روش دریافت آیپد.او.اس در آیپد

7
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1175 بازدید

روش دریافت آیپد.او.اس در آیپد 

به زودی نسخهٔ جدیدی از نرم‌افزار سیستم عامل آیپد ارایه می‌شود. در این مقاله آنچه شما باید برای نصب آیپد. او. اس بر روی آیپد خود انجام دهید، از جمله این که اگر به روز رسانی برای آیپد شما در دسترس نباشد، یا در صورتی که یک اتصال وایفای در اختیار ندارید، و یا اگر فضای کافی برای به روز رسانی آیپد خود ندارید، چه کارهایی را باید انجام دهید، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اپل با فاش کردن این که امسال یک نسخهٔ جداگانه از آی. او. اس برای آیپد وجود خواهد داشت، شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل را شگفت‌زده کرد. این آیپد. او. اس (iPadOS) در 24 سپتامبر 2019 عرضه شد و ویژگی‌های مختلفی را به آیپد منتقل کرد که از نمایشگر بزرگتری بهره می‌برد و با روشی که مردم از تبلت استفاده می‌کنند متفاوت‌تر خواهد بود.

ممکن است شما مشتاق نصب آیپد. او. اس بر روی آیپد خود باشید. پس از عرضهٔ آی. اواس 13 در تاریخ 19 سپتامبر، ممکن است بخواهید بدانید که چه زمانی می‌توانید آیپد خود را با نرم‌افزار جدید به روز رسانی کنید و برای دریافت آیپد. او. اس بر روی آیپد خود چه کارهایی را باید انجام دهید.

در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که برای به روز رسانی آیپد خود به نرم‌افزار جدید، چه کارهایی را باید انجام دهید، از جمله این که اگر با مشکلی روبرو شدید، مانند نداشتن فضای کافی، عدم امکان اتصال به وایفای، و یا اگر در هنگام به روز رسانی با مشکلی برخورد کردید، چه کاری باید انجام دهید. برای کسب اطلاعات دقیق ادامهٔ مطلب را بخوانید.

روش دریافت آیپد.او.اس در آیپد


چگونه می‌توان آیپد.او.اس را دریافت کرد

اگر در برنامهٔ بتای اپل ثبت نام کرده باشید، می‌توانید آیپد. او. اس را قبل از عرضهٔ عمومی آن دریافت کنید. دو برنامهٔ بتا وجود دارد، یکی برای توسعه دهندگان و دیگری برای عموم مردم. اما مراقب باشید که این نسخهٔ نهایی آیپد. او. اس نیست و می‌تواند دارای باگ باشد. بنا بر این اگر از دستگاه خود برای امور کاری استفاده می‌کنید و به آن وابسته هستید، نصب نسخهٔ بتا را توصیه نمی‌کنیم.


آیا باید آیپد.او.اس را نصب کنید؟

هنگامی که آیپد. او. اس در دسترس قرار می‌گیرد، پیغام در دسترس بودن نرم‌افزار جدید را در آیپد خود مشاهده خواهید کرد.

با این حال، قبل از این که بر روی Install ضربه بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا مطمئن شوید که حتماً می‌خواهید نرم‌افزار جدید را بر روی آیپد خود اجرا کنید. چند سال پیش اپل برنامهٔ Videos را جایگزین برنامهٔ TV کرد، در صورتی که برنامهٔ TV عالی بود. یکی از کارکردهای برنامهٔ Videos به این صورت است که سریال‌ها به صورت مداوم در آن پخش می‌شود، بدون آن که لازم باشد برای تماشای اپیزود بعدی موافقت کنید. هر کسی که دارای فرزند باشد متوجه می‌شود که چقدر آزار دهنده است که اکنون باید بر روی دکمه پخش هر قسمت از Peppa Pig ضربه بزنید. فقط مطمئن شوید که ویژگی‌های جدید ارزش هرگونه ناراحتی ناشی از ویژگی‌های از دست رفته را دارد.

در مورد ویژگی‌های جدید، ما از این که قادر به استفاده از آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم برای مک خود هستیم، بسیار هیجان‌زده‌ایم (توجه داشته باشید که این در مورد همهٔ مدل‌های آیپد قابل استفاده نخواهد بود). همچنین این که می‌توانیم چندین پنجره را در یک برنامه باز کنیم و آنها را در کنار هم مشاهده کنیم را دوست داریم.

بیشتر بخوانید: روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

روش دریافت آیپد.او.اس در آیپد

همچنین باید قبل از نصب به روز رسانی، کمی تمیزکاری بر روی آیپد خود انجام دهید: بسیار مهم است که از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، زیرا مطمئناً نمی‌خواهید که داده‌های مهم خود را از دست بدهید. همچنین باید مدت زمانی را هم برای تمیز کردن فضای ذخیره‌سازی در نظر بگیرید که برای به روز رسانی جدید فضای کافی در اختیار داشته باشید. ما معمولاً عادت داریم که تعداد زیادی فیلم و نمایش تلویزیونی را بر روی آیپد خود ذخیره کنیم، بنا بر این در صورت نیاز به فضای بیشتر، این موارد را می‌توان حذف کرد. اگر آنها را از آی‌تیونز یا یکی از سرویس‌های دیگر دانلود کرده‌اید، می‌توانید بعداً دوباره آنها را دانلود کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا می‌خواهید آیپد خود را به آیپد. او. اس 13 به روز رسانی کنید، ابتدا اطلاعات مربوط به آیپد. او. اس را در اینجا مطالعه کنید.

 

روش نصب آیپد.او.اس 13

با از راه رسیدن آیپد. او. اس، احتمالاً در آیپد خود اعلانی را مشاهده خواهید کرد و به شما اطلاع می‌دهد که به روز رسانی آمادهٔ دانلود است. با این حال ممکن است مجبور شوید برای دستیابی به آن به تنظیمات آیپد خود بروید.

1. آیپد خود را به یک منبع تغذیه وصل کنید - در صورت عدم وصل شدن به برق، آی. او. اس 13 نصب نخواهد شد.

2. همچنین باید به وایفای متصل شوید، نه از طریق 3G یا 4G. همچنین بررسی کنید که شبکهٔ وایفای ایمن باشد (به عنوان مثال، توصیه نمی‌کنیم که این کار را از طریق وایفای یک هتل انجام دهید.) در صورتی که وایفای ندارید، ما در ادامه نکاتی هم در مورد روش دانلود آیپد. او. اس در این شرایط برای شما داریم.

3. به مسیر Settings > General > Software Update بروید و منتظر بمانید تا آیپد به روز رسانی را پیدا کند. ممکن است پیامی را ببینید که می‌گوید Your software is up to date (نرم‌افزار شما به روز است). معمولاً انتظار می‌رود که نرم‌افزار در دسترس باشد، اما این امکان وجود دارد که آیپد. او. اس بر روی آیپد شما اجرا نشود. لیست ما از آیپدهای سازگار با آیپد. او. اس را در اینجا بررسی کنید.

4. با فرض این که نسخهٔ جدیدی در دسترس است، بر روی Download and Install ضربه بزنید.

5. در صورت درخواست، کد عبور خود را وارد کنید و در صورت لزوم با ضوابط و شرایط موافقت کنید.

6. دستگاه شما شروع به دانلود کردن به روز رسانی در پس‌زمینه می‌کند. شما می‌توانید به وسیلهٔ یک نشان دهنده زمان تقریبی باقی مانده برای دانلود را مشاهده کنید - در تجربهٔ ما زمان واقعی دانلود با زمان نشان داده شده خیلی فاصله دارد! این اختلاف زمانی می‌تواند 2 تا 3 برابر چیزی باشد که نشان داده می‌شود! حداقل می‌توانید در حالی که فایل به روز رسانی دانلود می‌شود، کارهای دیگر خود را انجام دهید. پس از به اتمام رسیدن دانلود، اعلانی بر روی آیپد خود دریافت خواهید کرد.

7. اکنون بر روی Details (جزئیات) در پنجرهٔ Notification (اعلان) ضربه بزنید. این کار شما را به Settings > General > Software Update می‌برد.

8. بر روی Install Now (اکنون نصب کن) ضربه بزنید. (مجدداً متذکر می‌شوم که انتظار این را داشته باشید که این مرحله مدتی طول بکشد).

9. در روشی دیگر، شما می‌توانید Later (بعداً) را انتخاب کنید. در این صورت آی. او. اس به روز رسانی را در طول شب انجام می‌دهد. فقط باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه به برق متصل شده باشد.


چگونه آیپد.او.اس را بدون وایفای دانلود کنیم

اگر می‌خواهید آیپد. او. اس را نصب کنید اما به وایفای دسترسی ندارید؛ یا اگر نمی‌دانید وایفایی که به آن دسترسی دارید امن است یا خیر چون وایفای یک هتل یا رستوران است؛ ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که آیا می‌توانید آیپد. او. اس را با استفاده از داده‌های تلفن همراه به روز رسانی کنید یا خیر.

متأسفانه شما نمی‌توانید آی. او. اس 13 را با استفاده از داده‌های تلفن همراه دانلود کنید. اپل دانلود را به 200 مگابایت محدود می‌کند، که قابل درک است زیرا حتی قراردادهای «نامحدود» هم همیشه واقعاً نامحدود نیستند. اما راه حلی وجود دارد.

برای دانلود آیپد. او. اس با استفاده از داده‌های تلفن همراه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. از آیفون خود یک Hotspot ایجاد کنید و از آیپد خود به آن متصل شوید.

2. گزینه‌های مربوط به دانلود و نصب آیپد. او. اس را اجرا کنید.

آیپد شما با استفاده از اتصال داده از آیفون شما، آیپد. او. اس را دانلود می‌کند.


روش دانلود آیپد.او.اس از طریق آی‌تیونز

از طرف دیگر، اگر به این صورت است که مک شما از طریق ایترنت یا روش دیگری به اینترنت متصل می‌شود، می‌توانید آیپد. او. اس را با استفاده از آی‌تیونز (iTunes) دانلود کنید. توجه داشته باشید که با توجه به این که با ورود کاتالینا اپل آی‌تیونز را حذف کرده است، مواردی مانند دانلود نرم‌افزار را برنامهٔ Finder مدیریت می‌کند.

1. آی‌تیونز را در مک خود باز کنید و آیپد خود را متصل کنید.

2. بر روی آیکون iTunesی که نمایانگر آیپد شما است کلیک کنید.

3. بر روی Check for Updates (بررسی برای به روز رسانی‌ها) کلیک کنید.

4. گزینه‌های مربوط به دانلود و نصب آیپد. او. اس را اجرا کنید.


در صورت نداشتن فضای ذخیره‌سازی کافی چگونه آیپد.او.اس را دانلود کنید

اگر در تبلت خود فضای کافی ندارید، دانلود از طریق آی‌تیونز یک راه حل عالی برای نصب آیپد. او. اس در آیپد است، بنا بر این مراحل توضیح داده شده در بالا را دنبال کنید.

از طرف دیگر، شما می‌توانید با حذف فایل‌های بدون استفاده، فضای کافی مورد نیاز را ایجاد کنید.

روش دریافت آیپد.او.اس در آیپد


آیا به روز رسانی آیپد داده‌های من را پاک می‌کند

این قابل درک است که اگر فضای کمتری داشته باشید ممکن است نگران این موضوع باشید که در صورت نصب به روز رسانی جدید آیپد برخی از داده‌های خود را از دست خواهید داد. نگرانی برخی اشخاص در این مورد قابل درک است، زیرا این اتفاق در گذشته رخ داده است. با این حال، باید به این صورت باشد که به محض این که به روز رسانی آیپد. او. اس تمام اطلاعات شما را نصب کرد، آنها دست نخورده باشند، و اگر این طور نباشد، پس باید به نسخهٔ پشتیبان خود تکیه کنید.

بنا بر این، حتماً قبل از به روز رسانی از آیپد خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.


چرا آیپد من به روز رسانی نمی‌شود

ممکن است متعجب باشید که چرا آیپد شما به روز رسانی موجود را نشان نمی‌دهد. بروز چنین اتفاقی چند دلیل می‌تواند داشته باشد.

  • ممکن است خیلی مشتاق دریافت به روز رسانی باشید. اما قبل از ارایهٔ به روز رسانی باید تا اواخر سال صبر کنید، و حتی ممکن است قبل از ظاهر شدن در دستگاه شما، مجبور باشید کمی بیشتر از برخی افراد صبر کنید. و ممکن است کسی که می‌شناسید زودتر از شما آن را دریافت کند.
  • ممکن است آیپد شما برای اجرای آیپد. او. اس خیلی قدیمی باشد. قدیمی‌ترین آیپد واجد شرایط آیپد ایر 2 تولید سال 2014 است.
  • ممکن است نتوانید به وایفای متصل شوید. همان طور که در بالا ذکر شد به وایفای نیاز دارید، اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد.
  • ممکن است به برق متصل نشده باشید. باید به برق وصل شوید در غیر این صورت اپل نصب را متوقف خواهد کرد (در این مورد مخصوصاً وقتی باتری شما تا نیمه شارژ داشته باشد).

اگر این موارد برای شما صدق نمی‌کند، سعی کنید از طریق آی‌تیونز نصب کنید، به همان صورتی که در بالا توضیح داده‌ایم.


چگونه آیپد.او.اس را از نسخهٔ بتا به روز رسانی کنیم

اگر قبل از انتشار نسخهٔ کامل آیپد. او. اس، نسخهٔ بتای آن را نصب کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که برای دریافت نسخه‌های بعدی غیر بتای آیپد. او. اس، باید پروفایل پیکربندی اپل را از دستگاه خود حذف کنید.

می‌توانید این کار را با رفتن به مسیر Settings > General > Profile و انتخاب iPadOS Beta Software Profile و سپس انتخاب Delete Profile (حذف پروفایل) و وارد کردن کد عبور خود برای تأیید این تغییر، انجام دهید. از این پس به روز رسانی‌های رسمی را (به جای به روز رسانی‌های بتا) به صورت عادی دریافت خواهید کرد.


روش دریافت یک کپی از نسخهٔ قدیمی آی.او.اس

اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید و خواستید به آی. او. اس 12 برگردید. (توجه داشته باشید که بازگشت به نسخهٔ قبلی حقیقتاً دشوار است، بنا بر این حتی نمی‌توانیم تضمین کنیم که داشتن نسخهٔ قدیمی به این معنی است که می‌توانید به آی. او. اس 12 برگردید.)

1. Finder را در مک خود باز کنید.

2. به Library بروید و سپس پوشهٔ iTunes را پیدا کنید. اگر نمی‌توانید آن را ببینید، کلید Option/Alt را در Finder پایین نگه دارید و Go > Library را انتخاب کنید.

3. در صورت موجود بودن، پوشهٔ Software Updates (به روز رسانی‌های نرم‌افزار) برای آیپد خود را انتخاب کنید. (این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که هرگز به روز رسانی آی. او. اس را در مک خود دانلود نکرده باشید، اما می‌توانید با باز کردن آی‌تیونز، وصل کردن آیپد خود و اجرای مراحل دانلود آی. او. اس 12 در مک خود، آن را درست کنید.)

4. از طرف دیگر، مرورگر وب خود را اجرا کرده و به IPSW. me بروید و دستگاه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘