روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد

3
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1878 بازدید

روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد 

یک ایمیل مهم را به اشتباه حذف کرده‌اید؟ وحشت نکنید. در اینجا روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد آورده شده است. با سافت‌مک همراه باشید.

—–

من یک ایمیل مهم را در iOS Mail حذف کرده‌ام. آیا می‌توانم ایمیل حذف شده را بازیابی کنم؟ کمک کنید!

نگران نباشید! بازیابی ایمیلی که به صورت تصادفی از Mail در آیفون یا آیپد خود حذف کرده‌اید بسیار ساده است، به شرط آن که این کار را به سرعت انجام دهید. (زمان یک هفته پیش‌فرض است، اما شما می‌توانید مدت زمان قبل از حذف دائمی ایمیل‌ها توسط Mail را تغییر دهید.) در این مقاله ما چگونگی بازیابی ایمیل‌های به اشتباه حذف شده در iOS Mail را توضیح خواهیم داد.

 

بازگردانی فوری

ممکن است شما در مورد قابلیت بازگردانی (undo) آی. او. اس اطلاع داشته باشید یا نداشته باشید، زیرا اپل زیاد در مورد آن اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اما این یک قابلیت مفید و متداول است.

اگر کاری را انجام داده‌اید و پشیمان شده‌اید، مهم نیست که در کدام برنامه قرار دارید، فقط کافیست که آیفون یا آیپد خودتان را سریع (و ملایم) تکان بدهید - فقط یک تکان باید کافی باشد - تا ببینید که اگر آن برنامه قابلیت بازگردانی (undo) را دارد، کار اشتباه خود را بازگردانی کنید. اگر این قابلیت را داشته باشد، کادر گفتگویی ظاهر می‌شود و چیزی مانند Undo Delete (بازگردانی فایل حذف شده) را نشان می‌دهد. برای معکوس کردن عملکرد قبلی، بر روی Undo ضربه بزنید، یا اگر نمی‌خواهید چیزی را undo کنید و فقط می‌خواهید حرکتی را که به صورت تصادفی انجام داده‌اید را لغو کنید بر روی Cancel ضربه بزنید.

به صورت طبیعی پشتیبانی از قابلیت undo بیشتر ویژگی معمول در برنامه‌های خود اپل است. از جمله Mail که خوشبختانه برای اهداف این آموزش مفید است.

و این ما را به سناریوی اصلی برمی‌گرداند: شما یک ایمیل مهم را به اشتباه حذف کرده‌اید. اگر سریع عمل کنید، می‌توانید به راحتی آن را برگردانید. فقط آیفون خود را به سرعت و ملایمت تکان بدهید تا پیام بازگردانی (undo) را مشاهده کنید. بر روی undo ضربه بزنید تا ایمیل حذف شده بازیابی شود.

روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد

اما ایمیل بازیابی شده به کجا می‌رود؟ اگر ایمیل باز شده‌ای دارید، زمانی که بر روی آیکون سطل زباله ضربه می‌زنید و آن را حذف می‌کنید، به شما اجازه می‌دهد که ایمیل بعدی در صف را مشاهده کنید، این ممکن است اسرارآمیز به نظر برسد: آی. او. اس ایمیل بازیابی شده را به صفحه نمایش برنمی‌گرداند. اما آن را به صندوق ورودی بازمی‌گرداند، بنا بر این نگران نباشید.

بر روی Inbox یا Mailboxes یا هر کنترل دیگری که شما را از نمای ایمیل خارج کرده و به صندوق ورودی بازمی‌گرداند ضربه بزنید، و ایمیل بازیابی شده را پیدا خواهید کرد.

 

Redoی فوری

شایان ذکر است که در این مرحله به کار بردن undo عملی تک مرحله‌ای برای بازگردانی است. شما نمی‌توانید برای undo کردن یک عمل، آیفون یا آیپد خود را تکان بدهید و سپس مجدداً تکان بدهید تا عمل قبل از آن را undo کنید: اگر بار دوم تکان بدهید، به جای آن عمل Redo را انجام خواهید داد.

اگر تصمیم خود در مورد undo کردن را تغییر دهید، این مورد می‌تواند مفید باشد، اما از چندین مرحله بازگشتن شما جلوگیری می‌کند. اگر از زمان حذف ایمیل به این سمت حرکت کرده‌اید، باید به دنبال راه حل‌های پیشرفته‌تری باشید.

 

بازگردانی با تأخیر

روش بعدی برای مواقعی مناسب است که بلافاصله تشخیص ندهید که حذف آن ایمیل اشتباه بوده است: یعنی عمل دیگری را در برنامهٔ Mail انجام داده‌اید که قابلیت undo دیگر نمی‌تواند به اندازهٔ کافی به عقب برگردد تا عمل حذف را خنثی کند.

در چنین وضعیتی باید به دنبال پوشهٔ نگهداری موقت در جایی باشید که Mail نامه‌هایی که حذف شده‌اند را نگهداری می‌کند، و در واقع هنوز حذف نشده‌اند. آی. او. اس به صورت پیش‌فرض بعد از انتظاری یک هفته‌ای آنها را حذف می‌کند.

نام پوشه با توجه به سرویس ایمیلی که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی می‌تواند Junk یا Deleted Messages یا Trash یا چیزهای دیگری شبیه به اینها باشد.

به عنوان مثال اگر از یک حساب Hotmail استفاده می‌کنید، بر روی Hotmail در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا به منوی accounts/inboxes بروید، سپس به پایین اسکرول کنید تا عنوان بخش HOTMAIL را پیدا کرده و بر روی Trash ضربه بزنید. ایمیل حذف شده را پیدا کرده و آن را باز کنید، سپس بر روی آیکون پوشه در پایین (بین آیکون پرچم و سطل) ضربه بزنید و سپس Inbox یا یک پوشهٔ فعال دیگر را برای ارسال ایمیل حذف شده به آن پوشه انتخاب کنید.

وضعیت Gmail یا سرویس دهنده‌های ایمیل مبتنی بر Gmail کمی متفاوت است: شما در این سیستم‌ها ایمیل‌ها را حذف نمی‌کنید، بلکه آنها را بایگانی می‌کنید.

روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد

برای مفایسه: در اینجا در نوار پایین در Hotmail یک آیکون سطل وجود دارد…

روش بازیابی ایمیل‌های حذف شده در آیفون یا آیپد

و در Gmail به این صورت است که یک آیکون بایگانی وجود دارد.

 

آسان‌ترین راه برای دیدن ایمیل بایگانی شدهٔ خود، باز کردن پوشهٔ All Mail است. پس از یافتن ایمیل حذف شده، بر روی آن ضربه بزنید تا یک پیام باز شود، سپس بر روی آیکون پوشه در پایین آن ضربه بزنید تا مجدداً آن را به Inbox ارسال کنید.

در دو مقالهٔ دیگر، روش مسدود کردن ایمیل‌ها در آیفون و همچنین روش تنظیم و ارسال ایمیل در آیفون و آیپد آورده شده است که می‌توانید مطالعه کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘