روش اسکن کردن اسناد و عکس‌ها با استفاده از آیفون

14
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 1924 بازدید

 روش اسکن کردن اسناد و عکس‌ها با استفاده از آیفون

اسکن یک سند با استفاده از آیفون امکانپذیر است. در این مقاله ما چگونگی انجام بهترین اسکن با آیفون، روش نشانه‌گذاری یا Mark Up اسکن‌ها، و این که چگونه Continuity Camera (پیوستگی دوربین) آی. او. س روند کار را ساده‌تر می‌کند، توضیح خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: یکی از بهترین ویژگی‌های جدیدی که از آی. او. اس 11 وارد شده است، امکان اسکن اسناد با استفاده از آیفون شما است.

قبل از عرضهٔ آی. او. اس 11 ممکن است از دوربین آیفون خود برای عکاسی از اسناد مهمی که می‌خواسته‌اید نسخه‌ای از آن را نگهدارید استفاده کرده باشید. همچنین ممکن است از آیفون خود نیز برای عکاسی از عکس‌های قدیمی استفاده کرده باشید.

مطمئناً این اسکن‌های عکاسی شده کیفیت بالایی ندارند. هنگام تلاش برای برش زدن آنها، اغلب متوجه می‌شوید که شکل ذوزنقه‌ای دارند و وقتی سعی می‌کنید نتیجهٔ کار را حرفه‌ای‌تر کنید، برخی از لبه‌های عکس را از دست می‌دهید.

و اگر اسناد مهمی را اسکن کرده‌اید تا بتوانید آنها را بر روی تلفن خود داشته باشید، لازم است به خاطر داشته باشید که آنها را در یک آلبوم در برنامهٔ Photos خود قرار دهید. یا اگر واقعاً فرد منظمی هستید، می‌توانید آنها را به یک Note اضافه کرده و در آنجا نگهداری کنید.

خُب از آی. او. اس 11 امکانپذیر است که اسناد مهم خود را مستقیماً در Notes اسکن کنید، و به نتیجهٔ بسیار حرفه‌ای‌تری خواهید رسید، و در صورت لزوم، مکان‌یابی آنها بسیار ساده‌تر خواهد بود. و هنگامی که نوبت به اسکن کردن عکس می‌رسد، این برنامه از واقعیت افزوده استفاده کرده تا در صورتی که آن را مستقیماً با دوربین عکاسی کرده باشید، تلاش می‌کند برش تصویری‌ای بهتر از آنچه که ممکن است شما بتوانید انجام دهید، انجام دهد.

و با ورود آی. او. اس 12 در پاییز 2018، کاربران مک اگر بخواهند یک اسکن را به یک سند Keynote یا Pages که در حال کار بر روی آن هستند اضافه کنند، می‌توانند آیفون یا آیپد خود را به عنوان یک مبدأ انتخاب کنند. همچنین روش استفاده از پیوستگی دوربین (Continuity Camera) را در ادامه توضیح خواهیم داد.

جیزهایی که ممکن است بخواهید با آیفون خود اسکن کنید

- رسیدها

- کارت ویزیت‌ها

- عکس‌ها

- اسناد مهم

- درخواست‌نامه‌ها

آنچه برای اسکن کردن با آیفون خود نیاز دارید

یک دستگاه که حداقل آی. او. اس 11 را اجرا می‌کند (آیفون 5 و 5c نمی‌توانند در Notes اسکن کنند، ضمن این که آنها نمی‌توانند آی. او. اس 11 را اجرا کنند).

اگر شما بخواهید سعی کنید که یک اسکن را روی یک آیفون قدیمی‌تر مشاهده کنید، پیامی را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید برای مشاهدهٔ پیوست باید به آی. او. اس 11 به روز رسانی کنید.

 

روش اسکن با استفاده از آیفون

1. برنامهٔ Notes را باز کنید.

2. با ضربه زدن به مربع حاوی یک آیکون قلم، یک Note جدید ایجاد کنید.

3. یا، اگر می‌خواهید یک سند اسکن شده را به یک Note موجود اضافه کنید، آن Note را باز کنید.

4. در پایین Note یک آیکون + (بعلاوه) را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید.

5. اولین گزینه Scan Document (اسکن سند) است، بر روی آن ضربه بزنید.

6. قبل از اسکن کردن، برای به دست آوردن بهترین نتیجه، می‌توانید بر روی آیکون سه دایره در کنار آیکون فلش ضربه بزنید تا فرمت اسکن خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین Colour (بهترین برای مجله‌ها)، Greyscale (برای تبدیل عکس‌ها به حالت خاکستری)، Black & White (احتمالاً بهترین گزینه برای خروجی چاپ سیاه و سفید - هر چند Greyscale بهتر به نظر می‌رسد)، و Photo (اگر می‌خواهید عکسی را اسکن کنید). در صورت لزوم می‌توانید این تنظیمات را بعداً تغییر دهید.

7. آیفون را در بالای سندی که می‌خواهید اسکن کنید نگه دارید تا زمانی که کادر زرد رنگی را بر روی متن مشاهده کنید. می‌توانید اسکن را در حالت Auto (خودکار) یا Manual (دستی) انتخاب کنید. در حالت خودکار Notes به محض در کادر قرار گرفتن کامل صفحه اسکن را انجام می‌دهد که در صورت لزوم اسکن کردن از تعداد صفحات زیاد می‌تواند به کارها سرعت ببخشد. در حالت دستی این به عهدهٔ شماست که وقتی از وضعیت کادر زرد رنگ راضی بودید، دکمهٔ سفید دوربین را فشار دهید.

8. اگر صفحه‌ای که اسکن می‌کنید دارای چند کادر باشد، حالت Manual بهترین گزینه است، زیرا که Notes تمایل دارد به جای تمام صفحه بر روی کادر تمرکز کند (اگر چنین اتفاقی افتاد، شما می‌توانید بعد از آن اسکن خود را اصلاح کنید، زیرا به هر حال دوربین تمام صفحه را ضبط می‌کند. ما چگونگی انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد).

9. بعد از این که کار اسکن کردن انجام شد، شما گزینهٔ Drag near corners to adjust را در اختیار دارید که در اصل به این معنی است که می‌توانید برای مشخص کردن محدودهٔ اسکن، گوشه‌های کادر زرد رنگ را به لبه‌های سند اسکن شده بکشید. حتی اگر لبه‌های سند مستقیم نباشد و زاویه‌دار باشد، کار بسیار خوبی که Notes انجام می‌دهد این است که پرسپکتیو سند اسکن شده را اصلاح می‌کند تا محدودهٔ لبه‌های سند اسکن شدهٔ شما مستقیم شود. اما شما هم می‌توانید با ویرایش کادر زرد رنگ به آن کمک کنید تا محدودهٔ لبه‌ها را دقیق‌تر مشخص کند.

10. زمانی که از محدودهٔ برش تعیین شدهٔ تصویر راضی بودید، بر روی Keep Scan ضربه بزنید.

11. اگر بعد از اسکن کردن گزینه‌ای برای کشیدن گوشه‌ها مشاهده نمی‌کنید، هنوز هم می‌توانید آن را برش بزنید. بر روی اسکن مورد نظر خود ضربه بزنید (می‌توانید آن را در پایین سمت چپ صفحه نمایش خود مشاهده کنید) و سپس بر روی آیکون برش ضربه بزنید.

12. اگر چند مورد برای اسکن دارید، وقتی پیام Ready for next scan (آماده برای اسکن بعدی) را می‌بینید فقط کافیست دوربین را بر روی سند بعدی تنظیم کنید.

13. وقتی تمام اسکن‌های خود را انجام دادید، بر روی Save (ذخیره) کلیک کنید. تعداد اسکن‌هایی که گرفته‌اید را در داخل کروشه مشاهده خواهید کرد.

14. اگر بعداً تصمیم گرفتید که یکی از اسکن‌ها را حذف کنید، روی اسکن مورد نظر ضربه زده و سپس با ضربه زدن بر روی آیکون سطل آن را حذف کنید.

15. در Note خود، اولین صفحه‌ای که اسکن کرده‌اید به همراه بخشی از صفحهٔ دوم را مشاهده خواهید کرد. سپس می‌توانید برای دیدن هر اسکن دیگری که در آن ردیف انجام داده‌اید، انگشت خود را بکشید.

16. برای دیدن نسخهٔ بزرگتر هر اسکن، فقط کافیست بر روی آن اسکن ضربه بزنید.

روش اسکن کردن اسناد و عکس‌ها با استفاده از آیفون

 

روش ویرایش اسکن گرفته شده در آیفون

- برای ویرایش کردن یک اسکن، اسکن مورد نظر را انتخاب کرده، سپس یکی از گزینه‌های موجود در زیر اسکن، از جمله Crop (برش زدن)، Filters (فیلترها)، Rotate (چرخاندن) و Delete (حذف کردن) را انتخاب کنید.

- گزینهٔ Crop به شما این امکان را می‌دهد تا گوشه‌های تصویر را تغییر داده تا بتوانید آن را تراز کرده یا هرگونه کجی و انحرافی را اصلاح کنید.

- آیکون Filters همانی است که در وسط است و سه حلقه را نشان می‌دهد. شما چهار انتخاب دارید: Colour (بهترین برای مجله‌ها)، Greyscale (برای تبدیل عکس‌ها به حالت خاکستری)، Black & White (احتمالاً بهترین گزینه برای خروجی چاپ سیاه و سفید - هر چند Greyscale بهتر به نظر می‌رسد)، و Photo (اگر می‌خواهید عکسی را اسکن کنید). اگر تصمیم بگیرید که آن را از طریق برنامهٔ Notes به اشتراک بگذارید، نسخهٔ عکس همیشه PDF خواهد بود.

- گزینهٔ Rotate به شما این امکان را می‌دهد تا چرخشی با مقدار 90 درجه‌ای را انجام دهید.

- گزینهٔ Delete یک صفحهٔ اسکن شده را حذف می‌کند. توجه داشته باشید که اگر آن را حذف کنید، به نظر نمی‌رسد که اسکن حذف شده در جایی ذخیره شود، بنا بر این مانند زمانی که یک عکس را در Photos حذف می‌کنید و به مدت 30 روز قابل بازگرداندن است، در اینجا هیچ وضعیت ایمنی وجود ندارد. پس قبل از حذف کردن یک اسکن، حتما مطمئن شوید که می‌خواهید آن را حذف کنید!

 

اسکن‌های خود را چگونه نامگذاری کنیم

آی. او. اس به صورت پیش‌فرض آنها را Scanned Documents (اسناد اسکن شده) می‌نامد، اما خوشبختانه شما می‌توانید با تغییر نام آنها، اسکن‌های خود را مرتب کنید. همچنین اگر می‌خواهید سردرگم نشوید، می‌توانید قبل از ارسال آن به شخص دیگری، اسکن خود را تغییر نام دهید.

1. یک اسکن را باز کرده و در ردیف بالای صفحه بر روی جایی که نوشته است Scanned Document ضربه بزنید.

2. اکنون باید گزینهٔ Rename (تغییر نام) فایل را دریافت کنید.

 

روش به اشتراک‌گذاری پرینت یا PDF اسکن

1. برای به اشتراک گذاشتن اسکن با شخص دیگری، ابتدا Note حاوی اسکن مورد نظر برای ارسال را پیدا کنید. مرحلهٔ بعدی به این بستگی دارد که آیا می‌خواهید همهٔ اسکن‌های در آن Note را ارسال کنید یا یک سری از اسکان‌ها را.

2. اگر می‌خواهید همهٔ اسکن‌ها را ارسال کنید، Note را باز کرده و بر روی آیکون Share (اشتراک‌گذاری) در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید.

3. اگر می‌خواهید فقط یک اسکن یا فقط یک سری از اسکن‌ها را ارسال کنید، و نه همهٔ اسکن‌های در آن Note را، اسکن مورد نظر برای ارسال را انتخاب کرده و سپس بر روی آیکون Share (اشتراک‌گذاری) در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید.

4. شما می‌توانید از طریق Message، Mail و هر گزینهٔ دیگری اقدام به اشتراک‌گذاری کنید، یا از طریق AirDrop آن را به یک دستگاه اپل دیگر ارسال کنید (اگر آن دستگاه را در قسمت AirDrop مشاهده می‌کنید).

5. همچنین می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن انگشت خود بر روی تصویر بندانگشتی (در زیر تصویر اصلی) و انتخاب Share، فقط یک صفحه از اسکن را به سرعت به اشتراک بگذارید.

6. همچنین می‌توانید با ضربه زدن بر روی Share و سپس انتخاب Print، آن را چاپ کنید.

7. همچنین می‌توانید گزینهٔ Share to Files را انتخاب کنید تا اسکن مورد نظر را به فایل‌های آی‌کلود خود اضافه کنید تا بتوانید از هر وسیلهٔ دیگری به آن دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید مکان ذخیرهٔ خود را انتخاب کنید، این می‌تواند در My iPhone یا iCloud Drive باشد. انتخاب گزینهٔ دوم به این معنی است که می‌توانید از هر یک از دستگاه‌های اپل خود به آن دسترسی داشته باشید. فقط location را انتخاب کرده و بر روی Add کلیک کنید.

8. گزینهٔ دیگر ایجاد یک PDF است که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. هر چند سندی که ارسال یا از طریق Files ذخیره می‌کنید، همیشه PDF خواهد بود.

9. همچنین می‌توانید با انتخاب Copy to iBooks بعداً آن را به صورت یک فایل PDF بخوانید.

10. البته، همچنین می‌توانید Notes را در مک یا آیپد خود باز کرده و اسکن‌ها را در آنجا نیز مشاهده کنید.

 

روش اضافه کردن یک تصویر اسکن شده به Photos

1. اگر تصمیم دارید که تصویر را در کتابخانه Photo خود ذخیره کنید، باید بر روی تصویر فشار دهید تا زمانی که گزینه‌های Copy، Delete، Share را مشاهده کنید.

2. سپس بر روی Share ضربه بزنید و گزینهٔ Save Image را مشاهده خواهید کرد (شما این گزینه را با کلیک کردن بر روی Share در سمت راست بالای برنامهٔ Notes مشاهده نخواهید کرد).

 

روش پیدا کردن اسکن‌های خود در Notes

1. اگر می‌خواهید تمام اسکن‌هایی که در Notes ایجاد کرده‌اید را مشاهده کنید، از Notes فعلی خود خارج شوید، به صورتی که در نمای کتابخانه قرار بگیرید، سپس بر روی آیکون موجود در پایین سمت چپ (چهار کادر کوچک) ضربه بزنید.

2. به پایین اسکرول کنید تا به Scans برسید و انگشت خود را بکشید تا تمام چیزهایی را که اسکن کرده‌اید را ببینید.

3. یا روی Show All ضربه بزنید تا تمام اسکن‌های خود را در نمایی شبیه کتابخانهٔ Photos مشاهده کنید.

4. از سوی دیگر، اگر به پایین اسکرول کرده و به Documents بروید و بر روی See All (مشاهدهٔ همه) ضربه بزنید، می‌توانید تمام اسکن‌های گروه‌بندی شده بر اساس روال اسکن‌هایی که ساخته‌اید را مشاهده کنید. همچنین PDFها و اسناد دیگری را که به Notes اضافه کرده‌اید را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

5. اگر در یک Note اسکن‌های زیادی دارید، می‌توانید نما (view) را تغییر دهید تا حرکت در آن کمی ساده‌تر شود.

6. گروه اسناد اسکن شده در آن Note را پیدا کرده و بر روی جایی که نوشته Scanned Documents ضربه زده و نگه دارید.

7. باید گزینه‌های Cut (برش زدن)، Copy (کپی کردن)، Delete (حذف کردن)، Share (اشتراک‌گذاری) یا Small Images (تصاویر کوچک) را مشاهده کنید.

8. Small Images را انتخاب کنید، این انتخاب نما (view) را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که صفحه اول هر اسکن به عنوان یک تصویر بندانگشتی ظاهر می‌شود.

 

روش اضافه کردن یک اسکن جدید به یک مجموعه اسکن که قبلاً تهیه کرده‌اید

1. Note را در جایی که اسکن‌ها هستند باز کنید (اگر نمی‌توانید Note را پیدا کنید، انگشت خود را بر روی Attachments بکشید، اسکن را در مجموعه‌ای که می‌خواهید به آن اضافه کنید پیدا کرده و بر روی Show in Note ضربه بزنید.)

2. اکنون بر روی مجموعه اسکن‌ها ضربه زده و سپس بر روی + (بعلاوه) کلیک کنید تا بتوانید اسکن‌های بیشتری را اضافه کنید.

3. پس از افزودن اسکن مورد نظر، بر روی Save ضربه بزنید.

4. اکنون اسکن‌های بیشتری را در انتهای آن مجموعه خواهید داشت.

5. زمانی که اسناد اسکن شدهٔ خود را در اختیار دارید، می‌توانید تصاویر بندانگشتی آنها را در پایین Note پیمایش کنید.

 

روش اسکن کردن چیزی و امضا کردن آن

1. طبق دستورالعمل ذکر شده در بالا، سند خود را اسکن کنید.

2. بر روی سند موجود در Notes ضربه بزنید.

3. صفحهٔ موردنظر برای نشانه‌گذاری (Mark Up) را پیدا کرده و بر روی دکمهٔ Share (اشتراک‌گذاری) در بالا سمت راست ضربه بزنید.

4. از گزینه‌های ردیف دوم Markup را انتخاب کنید.

5. اسکن را نشانه‌گذاری (Markup) کنید، یا امضای خود را اضافه کنید، سپس بر روی Done ضربه بزنید. (می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش امضا کردن یک PDF را نیز مطالعه کنید).

6. حالا مجدداً بر روی آیکون Share ضربه زده و Mail را انتخاب کنید.

 

روش اسکن کردن عکس‌ها با استفاده از آیفون

1. Notes را باز کرده و یک Notes جدید را شروع کنید.

2. آیکون + (بعلاوه) را فشار دهید.

3. گزینهٔ Scan Documents (اسکن اسناد) را انتخاب کنید.

4. بر روی آیکون Filter (سه دایره) ضربه زده و Photo را انتخاب کنید.

5. اگر به صورت خودکار یک کادر زرد رنگ در اطراف عکس قرار نگرفت، به حالت Manual تغییر وضعیت دهید، اما اگر نمی‌توانید یک کادر زرد رنگ در اطراف عکس قرار دهید، نگران نباشید، زیرا بعداً هم می‌توانید آن را برش بزنید.

6. بر روی Save (ذخیره کردن) ضربه بزنید.

7. می‌توانید این تصویر را ویرایش کرده و جلوه‌های جالبی را ایجاد کنید. برای انجام این کار، اسکن را باز کرده و بر روی آیکون Filters ضربه بزنید.

8. به عنوان مثال، برای این که عکس اسکن شده مانند یک رسم خطی شود، گزینهٔ Black & White را امتحان کنید.

9. هنگامی که از اسکن خود راضی هستید، آن را باز کرده و فشار داده و نگه دارید تا این که گزینه‌های Copy (کپی کردن)، Delete (حذف کردن)، Share (اشتراک‌گذاری) را مشاهده کنید، سپس گزینهٔ Share را انتخاب کنید.

10. از میان گزینه‌های موجود، Save Image را انتخاب کنید. این کار اسکن شما را به برنامهٔ Photos شما اضافه می‌کند.

11. ما فکر می‌کنیم که اگر شما با برنامهٔ Camera عکاسی کنید، کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. اما اگر تصویری را اسکن کرده‌اید که خطوط لبهٔ آن مستقیم نیست، تابع Scanning کار خود را در جهت برطرف کردن کجی لبه‌ها به خوبی انجام می‌دهد.

روش اسکن کردن اسناد و عکس‌ها با استفاده از آیفون

 

روش استفاده از اسکنر آیفون برای عکاسی از صفحه نمایش کامپیوتر یا تلویزیون

گاهی اوقات شما نمی‌توانید به روش معمول یک اسکرین‌شات بگیرید، در این حالت کارکرد اسکن در آیفون بسیار مفید خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر بخواهید یک اسکرین‌شات از صفحه Disk Utilities در زمانی که مک شما در حالت ریکاوری اجرا شده است بگیرید، یا اگر بخواهید چیزی را از صفحه تلویزیون اپل ضبط کنید.

برای اسکن کردن یک صفحه نمایش همان مراحل بالا را دنبال کنید، فقط در هنگام اسکن، آیفون خود را جلوی صفحه نمایش نگه دارید.

 

روش استفاده از Continuity Camera (پیوستگی دوربین) آیفون برای اضافه کردن یک اسکن

پس از ورود آی. او. اس 12 و موهاوی در سپتامبر 2018، اگر بخواهید اسکن یک سند را به Pages یا Keynote اضافه کنید، می‌توانید آیفون یا آیپد خود را به عنوان مبدأ انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید یک سند اسکن شده را به سندی که در مک در حال ویرایش آن هستید اضافه کنید، فقط کافیست در جایی که می‌خواهید تصویر را اضافه کنید راست کلیک (یا کنترل کلیک) کرده و Insert from your iPhone or iPad > Scan Documents را انتخاب کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘