روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

4
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 4154 بازدید

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک 

لپتاپ‌های اپل چیزهای زیادی برای عرضه دارند، اما وقتی نوبت به پورت‌ها می‌رسد آنها ناکافی هستند. همراه با مک‌بوک یک پورت USB-C ارایه می‌شود، و همراه با مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی فقط دو پورت USB-C/Thunderbolt ارایه می‌شود. ممکن است تعجب کنید که چگونه این تعداد کم می‌تواند کار شما را راه بیندازد. خوشبختانه ما ایده‌هایی در مورد روش اضافه کردن پورت‌های بیشتر برای وصل کردن وسایل مورد نیاز خود داریم.

-----

سافت‌مک: از آنجایی که لپتاپ‌ها باریک‌تر، سبک‌تر و فشرده‌تر شده‌اند، در این بین قربانی‌هایی نیز داده است که بارزترین آنها حذف بسیاری از پورت‌هایی است که ما به آنها متکی بودیم. آن روزهایی که می‌توانستید یک اسلات کارت SDXD را در مک‌بوک پروی خود پیدا کنید دیگر گذشته است؛ بدون داشتن پورت ایترنت به یک سیگنال وایفای قوی متکی هستید و اگر هنوز هم از لوازم جانبی قدیمی USB استفاده می‌کنید، اگر بخواهید یک لپتاپ مک جدید خریداری کنید، باید با آنها خداحافظی کنید.

اگر بخواهید همزمان مک‌بوک خود را به یک صفحه نمایش بزرگ، یک هارد دیسک پشتیبان‌گیری، یک ماوس و صفحه کلید وصل کنید و بخواهید مک‌بوک خود را نیز شارژ کنید، با یک چالش جدی روبرو هستید. اما خوشبختانه می‌توانید پورت‌های اضافی را به لپتاپ خود بیفزایید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.


مک‌بوک چه پورت‌هایی داشته است؟

هنگامی که اپل از مک‌بوک فوق‌العاده باریک خود در سال 2015 رونمایی کرد، طراحی جدید باعث نگرانی‌هایی شد. گذشته از این که زیبا و کوچک بود، دارای یک برچسب قیمت سنگین و تنها یک پورت اتصال بود - پورت USB-C نسبتاً جدید. USB Type C علاوه بر پشتیبانی از شارژ کردن، حداکثر انتقال 5 گیگابیت در ثانیه (5Gbps) را نیز ارایه می‌دهد.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

سپس در سال 2018 اپل طراحی جدید مک‌بوک ایر را با دو پورت Thunderbolt 3 معرفی کرد که سرعت آن دو برابر USB-C است (این دو استاندارد از یک پروت یکسان استفاده می‌کنند). این پورت‌های USB-C اندکی از پورت‌های موجود بر روی مک‌بوک سریع‌تر هستند و حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه (10Gbps) را ارایه می‌دهند و از مزایای اضافه شدهٔ Thunderbolt 3 برخوردار هستند که این به معنای حداکثر 40 گیگابیت در ثانیه (40Gbps) است.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

مانند مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز دارای دو پورت Thunderbolt 3/USB-C است. برادر بزرگتر آن، مک‌بوک پرو 15 اینچی دارای چهار پورت Thunderbolt 3/USB-C است.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

تعداد پورت‌های Thunderbolt 3/USB-C وحشتناک به نظر می‌رسد. به صورت خلاصه:

  • مک‌بوک: یک پورت USB-C
  • مک‌بوک ایر: دو پورت Thunderbolt 3/USB-C
  • مک‌بوک پرو 13 اینچ: دو پورت Thunderbolt 3/USB-C
  • مک‌بوک پرو 15 اینچ: چهار پورت Thunderbolt 3/USB-C

با توجه به این که USB-C نسبتاً جدید است و Thunderbolt گرایش به سطح حرفه‌ای دارد، ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که واقعاً چه چیزهایی را می‌توانید به مک‌بوک خود وصل کنید.

خوشبختانه شما هنوز هم می‌توانید لوازم جانبی اصلی USB خود، یک کابل ایترنت، VGA، HDMI، DVI و حتی یک جفت هدفون را وصل کنید. تمام آنچه که شما نیاز دارید یک آداپتور یا یک هاب است.

در ادامه خواهید دید که چگونه می‌توانید اتصالات مک‌بوک خود را افزایش دهید، اما قبل از انجام این کار، ما به صورت گذرا به آنچه که USB C و Thunderbolt 3 در واقع ارایه می‌دهند، نگاهی خواهیم انداخت.


پورت USB-C چه کاری انجام می‌دهد

USB-C (که پیش از این با عنوان USB Type-C شناخته می‌شد) یک استاندارد نسبتاً جدید USB است.

همان طور که می‌توانید در مدل‌های مک‌بوک و مک‌بوک ایر ببینید، همهٔ پورت‌های USB-C یکسان نیستند. نسخهٔ نسل فعلی مک‌بوک تنها 5 گیگابیت در ثانیه را ارایه می‌دهد، در حالی که نسخهٔ مک‌بوک ایر 10 گیگابیت در ثانیه را ارایه می‌دهد. این مسئله احتمالاً زمانی که اپل مک‌بوک را به روز رسانی کند تغییر خواهد کرد، اما در زمان نوشتن این مقاله به این صورت بود.

کاربردهای مختلفی برای پورت USB-C وجود دارد. یکی از آنها این است که می‌توانید مک خود را با استفاده از آن به برق وصل کرده و آن را شارژ کنید. دیگر لازم نیست که برای وصل کردن کابل برق خود یک پورت جداگانه داشته باشید.

مزیت دیگر پورت USB-C این است که مهم نیست کابل خود را در چه جهتی وصل می‌کنید. اگر هر زمان که می‌خواستید یک USB-A را وصل کنید نگران اشتباه بودن جهت آن بودید، این دیگر به یک خاطرهٔ دور تبدیل خواهد شد.

دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به USB-C وصل کنید، از جمله هارد دیسک‌ها و مانیتورها را می‌توانید با استفاده از آن وصل کنید. ممکن است متوجه شوید که نیازی به این کار نیست زیرا بسیاری از دستگاه‌های امروزی بی‌سیم (وایرلس) هستند.

یک تفاوت دیگر نیز بین پورت USB-C در مک‌بوک‌های مختلف وجود دارد: فقط مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو (در حال حاضر) Thunderbolt را از طریق همین پورت ارایه می‌دهند.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک


پورت Thunderbolt 3 چه کاری انجام می‌دهد

پورت Thunderbolt 3 نتیجهٔ همکاری بین اینتل و اپل است. Thunderbolt مدت زمان طولانی است که وجود دارد (هر چند اگر به اندازهٔ کافی در این بازی بوده باشید، شما هنوز هم باید FireWire را که Thunderbolt جایگزین آن شد را به خاطر داشته باشید).

مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو پورت USB-C را با Thunderbolt 3 ترکیب می‌کنند (مانند تمام مک‌های دسکتاپ).

آن جایی که USB-C در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را ارایه می‌دهد، Thunderbolt تا سرعت 40 گیگابیت در ثانیه پیش می‌رود.

همچون USB-C، دستگاه‌های مختلفی نیز وجود دارند که از Thunderbolt 3 استفاده می‌کنند. با این حال، آنها معمولاً مورد استفادهٔ حرفه‌ای‌ها که نیاز به استفاده از سرعت انتقال سریع دارند قرار می‌گیرد.


افزودن پورت به مک‌بوک خود

اگر برای شما جای سؤال است که USB-C و Thunderbolt 3 دقیقاً چه مزیتی دارند، خوشحال خواهید شد که بدانید فقط با وصل کردن یک آداپتور یا یک هاب می‌توانید آن را به پورت مفیدتری تبدیل کنید.

ما در ادامه به گزینه‌های مختلف موجود نگاهی خواهیم انداخت.

روش اضافه کردن پورت USB A به یک مک‌بوک

اگر می‌خواهید دستگاه‌های USB قدیمی مانند ماوس و صفحه کلید یا آیفون خود را از طریق کانکتور Lightning to USB متصل کنید، لازم است یک آداپتور USB-C - USB-A خریداری کنید و آن را به مک‌بوک خود وصل کنید، یا این که می‌توانید یک کابل جدید برای دستگاه خود خریداری کنید که دارای یک اتصال USB-C باشد.

اپل تعدادی از این نوع کابل‌ها و آداپتورها را در فروشگاه‌های خود یا به صورت آنلاین ارایه می‌دهد که محبوب‌ترین آنها کابل USB-C to Lightning و آداپتور USB-C to USB و USB-C Digital AV Multiport Adapter است (که شامل پشتیبانی از هر دوی USB-A و HDMI است).

بدیهی است که نیاز به داشتن آداپتورهای مختلف چندان ایده‌آل نیست، اما اگر فقط یک یا دو لوازم جانبی دارید که می‌خواهید گاهی به دستگاه خود وصل کنید، این یک راه حل آسان است.

بیشتر بخوانید: بهترین کابل‌های لایتنینگ برای آیفون یا آیپد

روش اضافه کردن پورت Thunderbolt به یک مک‌بوک

اگر بخواهید پورت Thunderbolt را به یک مک‌بوک اضافه کنید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. پورت USB-C موجود در مک‌بوک 12 اینچی به آن اندازه قدرتمند نیست تا از استاندارد دیگری پشتیبانی کند. اگر فکر می‌کردید که ممکن است بتوانید یک آداپتور USB-C to Thunderbolt 2 تهیه کنید، برای این استاندارد قدیمی شانسی نخواهید داشت.

اگر یک مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر مجهز به Thunderbolt 3 دارید، می‌توانید یک آداپتور Thunderbolt 3 to Thunderbolt 2 را با قیمت 49 پوند / 49 دلار خریداری کنید.

روش اضافه کردن پورت Ethernet به یک مک‌بوک

اگر وایفای خوبی در خانه ندارید، ممکن است بخواهید از کابل ایترنت برای اتصال مستقیم به شبکه استفاده کنید. این ممکن است ایدهٔ خوبی به نظر برسد ولی زمانی که متوجه شوید که در لپتاپ مک خود پورت ایترنت ندارید ناامید خواهید شد.

خُب، خوشبختانه تمام چیزی که شما نیاز دارید یک آداپتور است.

اپل یک USB Ethernet Adapter را به قیمت 29 دلار / 29.95 پوند به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: روش بهتر کردن سیگنال وایفای

روش افزودن یک مانیتور به یک مک‌بوک

ما یک مقالهٔ جداگانه برای اضافه کردن نمایشگر دوم به مک‌بوک داریم که نگاهی به گزینه‌های مختلف می‌اندازد و آداپتورهای مختلف مورد نیاز از جمله: DVI، HDMI، VGA، Display Port و موارد دیگر را شامل می‌شود. می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

آداپتورهای مختلفی از طرف اپل و شرکت‌های شخص ثالث عرضه شده است که امکان اتصال مانیتور به لپتاپ مک شما را فراهم می‌کنند.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک


افزودن پورت‌های بیشتر با یک USB-C Hub

در پی انتشار مک‌بوک uni-port بسیاری از تولید کنندگان جانبی سریعاً انواع هاب‌ها و آداپتورهای مختلفی را عرضه کردند که می‌توانند گزینه‌های کاربران را گسترش دهند.

روش استفاده از آن بسیار ساده است. شما هاب را به پورت مک‌بوک خود وصل می‌کنید و سپس آیفون، چاپگر، دوربین، میکروفون، وبکم، درایو اکسترنال یا هر وسیلهٔ دیگری که دارید را به پورت‌های مختلف موجود در هاب وصل می‌کنید.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

با توجه به ماهیت سریع USB-C/Thunderbolt 3 کامیپوتر می‌تواند بدون هیچ مشکلی تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های خارجی را کنترل کند، بنا بر این امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری به لپتاپ‌های مختلف مک فراهم می‌شود.

انواع مختلفی از آداپتور، دانگل، شارژر و مواردی از این دست وجود دارد که می‌تواند تفاوت زیادی در چگونگی استفاده از USB-C شما ایجاد کند (مانند آداپتور Satechi Type C Hub Adapter که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید)، بنا بر این می‌توانید بر حسب نیاز خود هاب مناسب را انتخاب کرده و خرید کنید.

روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

این هم از این. زندگی مک‌بوک اکنون با دانگل‌ها همراه است. این شرم‌آور است، اما اگر یک مورد سبک وزن و به باریکی لپتاپ‌های اپل را می‌خواهید، گزینه‌های پلاستیکی می‌توانند کار را برای شما کمی راحت‌تر کنند.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘