنظیم برنامهٔ Mail در آیفون یا آیپد را به شما آموزش خواهیم داد. از جمله اضافه کردن حساب، پر کردن جزئیات و ارسال یک ایمیل آزمایشی.

-----

سافت‌مک: برای ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران خود، معمولاً در بعضی مواقع از ایمیل استفاده می‌کنید، و اگر به تازگی یک آیفون یا آیپد خریداری کرده‌اید، می‌خواهید بلافاصله برنامهٔ Mail را تنظیم کنید تا بتوانید در آن به گفتگو بپردازید.

در این مقاله روش تنظیم و ارسال ایمیل در دستگاه‌های آی. او. اس را به شما نشان خواهیم داد.

 

افزودن حساب‌های ایمیل به صورت خودکار

آی. او. اس دو روش اصلی برای تنظیم حساب‌های ایمیل در آیفون یا آیپد ارایه می‌دهد (مراحل هر دو یکسان هستند). اولین روش که به احتمال زیاد هم از آن استفاده خواهید کرد، روش خودکار است.

همان طور که از نام آن پیداست، این روش تا زمانی که حساب ایمیل شما از یکی از ارایه دهندگان بزرگ سرویس ایمیل مانند گوگل Gmail، مایکروسافت Hotmail و Outlook و Exchange، یاهو، AOL یا آی‌کلود خود اپل باشد، بیشتر جزئیات را از طرف شما پر می‌کند.

برای استفاده از این روش، برنامهٔ Settings بر روی دستگاه خود را باز کنید (دارای آیکون چرخدنده نقره‌ای/خاکستری است). به پایین اسکرول کنید تا Passwords & Accounts را پیدا کرده و سپس بر روی آن ضربه بزنید.

در صفحهٔ بعد گزینهٔ Add Account را پیدا کنید. بر روی آن ضربه بزنید. سپس از منویی که ظاهر می‌شود ارایه دهندهٔ ایمیل خود را انتخاب کنید.

روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

جزئیات خود را وارد کرده و سپس بر روی Next ضربه بزنید. برنامهٔ Mail صحت درست بودن همه چیز را بررسی خواهد کرد.

پس از انجام این کار، گزینهٔ فعال‌سازی ویژگی‌های مختلف حساب پست الکترونیکی به شما داده می‌شود. این موارد معمولاً شامل Mail (نامه)، Contacts (مخاطبین)، Calendars (تقویم) و موارد دیگر است.

روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

بر روی دکمهٔ کنار مواردی که می‌خواهید استفاده کنید ضربه بزنید تا آنها در برنامه‌های مربوطه در دستگاه شما ظاهر شوند. بنا بر این، به عنوان مثال، افزودن مخاطبین هات‌میل آنها را در برنامهٔ Contacts عمومی قابل دسترس می‌کند و هر قرار ملاقات شما در Calendar گوگل شما، با برنامهٔ Calendar اپل همگام‌سازی می‌شود.

زمانی که از تنظیمات خود راضی بودید، برای تکمیل مراحل بر روی Save ضربه بزنید.

 

اضافه کردن حساب‌های ایمیل به صورت دستی

اگر ارایه دهندهٔ سرویس ایمیل شما در لیست بالا قرار ندارد، هنوز هم می‌توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار، شما نیاز به دانستن جزئیات مختلف، نه تنها آدرس و رمز عبور خود، بلکه Incoming Mail Server و Outgoing Mail Server نیز دارید.

با این حال نگران نباشید، همهٔ اینها از طرف ارایه دهندهٔ سرویس ایمیل شما در دسترس خواهد بود. یا سعی کنید با آنها به صورت مستقیم تماس بگیرید، یا نوع حساب و جزئیات تنظیمات را در گوگل جستجو کنید.

پس از دستیابی به اطلاعات، به مسیر Settings > Passwords & Accounts > Add Account رفته و سپس بر روی گزینهٔ Other در پایین لیست ضربه بزنید.

آدرس ایمیل و پسورد و توضیحی را وارد کنید (این می‌تواند هر آنچه که دوست دارید باشد)، سپس بر روی Next ضربه بزنید. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید متوجه شوید که تمامی جزئیات لازم به صورت خودکار تکمیل می‌شوند، اما اگر به این صورت نباشد، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آنها را وارد کنید.

روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

بین یک حساب POP یا IMAP یکی را انتخاب کنید (ارایه دهندهٔ سرویس شما به شما می‌گوید که کدام یک را دارید)، و سپس سایر قسمت‌ها را تکمیل کنید. پس از اتمام کار، بر روی گزینهٔ Next و سپس Save ضربه بزنید و باید شروع به مشاهدهٔ پیام‌هایی کنید که در برنامهٔ Mail ظاهر می‌شوند.

 

ارسال یک ایمیل

اکنون که حساب ایمیل شما در دسترس است، زمان اجرای تست است. ما این کار را با تهیه و ارسال پیام به یکی از مخاطبین شما انجام خواهیم داد.

برنامهٔ Mail را باز کنید و در گوشهٔ پایین سمت راست بر روی آیکون Write (که به نظر شبیه یک تکه کاغذ مربع همراه با یک قلم است) ضربه بزنید.

آدرس گیرندهٔ ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید، عنوانی را در قسمت Subject (موضوع) اضافه کنید و سپس بر روی فضای خالی در زیر آن ضربه بزنید و شروع به تایپ پیام خود کنید.

روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد

پس از اتمام کار، بررسی کنید که قسمت From (از) دارای آدرس ایمیلی باشد که می‌خواهید از آن برای ارسال پیام استفاده کنید. در غیر این صورت، به آدرس موجود در آن ضربه بزنید و باید لیستی از حساب‌های ایمیل مختلف موجود در دستگاه خود را مشاهده کنید (فرض بر این است که شما بیش از یک مورد دارید). آدرس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Send (ارسال) ضربه بزنید.

تمام مراحل کار همین بود. حساب ایمیل شما حالا باید کاملاً قابل استفاده باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘